| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nieuwe keuken kopen ????,hoe nu verder
Re: nieuwe keuken kopen ????,hoe nu verder
Hallo Benklein en Loesjes,
Leuk geprobeerd Loesjes....dat zijn die cliché truckjes die jij vanuit je ervaring waarschijnlijk alleen maar van horen zeggen heb. Ik kan je vertellen dat er nog tientallen andere manieren zijn om een klant te forceren een keuken nu te kopen en niet morgen. Daar kun je de klant nooit op voorbereiden. Goede verkopers luisteren gedurende het gesprek altijd zeer goed naar de klant en spelen daar dan op in...........de gevoelige snaar raken snap je. Ik zal er nog een paar noemen:
1* Deze actie loopt morgen af en dan ben ik er niet!
2* Ik heb nog één plekje in die montage week, ik zou niet wachten!
3* Die greep gaat er uit (leverbaar zolang de voorraad strekt) bij een uitloop artikel.
4* Als ik morgen kan inmeten redden we het net, qua levertijd!
5* Ik heb er nog één staan van de actie van vorige maand, voor de snelle beslisser!
6*Ik heb er toevallig één staan, hij is splinter nieuw zonder doos, als u nu de knoop doorhakt krijgt u hem er gratis bij, op is op, mijn collega is ook bezig met een klant!
7*Ik heb een reken fout gemaakt en ben de vaatwasser vergeten te berekenen maar ik laat me niet kennen voor deze prijs wil ik het vandaag wel doen!
8*Als u gewoon vandaag teken maar u gaat lekker nog wat verder shoppen. Als u de keuken ergens anders voordeliger ziet, hanteren wij dezelfde prijs, geen probleem!
9*Ik heb per ongeluk twee acties in de prijs verrekend, ik pak vandaag mijn verlies!
10*Het is feest we bestaan 1,2,3,4,5,6,7,8,9 jaar en doen vandaag iets extra’s!
En er zijn er nog veel meer. Vooral als je weet waar de klant gevoelig voor is werken ze perfect, reken maar!
GWTE
Leuk geprobeerd Loesjes....dat zijn die cliché truckjes die jij vanuit je ervaring waarschijnlijk alleen maar van horen zeggen heb. Ik kan je vertellen dat er nog tientallen andere manieren zijn om een klant te forceren een keuken nu te kopen en niet morgen. Daar kun je de klant nooit op voorbereiden. Goede verkopers luisteren gedurende het gesprek altijd zeer goed naar de klant en spelen daar dan op in...........de gevoelige snaar raken snap je. Ik zal er nog een paar noemen:
1* Deze actie loopt morgen af en dan ben ik er niet!
2* Ik heb nog één plekje in die montage week, ik zou niet wachten!
3* Die greep gaat er uit (leverbaar zolang de voorraad strekt) bij een uitloop artikel.
4* Als ik morgen kan inmeten redden we het net, qua levertijd!
5* Ik heb er nog één staan van de actie van vorige maand, voor de snelle beslisser!
6*Ik heb er toevallig één staan, hij is splinter nieuw zonder doos, als u nu de knoop doorhakt krijgt u hem er gratis bij, op is op, mijn collega is ook bezig met een klant!
7*Ik heb een reken fout gemaakt en ben de vaatwasser vergeten te berekenen maar ik laat me niet kennen voor deze prijs wil ik het vandaag wel doen!
8*Als u gewoon vandaag teken maar u gaat lekker nog wat verder shoppen. Als u de keuken ergens anders voordeliger ziet, hanteren wij dezelfde prijs, geen probleem!
9*Ik heb per ongeluk twee acties in de prijs verrekend, ik pak vandaag mijn verlies!
10*Het is feest we bestaan 1,2,3,4,5,6,7,8,9 jaar en doen vandaag iets extra’s!
En er zijn er nog veel meer. Vooral als je weet waar de klant gevoelig voor is werken ze perfect, reken maar!
GWTE
Re: nieuwe keuken kopen ????,hoe nu verder
GWTE: ik ken ze allemaal wel hoor...draai al enige jaren mee en dat zonder deze truckjes toe te passen, dus ook zonder die flauwekul lukt het heel goed een belegde boterham te verdienen.
Maar als jij ook mee wilt doen aan dit verlaagde niveau van verkopen, dan moet jij dat weten dat zegt meer over jou denk ik, wij redden het net gewoon met een eerlijke prijs een goed advies en gewoon de klant ook even bedenktijd geven. Ja we zullen ongetwijfeld klanten verliezen doordat wij deze flauwekul niet toepassen, maar ach, we hebben een goed bestaan, kan lekker ontspannen zaken doen, en geniet van mijn vak. wat wil je nog meer??
ps het roept ook ver als je een klant wel bedenktijd durft te geven, ook dat levert weer klanten op hoor.
Maar als jij ook mee wilt doen aan dit verlaagde niveau van verkopen, dan moet jij dat weten dat zegt meer over jou denk ik, wij redden het net gewoon met een eerlijke prijs een goed advies en gewoon de klant ook even bedenktijd geven. Ja we zullen ongetwijfeld klanten verliezen doordat wij deze flauwekul niet toepassen, maar ach, we hebben een goed bestaan, kan lekker ontspannen zaken doen, en geniet van mijn vak. wat wil je nog meer??
ps het roept ook ver als je een klant wel bedenktijd durft te geven, ook dat levert weer klanten op hoor.
Re: nieuwe keuken kopen ????,hoe nu verder
Beste GWTE
Ik snap absoluut niet wat je bedoeld en volgens mij ben je de weg totaal kwijt.
Je noemt Loesjes en mij in jou aanhef, alsof wij dezelfde persoon zijn, dus echt niet.
Wie Loesjes is weet ik niet en mijn bijdrage op dit forum doe ik gewoon eerlijk onder mijn echte naam.
Ik schrijf of zeg geen dingen waar ik niet achter staat en hoef mij dus ook niet te verschuilen achter een pseudoniem of letter combinatie.
Maar goed als je je verhaal wil toelichten graag en als je vragen heb stel ze maar doe geen uitlatingen die kant nog wal raken.
Ben Klijn
Ik snap absoluut niet wat je bedoeld en volgens mij ben je de weg totaal kwijt.
Je noemt Loesjes en mij in jou aanhef, alsof wij dezelfde persoon zijn, dus echt niet.
Wie Loesjes is weet ik niet en mijn bijdrage op dit forum doe ik gewoon eerlijk onder mijn echte naam.
Ik schrijf of zeg geen dingen waar ik niet achter staat en hoef mij dus ook niet te verschuilen achter een pseudoniem of letter combinatie.
Maar goed als je je verhaal wil toelichten graag en als je vragen heb stel ze maar doe geen uitlatingen die kant nog wal raken.
Ben Klijn
Re: nieuwe keuken kopen ????,hoe nu verder
Maar Loesjes....ik weet zeker dat jij het ook wel eens doet.....net als iedereen.....daar is niets mis mee........je bent teslotte verkoper....net als ik.....en vele andere. We hebben het hier niet over straatroof! Het is gewoon legaal..snap je. Natuurlijk zijn er klanten die er niet voor vallen....ook goed, komen ze morgen gewoon terug. 
Re: nieuwe keuken kopen ????,hoe nu verder
Zo bedoelde ik het niet Ben....ik ken Loesjes al wat langer (2006). Ze is nogal.......uhhhhhhhhh.........groen!Je noemt Loesjes en mij in jou aanhef, alsof wij dezelfde persoon zijn, dus echt niet.
-
Pfffff
Re: nieuwe keuken kopen ????,hoe nu verder
Allemaal prijsvechtertjes, Leenbakker niveau
, verkopertjes van keukentjes
, verkopertjes van keukentjes
Re: nieuwe keuken kopen ????,hoe nu verder
Ik heb, uit de vele reacties, begrepen dat er heel veel keukenverkopers op dit forum rondhangen en reageren.
Op zich een goede zaak wanneer jullie de toekomstige klanten proberen zo eerlijk mogelijk te helpen en voorzien van informatie.
Maar helaas heb ik geconstateerd dat dit forum regelmatig wordt bezocht door keueknverkopers die collega's aanvallen. Hierdoor verliest dit forum zijn waarde voor de klant en lijkt het meer op de traditionele babbelbox waar je elkaar afvalt onder afgekorte namen.
Wanneer jullie de keukenbranche een positieve impuls willen geven, doe je er beter aan om reacties te geven die bij het onderwerp horen.
Hiermee help je de toekomstige klant en komt die met een beter verhaal bij jullie, een beetje kennis van zaken, is voor jullie makkelijker praten. En door een eerlijk beeld te geven van de prijzen op de offertes zijn de toekomstige klanten ook beter voorbereid op wat een reeele prijs is.
Ik denk dat het dan voor de keukenverkopers en de toekomstige klanten makkelijker en eerlijker is om tot een keuekenontwerp te komen die naar de zin is van de klant en die ook prijstechnisch geen verrassing is.
Maar ja ik was dan ook een klant, en ben tevreden met mijn ontwerp.
De prijs, is in mijn ogen ook reeel, er moet uieindelijk geld verdient worden, ik werk zelf ook niet voor niks. Ik heb geen spelletjes hoeven te spelen of handje klap.
En er zijn op dit forum een aantal reacties geweest van mensen waar ik wat aan heb gehad, mijn dank daarvoor.
Ben Klijn
Op zich een goede zaak wanneer jullie de toekomstige klanten proberen zo eerlijk mogelijk te helpen en voorzien van informatie.
Maar helaas heb ik geconstateerd dat dit forum regelmatig wordt bezocht door keueknverkopers die collega's aanvallen. Hierdoor verliest dit forum zijn waarde voor de klant en lijkt het meer op de traditionele babbelbox waar je elkaar afvalt onder afgekorte namen.
Wanneer jullie de keukenbranche een positieve impuls willen geven, doe je er beter aan om reacties te geven die bij het onderwerp horen.
Hiermee help je de toekomstige klant en komt die met een beter verhaal bij jullie, een beetje kennis van zaken, is voor jullie makkelijker praten. En door een eerlijk beeld te geven van de prijzen op de offertes zijn de toekomstige klanten ook beter voorbereid op wat een reeele prijs is.
Ik denk dat het dan voor de keukenverkopers en de toekomstige klanten makkelijker en eerlijker is om tot een keuekenontwerp te komen die naar de zin is van de klant en die ook prijstechnisch geen verrassing is.
Maar ja ik was dan ook een klant, en ben tevreden met mijn ontwerp.
De prijs, is in mijn ogen ook reeel, er moet uieindelijk geld verdient worden, ik werk zelf ook niet voor niks. Ik heb geen spelletjes hoeven te spelen of handje klap.
En er zijn op dit forum een aantal reacties geweest van mensen waar ik wat aan heb gehad, mijn dank daarvoor.
Ben Klijn
-
Combiwitch
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 22 jul 2006 23:36
Re: nieuwe keuken kopen ????,hoe nu verder
ligt het nu aan mij of heb je je verhaal aangepast?Uiteindelijk toch nog snel een keuken (Activ van Hacker met allemaal Siemens app. en een composiet blad)gekocht binnen ons budget en helemaal naar onze zin. Dit toch bij een kleine locale keuken speciaalzaak (Belmar in dordrecht)
Naar ik weet was je niet tevreden over deze leverancier en stond je ervaring met betrekking tot je eerste bezoek aan deze winkel eerst ook in de topic. Deze is nu weg. Even verderop bevestig je dat door te zeggen dat je geen goed gevoel heb bij de 3 zaken die je al hebt bezocht. Vind dit een beetje verdacht. Keukenverkoper of toch in een aktieval gelopen voor het einde van het jaar???[/quote]
Re: nieuwe keuken kopen ????,hoe nu verder
Ik ben geen keuken verkoper en ook niet in een aktieval aan het einde van het jaar gelopen.
Het klopt dat de Keukenspeciaalzaak waar ik uiteindelijk mijn keuken heb gekocht dezelfde is als waar ik op de eerste dag een bezoek had gebracht met een slecht gevoel ( 1 van de drie).
Na dit bezoek sprak ik een ex medewerker van deze winkel die mij ook 14 jaar geleden had geholpen, en ook later met mijn badkamer, en deze was zeer verbaasd over de gang van zaken en heeft mij de naam van een ander keukenverkoper gegeven waar ik naar moest vragen, werkt er ook al 10 jaar. De medewerker waar ik mee te maken had gehad was een assistent die mensen op weg helpt en geen vaste verkoper.
Ik ben daarna nog terug gegaan naar deze winkel en na twee bezoeken van ongeveer 3 uur een voor mij acceptabel aanbod.
Dat ik de eerste topic heb aangepast is omdat ik na het eerste dag op de volgende dagen daarna nog bij andere keuekenspeciaalzaken (in totaal: Superkeukens, Grando, KeukenMaxx, Mandemakers, Bruynzeel, Keukenconcurent) ben langsgeweest.
Bij al deze zaken, had ik zo iets hier niet. En dit is mede bepaald doordat ik niet hou van spelletjes met het inzetten van een hoge prijs en dan kortingen geven als ik niet gelijk accoord ga, vooraf vragen naar mijn budget, overleg met de baas, gratis producten zoals een blad of een vaatwasser, het aansturen op ander apparatuur (Whirlpool of Pelgrim ipv Siemens) door te zeggen dat ik dan 40 % kotrting krijg op de apparatuur, enz, enz.
Ik wilde niet alle slechte ervaringen per keukenspeciaalzaak vermelden op dit forum, is al zo vaak door andere gedaan, en vond het daarom niet correkt dat ik dat bij de eerste drie wel had gedaan, vandaar dus deze aaanpassing.
En door het gesprek met de ex medewerker heb ik na dat rondje Belmar een tweede kans gegeven, en werd toen wel heel goed geholpen. Ik heb mijn eerste ervaring niet vermeld bij mijn tweede bezoek omdat ik wilde kijken of het ook anders kon.
En nogmaals nadat tweede bezoek van 3 uur heb ik een keurige offerte gekregen met plattegrond en 3 D tekeningen (KIM ??) incl alle type nummers en maten met direkt per onderdeel het kortingspercentage en een totaal kortingspercentage. Dus een kant en klaar volledig transperante aanbieding. En natuurlijk had ik met deze aanbieding weer terug kunnen gaan shoppen en kijken of ik er een lagere prijs uit kon halen.
Ik heb er echter voor gekozen om het ontwerp verder uit te werken en te controleren of ik aanvullende wensen had mbt de apparatuur, en ontwerp, verschillen lezen tussen Activ en Systemat en op dit forum gevraagd of er een lebverancier was van Hacker die de prijs wilde beoordelen. Loesjes heeft als enige op de prijs gereageerd en gaf aan dat het een nette aanbieding was voor een goede prijs en een goede keuze m.b.t de gekozen uitvoeing.
Uiteindelijk bij het vervolg bezoek nog wat extra korting gekregen en al mijn punten besproeken en aangepast.
En op zo een moment vind ik dat ik goed ben geholpen en voel mij een tevreden klant en ga dan ook accoord.
En heeel misschien is het wel zo dat ik met dit complete ontwerp er ergens anders een lager anbiedng had gekregen, maar ja zo zit ik niet in elkaar wat diegene heeft er dan niets voor gedaan.
En ik heb best veel nuttige informatie verzameld op dit forum bij verschillende onderwerpen.
Alleen blijf ik het jammer vinden dat er te vaak wordt afgeweken, door de verkopers, van het onderwerp en er door de keukenverkopers onderling heel veel met modder wordt gegooid.
Dus zoals je ziet geen keukenverkoper, en niet in een truc gelopen
Ben Klijn
Het klopt dat de Keukenspeciaalzaak waar ik uiteindelijk mijn keuken heb gekocht dezelfde is als waar ik op de eerste dag een bezoek had gebracht met een slecht gevoel ( 1 van de drie).
Na dit bezoek sprak ik een ex medewerker van deze winkel die mij ook 14 jaar geleden had geholpen, en ook later met mijn badkamer, en deze was zeer verbaasd over de gang van zaken en heeft mij de naam van een ander keukenverkoper gegeven waar ik naar moest vragen, werkt er ook al 10 jaar. De medewerker waar ik mee te maken had gehad was een assistent die mensen op weg helpt en geen vaste verkoper.
Ik ben daarna nog terug gegaan naar deze winkel en na twee bezoeken van ongeveer 3 uur een voor mij acceptabel aanbod.
Dat ik de eerste topic heb aangepast is omdat ik na het eerste dag op de volgende dagen daarna nog bij andere keuekenspeciaalzaken (in totaal: Superkeukens, Grando, KeukenMaxx, Mandemakers, Bruynzeel, Keukenconcurent) ben langsgeweest.
Bij al deze zaken, had ik zo iets hier niet. En dit is mede bepaald doordat ik niet hou van spelletjes met het inzetten van een hoge prijs en dan kortingen geven als ik niet gelijk accoord ga, vooraf vragen naar mijn budget, overleg met de baas, gratis producten zoals een blad of een vaatwasser, het aansturen op ander apparatuur (Whirlpool of Pelgrim ipv Siemens) door te zeggen dat ik dan 40 % kotrting krijg op de apparatuur, enz, enz.
Ik wilde niet alle slechte ervaringen per keukenspeciaalzaak vermelden op dit forum, is al zo vaak door andere gedaan, en vond het daarom niet correkt dat ik dat bij de eerste drie wel had gedaan, vandaar dus deze aaanpassing.
En door het gesprek met de ex medewerker heb ik na dat rondje Belmar een tweede kans gegeven, en werd toen wel heel goed geholpen. Ik heb mijn eerste ervaring niet vermeld bij mijn tweede bezoek omdat ik wilde kijken of het ook anders kon.
En nogmaals nadat tweede bezoek van 3 uur heb ik een keurige offerte gekregen met plattegrond en 3 D tekeningen (KIM ??) incl alle type nummers en maten met direkt per onderdeel het kortingspercentage en een totaal kortingspercentage. Dus een kant en klaar volledig transperante aanbieding. En natuurlijk had ik met deze aanbieding weer terug kunnen gaan shoppen en kijken of ik er een lagere prijs uit kon halen.
Ik heb er echter voor gekozen om het ontwerp verder uit te werken en te controleren of ik aanvullende wensen had mbt de apparatuur, en ontwerp, verschillen lezen tussen Activ en Systemat en op dit forum gevraagd of er een lebverancier was van Hacker die de prijs wilde beoordelen. Loesjes heeft als enige op de prijs gereageerd en gaf aan dat het een nette aanbieding was voor een goede prijs en een goede keuze m.b.t de gekozen uitvoeing.
Uiteindelijk bij het vervolg bezoek nog wat extra korting gekregen en al mijn punten besproeken en aangepast.
En op zo een moment vind ik dat ik goed ben geholpen en voel mij een tevreden klant en ga dan ook accoord.
En heeel misschien is het wel zo dat ik met dit complete ontwerp er ergens anders een lager anbiedng had gekregen, maar ja zo zit ik niet in elkaar wat diegene heeft er dan niets voor gedaan.
En ik heb best veel nuttige informatie verzameld op dit forum bij verschillende onderwerpen.
Alleen blijf ik het jammer vinden dat er te vaak wordt afgeweken, door de verkopers, van het onderwerp en er door de keukenverkopers onderling heel veel met modder wordt gegooid.
Dus zoals je ziet geen keukenverkoper, en niet in een truc gelopen
Ben Klijn
Re: nieuwe keuken kopen ????,hoe nu verder
wij hebben ook een rotpunkt keuken gekocht waar we heel blij mee zijn
absoluut geen problemen mee
we hebben eerst een offerte gehad bij philippo in aalsmeer
daar koste het geheel ons 12600
voor ons budget te duur
toen we voor een showroomkeuken naar schouwkeukens is almere zijn gegaan en ze daar ook rotpunkt verkochten hebben we daar gekeken wat het ons zou kosten
en precies dezelfde keuken , bladen en apparatuur kwamen we op precies 8000
das natuurlijk nogal een verschil
we kregen zelfs nog twee extra zwevende wandplanken (hebben we in plaats van bovenkastjes )
wij vonden dat ze daar ook een stuk vriendelijker waren en goede informatie en uitleg gaven
al met al zijn wij heel tevreden
mischien een idee
veel succes groetjes noëlle
absoluut geen problemen mee
we hebben eerst een offerte gehad bij philippo in aalsmeer
daar koste het geheel ons 12600
voor ons budget te duur
toen we voor een showroomkeuken naar schouwkeukens is almere zijn gegaan en ze daar ook rotpunkt verkochten hebben we daar gekeken wat het ons zou kosten
en precies dezelfde keuken , bladen en apparatuur kwamen we op precies 8000
das natuurlijk nogal een verschil
we kregen zelfs nog twee extra zwevende wandplanken (hebben we in plaats van bovenkastjes )
wij vonden dat ze daar ook een stuk vriendelijker waren en goede informatie en uitleg gaven
al met al zijn wij heel tevreden
mischien een idee
veel succes groetjes noëlle
-
keukenklepper
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20
Re: nieuwe keuken kopen ????,hoe nu verder
Nog zo 1 die verwacht dat consumenten hier in sprookjes geloven..
Staat een beetje raar om bij 2 verschillende topics te vertellen hoe waanzinnig blij je bent met je Rotpunk'd.
Staat een beetje raar om bij 2 verschillende topics te vertellen hoe waanzinnig blij je bent met je Rotpunk'd.
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 09 jan 2008 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: nieuwe keuken kopen ????,hoe nu verder
meen je dat serieus ?
hallo !!!!dacht mischien hebben ze er hier wat aan
wordt zoveel negatiefs over rotpunkt verteld
en ik ben zelf heel blij met mijn keuken
ben ook gewoon een consument heb verder niks met keukens te maken
dus om mij nou meteen aan te gaan zitten vallen omdat ik toevallig positief ben over rotpunkt vind ik een beetje raar
was dit forum niet bedoeld zodat consumenten elkaar kunnen informeren over hun ervaringen ??
hallo !!!!dacht mischien hebben ze er hier wat aan
wordt zoveel negatiefs over rotpunkt verteld
en ik ben zelf heel blij met mijn keuken
ben ook gewoon een consument heb verder niks met keukens te maken
dus om mij nou meteen aan te gaan zitten vallen omdat ik toevallig positief ben over rotpunkt vind ik een beetje raar
was dit forum niet bedoeld zodat consumenten elkaar kunnen informeren over hun ervaringen ??
Re: nieuwe keuken kopen ????,hoe nu verder
Beste benklijn.
Ik had me dit jaar voorgenomen iets rustiger aan te gaan doen op dit forum.
Wat een negatieve houding weer van de heren(en dames)keukenverkopers op dit forum t.a.v. Rotpunkt......
Hierdoor ben ik genoodzaakt me er toch weer tegenaan te gaan bemoeien......
Zal ik eens wat zeggen ? Als je tevreden bent over Rotpunkt---> gewoon weer een Rotpunkt kopen !!
Ikzelf ben ook een tevreden Rotpunkt klant.
Andere tip : Ga niet in zee met de DMG zaken zoals Mandemakers, Piet Klerckx, keukenkapmpioen, keukenconcurrent, Bruinzeel etc etc.
Tenzij je natuurlijk 100% voor levering wilt betalen ( anders gaat de keuken niet op de vrachtwagen !! let op; er wordt van de daken geschreeuwd: geen aanbetaling; maar dat je alles voor levering moet hebben betaald vertellen ze er niet bij.
Ook moet je het loodgieterswerk zelf daar doen.
Kom maar op adviseurs !!! kom maar !
Ik had me dit jaar voorgenomen iets rustiger aan te gaan doen op dit forum.
Wat een negatieve houding weer van de heren(en dames)keukenverkopers op dit forum t.a.v. Rotpunkt......
Hierdoor ben ik genoodzaakt me er toch weer tegenaan te gaan bemoeien......
Zal ik eens wat zeggen ? Als je tevreden bent over Rotpunkt---> gewoon weer een Rotpunkt kopen !!
Ikzelf ben ook een tevreden Rotpunkt klant.
Andere tip : Ga niet in zee met de DMG zaken zoals Mandemakers, Piet Klerckx, keukenkapmpioen, keukenconcurrent, Bruinzeel etc etc.
Tenzij je natuurlijk 100% voor levering wilt betalen ( anders gaat de keuken niet op de vrachtwagen !! let op; er wordt van de daken geschreeuwd: geen aanbetaling; maar dat je alles voor levering moet hebben betaald vertellen ze er niet bij.
Ook moet je het loodgieterswerk zelf daar doen.
Kom maar op adviseurs !!! kom maar !
Re: nieuwe keuken kopen ????,hoe nu verder
Ik ben nog niet tegengekomen dat er iemand bij Kom-keukens heeft gekocht, misschien nog niet alles gelezen, maar toch.
En daar mogen de mensen blij mee zijn want bij Kom-keukens heb je geen garantie meer als je apparatuur 2 1/2 jaar is, dan moet je betalen.
Koop nooit bij Kom-Keukens.

En daar mogen de mensen blij mee zijn want bij Kom-keukens heb je geen garantie meer als je apparatuur 2 1/2 jaar is, dan moet je betalen.
Koop nooit bij Kom-Keukens.
-
zelfstandigste
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
- Locatie: Belgie
Re: nieuwe keuken kopen ????,hoe nu verder
@ hark
Heb nooit negatief over Rotpunkt gedaan, was een mooi merk met zeer uitgebreid programma, was een goede prijs/kwaliteit verhouding, daar wordt door de verkopers zelden naar gekeken (verkopen liever duurdere en kwalitatief betere). Maar voor een gepast budget was het een goed keukenmerk.
Ik zeg was.....want met de aankomende prijsverhoging (zeker 10% heb ik mij laten vertellen) (nog niet bij iedere dealer doorgedrongen) van Rotpunkt scharen ze zich gelijk met merken waar ze zich kwalitatief niet mee kunnen meten en da's echt jammer. Bij mij gaan ze wel een paar plaatsjes naar beneden.
on topic:
Vooralsnog, als je de deal kan maken voor de "oude" prijs heb je geen slechte keus gemaakt.
Heb nooit negatief over Rotpunkt gedaan, was een mooi merk met zeer uitgebreid programma, was een goede prijs/kwaliteit verhouding, daar wordt door de verkopers zelden naar gekeken (verkopen liever duurdere en kwalitatief betere). Maar voor een gepast budget was het een goed keukenmerk.
Ik zeg was.....want met de aankomende prijsverhoging (zeker 10% heb ik mij laten vertellen) (nog niet bij iedere dealer doorgedrongen) van Rotpunkt scharen ze zich gelijk met merken waar ze zich kwalitatief niet mee kunnen meten en da's echt jammer. Bij mij gaan ze wel een paar plaatsjes naar beneden.
on topic:
Vooralsnog, als je de deal kan maken voor de "oude" prijs heb je geen slechte keus gemaakt.
Re: nieuwe keuken kopen ????,hoe nu verder
Beste Ben,
We gaan binnenkort een huisje kopen, maar willen sowieso een nieuwe keuken. Denk je dat ze bij Belmar ook voor ons budget een moderne keuken hebben.
We willen maximaal 10000 euro (inclusief montage) uitgeven. incl. alle apparatuur (van siemens of miele). Het is een kleine keuken. ongeveer 2,5 bij 3
gr,
Kimm
ps: wij betalen ook liever iets meer maar hebben dan wel goede service. dus als je nog tips hebt over andere keukenleveranciers (van vrienden / kennissen).....
We gaan binnenkort een huisje kopen, maar willen sowieso een nieuwe keuken. Denk je dat ze bij Belmar ook voor ons budget een moderne keuken hebben.
We willen maximaal 10000 euro (inclusief montage) uitgeven. incl. alle apparatuur (van siemens of miele). Het is een kleine keuken. ongeveer 2,5 bij 3
gr,
Kimm
ps: wij betalen ook liever iets meer maar hebben dan wel goede service. dus als je nog tips hebt over andere keukenleveranciers (van vrienden / kennissen).....
Re: nieuwe keuken kopen ????,hoe nu verder
Ik heb nog weinig positieve tips van kennissen of vrienden.
Zelf heb ik geen goede ervaringen met de hele DMG stal, maar nogmaals dat is mijn ervaring en misschien ben ik te kritisch en teveel gewaarschuwd. Ik ben namelijk 14 jaar geleden ook bij mandemakers geweest en had deez keer absoluut geen beter gevoel.
De overige DMG paradepaarden worden op dit fiorum constant genoemd en ook ik ben bij een aantal geweest, en moet mij aansluiten bij de meningen op dit forum.
Overigens heb ik zelf niet zoveel problemen met mijn keuken betalen voordat deze geplaatst is, ik moet bij een meubelzaak of AH ook betalen bij de kassa. Ik betaal de montage van mijn keuken als deze geplaatst is.
En wanneer je mijn verhaal/ervaringen lees van Belmar zou ik zeggen waag de gok, ze dwingen je in ieder geval niet om een handtekening te zetten bij je eerste offerte.
De prijssteling is duidelijk en doorzichtig, en de kortingspercentages zetten ze er gelijk bij per onderdeel (app. meubels blad)
Mijn nieuwe keuken is 4,2 bij 2,15 Hacker Activ met een front met veiligheidsglas, deze optie koste mij wel netto 1150, Euro maar vind ik het waard. Ik heb alle app. van siemens en composiet blad.
Ik vind de benadering en de tijd die er genomen is voor mijn nieuwe keuken gewoon goed.
Wat er mogelijk is voor 10000 durf ik niet te zeggen omdat volgens mij iedere keuken maatwerk is en dus niet te veglijken..
Ik had ook goedkoper uit kunnen zijn als ik het eerste type frontje had aangehouden (PrijsGroep 3 en nu PrijsGroep 5). Wanner ik gekozen had voor Hacker Classic ipv Activ scheelde dat weer ongeveer 7% op de meubelen.
Maar goed er zijn keukenverkopers zat op dit forum die misschien wel een uitspraak kunnen doen en mijn verhaal kunnen bevestigen of juist niet. Maar die reageren echt wel.
Ik weet wel dat Miele weer duurder is dan Siemens. En koopjes of aanbiedingen bestaan echt niet in de keukenwereld. Wanneer je meer wil uitgeven krijg je daar iets voor terug en je moet zelf bepalen of je dat de meerprijs waard vind.
En de discussie Rotpunkt wil ik mij niet inmengen, mijn huidige Rotpunkt is 14 jaar, sommige deurtjes trekken een beetje krom, en zelfs ik zie het kwaliteit verschil van de huidige keukens , maar misschien is rotpunkt ook wel veel beter dan 14 jaar geleden.
Maar ik heb nu gekozen voor Haecker Activ
groeten Ben Klijn
Zelf heb ik geen goede ervaringen met de hele DMG stal, maar nogmaals dat is mijn ervaring en misschien ben ik te kritisch en teveel gewaarschuwd. Ik ben namelijk 14 jaar geleden ook bij mandemakers geweest en had deez keer absoluut geen beter gevoel.
De overige DMG paradepaarden worden op dit fiorum constant genoemd en ook ik ben bij een aantal geweest, en moet mij aansluiten bij de meningen op dit forum.
Overigens heb ik zelf niet zoveel problemen met mijn keuken betalen voordat deze geplaatst is, ik moet bij een meubelzaak of AH ook betalen bij de kassa. Ik betaal de montage van mijn keuken als deze geplaatst is.
En wanneer je mijn verhaal/ervaringen lees van Belmar zou ik zeggen waag de gok, ze dwingen je in ieder geval niet om een handtekening te zetten bij je eerste offerte.
De prijssteling is duidelijk en doorzichtig, en de kortingspercentages zetten ze er gelijk bij per onderdeel (app. meubels blad)
Mijn nieuwe keuken is 4,2 bij 2,15 Hacker Activ met een front met veiligheidsglas, deze optie koste mij wel netto 1150, Euro maar vind ik het waard. Ik heb alle app. van siemens en composiet blad.
Ik vind de benadering en de tijd die er genomen is voor mijn nieuwe keuken gewoon goed.
Wat er mogelijk is voor 10000 durf ik niet te zeggen omdat volgens mij iedere keuken maatwerk is en dus niet te veglijken..
Ik had ook goedkoper uit kunnen zijn als ik het eerste type frontje had aangehouden (PrijsGroep 3 en nu PrijsGroep 5). Wanner ik gekozen had voor Hacker Classic ipv Activ scheelde dat weer ongeveer 7% op de meubelen.
Maar goed er zijn keukenverkopers zat op dit forum die misschien wel een uitspraak kunnen doen en mijn verhaal kunnen bevestigen of juist niet. Maar die reageren echt wel.
Ik weet wel dat Miele weer duurder is dan Siemens. En koopjes of aanbiedingen bestaan echt niet in de keukenwereld. Wanneer je meer wil uitgeven krijg je daar iets voor terug en je moet zelf bepalen of je dat de meerprijs waard vind.
En de discussie Rotpunkt wil ik mij niet inmengen, mijn huidige Rotpunkt is 14 jaar, sommige deurtjes trekken een beetje krom, en zelfs ik zie het kwaliteit verschil van de huidige keukens , maar misschien is rotpunkt ook wel veel beter dan 14 jaar geleden.
Maar ik heb nu gekozen voor Haecker Activ
groeten Ben Klijn
Re: nieuwe keuken kopen ????,hoe nu verder
Voor 10000 Euro kan je echt wel een keuken kopen bij Belmar, maar ik heb mijn budget bij geen enkele keer prijgegeven.
Re: nieuwe keuken kopen ????,hoe nu verder
mooie en goede keuze ben klijn,
veel plezier met je keuken
veel plezier met je keuken
Re: nieuwe keuken kopen ????,hoe nu verder
Ik heb mijn keuken bij keukenkampioen Den Haag gekocht.
In tegenstelling tot vele reacties, moet ik zeggen hartstikke tevreden te zijn.
Het is wel belangrijk wie jouw helpt, één vd drukke jongens of een vrouw met engelengeduld (Conny.)
Kwaliteit is goed en service ook.
Conny (verkoopster) had alle tijd genomen om apparatuur/ kleur/model
door te nemen en prijzen onderling te vergelijken.
Ik ben haar erg dankbaar voor, omdat ik geen weet had van hoe of wat.
In december 2007 is mijn keuken geleverd en geniet ik er nog elke dag van.
In tegenstelling tot vele reacties, moet ik zeggen hartstikke tevreden te zijn.
Het is wel belangrijk wie jouw helpt, één vd drukke jongens of een vrouw met engelengeduld (Conny.)
Kwaliteit is goed en service ook.
Conny (verkoopster) had alle tijd genomen om apparatuur/ kleur/model
door te nemen en prijzen onderling te vergelijken.
Ik ben haar erg dankbaar voor, omdat ik geen weet had van hoe of wat.
In december 2007 is mijn keuken geleverd en geniet ik er nog elke dag van.
