LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie direct, contract via telefonische verkoop

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
cupido23
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2007 16:34

Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door cupido23 »

Vrijdagavond 30 november ging de telefoon.
Het was E.D. met het mooie verhaal dat zij 11% goedkoper energie leveren dan ieder ander energiebedrijf.
Klonk allemaal wel aardig en uiteindelijk heb ik dus een telefonisch contract afgesloten, echt weer een stomme actie van mezelf.
ik zou binnen 5 werkdagen het contract thuisgestuurd krijgen, dat zou afgelopen vrijdag geweest moeten zijn, en binnen 7 werkdagen zou ik via een gratis nummer het contract kunnen opzeggen.., maar ja dan moet ik dus wel dat contract hebben en die heb ik niet.

Ik heb in ieder geval al 2 mailtjes gestuurd dat ik niet tevreden ben over de gang van zaken en dat ik strax door hun nalatigheid vast zit aan dat contract. Ik ga vandaag ook nog een brief aangetekend opsturen, dit is binnen de 7 werkdagen dat ik kan opzeggen, dus ik hoop dat ze er wat mee doen.

Toen ik dat contract had afgesloten ging ik even op internet kijken wat er allemaal over E.D. op stond, ik schrok er echt van omdat dit dus een geintje is wat ze iedere keer weer flikken.
Het contract wordt dus wel vaker gewoon bewust te laat verstuurd en als je het contract wel hebt ontvangen en je wil je contract via dat gratis nummer beindigen dan zeggen ze gewoon dat je niet hebt gebeld :evil:


Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt met Energie Direct :?:

dopie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2007 20:11

Re: Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door dopie »

Energie Direct kwam bij mij aan de deur om het voor mij "administratief makkelijker te maken".
De standen via internet doorgeven, rekening via internet, enz, enz.
Even een formuliertje invullen en zij regelen de rest.

Ik zei dat ik bij Nuon zit en daar verder tevreden over ben.
Geen probleem, Nuon blijft gewoon de stroomleverancier dus er verandert eigenlijk niets, alleen zou het voor mij alleen maar voordeliger (11%) goedkoper worden.
Als het te mooi is om waar te zijn, word ik altijd achterdochtig en heb het niet gedaan.
Het lijkt mij, dat ik niet helemaal goed ben voorgelicht.

kasper55
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2007 17:40

Re: Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door kasper55 »

Ik heb nooit last gehad met energie direct.
Er zijn wel andere maatschappijen dat grotere ratten zijn NLe= Nederlandse Energie maatschappij.

ragnijari
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2005 10:43

Re: Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door ragnijari »

Ik ben in de maand juli gebeld door deze energie direct. Ik was niet direct gescarmeerd van hun aanbod. Ik heb verteld dat ze het kontrakt kob=nden opsturen, met daarbij de manier om direct af te melden.
Dit is gebeurt, er stond een 0900 nummer. Dit binnen de geldende termijn gebeld, maar dat had geen effekt.Er werd geld van mijn rekening afgeschreven. Herhaalde malen gebeld met Energie Direct, maar zij bleven volhouden dat ik niet gebeld had. Uit eindelijk mijn gespcificeerde telefoon rekening opgevraad. Hier stond duidelijk op dat ik het bewusste 0900 nr optijd had gebeld. Deze lijst aan Energie direct gefaxt ebn tegelijkertijd gedreid met een advocaat. Dit had tot mijn verbazing effekt. Het ingehouden geld werd terug gestord en ik kon mijn kontrakt met vorige energie leveraar weer opstarten.[/url]

cupido23
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2007 16:34

Re: Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door cupido23 »

kasper55


Geplaatst op 12 Dec 2007 13:30 door kasper55


--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb nooit last gehad met energie direct.
Er zijn wel andere maatschappijen dat grotere ratten zijn NLe= Nederlandse Energie maatschappij.

Naar boven



Gelukkig zijn er mensen die wel goede ervaringen met E.D. hebben, en ik ben het gedeeltelijk wel met je eens.
Maar zoals ik bij meerdere mensen heb gelezen en wat ik nu zelf met ze meemaak.., Ze geven geen gehoor aan mn mailtjes die ik heb verstuurd, met andere woorden, zo wordt je dus genaaid en als je het niet in de gaten hebt zit je aan ze vast, ik vind het een stelletje boeven dat ze mensen zo proberen te paaien.

De Nederlandse Energie Maatschappij werkt ook zo had ik gelezen, misschien spelen ze wel onder 1 hoedje

driver1
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:45

Re: Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door driver1 »

Het is nog veel doller bij energie direct

Je bent verplicht om Internet Exploder gebruiken.
Dat wordt je van de voren niet verteld
en als je achteraf de site niet bezoeken kunt
en klaagt bij de geschillencommissie
kan je het bekijken

Gedwongen winkelnering en koppelverkoop zijn zelfs voor een geschillencommissie de gewoonste zaak van de wereld

"Iedereen heeft Windows en Internet Exploder" is al lang niet meer van deze tijd

Innovatie bij MS houdt in dat geinteresseerde partijen goedkoop hun site kunnen bouwen als ze dat maar MS-only doen
met een mooi woord heet dat VENDOR LOCK-IN

Het actieplan OPENSOURCE helpt hier echt niet aan

kritische uitingen op TV misschien wel

MS is minstens net zo erg als NS en KPN

dieren
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2004 18:53

Re: Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door dieren »

Wij hebben ons zeker 4 maal aangemeld en telkens zeiden ze u krijgt de papieren thuis gestuurd.Maar tot op heden hebben wij nog steeds niet gehad.Nu hoeft het ook niet meer want als je zo met mensen om gaat en ze aan het lijntje houd is het niet de maatschappij die ik zoek.Dus voor ons geen energiedirect meer. :evil:

Wheely2017
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 nov 2005 21:06

Re: Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Wheely2017 »

Hallo,

Ik heb op het forum al eens een item geplaatst over Energie Direct (Energie Direct en Ango). Misschien is het raadzaam om daar eens te kijken want daar kun je echt zien hoeveel problemen er zijn met deze firma.
Ik heb nog nooit van mijn leven zoveel moeten betalen als bij die firma en ik heb tevens vele malen een incassobureau op mijn dak gehad vanwege ED. Iets wat ik nog nooit had meegemaakt! ED schreef hele grote bedragen van mijn rekening omdat ik zogenaamd te weinig had betaald. Uiteindelijk heb ik mijn rekening voor hen geblokkeerd. Telefonisch waren zij bijna niet bereikbaar en dan moest je het hele verhaal weer van voorafaan vertellen. Echt vreselijk! Al deze ellende heeft ongeveer een jaar geduurd en ik ben ontzettend blij van hen af te zijn!
Dus mensen, kijk even in het archief van Radar naar Energie Direct en Ango, dan weet je altijd meer!

Veel groetjes,

Wheely2017

I1
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2007 06:54

Re: Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door I1 »

Energie Direct heeft mij al een paar keer 'S AVONDS telefonisch lastig gevallen. Iedere keer als ik zei geen interesse te hebben reageerde ze erg verbaasd en werden onbeschoft.

heras
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2007 18:41

Re: Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door heras »

Ben sinds 2001 klant bij Energie direct, uit onvrede met Essent ben ik toen overgestapt.(inmiddels blijkt energie direct een dochter te zijn van Essent).
Heb alleen probleem gehad,nadat ik was verhuisd, dat Essent een veel te hoog geschat gebruik doorgaf, waardoor mijn maandelijkse lasten veels te hoog werden vastgesteld.
Het was zeer moeilijk om dat terug te draaien.
Sindsdien mail ik elk jaar op 1 januarie mijn gas en electrische meterstanden door aan energie direct.
Dit doe ik ook met de meterstanden die, essent jaarlijks opneemt.
Heb verder geen problemen met Energie direct, werkt vrij makkelijk,
en krijg elk jaar een goed overzicht.

koningsjpc
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:29

Re: Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door koningsjpc »

Ik he ze zelf ook eens aan de telefoon gehad. heb geantwoord dat die 11% goedkoper grote onzin was. Callcenter vroeg, waar ik dit vandaan had. Ik heb toen geantwoord, kijk eens op de sites van kassa, radar, boycot.nu etc.
Was ik meteen van hun telefoontjes af, want ze hing meteen op. Ze zijn echt niet geodkoper, kijk maar eens op genoemde sites (forums).

Jan Konings

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

11% goedkoper dan elk andere leverancier... Dat is knap.. elke leverancier heeft zijn eigen tarieven en verschillende contracten. Ze weten dus nooit wat voor contract een klant heeft. Dus in die zin is het al fout wat ze zeggen.

roxy
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 okt 2005 17:25

Re: Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door roxy »

Ook ik ben gebeld door de verschillende energie maatschappijen met allerlij leuke voorstellen.
Echter willen ze allemaal je bankrekening nummer hebben en die geef ik niet door de telefoon.
Ik zeg altijd dat ze eerst maar eens hun aanbiedingen op papier moeten zetten en het naar mij opsturen en als ik er dan mee accoord ga dat ik dan,schriftelijk,mijn bankrekeningnummer door geef.
Meestal wordt je dan door verbonden naar een of andere manager die het nog eens probeerd maar ik hou voet bij stuk en dan zijn ze klaar met je.
Laatst nog een hele discussie met zo,n miep die zei dat ze anders niet verder kon in het systeem,dus zei ik haar dat ze het systeem dan maar moesten aanpassen toen werdt ze boos en hing op.
Het lijkt wel een nieuwe rage te worden/zijn want ik heb meerdere bedrijven/instanties aan de telefoon gehad die om je bankrekening nummer vragen.
Laat ik het proberen duidelijk te zeggen ;GEEF NOOIT JE BANKREKENINGNUMMER DOOR DE TELEFOON AF
Als het een goed bedrijf is en ze hebben niets te verbergen is dat geen probleem.
Misschien moet men het maar eens in een uitzending brengen.

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Mensen die hun bankrekening telefonisch geven... tja. NOOIT doen idd.

Theo29
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 okt 2006 20:39

Re: Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Theo29 »

Ik ben het helemaal met Roxy eens, als het een degelijk bedrijf is sturen ze wel een schriftelijke offerte. EN: GEEF NOOIT JE BANK REKENINGNUMMER,en zeg ook nooit JA. :!:

cupido23
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2007 16:34

Re: Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door cupido23 »

Nee het is zeker de eerste en laatste keer dat ik zoiets stoms doe. Hopelijk loopt het nog knap af voor ons, ik heb in ieder geval bewijs van opzeggen enz. en ik was ook behoorlijk kwaad dat ik alles naderhand las toen ik dat telefonsiche contract afsloot, hopelijk zijn er andere mensen die ook van mijn stomme daad leren.

Iedereen in ieder geval een goed uiteinde en heel veel liefde, geluk & gezondheid voor 2008

Ellen_
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2007 12:48

Re: Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Ellen_ »

Ik was ook opeens klant van ED na een telefoontje. Na een aangetekende brief en vele, vele mailtjes ben ik nu van ze af!

GA NOOIT IN ZEE MET ENERGIE DIRECT! Een gewaarschuwd mens telt voor 2 :!:

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door marinepik »

Ik ben 2 jaar klant van ED geweest en ik heb wat ellende meegemaakt met die firma.
Het eerste jaar werden er telkens andere (lees hogere) bedragen van mijn bankrekening geint wat erg vervelend was.
En toen kwam de tijd van de jaarlijkse eindafrekening, wat een ellende.
Ik kreeg alleen de eindafrekening voor electra, die voor gas bleef maar uit.
Ik had zelf aan de hand van de meterstanden kunnen berekenen wat ik ongeveer zou moeten betalen en daaruit bleek dat ik een bedrag TERUG zou moeten krijgen maar ED bleef op het standpunt staan dat ik ruim 400 euro toe zou moeten betalen.
En nog steeds de jaarlijkse eindafrekening voor gas nog steeds niet ontvangen.
Omdat ik niet van plan was geld toe te betalen terwijl ik geld terug zou moeten krijgen heb ik mijn automatische incasso laten blokkeren en zelf dan maar iedere maand het geld (wat ik echt verschuldigd was) overmaken.
Maar dat zinde ED niet en men stuurde mij het bekende incassoburo Intrum Justitia op mijn dak. Die heb ik vervolgens uitgelegd hoe de vork precies in de steel zat maar daar werd niet op gereageerd en de aanmaningen bleven maar komen en de bedragen werden steeds hoger. Maar ik was niet bang voor die engerds, tenslotte had ik een probleem met ED en niet met hen dus waar bemoeien zij zich mee als ze niet op mijn argumenten wilden ingaan.
En de jaarlijkse eindafrekening voor gas bleef maar uit!
Ik heb toen de Geschillenommisie voor Energie en Water ingeschakeld en deze hebben de zaak behandeld en uiteraard werd ik in het gelijk gesteld. Dat kon ook niet anders want ED kwam niet eens op de hoorzitting te Utrecht opdagen.
Bijna een jaar later kreeg ik dan eindelijk de jaarlijkse eindafrekening voor gas en uiteraard bleek dat ik een (vrij groot) bedrag terug zou moeten krijgen.
ED heeft dat tenslotte betaald plus de kosten van het geschil waarvoor zij waren veroordeeld.
Datzelfde jaar heb ik mijn contract met ED opgezegd en weer kreeg ik ellende met deze firma.
De allerlaatste eindafrekening kwam en.......... deze klopte weer voor geen meter.
Ik zou bij moeten betalen terwijl ik weer geld terug zou moeten krijgen en ondanks dat ik ze netjes de goede berekeningen voor hun neus legde waren zij van oordeel dat hun berekening goed was en de mijne fout. Ik met alle bewijzen komen maar als antwoord kreeg ik.... ja zeker, Intrum Justitia weer op mijn dak.
Ook nu kon ik dat gespuis niet aan het verstand brengen dat ED echt verkeerd zat en daarom reste mij niets anders dan weer de weg naar de Geschillencommisie voor Energie en water.
Nu bracht ED wel een afgevaardiging in stelling, wel 2 man sterk zelfs.
Maar ook deze konden de Geschillencommisie niet overtuigen van hun gelijk terwijl ik dat wel kon.
Weer werd ED veroordeeld in de, niet geringe, kosten en kreeg ik mijn teveel betaalde gelden terug gestort.
En nu, hoera, ik zit nu één jaar bij Greenchoice, de gezamelijk overeengekomen maandelijkse bedragen werden netjes op dezelfde datum van mijn bankrekening geincasseerd en een week geleden kreeg ik netjes mijn eindafrekening voor electra en gas en wat denk je.... die klopte als een bus.
Gelukkig geen problemen meer en kan ik mijn kostbare tijd ergens anders aan besteden.
Maar nooit geen EnergieDirect meer!!!
Theo

juhesa
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2008 20:10

Re: Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door juhesa »

Op vrijdag rond 19.15u werden we gebeld door een nagenoeg onverstaanbare heer die trachtte een energiecontract te verkopen. Na diverse vragen werd aan het eind gevragd of er bezwaar was om de laatste vragen op te nemen. In principe niet, want we zouden een schriftelijke offerte krijgen. Bleek de laatste (!) vraag te luiden "u wilt dus een energiecontract van/bij ons afsluiten?" Nou, nee dus. Hij bleef aandringen maar we hebben het gesprek maar als beeindigd beschouwd. Een zeer geraffineerde manier om iemand een contract door de strot te duwen! Ik heb niet eens verstaan van welke instantie hij was maar ik vermoed Energie-Direct. :evil:

corleonevld
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2008 10:59

Re: Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door corleonevld »

Zojuist ben ik telefonisch benaderd door Energie Direct. Zoals al eerder in dit topic genoemd werd er naar een bankrekeningnummer gevraagd. Persoonlijke informatie geef ik nooit per telefoon door vanwege de diverse waarschuwingen in de media. De telemarketeer werd hierdoor nog agressiever. Nadat ik herhaaldelijk heb gezegd dat ik enkel informatie thuis wilde krijgen en geen persoonlijke informatie telefonisch prijs geef werd het gesprek beëindigd. Hierna heb ik direct met Eneco contact opgenomen. Zij zijn op de hoogte van dergelijke praktijken maar kunnen er helaas niets aan doen. Wel is in hun systeem een aantekening gemaakt dat een eventuele contractbeëindiging niet zal worden doorgezet. Hopelijk zal de nieuwe Telecomwet ervoor zorgen dat dit soort agressieve verkooppraktijken in het vervolg uitblijven.

Gesloten