LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hopla verstoppertje spelen

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
miranda1987

hopla verstoppertje spelen

Ongelezen bericht door miranda1987 »

Wie heeft er ervaring met het spel hopla verstoppertje spelen?

Bij ons werkt Hopla namelijk niet en dan moet je kijken of de batterij goed zit, maar bij ons is 1 schroefje dol gedraaid.

Ik heb nu een mail gestuurd naar identity games, de maker van hopla verstoppertje spelen.
Moet nog antwoord krijgen.

Was alleen erg benieuwd naar alle mensen die dit spel ook kennen en er problemen mee hebben

Groetjes miranda

kanovaarder

Re: hopla verstoppertje spelen

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Hopla,verstoppertje spelen en garantie.

Hoewel het met de technische kwaliteit van speelgoed vaak treurig is gesteld lijkt mij toch de consumentenwetgeving hier van kracht.

Dwz; dat een gebrek binnen de 6 maanden opgetreden daarvan wordt geacht al aanwezig te zijn op het moment van koop.
In ieder geval heeft u recht op gratis reparatie van het product.
Gesproken wordt over minimaal 3 keer dat een product aangeboden moet zijn geweest voor reparatie voordat men een "geld terug" kan gaan vorderen.
Ook is in dit geval een retournering op kosten van de verkopende partij.

Het is niet de fabrikant of importeur die uw aanspreekpunt is in deze maar de winkelier waar het product gekocht is.
Verwijzen naar .. is dus onterecht.

Met vriendelijke groeten van.....

Grootvader.

Snowman

Ongelezen bericht door Snowman »

Het is niet de fabrikant of importeur die uw aanspreekpunt is in deze maar de winkelier waar het product gekocht is.
Verwijzen naar .. is dus onterecht.
Dit is niet waar. Een winkelier mag best doorverwijzen. Tenslotte is de winkelier geen deskundige die kan beoordelen of het hier om een fabricagefout gaat of een defect veroorzaakt door de gebruiker. Helaas denken teveel mensen aan de hand van droge tekst uit het wetboek dat de winkelier altijd op moet draaien voor defecte producten.

Het verstandigste is en blijft om rechtstreeks contact met de leverancier te zoeken. Op deze manier is er een directe communicatie mogelijk waarbij de consument zonder omwegen kan vertellen wat het manco is, en kan de leverancier een oplossing aandragen. Echter nemen verreweg de meeste mensen liever de moeite om zich naar een winkel te begeven en daar de verkoper voor rotte vis uit te maken, dan dat men even de telefoon ter hand neemt en dat ene telefoontje pleegt.

Mijn advies in deze is dan ook: Wacht even de mail af of bel even naar de leverancier, dan weet je meteen waar je aan toe bent. Tenzij je de kassabon nog hebt, je het spel bij Bart Smit gekocht hebt en dat minder dan 14 dagen geleden is gebeurd, want dan kan je gewoon even een filiaal binnenlopen en dan wordt er daar een oplossing aangedragen (waarschijnlijk vervanging of geld terug).

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

aan Snowman.

Ja hoor, de verkopende partij mag van alles zeggen en verwijzen maar wettelijk bezien is het toch die verkopende partij die het aanspreekpunt is waar het gaat om garantie-aanspraken.
Zo is het in de consumentenwetgeving nu eenmaal geregeld.

Dus, de consument niet meer op het verkeerde been zetten voortaan.

De koper van een product mag een advies van de verkopende partij opvolgen maar dat ontslaat die verkopende partij nog niet van zijn/haar verplichtingen!

Grootvader

Snowman

Beste Grootvader,

Doorverwijzen naar een fabrikant heeft niets te maken met een klant op het verkeerde been zetten, het is slechts een methode om de klant rechtstreeks en snel (vooral dat laatste) zaken te laten doen met de verantwoordelijke partij. Wil een klant dat niet, dan zal hij rekening moeten houden met een aanmerkelijk langere reparatietermijn dan nodig. Ik heb het ooit al eerder op dit forum gezegd: De tijd dat je als winkelier iemand kon vertrouwen op diens blauwe ogen ligt al een hele tijd achter ons. Je wilt niet weten wat mensen uithalen om hun "garantie" te innen of geld terug te krijgen.

Wat betreft het beroep op de consumentenwet het volgende: Ieder wetboek kent alleen zwart of wit. Echter zal een ieder die midden in het leven en de samenleving staat beamen dat de samenleving vele grijstinten kent. Dus zomaar gaan roepen dat zaken zijn zoals ze zijn "omdat het zo in de wet staat" gaat al vele jaren niet meer op. Niet voor niets stapt menigmaal een rechtbank over de letter der wet heen omdat de wet nu eenmaal niet meer van deze tijd is. Hetzelfde dus met de consumentenwet. Deze zou, zoals nu opgesteld, misschien nog van toepassing zijn wanneer wij in de jaren '60 of '70 zouden leven. Echter leven wij vandaag in 2007 (bijna 2008) en zijn vele bepalingen danig achterhaald. Om je dus zomaar klakkeloos te beroepen op een wet, is mijn inziens te kort door de bocht.

Groeten,
Snowman

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De consument heeft een overeenkomst met de winkelier. De winkelier komt daarmee overeen om een deugdelijk product te leveren en de consument om daar een bepaald bedrag voor te leveren. Dit is de reden waarom de winkelier, en niet de fabrikant, aansprakelijk is.

Het hangt er van af waar de prioriteiten van de consument liggen. Indien dat licht bij zo snel mogelijk herstel dan is direct naar de fabrikant toe stappen de beste optie, maar wil hij zo sterk mogelijk staan bij eventuele problemen dan is naar de winkelier toe stappen de beste optie.

Het komt voor dat een fabrikant beweren dat het product defect is geraakt door de gebruiker, terwijl dat in werkelijkheid niet zo is. Ben je rechtstreeks naar de fabrikant toe gegaan dan moet je vervolgens de kosten gaan verhalen op de winkelier en moet je nog maar zien of je die krijgt.

Ben je naar de winkelier toegestapt dan is de winkelier verantwoordelijk voor het product. De winkelier kan zich niet beroepen op een onjuiste verklaring en moet dan dus alsnog voor een oplossing zorgen.

miranda1987

Ongelezen bericht door miranda1987 »

beste allemaal.

Ik heb zoals ik had verteld een mail gestuurd naar de leverancier van hopla. ik mag geen reclame maken, vandaar.

Inmiddels heb ik een mooie mail teruggehad en ik krijg een nieuwe hopla toe gestuurd.

Probleem opgelost.

Groeten miranda

Snowman

Blij om te lezen dat het goed is afgelopen. Zo blijkt maar weer eens dat het rechtstreeks benaderen van een leverancier een prima oplossing is. :D Veel plezier met je nieuwe Hopla, en hopelijk gaat deze langer mee!!

miki

Ongelezen bericht door miki »

Nogmaals fabricanten hebben vaak liever directe contact met de klant dan weten ze ook wat ze nog kunnen verbeteren aan hun product. Praat ui eigen ervaring..

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het gaat niet altijd goed als je naar de fabrikant toe stapt ipv de winkelier. Ik zou in de onderstaande draad wel eens willen horen hoe de voorstanders van direct naar de fabrikant toe stappen voor advies hebben.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=57893

Gesloten