LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke energieleverancier

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
renedegroot
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2008 23:11

Welke energieleverancier

Ongelezen bericht door renedegroot »

Ik ga een winkel beginnen in Amsterdam en ben prijzen aan het vergelijken van de verschillende energieleveranciers. Mijn compagnon wil met Oxxio in zee gaan omdat die goedkoop zijn maar na het lezen van alle slechte ervaringen lijkt me dat geen goed idee.
Is er iemand die me een leverancier kan adviseren die betrouwbaar is en niet de duurste.
Bij voorbaat dank.

IkWilbert
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 sep 2007 21:17

Re: Welke energieleverancier

Ongelezen bericht door IkWilbert »

Kijk eens naar Elektran

HoleOne
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 dec 2007 17:53

Re: Welke energieleverancier

Ongelezen bericht door HoleOne »

uit welke bedrijven kun je kiezen in Amsterdam ?.

Oxxio is vlg mij niets beter of slechter dan alle andere leveranciers.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Welke energieleverancier

Ongelezen bericht door kweenie »

Voor de betrouwbaarheid van de levering van stroom ben je afhankelijk van het netwerk en niet van de enerigieleverancier zelf, dus daarvoor maakt de keuze niet uit. Het gaat dan dus alleen over de administratieve en financiele betrouwbaarheid. Gezien alle berichten over de slechte financiele afwikkeling bij Oxxio, zou ik daar niet zo snel naartoe gaan.
Ik zit zelf al jaren bij Greenchoice en daar heb ik nooit problemen gehad. Zij zijn ook nog eens een van de goedkoopste leveranciers. Ze zijn de laatste tijd helaas wel slecht in het nieuws omdat er verkopers zijn die contracten voor Greenchoice op een slechte manier aan de man brengen. Maar dat heeft gelukkig geen invloed op de kwaliteit van de rest van de dienstverlening. Ze komen ook vaak in vergelijkingen goed uit de bus op het gebied van klantvriendelijkheid en bereikbaarheid.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Welke energieleverancier

Ongelezen bericht door MLF »

Je kunt beter kijken wat in Amsterdam wordt gebruikt.
Als je Oxxio neemt word je opgelicht.
Oxxio heeft geen eigen leidingen, dus je zal de eigenaar van de leidingen maandelijks ook moeten betalen

renedegroot
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2008 23:11

Re: Welke energieleverancier

Ongelezen bericht door renedegroot »

Bedankt allemaal voor de reacties. Geen Oxxio in ieder geval.

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Welke energieleverancier

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

@MLF, dat klopt maar het kan zijn dat oxxio (wat bijna altijd zo is) met de klanten een verlegde nota hebben. Dan berekent oxxio de transportkosten in het termijnbedrag van de klant, en oxxio rekent dat zelf weer af met de netbeheerder zodat de klant niet apart een rekening ontvangt van de netbeheerder.

Nuon is overigens netbeheerder in A'dam, houd daar rekening mee.

Verder raad ik Oxxio en NEM af. Vertrouw maar op mij :wink:

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Welke energieleverancier

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Je kunt, renedegroot, eens kijken op de site http://www.essent.nl/essent/consument/k ... index.html
Misschien een optie als je nog geen keuze hebt gemaakt.

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Welke energieleverancier

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

@polderboy: Hoe weet jij dat ik blauwe ogen heb :o :wink:

Nee die zeggen wel "Wij werken samen met (leverancier klant) u kunt 20% goedkoper zijn, even tekenen ajb.

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Welke energieleverancier

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

@h@rm@n: Dat klopt ook niet helemaal want het is bekend dat nuon een van de duurste energieleverancier is. Bovendien word er nu appels met peren vergeleken. Wellicht het goedkoopste contract van essent word vergeleken met het duurste contract van de andere leverancier.

Dus dit is misschien ook niet helemaal waar!

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Welke energieleverancier

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Daimondvoodoo, wat moet je dan geloven? Alle sites foutief?
Nee, de grafiek geeft toch weer, waar Essent staat, bovendien is een "dochter" het goedkoopste. En Nuon, daar heb ik het niet over.
Tenslotte, in een ander topic in dit forum, heb ik al de voordelen van Essent aangehaald. :wink:

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Welke energieleverancier

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Je moet niks geloven wat betreft vergelijkingen. Gewoon de tarieven per leverancier en contract erbij pakken en dan zelf vergelijken en tot een conclusie komen 8)

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: Welke energieleverancier

Ongelezen bericht door HvanGennip »

Vastelastenbond heeft de laagste tarieven van Nederland, en een hele goede service.

Gesloten