LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Norton 2008 heeft helaas geen reclame onderdrukken meer.

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Spiderben

Re: Norton 2008 heeft helaas geen reclame onderdrukken meer.

Ongelezen bericht door Spiderben »

Moppentappers,

Prima maar reageer eens op de test die Jor heeft aangedragen. Daaruit blijkt dat kaspersky ook zijn tekort komingen heeft.

Is het dan niet zo dat er gewoon geen perfecte computerbescherming bestaat maar dat je daarintegen redelijk bent beschermd als je een van de zovelen installeert ?

Ik bedoel je maakt mij als leek niet wijs dat alleen Synmantic op veel punten slecht scoort en Kaspersky op vele punten goed.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik heb wel eens gehoord dat er mensen op het internet produkten afkraken en andere produkten promoten (waar zij dan op een of andere manier belang bij hebben) zonder dat dit gegrond is.

Ik heb Norton ook behoorlijk af zitten kraken.
Niet omdat ik bij een ander product meer belang zou hebben.

Voor mij heeft Norton het gewoon verprutst.

Over 2008 ben ik daarom behoorlijk sceptisch. Ik moet het nog eerst eens zien.

Norton heeft de afgelopen jaren behoorlijk zitten rotzooien en de producten waren niet om naar huis te schrijven.
Waarom dat ze die weg ingegaan zijn weet ik niet, maar het heeft ze wel een behoorlijke schade aan de naam gebracht.

En die testen. Tja, wie zegt niet dat die testen worden gesponsord en dat de resultaten niet verdraaid worden?
Ik heb het al vaker meegemaakt dat ik in een test een bepaalde virusscanner als beste uit de bus kwam, maar dat ik mijn werkplaats totale andere dingen zag.

Ik heb geleerd om niet naar die testen te kijken, maar echt puur in de praktijk te zien wat er gebeurd.
Het zal niet de eerste keer zijn dat een virusscanner als beste getest uit de bus kwam en dat de praktijk hele andere dingen liet zien.

Als Symantec zijn deel terug wilt hebben in de markt, moeten ze meer doen dan alleen een goed product neerzetten.

BBCS
Contacteer:

Is het dan niet zo dat er gewoon geen perfecte computerbescherming bestaat maar dat je daarintegen redelijk bent beschermd als je een van de zovelen installeert ?
De perfecte computerbescherming bestaat niet.
Je bent nooit voor 100% beschermd, daarvoor zijn de hufters met kwaadaardige bedoeling teveel in beweging.

Je kunt er wel voor zorgen dat die beveiliging zo optimaal en maximaal is.

Dit zeg ik ook altijd tegen de klanten.

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

er is geen product dat het met alles goed doet, parental control van kaspersky vind ik bijv. nog lang niet uit ontwikkeld
en het mist risico controle, controleren of java up to date is of dat er bepaalde instellingen een risico vormen
je kan niet van tests uitgaan waarbij je de wijze van testen niet weet.
ik kom daarom ook nooit aanzetten met tests van AV-test.org
bijv.
daarnaast is de bedrijfs voering van symantec al een goede rede om het product niet aan te schaffen.
zoals al eerder vermeld, ze weten zelf niet eens wat er goed is aan hun product t.o.v kaspersky
en resellers worden dik betaald om hun product te verkopen
telkens als jij je OEM licentie verlengt krijgt de aanbieder er geld voor

BBCS
Contacteer:

en resellers worden dik betaald om hun product te verkopen
Ik lever Kaspersky en ik kan ook Norton leveren.

Dus daar zit het niet in.

Spiderben

BBCS

Nou die test is wel goed aangezien Norton niet wordt opgehemeld en datzelfde geld voor kaspersky.

Als een side partijdig zou zijn dan zou een bepaald produkt zo ongeveer de hemel in worden geprezen. Lees ze van alle virusscanners maar eens.

Nou ga ik als leek jou als monteur niet zeggen dat Norton perfect is, maar wel kan ik zeggen dat ik nu 3 jaar internet en nog nooit problemen heb gehad. Natuurlijk kan dit mazzel zijn maar wie zegt mij dat het bij Kaspersky wel altijd goed gaat.

Ik heb wel eens horen zeggen dat het een soort van nek en nek race is tussen hackers en computerbeveiligers. Ik denk zelf dat een hacker altijd wel de baas over computers zal blijven en dat je een beetje geluk moet hebben en een goede virusscanner etc.

Ik hoor jullie ook over allerlei thermen spreken dat Norton niet werkt met spybot etc. Produkten die mij niets zeggen. Wel heb ik ongeveer een week adblock geinstalleerd en dit werkt perfect naast Norton 2008. Zolals ik eerder al aangaf vond ik het wel een slechte service van Synmantic om geen reclameonderdrukker bij te voegen in Norton 2008.

Maar dat wil niet zeggen dat ik tot nu toe ontevreden ben over Norton in het algemeen. Ik krijg iedere dag netjes een update te verwerken en verder werkt Nortom netjes op de achtergrond zolas ze in de test ook aangeven.

BBCS wat ik nu wel weet is dat Norton 2008 sneller is en er iets gelikter uitziet. Verder zou ik ook rustig Kaspersky willen uitproberen of Macenfee of zoiets.

Verder wil ik niet jullie allemaal op de tenen trappen want ik ben geen computermonteur en weet er gewoon te weinig van. En als er iets fout gaat op mijn computer dan moet ik, gelukkig in de familie aanwezig, een beroep doen op een deskundige die overigens zelf Macenfee op zijn computer heeft geinstalleerd en daar zeer tevreden over is. Ergens in dit forum of een ander forum ook al afgekraakt.

BBCS
Contacteer:

overigens zelf Macenfee op zijn computer heeft geinstalleerd en daar zeer tevreden over is. Ergens in dit forum of een ander forum ook al afgekraakt.
Het nadeel van McAfee is dat zij trojans doorlaten.
Ik heb wel eens horen zeggen dat het een soort van nek en nek race is tussen hackers en computerbeveiligers.
Klopt helemaal.
Nou ga ik als leek jou als monteur niet zeggen dat Norton perfect is, maar wel kan ik zeggen dat ik nu 3 jaar internet en nog nooit problemen heb gehad. Natuurlijk kan dit mazzel zijn maar wie zegt mij dat het bij Kaspersky wel altijd goed gaat.
Laat ik dit erop zeggen:
Ik heb ook altijd Norton gehad, tot halverwege dit jaar heb ik nog gebruik gemaakt van Norton 2005.

Echter toch wat klanten waren minder te spreken over Norton en ik ben gaan dat gaan uitzoeken.
Toen ik een nieuwe harde schijf in mijn laptop gezet had en daarop Kaspersky bleek dat Kaspersky een wat vriendelijker interface had, maar vooral dat Kasperksy het systeem lang niet zo vertraagde.

Een ander aspect van Norton waar ik absoluut niet te spreken was/ben is dat als je het pakket deïnstalleerd, dat toch nog wat programma onderdelen op het systeem blijven en ook nog actief.

Daarnaast ben ik meer dan één keer tegengekomen dat op een computer diverse fatale foutmeldingen waren. Diverse programma's hadden een fatale fout veroorzaakt.
Na het verwijderen van Norton was het probleem verholpen.

Een aantal zaken waar ik als professional toch best vaak tegenaan gelopen ben.
Dat het één keer kan gebeuren, ala, maar als het toch vaak voorkomt, dan ligt het wel aan het pakket.

Om Norton Internet Security te verwijderen, dat je zelfs handmatig het windows register moet opschonen, dan ben ik van mening dat je als anti-virus fabrikant wel totaal verkeerd bezig bent.
En ja, ik had het speciale removal programma van Symantec al gebruikt.
Natuurlijk kan dit mazzel zijn maar wie zegt mij dat het bij Kaspersky wel altijd goed gaat.

Tja, een hele goede vraag.

Daarnaast doet Avast (een gratis virusscanner) ook heel goed zijn werk, alleen vind ik persoonlijk de interface niet goed.

Norton en McAfee hadden met de komst van Vista een hele grote bek naar Microsoft, omdat zij bepaalde informatie achterhielden.

Nu wil ik die discussie niet opnieuw voeren, maar het is in de computerbranche wel één ding heel duidelijk:

De softwarefabrikanten die een grote bek opzetten naar de concurrentie en naar andere softwarefabrikanten en anderen beschuldigen dat ze de andere softwarefabrikanten het heel moeilijk maken, maken in het algemeen belabberde en slechte software.
Uitzonderingen daargelaten.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Een ander aspect van Norton waar ik absoluut niet te spreken was/ben is dat als je het pakket deïnstalleerd, dat toch nog wat programma onderdelen op het systeem blijven en ook nog actief.

Ik heb 2008 bij mij op de computer gehad en er ook zonder enig probleem weer af gehaald, er was niets meer van terug te vinden.Mijn ervaring strekt zich nu uit tot 4 computers en 1 laptop allen met Windows Vista Premium/Ultimate. Bij alle werkt het foutloos/snel en de mensen zijn tevreden ook al omdat bij de 2008-versie drie aparte licentie's zitten en het dus legaal op drie computers mag.Deze mensen vertrouwen op Norton en hebben er goede ervaringen mee, wie ben ik dan om te roepen dat ze het moeten weggooien? Elke test Kan worden gekocht, dat geld dan ook voor een test waar Kaspersky heel hoog uit de bus komt. Of geld het dan ineens niet?

BBCS
Contacteer:

Elke test Kan worden gekocht, dat geld dan ook voor een test waar Kaspersky heel hoog uit de bus komt. Of geld het dan ineens niet?
Tuurlijk geldt dat wel.

Maar wat ik tegengekomen ben is gewoon mijn eigen ervaringen.

Ik hoop echt dat Symantec met de 2008 serie zichzelf weer terug kan plaatsen waar ze vanaf kwamen.

Want het gaat er niet om welke de beste is, maar dat ieder pakket voldoende bescherming geeft.

DAT is waar het om gaat.

En zolang dat er verschillende fabrikanten er een zooitje van maken, zal ik de producten van die fabrikanten niet aanbevelen.

jor

Maar wat ik tegengekomen ben is gewoon mijn eigen ervaringen.

Ik hoop echt dat Symantec met de 2008 serie zichzelf weer terug kan plaatsen waar ze vanaf kwamen
Als je er nu werkelijk over wilt meepraten zul je toch de 2008 versie van Norton Internet Security eens Zelf moeten testen, nu roep je dingen gebaseerd op oudere progs.

jor

Datzelfde vind ik trouwens van mensen die uitgesproken tegen Windows Vista zijn en als je wat verder vraagt hebben ze het zelf niet en alles is horen zeggen.Als ik iets roep zorg ik dat ik dit doe uit eigen ervaring.We hebben echt al papagaaien genoeg.

Moppentappers

http://www.kaspersky.nl/forum
daar zie je redelijk weinig mensen met klachten of problemen, en de problemen die er zijn worden door moderator tonky nagenoeg altijd goed opgelost
hoe het met norton 2008 zit weet ik nog niet, die zal ik wel eens installeren op mijn test PC (moet nog een switch kopen zodat 1 scherm werkt voor 2 PC's en netwerk kaartje d'r op gooien)
maar de bedrijfs voerig is gewoon uit den boze
http://www.security.nl/article/14510/1/ ... re%22.html
http://www.security.nl/article/16149/1/ ... paard.html
http://www.security.nl/article/12696/1/ ... 6D%22.html

und so weiter

zoek voor de gein eens op security.nl naar symantec en naar kaspersky
dan zie je dat kaspersky het boot virus stoned angelina makkelijk kon verwijderen, symantec sloopte het systeem (aanwezig op aldi PC's)
en zo ook voor het virus dat op maxtor harde schijven aanwezig was
en je ziet ook dat symantec alleen maar kan klagen, mac gebruikers zouden slimmer zijn (Wat heeft het OS dat je gebruikt met je IQ te maken) en windows zou dan ineens het veiligste commerciele OS zijn
allemaal uitspraken die NERGENS over gaan
symantec loopt trouwens ook al 3 jaar te gillen dat mobiele malware elk moment kan gaan uitbreken
en al 3 jaar is het hardstikke stil.
prognoses die nergens over gaan, en dat je elk jaar voor 50 euro automatisch verlengt wordt onder het mom van beveiliging is natuurlijk ook pure zwendel

BBCS
Contacteer:

windows zou dan ineens het veiligste commerciele OS zijn
Qua softwarefabrikanten zijn er toch best wel die aan het mopperen zijn.
En degene die het hardste roepen, maken in het algemeen ook bagger software.

Ik heb me altijd afgevraagd waarom dat Norton baggertroep is gaan produceren in plaats van de goede software die ze hadden.
De versie 2007 veroorzaakte meer dan eens fatale fouten.
Hoever kun je vallen?

Met 2008 heb ik nog geen ervaring. Maar als ik hier de reacties lees, dan zouden ze toch weer op het goede pad zitten?
Ik ga zelf echt niet die 2008 versie installeren. Daarvoor heb ik in het verleden teveel ellende meegemaakt met hun software. Als ik een reparatie van een klant krijg waarop 2008 staat kan ik pas gaan oordelen.

Moppentappers

dannog zou je om morrole redene de software van symantec niet gebruiken.
is het jullie trouwens opgevallen dat je om chat support te krijgen een active X control moet installeren? hoe gek kun je het maken..

jor

Geplaatst op 30 Dec 2007 01:23 door Moppentappers

--------------------------------------------------------------------------------

dannog zou je om morrole redene de software van symantec niet gebruiken
De links die je plaatst zijn stuk voor stuk uit 2006. Ik praat over de 2008-versie.
Met deze echt wel domme houding houd de discussie voor mij op.

Jor.

jor

Geplaatst op 30 Dec 2007 01:23 door Moppentappers

--------------------------------------------------------------------------------

dannog zou je om morrole redene de software van symantec niet gebruiken.
Ik val niet over de schrijffout maar wel over de inhoud. Dus de hele discussie is waardeloos, zelfs al zou Symantec de beste software maken die er was dan NOG koop je het niet om reden van moraal?. Je zult het nog moeilijk krijgen met dit soort vreemde opmerkingen.

Spiderben

Moppentappers.

Ik hoef bij Norton 2008 helemaal niets extra te installeren om te chattten met Norton. En de chat gaat verder heel erg goed. word netjes aangegeven hoeveel wachtenden er nog voor jou zijn en dan ben je gemiddeld met een kwartiertje aan de beurt. uitzonderingen daar gelaten
is het jullie trouwens opgevallen dat je om chat support te krijgen een active X control moet installeren? hoe gek kun je het maken..

Spiderben

Ik wil iedereen bedanken voor jullie support sommige stukjes voor mij een beetje onduidelijk andere juist helder.

Vindt het goed dat er op deze manier door jullie allemaal gediscuseerd wordt en ook begrijpelijk dat als je rot ervaringen hebt met een bepaald produkt je deze niet zal promoten.

Echter voor mij blijft Norton persoonlijk een goed produkt maar ben niet altijd tevreden over de wijzigingen die stilzwijgend worden weggelaten.

Het was mij een waar genoegen en misschien tot ziens op een ander forum.

Groet Spiderben

Moppentappers

wanneer je wil chatten met een helpdesk medewerker moet je toch echt wel een active X control installeren mogelijk heb je dat al eens gedaan en merk je dat nu niet.. maar het is toch echt zo.
en morreel is, van wat het bedrijf zelf geflikt heeft en nogsteeds flikt
dit zijn acties van het bedrijf, die gewoon niet door de beugel kunnen
en dan maakt het niet uit of het om norton 2006 07 of 08 gaat

jor

Dat het beter gaat met Norton 2008 blijkt ook weer uit deze test.Er is best nog wel wat kleine aanmerkingen maar het krijgt eeen ruime voldoende.

http://www.computertotaal.nl/web/Artike ... y-2008.htm

Gesloten