Hallo allemaal,
Ik snap er helemaal niets van. Ik en mijn vrouw, kei harde werkers, jaren al gespaard, we hebben letterlijk nooit in de min gezeten.
Na zweten en zwoegen zien we onze droomhuis staan...
Vraag ik een hypotheek aan bij verschillende hypotheekverstrekkers, waarbij ik zelfs een deel op de koopsom een aanbetaling wil doen, (= pluspunt op de toetsing) krijgen we geen hypotheeeeeeeek???!!!!
En waarom?
Omdat ik ooit een pipobedrag van werkelijk 110 euro niet tijdig heb betaald bij T-Mobile. Dus wat doet T-Mobile? Registreren je ze bij de BKR met een a2 codering.
Ik heb het bedrag pas na 2 maanden kunnen betalen omdat ik immers op vakantie was. Mag ik??
Maar wat nog meer?
T-mobile is slim. Zodra je betaald hebt zorgen zij niet voor een ''h'' code d.w.z. herstelcode, zodat je als nog een hypotheek kan krijgen. T-Mobile is nog slimmer... Wanneer je contract eindigd willen ze niets meer voor je betekenen. Zij weigeren diensten te verlenen aan mensen die er geen contracten hebben lopen. Al ben je 2 jaar trouwe abbonee geweest zoals ik.
Sinds enkele weken hebben we de koopovereenkomst getekend en tijdens het geregel van de hypotheek ben ik achter gekomen dat ik ruim een jaar a2 codering heb lopen bij BKR terwijl ik het gewoon betaald heb. Nou goed, 2 maanden te laat dan, is menselijk neem ik aan. Het is zo menselijk dat je je toekomstplannen en dromen helemaal naar de filistijnen kan brengen heb ik begrepen. Ik heb veel gebeld...vele emails opgestuurd naar T-Mobile. Conclusie; ZE DOEN ER WERKELIJK HELEMAAL NIKS MEE BIJ T-MOBILE. Het intressseert ze helemaal niets. Je bent gewoon een simple wc-papier.
Verder snap ik niet dat de hypotheekverstrekkers moeilijk doen. Ik durf te zweren dat zij vele hypotheekklanten zo gewoon in de kou laten staan.
U moet u voorstellen beste lezer; ik heb letterlijk bankafschriften laten zien van de afgelopen jaren aan de hypotheekverstrekkers. Er was niks negatiefs te zien aan mijn financiën, ik sta in de plus en verder was ik van plan om een aanbetaling te doen op de koopsom van de woning.
Maar nee hoor de beoordeling en toetsing was negatief vanwege de BKRcode a2. een pipobedrag van 110 euro die eigelijk al lang hersteld zou moeten zijn door T-Mobile.
Het gaat er bij mij niet in dat de BKR zoveel macht en invloed heeft voor mensen die het een het ander willen opbouwen in de toekomst. Hoe kan het zo zijn dat de banken eerder de BKR geloven dan een klant in deze oorlogzuchtende hypotheekmarkt waar zij O zo blij zullen zijn wanneer ze een klant aan de haak slaan waar ze letterlijk om vechten???
BKR houdt niet alleen maar klanten tegen voor de banken maar zorgt ook voor minder werkgelegenheid. Kijk alleen al maar vanaf de koopoverdracht tot aan de verbouwing toe hoeveel mensen/instanties er mee te maken hebben als we het hebben over ''huis is verkocht''.
BKR zou zijn procedures helemaal moeten gaan veranderen, want het is een instelling dat slecht is voor de economie.
Mensen.Hoeraaa... we leven letterijk in een OMGEKEERDE WERELD
Groeten
Hassan
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen hypotheek vanwege BKR-registratie door T-Mobile
Re: Geen hypotheek vanwege BKR-registratie door T-Mobile
Procedure Geschillencommissie BKR
Kunt u het niet eens worden met de deelnemer over de door hem aangemelde gegevens? Dan kunt u de Geschillencommissie BKR om een uitspraak vragen. Deze commissie beoordeelt of de deelnemer en BKR zich hebben gehouden aan de BKR regels. Komt de Geschillencommissie tot een uitspraak, dan is deze bindend. Dit betekent dat de deelnemer, BKR en u zich moeten neerleggen bij de uitspraak.
Voor het indienen van klachten bij de geschillencommissie gelden onder andere de volgende voorwaarden:
U moet schriftelijk kunnen aantonen dat u uw klacht eerder zonder succes hebt voorgelegd aan de deelnemer of aan BKR. U kunt dus pas een beroep doen op de geschillencommissie als u er niet uit komt met de deelnemer of met BKR.
U moet uw bezwaar schriftelijk indienen binnen twee maanden nadat BKR of de deelnemer uw verzoek tot correctie heeft afgewezen.
U draagt zelf € 22,50 bij aan de kosten voor behandeling van uw bezwaarschrift door de commissie. Als de commissie u in het gelijkstelt, krijgt u deze bijdrage uiteraard terug.
De Geschillencommissie BKR komt een aantal keer per jaar bijeen. Alle uitspraken van de Geschillencommissie BKR kunt u op deze website nalezen.
Uitspraken geschillencommissie
Consumentenbrochure
Wilt u meer informatie over wat u moet doen als u het niet eens bent uw BKR registratie? In de consumentenbrochure ‘Oneens met uw registratie bij BKR?’ leest u welke stappen u in dit geval moet ondernemen en welke procedures, voorwaarden en termijnen u in acht moet nemen als u een klacht bij de Geschillencommissie wilt indienen.
Voor een exemplaar van deze brochure of voor meer informatie over de klachtenprocedure in het algemeen, kunt u contact opnemen met onze afdeling Inlichtingen & Inzage. Op werkdagen is deze bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur via 0900 – 257 84 35 of 0900 –BKRTIEL (€ 0,15 per minuut). Of schrijf naar BKR, afdeling Inlichtingen & Inzage, postbus 6080, 4000 HB Tiel. Ook voor overige vragen over uw BKR-registratie kunt u bij deze afdeling terecht.
Succes.
Kunt u het niet eens worden met de deelnemer over de door hem aangemelde gegevens? Dan kunt u de Geschillencommissie BKR om een uitspraak vragen. Deze commissie beoordeelt of de deelnemer en BKR zich hebben gehouden aan de BKR regels. Komt de Geschillencommissie tot een uitspraak, dan is deze bindend. Dit betekent dat de deelnemer, BKR en u zich moeten neerleggen bij de uitspraak.
Voor het indienen van klachten bij de geschillencommissie gelden onder andere de volgende voorwaarden:
U moet schriftelijk kunnen aantonen dat u uw klacht eerder zonder succes hebt voorgelegd aan de deelnemer of aan BKR. U kunt dus pas een beroep doen op de geschillencommissie als u er niet uit komt met de deelnemer of met BKR.
U moet uw bezwaar schriftelijk indienen binnen twee maanden nadat BKR of de deelnemer uw verzoek tot correctie heeft afgewezen.
U draagt zelf € 22,50 bij aan de kosten voor behandeling van uw bezwaarschrift door de commissie. Als de commissie u in het gelijkstelt, krijgt u deze bijdrage uiteraard terug.
De Geschillencommissie BKR komt een aantal keer per jaar bijeen. Alle uitspraken van de Geschillencommissie BKR kunt u op deze website nalezen.
Uitspraken geschillencommissie
Consumentenbrochure
Wilt u meer informatie over wat u moet doen als u het niet eens bent uw BKR registratie? In de consumentenbrochure ‘Oneens met uw registratie bij BKR?’ leest u welke stappen u in dit geval moet ondernemen en welke procedures, voorwaarden en termijnen u in acht moet nemen als u een klacht bij de Geschillencommissie wilt indienen.
Voor een exemplaar van deze brochure of voor meer informatie over de klachtenprocedure in het algemeen, kunt u contact opnemen met onze afdeling Inlichtingen & Inzage. Op werkdagen is deze bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur via 0900 – 257 84 35 of 0900 –BKRTIEL (€ 0,15 per minuut). Of schrijf naar BKR, afdeling Inlichtingen & Inzage, postbus 6080, 4000 HB Tiel. Ook voor overige vragen over uw BKR-registratie kunt u bij deze afdeling terecht.
Succes.
-
Feit blijft dat Hassan gewoon 2 maanden te laat heeft betaald en dus een terechte notering heeft gekregen. Er bestaat tenslotte ook nog zoiets als automatische incasso, dus vacantie kan nooit een reden zijn voor een te late betaling.
-
Beste TS
Wat Cesar zegt is gewoon het beste. Start een procedure bij de geschillen-commissie BKR en vecht je A2 codering aan. Als alles zo is als je hier schrijft zal deze code zeker hersteld worden.
Een punt wat ik inderdaad niet goed vindt aan de huidige BKR coderingen is dat het allemaal zonder kennisgevingen geschiedt. Het zou voor alle partijen beter zijn als je bij een coderings-verandering bericht thuis krijgt.
Nu heb je maar een paar weken de tijd, ( ivm ontbindende voorwaarde in de koopovereenkomst) om de gehele zaak te regelen . Dit is waarschijnelijk een te korte periode
Dit ben ik dus niet met je eens. Het is een goede zaak dat slechte betalers gesignaleerd staan en niet zomaar meer schulden kunnen nemen.Hoe kan het zo zijn dat de banken eerder de BKR geloven dan een klant in deze oorlogzuchtende hypotheekmarkt waar zij O zo blij zullen zijn wanneer ze een klant aan de haak slaan waar ze letterlijk om vechten???
BKR houdt niet alleen maar klanten tegen voor de banken maar zorgt ook voor minder werkgelegenheid. Kijk alleen al maar vanaf de koopoverdracht tot aan de verbouwing toe hoeveel mensen/instanties er mee te maken hebben als we het hebben over ''huis is verkocht''.
BKR zou zijn procedures helemaal moeten gaan veranderen, want het is een instelling dat slecht is voor de economie.
Wat Cesar zegt is gewoon het beste. Start een procedure bij de geschillen-commissie BKR en vecht je A2 codering aan. Als alles zo is als je hier schrijft zal deze code zeker hersteld worden.
Een punt wat ik inderdaad niet goed vindt aan de huidige BKR coderingen is dat het allemaal zonder kennisgevingen geschiedt. Het zou voor alle partijen beter zijn als je bij een coderings-verandering bericht thuis krijgt.
Nu heb je maar een paar weken de tijd, ( ivm ontbindende voorwaarde in de koopovereenkomst) om de gehele zaak te regelen . Dit is waarschijnelijk een te korte periode