Vorige week een keuken samengesteld bij raab karcher te utrecht, goed geholpen door de verkoper de persoon dacht mee en liet alles zien.
Deze week de offerte binnen gekregen en toch wel geschrokken van de prijs, hierna toch ook nog bij een andere zaak een offerte laten maken en daarbij viel me op dat bij raab karcher men uitging van prijsklasse 5 voor de kasten terwijl bij de concurrent men uitging van prijsklasse 3, dit scheelde uiteindelijk bijna € 6.000, op identieke kasten.
Apparatuur, keukenblad, installatie en aansluiten scheelde onderling maar enkele honderden euro`s
Klopt dit prijsverschil alleen al door de kastjes in een andere prijsklasse in te delen? Is de keukenverkoper vrij om de kastjes in een bepaalde klasse in te delen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vraag mbt. prijsklasse
Re: vraag mbt. prijsklasse
Tuurlijk is de verkoper niet vrij de prijsgroep te kiezen, dat doet u als het goed is.
U kiest een front met een daaraan hangend prijskaartje.
€ 6000,- verschil in enkel kasten (ken de maten van de keuken wel niet,maar toch) is wel een heeeel groot verschil,zou ik nog eens ergens anders m'n licht opsteken.
U kiest een front met een daaraan hangend prijskaartje.
€ 6000,- verschil in enkel kasten (ken de maten van de keuken wel niet,maar toch) is wel een heeeel groot verschil,zou ik nog eens ergens anders m'n licht opsteken.
Beste Tsunami,
Ik denk dat hier heel erg appels met peren worden vergeleken: als in beide gevallen een keuken van hetzelfde merk is berekend is het onmogelijk dat er een prijsverschil van 6000,- euro ontstaat bij twee prijsgroepen verschil. Als het verschillende merken zijn, zijn het waarschijnlijk twee verschillende types fronten, bijv. folie vs. lak.
Wat ook vaak over het hoofd gezien wordt: de ene keukenzaak maakt een offerte met bruto prijzen en geeft aan het eind een afrondingskorting, de ander zet direct de netto prijzen in de offerte.
dus om een goed vergelijk te maken: wat is het verschil in eindprijs tussen de twee offertes en hoe worden de fronten omschreven?
'k ben benieuwd....
Ik denk dat hier heel erg appels met peren worden vergeleken: als in beide gevallen een keuken van hetzelfde merk is berekend is het onmogelijk dat er een prijsverschil van 6000,- euro ontstaat bij twee prijsgroepen verschil. Als het verschillende merken zijn, zijn het waarschijnlijk twee verschillende types fronten, bijv. folie vs. lak.
Wat ook vaak over het hoofd gezien wordt: de ene keukenzaak maakt een offerte met bruto prijzen en geeft aan het eind een afrondingskorting, de ander zet direct de netto prijzen in de offerte.
dus om een goed vergelijk te maken: wat is het verschil in eindprijs tussen de twee offertes en hoe worden de fronten omschreven?
'k ben benieuwd....
Ik heb afgelopen zaterdag ook een offerte late veranderen van PG3 naar PG5.
Het betreft een L-vormige keuken van 420 cm bij 215 cm. Hacker Activ 130.
Eerste offerte was AV2020 A588 en is nu geworden AV5090 A714 (frontdeur met glazen voorzijde)
Het prijsverschil was 1160 Euro duurder, di betreft dus ook een wijziging naar 2 prijsgroepen duurder.
Dit als indicatie.
Het betreft een L-vormige keuken van 420 cm bij 215 cm. Hacker Activ 130.
Eerste offerte was AV2020 A588 en is nu geworden AV5090 A714 (frontdeur met glazen voorzijde)
Het prijsverschil was 1160 Euro duurder, di betreft dus ook een wijziging naar 2 prijsgroepen duurder.
Dit als indicatie.