LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe keuken kopen ????,hoe nu verder

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
benklijn

nieuwe keuken kopen ????,hoe nu verder

Ongelezen bericht door benklijn »

Onze huidige keuken (rotpunkt met Siemens app.) is nu 14 jaar. Overigens ondanks alle kritiek op Rotpunkt op deze forums moet ik zeggen dan de keuken er nog goed bijstaat en ook geen problemen met hang en sluitwerk.De meeste apparaten beginnen probleempjes te krijgen. Daarom besloten nieuwe keuken te kopen.
Keuken is een L-vorm van 420 cm bij 212 cml. We willen weer Siemens apparatuur. Gezien bovenstaande ervaring maakt het merk keukenkast ons niet zoveel uit.

Onze huidige keuken hebben we toen bij Belmar in Dordrecht gekocht, goede zaak goede service, eigenlijk geen klachten.

We gaan zelf uit van een bedrag van 20.000,- Euro. We willen Siemens apparatuur (koelkast, vriezer, oven, magnetron, keramische kookplaat, geintegreerde vaatwasser en vlakke afzuigkap van 90 cm breed) en een granieten of Corian werkblad.

Ik heb zelf een bepaald verwachtingspatroon van een verkoper en een keukenleverancier. Natuurlijk begrijp ik, dat het belangrijkste is dat er een keuken wordt verkocht en dat hier geld mee wordt verdiend.
Maar een verkoper moet wel een stukje vertrouwen geven en laten blijken dat hij mee wil denken aan jou investering.

Ik moet dus een goed gevoel hebben bij de verkoper en de keukenleverancier en ik heb ook geen zin een een afding spelletje, gewoon een eerlijk een goede aanbieding. .
Al moet ik er voor naar Duitsland rijden.

Wie kan mij helpen aan adressen van goede en betrouwbare keukenleveranciers en ook een goed garantie. Al kost het mij nog iets meer dan 20.000, - Euro.
Ik hoop op veel positieve reacties.
Laatst gewijzigd door benklijn op 29 dec 2007 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Sjoerd15

Re: nieuwe keuken kopen ????,hoe nu verder

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

Prober Van der Woude eens in Heerenveen.
Zeer goed vertegenwoordigd in uw prijsklasse, uitstekende service. Goed advies en gen opdringende verkoopstijl. Wel een eind uit de richting, maar als u een goed advies en uitstekende service wilt...
(werk er zelf overigens niet maar ken het bedrijf wel zeer goed. Laten zich echt voorstaan op begelijding en service voor, tijdens EN na de koop).

Succes met uw keuze!!!

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Je vind nergens een indicatie van prijzen
Ook het wettelijke besluit prijsaanduiding wordt aan de laars gelapt.
(samengevat: getoonde waren behoren duidelijk geprijsd te zijn)

De reden hiervan is dat men meer verdient met de korting poppenkast, dan met het verkopen van keukens....

loesjes

Ongelezen bericht door loesjes »

ja vooral de begelijding is top bij van der woude, :lol: sorry hoor kon het niet laten, van der woude is een goed bedrijf, maar loopt echt niet vooraan hoor in de rij van service geven...

maar als je er al even heen wilt gaan kijken, prima, alleen zou ik het nu niet doen, ik vind hun showroom er op dit moment niet tiptop uit zien, ben het wel beter gewend bij van der woude

benklijn

Dat is nu juist het probleem, ik heb na 3 keukenzaken nog bij geen 1 een goed gevoel. Zoals ik boven heb aangegeven heb ik de keuze van apparatuur al gemaakt en ben ik best bereid een redelijk bedrag te betalen.

Op een onder forum heb ik inmiddels begrepen dat Systemat van Hacker is en dat Hacker een redlijk goed merk is. (loesjes bedankt voor de site van Systemat)

Dus nu nog een eerlijke betrouwbare verkoopzaak waar ik geen afdingspelletje hoeft te spelen maar die mij aanvullend wil informeren om een goede keuze te maken voor de komende 15 jaar.
Wanneer er nog iemand is die een beter keukenmeubel merk weet die ook past binnen mijn budget dan hoor ik het graag.
Laatst gewijzigd door benklijn op 29 dec 2007 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

loesjes

Als ik even globaal zo je keuken lees ( afmetingen) denk ik dat je het met een systemat ( hacker) keuken prima zult redden.

succes

pkd

Ongelezen bericht door pkd »

BK
Laatst gewijzigd door pkd op 02 feb 2009 17:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

pkd, rma27, rob27 ( allemaal verkopertjes bij profit )

benklijn

Beste pkd

Wat ik heb gehoord, van een collega, over Profit Keuken is helaas voor jou niet positief. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij toevallig pech heeft gehad maar voor mij dus een rede om deze leverancier niet in mijn rondje op te nemen.

benklijn

Ik ben er ondertussen wel achter dat je bij de keukenleverancier de medewerkers in 3 groepen kan indelen:

verkopers, hebben alleen oppervlakige belangstelling voor jou maar heben alleen oog voor de omzet
adviseurs, helpen je op weg en weten veel over de aanwezige produkten
adviseurs/ontwerpers, deze weten veel over de produkten maar hebben ook belansgstelling voor jou en denken echt mee. Deze laatste groep doen hun best om voor jou een leuke keuken te ontwerpen op basis van hun ervaring en produktkennis en houden rekening met je wensen.
De laatste groep geef je het goede gevoel en zijn ook creatief.
Ik begrijp ook wel dat er uiteindelijk geld moet worden verdient en dat vind ik ook redelijk

benklijn

Loesjes

Ik heb begrepen dat jij ook systemat van Hackker verkoopt, graag jou mening over mijn aanbiebing voor een Activ van Hacker. Ik kan dezelfde aanbieding ook krijgen in Systemat maar dan ongeveer 7% duurder. Ik heb zelf voor activ gekozen omdat ik de fluisterprofielen gezien heb, en denk dat dit extra vervuiling geeft op de deuren en korven. De activ is ook uitgerust met dempers op deuren.laden en korven.

Keuken is een activ 130, AV2020 a588, magnolia, greeplijst M700 plint 11cm
meubelen
2 maal HG6019592 aangepast op een hoogte van 160 cm
1 maal HL 10156
1 maal U307803
1 maal ue1157844 met uitzwenkplataeu
1 maal us907828 met uittrekladen
1 maal dm607807 frontdeur voor vaatwasser
1 maal uk907819 met 1 lade en 2 uittrekladen
1 maal u507803
1 maal ul1078 onderpasstuk uitvoering ku2
1 maal ok1203911
1 maal ok903911
1 maal ad5058 afdekpanel
14 maal meerprijs greep 700 (686 euro)
1 maal bk9046
v verlichting armatuur halogeen= uitsparing voor inbouw en schakelaar en trafo
Subtotaal 7815,- euro krijg een korting 25%
Siemens apparatuur krijg ik 30 % korting op brutoadvies prijs
werkblad kemie afwerking vx4 met de diverse uitsparingenen een achterwand van 15 cm hoog krijg ik 20 % kortting
totaal 16164,- hier krijg ik nog extra totaal korting blijft over netto 15100 zonder inbouwen

Het gaat mij om de keukenmeubelen, wat ik daarvoor netto betaal. Ik heb nog de optie op frontdeur met glasafdek (PG5) dan kost het me 1500 euro extra

Alvast bedankt

loesjes

Benklijn,

Ik vind het wel een netjese prijsopgave.....geen overdreven kortingen verhaal maar als ik het zo kan beooordelen ook geen opgeklopte prijzen.
als verder je de andere onderdelen en voorwaarden van het bedrijf je ook staan Ik denk dan aan het inmeten door leverancier, betalingsvoorwaarden, service van het bedrijf ( misschien toetsbaar door referenties) dan denk ik dat je een prima deal hiermee kan afsluiten.

Misschien zijn er plekken waar ze iets meer korting kunnen en willen geven, alleen er is altijd nog meer he dan alleen prijs.

Ik vind in ieder geval de keuze's qua merken een goeie keuze.

succes.

pijkie

Ongelezen bericht door pijkie »

Ben je al eens bij budget keukens in Ridderkerk geweest?
Scheelde ons 2000,00 op de prijs van 10.000.
Zelfde merk keuken, zelfde aparatuur.
Een bezoekje waard zou ik zeggen.
Ook een verkoper, waar je vertrouwen in hebt kan achteraf tegenvallen.

Veel succes, maar vooral ook veel plezier

benklijn

Loesjes

De meerprijs van PG2 naar PG5, ivm de keuze naar magnolia hoogglans met glas (ipv magnolia kunsstof front) van 1500, - euro is dus ook een redelijke verhoging.

Het enige nadeel is dat ik voor 31 dec moet beslissen omdat vanaf 1 januari de prijzen met ongeveer 6 % omhoog gaan.

Deze prijs is overigens tot stand gekomen zonder dat ik zelf om korting of extra's heb moeten vragen.
Deze adviseur/ontwerper heeft 3 uur met ons aan tafel gezeten om te ontwerpen en suggesties aan te dragen en alle verschillen in de winkel laten zien. Nadat we het over alles eens waren is hij alles gaan berekenen met de catalogussen op tafel en de korting er ook gelijk bij gezet. Heeft geen overleg met de baas gehad, heb ik ook niet omgevraagd.

Nogmaals het enige nadeel vind ik dat ik weinig bedenktijd heb, en als de prijs gewoon goed is zoals jij aangeeft heb ik geen zin in rondshoppen met een kant en klaar ontwerp waarbij iemand anders alleen nog maar een extra korting hoef te geven zonder zich in te spannen.

Ik heb de complete apparatenlijst en onderdelenlijst incl. prijzen en korting plattgrond en drie D tekening meegekregen.

Nogmaals bedankt alvat voor de reakties de afgelopen dagen.
Laatst gewijzigd door benklijn op 29 dec 2007 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Combiwitch

Ongelezen bericht door Combiwitch »

Ga eens langs bij de keukenkampioen. Ze hanteren een agressieve verkoopmethodiek, maar als je daar doorheen prikt zullen ze zeker ver onder deze prijs de keuken aanbieden. Het is even slikken, maar het scheelt je een hoop euros. Ja het is een zaak van DMG, maar dat vind ik zelf niet zo'n probleem. Heb daar mijn keuken aangeschaft voor een veel lagere prijs dan bij anderen. ik had er zelf een goed gevoel, omdat ik van kennissen die daar ook hadden gekocht de ervaring al gehoord had. En ja bij ons Nederlanders gaat het toch echt om wat er onder de streep staat. Bij mijn kennissen is alles in 1x goed gegaan. Bij mij miste enkel de plint en die werd een week later nageleverd. Ik ben in Woerden geslaagd! en er samen met de manager uitgekomen!!

Eek

Ongelezen bericht door Eek »

Goh is het weer rustig in keukenland ? Tsjonge jonge de verkopers van de wat obscurdere zaken komen ook onder hun stenen vandaan....

Budget keuken heeft altijd mysterieuze klanten die hier eenmalig posten over hun geweldige ervaringen aldaar en hun ontiegelijk slechte website en nu ook onze keukenkampioen vrienden !

Mijn advies ? Niet naar deze zaken toegaan en lekker Loesjes advies opvolgen.

pijkie

Ongelezen bericht door pijkie »

De snelle vraag om een reactie, kan ook te maken hebben met een verkoop quotum dat de verkoper nog moet halen. Aan het eind van het jaar zijn ze vaak veel schappelijker met korting. Probeer in ieder geval bij deze zaak en deze verkoper er nog een korting uit te slepen.
Bel desnoods even rond. Wat kan een ander bedrijf bieden?

loesjes

Benklijn, onzin en verkoop praat voor 31 december beslissen i.v.m de 6 % verhoging!

gewoon op het moment gaan dat jou past en als je de keuken wilt kopen, zeggen, dat ze hem wel mogen leveren mits je deze prijs er voor moet betalen, willen ze het niet, dan zijn er talloze zaken die het echt wel willen hoor.

Daarbij zou ik keukenkampioen overslaan, redenen daarvoor zijn hier genoeg te lezen op het forum.

LAAT JE NOOIT ONDER (TIJDS) DRUK ZETTEN

en daarnaast het verhaal van de manager die aan tafel moet komen om prijs te bepalen, of het overleg in kantoor om te zien of er nog speciale akties ed toepasbaar zijn zijn natuurlijk allemaal flauwekul

De verkoper die jou heeft geholpen heeft het naar mijn mening keurig gedaan, gewoon een netjese prijs neerleggen zonder al die toneelstukjes..... lekker no nonsen, klinkt goed.

Combiwitch

Ongelezen bericht door Combiwitch »

Ik begrijp jullie reactie!

Loesjes helemaal mee eens dat alles netjes moet gaan enzo. Dat gebeurde bij de keukenkampioen ook. Enkel het laatste stuk is iets waar je doorheen moet prikken mijn inziens.
Ik heb een mooie keuken. vrienden van mij ook en een hele scherpe prijs!!! Scherper dan bij kleine winkels die weinig korting geven!! want ook daar zijn we geweest. Het advies en dergelijke was in mijn ogen gelijk. En ik blijf erbij het gaat om wat het me uiteindelijk kost en of dat nou bij een grote zaak of kleine zaak vandaan komt maakt mij niks uit

benklijn

Vandaag weer terug geweest nadat we de offerte (28-12)hadden bekeken en gecontroleerd en een lijst gemaakt met onze nieuwe wensen en aanpassingen/opmerkingen.

Weer ruim twee uur bezig geweest waarbij alle opmerkingen verwerkt zijn in een nieuwe offerte, kregen nog wat extra korting op de apparatuur. De omzetting van PG2 naar PG5, ivm de keuze voor een front met glas oppervlakt, viel ook lager uit.

Dus het resultaat was een aanbieding helemaal afgestemd op onze wensen en met uiteindelijk een prijs waar we tevreden mee waren.
Dus daarom toch vandaag met een goed gevoel getekend. Voor het tekenen kregen we te horen dat we nog een envelop met een kortingsbedrag (tussen 100 en 500 euro) uit de afgelopen kerstactie mochten halen.

Uiteindelijk toch nog snel een keuken (Activ van Hacker met allemaal Siemens app. en een composiet blad)gekocht binnen ons budget en helemaal naar onze zin. Dit toch bij een kleine locale keuken speciaalzaak (Belmar in dordrecht)

Op onze zoektocht diverse keukenleveranciers (Superkeukens, Grando, KeukenMaxx, Mandemakers, Bruynzeel, Belmar) bezocht en ervaringen opgedaan, waarbij uiteindelijk de keuze is gevallen op de kleine keukenspeciaalzaak met goede keuken adviseer/ontwerpers.
Bij de bezochte keukenleveranciers meestal een bevestiging gekregen van de omschrijvingen op deze forums.

Bij deze wil ik iedereen die zijn bijdrage geleverd heeft, positief of negatief, bedanken voor zijn bijdrage.

Gesloten