Sorry, dit is waarschijnlijk niet de juiste plek voor deze vraag maar ik weet niet waar het wel kan.
Wij zijn bezig met het uitzoeken van de keukenapparatuur en voor de oven hebben wij een bosch of zanussi op het oog.
Op zich lijken de ovens dezelfde mogelijkheid te hebben en de prijs is niet zoveel verschillend. De zanussi (ZOB 765 X) heeft echter een aansluitwaarde van 1850 watt en de bosch 3000 watt.
Wat betekent dit verschil? Beiden zijn energieklasse A. Is de zanussi hierdoor van mindere kwaliteit? Duurt het langer voordat de zanussi oven warm is? Iemand uberhaupt goede of slechte ervaringen met zanussi ovens?
Alvast bedankt,
Korsow
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] advies over inbouwoven
Re: advies over inbouwoven
de zanussi is een low budget apparaat.
Als je de oven aanzet moet je wegwezen uit de keuken.
Heb je een stenen werkblad erboven dan kun je je blad geen eens vastpakken.
Als je de oven aanzet moet je wegwezen uit de keuken.
Heb je een stenen werkblad erboven dan kun je je blad geen eens vastpakken.
-
De Zanussi is de ZOB472X (opvolger van de ZOB765X) en heeft een aansluitwaarde van 2700Watt en is een A klasse apparaat, met bovendien een apart hetelucht systeem (zie je aan de ventilator; zit niet midden in de achterwand).
De opmerking van Rayke is wel wat "kort door de bocht" temeer omdat Zanussi heden veel aandacht besteed aan de functionaliteit met o.a. de "thermostatisch geregelde koelventilator" en hypothermic glas in de deur.
De bosch zal ongetwijfeld prijziger zijn en technisch iets vernuftiger, maar voor het doorsnee thuisgebruik is de Zanussi toch een betere prijs/kwaliteit verhouding.
De opmerking van Rayke is wel wat "kort door de bocht" temeer omdat Zanussi heden veel aandacht besteed aan de functionaliteit met o.a. de "thermostatisch geregelde koelventilator" en hypothermic glas in de deur.
De bosch zal ongetwijfeld prijziger zijn en technisch iets vernuftiger, maar voor het doorsnee thuisgebruik is de Zanussi toch een betere prijs/kwaliteit verhouding.
hou toch op, zanussie is echt rotzooi en hun service systeem is ook belabbert,
heb het een poosje verkocht inde showroom, maar ben blij dat dat merk uit mijn showroom weg is, wat een kl*te merk zeg.....
heb het een poosje verkocht inde showroom, maar ben blij dat dat merk uit mijn showroom weg is, wat een kl*te merk zeg.....
Je moet ook geen zanussie verkopen! , maar zanussi, dat een fabriek een dorpje verder... veeeel beter spul.
Sorry kon t effe niet laten

Sorry kon t effe niet laten

Okidoki, ik heb de boodschap begrepen
En wat denken jullie van het verschil in aansluitwaarden tussen ovens? Hoe hoger de aansluitwaarde hoe beter?

En wat denken jullie van het verschil in aansluitwaarden tussen ovens? Hoe hoger de aansluitwaarde hoe beter?
Ik denk dat het meer te maken heeft met de mogelijkheden om meerdere functies tegelijk aan te hebben. Als je bv. tegelijk oven en gril aan kunt hebben, dan zijn dat twee tamelijk veel stroom vragende functies, zodat je ook een hogere aansluitwaarde nodig hebt. Maar misschien heeft de bosch ook wel een snel-opwarm functie die veel stroom vraagt.