LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen Hi met nummerbehoud

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
wbrink
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2007 10:09

opzeggen Hi met nummerbehoud

Ongelezen bericht door wbrink »

Ik heb in mei 2007 mijn abonnement opgezegd bij de Hi, dit was netjes 3 maanden voor einde contract. Nummerbehoud aangevraagd,
Bevestiging ~en handtekening ontvangst dat mijn abonnement15 sept 2007 beeìndigt zou worden. Vervolgens heeft de Hi mijn abonnement met 3 maanden stilzwijgend verlengd. Volgens hun kwam dit door het nummerbehoud wat ik aangevraagd had.
Na heel veel gezeur en gebel van mijn kant, en ook T-Mobile die verschillende keren contact met ze gezocht hebben, hebben ze het nummerbehoud overgezet, vervolgens heb ik 2 maanden onterecht betaald en dit dus terug laten boeken door de bank en mijn automatische incasso gelijk ingetrokken.
Vervolgens krijg ik een brief van de Hi dat ik 66,66 euro terug zou ontvangen en nu krijg ik maar 6,66 omdat er nog 2 rekeningen open staan zegt men.
Wat dus de onterechte rekeningen zijn omdat mijn abonnement al 2 maanden afgelopen was.
Tevens heb ik iemand van de afdeling incasso van de Hi gesproken,die mij verzekerde het per direct op te heffen en mijn teveel betaalde abonnements geld terug te storten. Maar helaas, daar komen die aardige mensen nu weer op terug :x
Dus bij deze raad ik iedereen af om een abonnement af te sluiten bij de Hi (lees KPN) wat voor mooi toestel ze je ook proberen aan te smeren, je komt er NOOIT meer van af, of ze lichten je dus vreselijk op!!!
Ben benieuwd of er meer mensen tegen deze problemen zijn aangelopen.
Om maar met de woorden van radar te spreken deze mensen verdienen zeker de koude douche!

mobiwizard
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 feb 2006 22:00

Re: opzeggen Hi met nummerbehoud

Ongelezen bericht door mobiwizard »

Het probleem ligt inderdaad bij KPN. Wanneer de klant zelf al heeft opgezegd, dient de nieuwe provider daar (blijkbaar) extra melding van te moeten maken. Anders wordt het verzoek bij KPN gewoon automatisch behandeld en gaan vanaf de datum van het verzoek 3 maanden opzegtermijn in.

Het is kolder, maar zo lijkt het te werken. (Bij T-mobile kan dit overigens gewoon worden aangegeven bij de nummerbehoud-aanvraag ;) )

wbrink
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2007 10:09

Re: opzeggen Hi met nummerbehoud

Ongelezen bericht door wbrink »

Hoi hoi, de T-mobile had de aanvraag goed gedaan, en heeft dit zelfs tot vier keer toe gedaan bij de hi omdat er volgens de hi steeds iets niet opstond.Nee ze willen de klanten dus gewoon niet kwijt. :!:
En dit terwijl de drie maanden opzeg termijn bij nummer behoud nergens in hun papieren vermeld staan.Al bij al hebben ze dus € 50 van me gejat. :evil:

mobiwizard
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 feb 2006 22:00

Re: opzeggen Hi met nummerbehoud

Ongelezen bericht door mobiwizard »

Mee eens, ik gaf alleen maar aan wat men aan mij (en mijn klanten) als reden opgaf......Blijf erbij dat het kolder is.


(Maar was er bij T-mobile aangevinkt dat jij eerder weg mocht gaan? Is namelijk een optie in hun porteringssysteem.)

wbrink
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2007 10:09

Re: opzeggen Hi met nummerbehoud

Ongelezen bericht door wbrink »

Ja dat hadden ze 4 keer aangevinkt. Na de vierde keer was het dan eindelijk goed. Dit na heel veel dreigen met rechtzaken tros radar en noem maar op. Zelfs de juridische afdeling van hun zei dat dit allemaal niet zomaar kon.Maar er dan afkomen, tja,.....zucht het is en blijft inderdaad kolder. :cry:

forest_pixie
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2008 21:21

Re: opzeggen Hi met nummerbehoud

Ongelezen bericht door forest_pixie »

Ik heb ook een probleem met mijn nummerbehoud, zie daarvoor ook mijn zojuist geschreven nieuwe onderwerp in dit forum. Waa rhet op neer komt is dat ze zonder toestemming 3 maanden je abbonement verlengen. Daar ga ik dus niet mee akkoord, maar ik vrees dat dit een lange weg gaat worden...

Gesloten