LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] psp slim & lite video out aansluiting

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
ladydanagirl
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jan 2008 12:37

psp slim & lite video out aansluiting

Ongelezen bericht door ladydanagirl »

voor dat ik mijn psp slim en lite aangeshaft heb
heb ik contact gehad met sony over de tv out aansluiting
volgens sony was het mogelijk om met de av kabel games op de psp te spelen en het beeld op de tv weer te geven
nu zijn er echter 3 soorten kabels

av
component
composiet

mijn vraag was of ik met 1 van deze kabels op een normaal tv toestel dus geen HD de games kon spelen

de vrouw die ik aan de lijn kreeg wist dit niet en ging het na vragen aan een collega. na even gewacht te hebben was ze weer aan de lijn en kreeg te horen dat het mogelijk was de psp aantesluiten op een wat ouder model tv toestel dus geen HD en ook om games te kunnen spelen.

dus ik heb de psp aangeschaft met het idee op mijn net 1 jaar oude tv toestel gewoon de games te kunnen spelen.

ik de bij de tv passende kabel gekocht en aangesloten op de psp en tv
wat blijkt dat het met de kabel die op mijn tv past enkel de afbeeldingen en videos kan afspelen en dus GEEN games.

na wat rondneuzen op psp site's blijkt het dus niet mogelijk te zijn op welke manier dan ook games te spelen op een tv toestel die niet hd is en niet over progressive scan beschikt.

met andere woorden de medewerker van de sony helpdesk heeft mij niet juiste informatie gegeven en als ik nu toch spellen wil spelen op mijn tv zou ik dus eerst een HD moeten aanschaffen.
lang leve sony :twisted:

Rinus1975
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2006 16:45

Re: psp slim & lite video out aansluiting

Ongelezen bericht door Rinus1975 »

Het kan wel met een kabel om games mee te spelen, maar die is nog niet door Sony uitgegeven.
Ik heb die kabel van een ander merk, en kan ook games spelen.

Van de PSP-site:

Component-AV-kabel

Met behulp van een component-AV-kabel kun je foto's, video's, muziek en games vanaf je PSP Slim & Lite (PSP-2000) op je tv weergeven. De output is NTSC-video, dus als je tv deze indeling niet ondersteunt, worden er geen beelden weergegeven. Als je tv niet over progressive scan beschikt, worden er bovendien geen gamebeelden weergegeven.

Te herkennen aan: vijf pennen

Afbeelding
Dit is de orginele van Sony.

ladydanagirl
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jan 2008 12:37

Re: psp slim & lite video out aansluiting

Ongelezen bericht door ladydanagirl »

en die past dus nu net niet op- mijn tv toestel mijn tv toestel heeft enkel een scart en av dus 3 potige aansluiting!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: psp slim & lite video out aansluiting

Ongelezen bericht door kweenie »

Er zijn ook verloopstukjes van zo'n 3-stekkerige kabel naar scart. Zal niet meer dan een paar euro kosten.

ladydanagirl
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jan 2008 12:37

Re: psp slim & lite video out aansluiting

Ongelezen bericht door ladydanagirl »

die heb ik thuis liggen maar met de 3 potige kabel kan je geen games spelen. terwijl mij wel verteld is dat het op de ene of andere manier mogelijk moet zijn.
de 3 potige kabel is enkel voor het weergeven van afbeeldingen, muziek en video's.

de 5 potige kan wel gemes afspelen maar die past dus niet op mijn tv toestel.

dan is er nog een s-video kabel maar weet dus niet of deze ook games ondersteund en of deze wel op mijn tv toestel past.
[/url]

Gesloten