LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hond terugeisen
hond terugeisen
wij hebben een hond gekregen voor een klein bedrag uit belgie hebben dat bedrag betaald de overeenkomst teruggestuurd maar niet van hun terug gekregen met hun handtekingen
Nu na 3 weken eisen ze de hond terug wij hebben het paspoort en de stamboom van het beestje en de afschriften van het bdrag
nu dreigen ze met terughalen met politie wat is ons recht
Nu na 3 weken eisen ze de hond terug wij hebben het paspoort en de stamboom van het beestje en de afschriften van het bdrag
nu dreigen ze met terughalen met politie wat is ons recht
Re: hond terugeisen
Simpel: als je hebt betaald voor de aanschaf van de hond en je kunt dat aantonen, dan is de hond jouw eigendom!
-
Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar wij praten hier toch over Nederland en Belgie..... Volgens mij, kan mij vergissen, is er wel contact met de onderlinge politie, maar geldt dat niet voor dit soort zaken.........
Correct me if I'am wrong!!!
Correct me if I'am wrong!!!
hun zeggen dat ze de hond willen terug halen met de politie in mijn woonplaats
Zelf heb ik nog geen contact met ze opgenomen
Zelf heb ik nog geen contact met ze opgenomen
Dit is een transactie tussen 2 burgers dus valt e.e.a. niet onder het strafrecht maar de civiele rechter. M.a.w. geen zaak voor de politie.
Is hier ook niet nodig lijkt me want je hebt zowel papieren van de hond als bewijs van betaling.
Hoop geblaat (dreiging) weinig wol dus
Is hier ook niet nodig lijkt me want je hebt zowel papieren van de hond als bewijs van betaling.
Hoop geblaat (dreiging) weinig wol dus
heb ook nog mails van ze ik bewaar alles maar goed ff
txs alvast
txs alvast
-
Ik zou ze voor de zekerheid uitprinten, je weet nooit wanneer je pc kuren krijgt en dingen ineens verdwijnen/niet meer werken.
Ik zou zelf ook eventjes contact opnemen met de politie over dit, of ze je wat kunnen maken..
Ik zou zelf ook eventjes contact opnemen met de politie over dit, of ze je wat kunnen maken..
-
Zoals reeds vermeld: Politie is er enkelt voor strafrecht. Civiele zaken kunnen zij niets bij doen.
Beste Monique,
Blijf voor je hondje vechten,want ik hoor niet veel goeds en ik denk ook niet dat ze je nog wat kunnen maken,zolang jij alle papieren hebt.Heb je je Hondje al laten chippen om op je naam te zetten? en de hondenbelasting op je naam,alles wat kan met je hondje moet je op je naam laten zetten wat hem/haar aangaat,des te minder kans maken ze.Sterkte
Blijf voor je hondje vechten,want ik hoor niet veel goeds en ik denk ook niet dat ze je nog wat kunnen maken,zolang jij alle papieren hebt.Heb je je Hondje al laten chippen om op je naam te zetten? en de hondenbelasting op je naam,alles wat kan met je hondje moet je op je naam laten zetten wat hem/haar aangaat,des te minder kans maken ze.Sterkte
alles is geregekd ze willen nu we hebben zelfs het bewijs van ze terug gekregen die mensen ween duidelijk niet wat ze willen
Hoi monique,
Dat is goed om te horen,heel veel plezier met jullie lieveling
Dat is goed om te horen,heel veel plezier met jullie lieveling
Voor de volgende keer:
Koopovereenkomst/overdracht direct tekenen in 2-voud.
Paspoort en/of stamboompapieren zijn GEEN bewijs dat je de eigenaar bent.
Indien er geld wordt overgemaakt, bij de overschrijving UITGEBREID melden dat het om de aankoop van de desbetreffende hond gaat.
Aan de ene kant snap ik niet waarom er Nederlanders zijn die hun hondje van over de grens halen, want de dierenasiels zitten hier ook bommetje vol.
Zie o.a. www.dierenasiels.com en diverse herplaatsingorganisaties.
Koopovereenkomst/overdracht direct tekenen in 2-voud.
Paspoort en/of stamboompapieren zijn GEEN bewijs dat je de eigenaar bent.
Indien er geld wordt overgemaakt, bij de overschrijving UITGEBREID melden dat het om de aankoop van de desbetreffende hond gaat.
Aan de ene kant snap ik niet waarom er Nederlanders zijn die hun hondje van over de grens halen, want de dierenasiels zitten hier ook bommetje vol.
Zie o.a. www.dierenasiels.com en diverse herplaatsingorganisaties.
Ratz schrijft:
Waarom zou iemand jou hun paspoortje en stamboom geven?
gr. Lidia
Hallo Ratz, vraagje: wat is dan wel een bewijs dat je de eigenaar bent?Paspoort en/of stamboompapieren zijn GEEN bewijs dat je de eigenaar bent.
Waarom zou iemand jou hun paspoortje en stamboom geven?
gr. Lidia
@Lidia:
Mijn eerder aangegeven, duidelijk omschreven en door beiden ondertekende, koopovereenkomst is het bewijs dat je de eigenaar bent.
Stamboompapieren en paspoort zijn gewoon geen bewijs, of iemand je dat geeft(al dan niet in goede trouw) of niet.
Mijn eerder aangegeven, duidelijk omschreven en door beiden ondertekende, koopovereenkomst is het bewijs dat je de eigenaar bent.
Stamboompapieren en paspoort zijn gewoon geen bewijs, of iemand je dat geeft(al dan niet in goede trouw) of niet.
O.K. Ratz, dat snap ik.
Maar als er adoptiecontract boven het papier staat en er wordt geen geld gevraagd maar een donatie in de gemaakte kosten, in hoeverre is dat dan juist wat er staat? Wat is dan eigenlijk de wettelijke status van een adoptiecontract? Is dat dan eigenlijk toch gewoon een koopcontract?
En maakt die wettelijke status dan nog uit of je de hond van een Nederlandse of van een in het buitenland geregistreerde organisatie hebt genomen? Weet jij dat ook toevallig?
Lidia
Maar als er adoptiecontract boven het papier staat en er wordt geen geld gevraagd maar een donatie in de gemaakte kosten, in hoeverre is dat dan juist wat er staat? Wat is dan eigenlijk de wettelijke status van een adoptiecontract? Is dat dan eigenlijk toch gewoon een koopcontract?
En maakt die wettelijke status dan nog uit of je de hond van een Nederlandse of van een in het buitenland geregistreerde organisatie hebt genomen? Weet jij dat ook toevallig?
Lidia
@Lidia:
als in het adoptierapport staat aangeven dat de eigenaar afstand doet van de hond aan een bepaalde stichting of persoon, is dit ook een bewijs dat de hond van eigenaar is veranderd.
Of het nu met een donatie, betaling in natura oid gedaan wordt, is niet relevant.
Hoe dat zit met buitenlandse overeenkomsten weet ik niet, want zowat elk(europees)land heeft zijn/haar eigen, soms erg bureaucratische, regels daarin.
Sommige landen eisen alleen een inenting en/of sterilisatie en een paspoort aan te laten maken in het desbetreffende land.
Met misschien alle gevolgen van dien.
Wat bijvoorbeeld ook een mogelijkheid is(voorbeeldsituatieschets wat ook kan):
Je neemt een hond over/vind een hond zonder papieren.
Je MELDT (dus geen aangifte) bij de politie dat je een hond hebt gevonden en hierover zorg wilt dragen.
Als je binnen een jaar niets hoort van de eigenaar, is de hond officieel van jou.
Bovenstaande is ruim belicht.
als in het adoptierapport staat aangeven dat de eigenaar afstand doet van de hond aan een bepaalde stichting of persoon, is dit ook een bewijs dat de hond van eigenaar is veranderd.
Of het nu met een donatie, betaling in natura oid gedaan wordt, is niet relevant.
Hoe dat zit met buitenlandse overeenkomsten weet ik niet, want zowat elk(europees)land heeft zijn/haar eigen, soms erg bureaucratische, regels daarin.
Sommige landen eisen alleen een inenting en/of sterilisatie en een paspoort aan te laten maken in het desbetreffende land.
Wat bijvoorbeeld ook een mogelijkheid is(voorbeeldsituatieschets wat ook kan):
Je MELDT (dus geen aangifte) bij de politie dat je een hond hebt gevonden en hierover zorg wilt dragen.
Als je binnen een jaar niets hoort van de eigenaar, is de hond officieel van jou.
Bovenstaande is ruim belicht.
Ratz mag ik ff quoten anders kom ik er niet meer uit en ik ben erg blij met de info.
Ratz als mijn vragen te veel worden moet je het maar zeggen hoor. ik ben al erg blij met alle info en eigenlijk niemand weet tot nu toe het fijne.
Ik begrijp heel goed de stok achter de deur maar die kan ook tegen je gebruikt proberen te worden als je gezicht de organisatie niet aan staat.
Dank je voor de reactie.
Lidia
O.K. dus zeg je een adoptiecontract is een koopovereenkomst? Zeg ik dat goed?als in het adoptierapport staat aangeven dat de eigenaar afstand doet van de hond aan een bepaalde stichting of persoon, is dit ook een bewijs dat de hond van eigenaar is veranderd.
Wat ik eigenlijk bedoel is het volgende: Kan een in het buitenland gevestigde en geregistreerde organisatie een in de Nederlandse taal opgemaakt contract laten doorgaan voor rechtsgeldig? Zo ja waar is dat dan rechtsgeldig.In het buitenland? Mag je wel een uitleveringsverdrag hebben met dat land. In Nederland? Heeft een buitenlandse organisatie hier iets te vertellen? Ik geloof dat niet zo heel erg maar weten doe ik het niet.Hoe dat zit met buitenlandse overeenkomsten weet ik niet, want zowat elk(europees)land heeft zijn/haar eigen, soms erg bureaucratische, regels daarin.
Ja dat wist ik. Alleen asielen hebben met de overheid de overeenkomst dat de hond/kat na 14 dagen herplaatst mag worden.Wat bijvoorbeeld ook een mogelijkheid is(voorbeeldsituatieschets wat ook kan):
Ratz als mijn vragen te veel worden moet je het maar zeggen hoor. ik ben al erg blij met alle info en eigenlijk niemand weet tot nu toe het fijne.
Ik begrijp heel goed de stok achter de deur maar die kan ook tegen je gebruikt proberen te worden als je gezicht de organisatie niet aan staat.
Dank je voor de reactie.
Lidia
(1)Nee, een bewijs dat je de eigenaar bent.
(2)Ik heb daar niet echt een uitsluitend antwoord op.
Ik zou je willen adviseren om hierover met de douane te praten.
(3)Alleen als de persoon in kwestie het 'gevonden dier' naar het asiel brengt.
Daarom moet je ook een melding doen, en geen aangifte.
Je bent dan gewoon 'houder van het dier', want je bent niet verplicht de 'gevonden zaak' af te geven op het politiebureau.
Voorbeeldje: je vind een gouden ketting, daar doe je een melding van bij het politiebureau, en als na een jaar niemand is op komen dagen als de rechtmatige eigenaar, is deze ketting van jou.
Ik vind je verhalen niet te veel hoor, en ik hoop dat je met mijn antwoorden wat kan.
(2)Ik heb daar niet echt een uitsluitend antwoord op.
Ik zou je willen adviseren om hierover met de douane te praten.
(3)Alleen als de persoon in kwestie het 'gevonden dier' naar het asiel brengt.
Daarom moet je ook een melding doen, en geen aangifte.
Je bent dan gewoon 'houder van het dier', want je bent niet verplicht de 'gevonden zaak' af te geven op het politiebureau.
Voorbeeldje: je vind een gouden ketting, daar doe je een melding van bij het politiebureau, en als na een jaar niemand is op komen dagen als de rechtmatige eigenaar, is deze ketting van jou.
Ik vind je verhalen niet te veel hoor, en ik hoop dat je met mijn antwoorden wat kan.
Dank je wel Ratz voor al je moeite.
Ik hoop dat nog meer mensen het lezen en misschien komen we er nog eens uit.
In ieder geval zal ik de douane bellen maar of die iets van dat jurridische gedoe afweten is maar de vraag.
Misschien komt er nog een jurist langs fietsen op deze topic.
wie weet.
Ik laat wel ff weten wat de douane zei.
gr. Lidia
Ik hoop dat nog meer mensen het lezen en misschien komen we er nog eens uit.
In ieder geval zal ik de douane bellen maar of die iets van dat jurridische gedoe afweten is maar de vraag.
Misschien komt er nog een jurist langs fietsen op deze topic.
wie weet.
Ik laat wel ff weten wat de douane zei.
gr. Lidia