LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nummerbehoud van T-Mobile (naar Vodafone)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ninja
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 apr 2005 14:21

Nummerbehoud van T-Mobile (naar Vodafone)

Ongelezen bericht door Ninja »

Hoi allemaal,

Ik heb een abonnement bij T-Mobile en dit abonnement loopt op 20 januari 2008 af. Ik ben al sinds september bezig om m'n abonnement op te zeggen, waarbij ik heb aangegeven dat m'n nummer beschikbaar moet blijven om mee te nemen naar een andere provider (ik wilde nog ff de tijd om te beslissen waar ik naartoe zou gaan). T-Mobile vertelde me toen dat ik een aanvraag moest doen om per 20 januari naar prepaid over te gaan. Dit heb ik uiteindelijk 2x moeten doen, voordat t bij hun in 't systeem kwam te staan.

Inmiddels heb ik een abonnement bij Vodafone aangevraagd met nummerbehoud. Vodafone heeft aanvraag voor nummerbehoud bij T-Mobile ingediend. Ik heb op 21-12 nog met T-Mobile gebeld met de vraag of de aanvraag voor nummerbehoud goed zou gaan en dit zou t geval zijn. Nu zie ik bij 'My T-Mobile' dat de aanvraag afgekeurd is, omdat de wensdatum (21-01) niet goed is! Ik zou dan dus prepaid hebben, dus dat moet helemaal niet uitmaken. T-Mobile zegt dat ik bij Vodafone moet vragen waarom het niet gelukt is, maar Vodafone zegt (en dat lijkt me logisch) dat ik T-Mobile hiervoor moet bellen... Ik baal er enorm van want nu moet ik weer paar dagen wachten ivm kerst om T-Mobile te bellen en zo gaat alles vertraging oplopen.

Ik ben helaas niet de enige met dit probleem, een vriend van me heeft hetzelfde gedaan op hetzelfde moment. Hij heeft een opzegtermijn van een maand bij T-Mobile (contract voor onbepaalde tijd) en ook zijn aanvraag voor nummerbehoud is afgekeurd. Lijkt er op dat T-Mobile de boel probeert te frustreren....

Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?

vc
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 dec 2007 12:06

Re: Nummerbehoud van T-Mobile (naar Vodafone)

Ongelezen bericht door vc »

Hallo Ninja,

ik heb het zelf niet meegemaakt, maar ik werk in de telecomwereld dus ik kan je wel wat tips geven.

Nummerbehoud kan niet in het weekend of op een feestdag vallen. de datum die je geeft kan in een weekend vallen. 9Ik heb geen kalender van 2008 bij de hand, dus ik kan het helaas niet nagaan)

Nummerbehoud kan ook meestal niet plaatsvinden op dezelfde dag dat het nummer wordt overgezet van abonnement naar prepaid. In dit geval zou je de aanvraag het best een dag later kunnen aanvragen.

De nieuwe Provider, Vodafone, moet je kunnen helpen met dit probleem. Zij zijn de nieuwe aanbieder en moeten het oplossen.

Ik hoop dat je iets aan deze tips hebt!

Ninja
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 apr 2005 14:21

Re: Nummerbehoud van T-Mobile (naar Vodafone)

Ongelezen bericht door Ninja »

Beste VC,

Dank je voor de tips, maar helaas was ik zelf ook al zover gekomen. De dag dat mijn abonnement afloopt is 20 januari en dat is een zondag. Ik vond het dan ook logisch dat nummerbehoud aanvraag voor 21 januari is aangevraagd.

Ook m.b.t. omzetting naar prepaid was ik van te voren door Vodafone gewaarschuwd. Ik heb daarom nog 2x contact gehad met T-Mobile om de omzetting naar prepaid stop te zetten. Er werd mij verzekerd dat dit echt niet uitmaakte voor nummerbehoud en ik had al zo'n vermoeden van wel... Morgen kan ik T-Mobile eindelijk weer bereiken, eens zien wat ze me dan weer vertellen.

vc
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 dec 2007 12:06

Re: Nummerbehoud van T-Mobile (naar Vodafone)

Ongelezen bericht door vc »

Grote kans dat ze je weer terug verwijzen naar Vodafone, maar ik hoop inderdaad dat het lukt!

Normaal gesproken is het geen probleem dat het nummer eerst wordt omgezet naar prepaid. Dit gebeurt heel vaak als mensen hun abonnement zelf al opzeggen voordat ze een nieuwe provider hebben.

En ik zou zeggen: Probeer vandaag al te bellen, ik vermoed dat ze wel open zijn. Minder kans op een wachtrij ook!

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: Nummerbehoud van T-Mobile (naar Vodafone)

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Je kan toch ook, wanneer je abonnement van T-Mobile in prepaid word omgezet zelf bij Vodafone doorgeven dat je je oude nummer wil behouden. Krijg je wel een nieuwe nummer van Vodafone en als je de formulier voor nummerbehoud naar Vodafone stuurd dan word de nieuwe nummer binnen 10 dagen omgezet in je ouwe vertrouwde nummer.
Laatst gewijzigd door Waterlelie op 26 dec 2007 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Ninja
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 apr 2005 14:21

Re: Nummerbehoud van T-Mobile (naar Vodafone)

Ongelezen bericht door Ninja »

Beste Waterlelie,

Ik heb nummerbehoud bij Vodafone aangevraagd toen ik daar m'n abonnement afsloot. Vodafone geeft geen nieuw nummer, maar wacht tot het nummer geporteerd is, dus dat helpt niet echt. Dat zou ook geen probleem zijn, omdat het nog even duurt voordat m'n abonnement bij T-Mobile afloopt. Alleen nu is het dus T-Mobile die moeilijk doet. En T-Mobile doet het niet alleen bij mij, zelfde geldt voor een vriend van me.

Het meest irriterende vind ik dat ik meerdere malen contact heb gehad met T-Mobile en dat ze dan zeggen dat alles goed komt, maar toch keuren ze aanvraag nummerbehoud af :(

@vc T-Mobile is gewoon beide kerstdagen afgesloten, ik heb meerdere nummers van ze gebeld, maar helaas. Vodafone is overigens wel bereikbaar, maar dat is alleen de KS voor klanten. De mensen die over nummerbehoud gaan, zijn daar ook niet aanwezig.

Ninja
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 apr 2005 14:21

Re: Nummerbehoud van T-Mobile (naar Vodafone)

Ongelezen bericht door Ninja »

Ik heb vandaag weer contact gehad met T-Mobile. Ik had gezien dat m'n nummerportering nu wel goedgekeurd is, maar dan met datum 20-02-2008! Dit betekent dus een maand later! Ben ik het uiteraard niet mee eens, dus gebeld en de vraag gesteld hoe dit kan. Die mevrouw wilde me hier niets over zeggen, alleen dat ik dan maar naar Vodafone moest bellen. Op mijn argument dat T-Mobile degene is die het eerst heeft afgekeurd en nu aangeeft dat het op 20 februari wel kan, wilde ze niet eens in gaan. Ze heeft de verbinding verbroken.

Dus maar naar Vodafone gebeld, ze konden me daar ook niet zoveel vertellen, alleen dat zij een melding hadden dat het ivm opzegtermijn pas vanaf 20 februari kon. Tja en dat klopt niet, maar daar kan Vodafone uiteraard ook niets mee.

Toen maar ander nummer van T-Mobile gebeld, daar kreeg ik dan wel een vriendelijke dame die haar best deed om me te helpen, maar zij zag al helemaal geen aanvraag voor portering in haar systeem staan. Ja ze vond het ook vreemd dat ik het wel onder 'my t-mobile' kon zien. Ze zei dat ze een interne mail zou sturen hierover, maar dat ze verder niets kon...

Gezien alle gesprekken die ik al met T-Mobile heb gehad en het meerdere keren voorgekomen is dat het niet klopte wat me verteld is, heb ik nog maar een keer 1200 gebeld. Deze keer met de vraag per wanneer m'n nummer prepaid zou worden. Het antwoord hierop was 20 januari. Mijn volgende vraag was of mijn nummer vanaf 20 januari op elk moment geporteerd zou kunnen worden. Hierop werd ook bevestigend geantwoord. Toen heb ik dus gevraagd waarom T-Mobile mijn nummer dan pas op 20 februari over wil zetten. Het antwoord was dat dit ook heel vreemd was, maar dat hierover inmiddels een aanvraag bij T-Mobile loopt, dit was dus door de vorige medewerker in het systeem gezet. Als het goed is hoor ik uiterlijk maandag of dit ook gaat lukken. Ik ben benieuwd en wacht maar weer geduldig af.

Gesloten