LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplossing "ontgoogelen"

Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier jouw ervaringen of discussieer mee over dit onderwerp.
superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: Oplossing "ontgoogelen"

Ongelezen bericht door superwoman »

Ontgoogelen is heel makkelijk als je een bedrijf hebt; zodra je ziet dat iemand commentaar op je bedrijf hebt bel je die klant, bedreigt hem/haar en dwingt diegene dan om het geplaatste bericht van internet te halen onder dreiging van een rechter of terugtrekken van je service naar die klant toe. Zo makkelijk is het voor een bedrijf om je te ontgoogelen. Als particulier ben je veel makkelijker te traceren en kost het aanzienlijk meer moeite om je te ontgoogelen.

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Oplossing "ontgoogelen"

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

En jij denkt dat die klant daarvan onder de indruk raakt en luistert?
Het is namelijk helemaal niet verboden om een bedrijf te kijk te zetten op internet. Zolang je maar de waarheid schrijft, en niet gaat liegen.

Verder is het traceren juist heel moeilijk.

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Oplossing "ontgoogelen"

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Het is wel degelijk strafbaar, ook als je de waarheid vertelt:
Wetboek van strafrecht, artikel 261
1.
Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2.
Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
3.
Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
Het wordt alleen harder gestraft als je er ook nog bij liegt:
Artikel 262
1.
Hij die het misdrijf van smaad of smaadschrift pleegt, wetende dat het te last gelegde feit in strijd met de waarheid is, wordt, als schuldig aan laster, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
2.
Ontzetting van de in artikel 28, eerste lid, onder 1° en 2°, vermelde rechten kan worden uitgesproken.

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Oplossing "ontgoogelen"

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

3.
Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
Niet strafbaar dus! :wink: (anders zouden programma's als Radar en Kassa natuurlijk niet eens kunnen bestaan)

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Oplossing "ontgoogelen"

Ongelezen bericht door KPN »

Nog even over dat niet bestaand emailadres gebruiken: bij de meeste fora krijg je een activatiemailtje waarin je op een link moet klikken om de nieuwe account te activeren.

Dat gaat niet lukken als je een niet bestaand adres hebt opgegeven!

Gebruik gewoon een emailadres dat je alleen maar voor dat soort dingen hebt. Bij het aanmaken van zo'n "formum emailadres" kan je het beste ook een niet bestaande naam gebruiken.

dark-princess
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2008 15:06

Re: Oplossing "ontgoogelen"

Ongelezen bericht door dark-princess »

een meisje die een hekel aan me heeft heeft op internet onder mijn naam dingen gepost op forums, me lid gemaakt van dingen en op een profielesita van haarzelf uitgehaald naar mij. wat doe ik er tegen, niks. want het kost me alleen maar tijd. die sites waar ze me lid van heeft gemaakt mailtjes sturen helpt niet.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Oplossing "ontgoogelen"

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan eens proberen of je bij de politie aangifte kan doen tegen dit meisje. En een mailtje naar de provider van de website wil misschien ook nog wel wat uithalen.

Met deze site kun je achter de provider komen. En zaken als de website eigenaar achterhalen.
http://www.geektools.com/whois.php

Ayla

Re: Oplossing "ontgoogelen"

Ongelezen bericht door Ayla »

hallo tot mijn verbazing kom ik als ik me zelf google naam adres en zelfs telf tegen en dat op een site waar ik waar ik ooit een proefpakket heb aan gevraagd voor mijn hond digidog en nergens hoe ik ook zoek een adres om te reageren kan iemand mij zeggen hoe ik van dit gedoe afkan of een adres kan vinden.ook kwam ik me zelf tegen op netlog ik heb nooit een profiel aan gemaakt daar maar ze hebben het wel
wie kan me helpen
ayla

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Oplossing "ontgoogelen"

Ongelezen bericht door ron1 »

Mensen het spijt me,maar dit rijtje is komisch.

Met satellieten die inmidels de tijd kunnen lezen op uw horloge vanuit de ruimte,bent u,zodra u internetverbinding maakt,zichtbaar van a tot z voor de buitenwereld.Zeker als je draadloze verbinding hebt.Nog voordat u ook maar op Google bent geweest en alleen maar op bijvoorbeeld een startpagina bent geweest,kaneen slim iemand u traceren...

Bijkomend Voordeel: opsporing van internetmisdrijven.

Vergeet niet dat internet uitgevonden is en afkomstig is vanuit de amerikaanse defensie.

Om over profielsites zoals Hyves nog maar niet te spreken.........

Het echte ontgooglen gaat NIET meer zodra u ergens waar maakt nog geen eens uit,een "spoor" heeft achtergelaten op het www.

Ayla

Re: Oplossing "ontgoogelen"

Ongelezen bericht door Ayla »

Best ron 1

dit is geen reactie ik als oudere dame weet nu inmiddels dat je een nickname moet gebruiken maar toen ik een computer kreeg nog niet dus uitlachen hoeft niet maar geef gewoon een serieus antwoord waar ik wat aan heb

ayla

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Oplossing "ontgoogelen"

Ongelezen bericht door ron1 »

Ayla,oudere dame of heer,jong of oud maakt niks uit,als je voor het eerst een pc krijgt weet je dit soort dingen vaak niet.Ook al zou je een telefoonnumer hebben van dit bedrijf,dan nog geloof ik niet dat Google hier aan gaat beginnen met al die miljarden hits en miljoenen websites die er zijn,helaas.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Oplossing "ontgoogelen"

Ongelezen bericht door BBCS »

Google is dan wel de bekenste, maar er zijn dus veel meer zoekmachines dan alleen Google.

Dus als je google zou gaan aanklagen, moet je de anderen ook gaan aanklagen.

En het is maar goed dat die zoekmachines er zijn, anders konden we veel zaken niet vinden of terugvinden.
Internet heeft namelijk geen algemene index waarin alle pagina's vermeld staan.

Gesloten