LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht GSM-Plaza.nl (abonnement sim-only)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jan6255

Klacht GSM-Plaza.nl (abonnement sim-only)

Ongelezen bericht door jan6255 »

Ik heb via de site "GSM-Plaza.nl" een contract afgesloten voor een zogenaamd "sim-only abonnement op het KPN netwerk" dit betrof een contract welke is ingegaan op 30/01/07 en eindigd op 30/01/2008 (periode 1 jaar dus)
Gezien het feit dat mijn huidige GSM begint te haperen ben ik medio november gaan neuzen op het internet en wilde ik via KPN een nieuw contract afsluiten met inbegrip van een nieuwe GSM tesamen met een ingebouwde carkit.
Groot was mijn verasing toen de KPN medewerker mij vertelde dat mijn huidige contract is afgesloten voor een periode van 2 jaar (tot 01/2009) Ik kon dus geen gebruik maken van de aanbieding van KPN!
Ikzelf heb een keurig ondertekend contract waarin staat dat ik wel degelijk een abonnement heb afgesloten voor de periode van 1 jaar!
Ik heb ondertussen KPN al een brief gestuurd met daarin een kopie van mijn orginele contract.
Ik heb telefonisch contact gehad met GSM-Plaza, daar werd vrijwel direct al ruiterlijk toegegeven dat het een fout was waarvoor zij verantwoordelijk waren, echter kon dit door hun niet worden opgelost.
Wel word door GSM Plaza aangeboden om de abonnementskosten voor het komende jaar geheel te vergoeden, dan kon ik namelijk gewoon "een nieuw abonnementje afsluiten"
Ik zit echter niet te wachten op 2 op mijn naam lopende abonnementen, daarnaast is het op die manier ook niet mogelijk om mijn oude tel.nummer mee te nemen.
Ik wordt voortdurend van het kastje naar de bekende muur gestuurd, ik heb al diverse malen gebeld met dure 0900 nummers (20 c/min) waarbij ik rustig 15 minuten in de wacht wordt gezet.
Langzamerhand weet ik niet meer waar ik aan moet kloppen, ik heb GSM-Plza een keurige brief gestuurd met het verzoek om een en ander deugdelijk op te lossen, een ontvangstbevesitiging heb ik wel gekregen echter hoor ik nu al 2 weken helemaal niets meer!
Gezien voornoemde bevindingen lijkt het mij op zijn plaats om GSM-Plaza.nl een koude douche te bezorgen....wat mij betreft mag de douche wel even aan blijven staan!!
Vr. groet,
Jan van Lienden

honest

Re: Klacht GSM-Plaza.nl (abonnement sim-only)

Ongelezen bericht door honest »

Ik vind dat GSM plaza een nette oplossing heeft geboden.
Fout is toegegeven en ze betalen het jaar abonnementkosten.

Oplossing voor jou is om met dat geld het abo af te kopen, met nummerbehoud en dan een nieuw abo af te sluiten.

Ik hoop dat ik je hiermee een goede tip heb gegeven.

mrtelecom

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Probeer de Geschillencommissie Telecommunicatie:

http://www.geschillencommissie.nl/

mariabreedspleet

Ongelezen bericht door mariabreedspleet »

Wat mij opvalt hier is dat mensen vaak het onderste uit de kan willen hebben en zelf niet willen toegeven, ook al doet de andere (verkopende) partij dat wel in dit geval.

Ik vind namelijk ook dat ze een nette oplossing bieden. Ik zou het alleen nog even per brief laten bevestigen! Gewoon voor de zekerheid.

Dat je een tweede abonnement dan moet afsluiten lijkt mij geen bezwaar, zeker nu niet omdat de acties m.i. niet beter zullen worden dan ze nu zijn tot het eind van het jaar.

Als je dan een abonnement afsluit bij T-Mobile, Telfort of Orange, kan je nummerbehoud ook gedurende de looptijd van het contract aanvragen. Voordeel van nummerbehoud, is dat je oude abonnement automatisch wordt beeindigd op de dag van overzetting van je nummer.
Vodafone, Debitel en KPN doen hun nummeroverzetting op de dag van ingang van het contract. Dan zul je, ook zonder gevolgen, je contract moeten afkopen. Dit is wel meer werk dan bij de andere providers.

Zodoende maak je dus per saldo dan ook geen extra kosten.

jan6255

Ongelezen bericht door jan6255 »

Toch nog even een reactie op de laatste schrijver, ik heb wellicht niet vermeld dat ik heb aangeboden "water bij de wijn"te doen, ik wil graag een vergelijkbaar aanbod en dat dit mij geld kost is volkomen logisch!
Een en ander wordt niet schriftelijk bevestigd! ik ben ondertussen al wat euro's armer door steeds weer dat dure 0900 nummer te bellen van GSM Plaza.
Ik heb GSM Plaza een brief gestuurd waarin ik aangeef dat ik graag mijn abonnement wil beëindigen op de contractueel afgesproken einddatum, of een vergelijkbaar aanbod zoals KPN deze heeft, niets meer maar zeker niets minder!!!

Big-V

Ongelezen bericht door Big-V »

Oplossing voor jou is om met dat geld het abo af te kopen, met nummerbehoud en dan een nieuw abo af te sluiten.
Abonnementen van KPN Mobiel kunnen niet meer worden afgekocht. Dit is dus geen oplossing.

mrtelecom

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Je kunt het wel omzetten naar prepay. Of je je beltegoed mee kan nemen weet ik niet. http://kpn-mobiel.nl/web/show/id=61613

Big-V

Ongelezen bericht door Big-V »

In reactie op bovenstaande post: opgespaard tegoed vervalt bij omzetting van abonnement naar prepay.

Wat mij de beste optie lijkt, is dat KPN het abonnement omzet naar een 1-jarig abonnement. Je hebt hier tenslotte voor getekend en het lijkt me logisch dat dit dan ook de oplossing is.
Je kunt dit regelen via de klantenservice of de Primafoon. Voordeel van de laatste optie is dat je direct een kopie van het contract mee kunt laten sturen of faxen.
Succes.

Gesloten