LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongewenste SMS

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

ongewenste SMS

Ongelezen bericht door kiz »

Zoon van 14 met prepaid nr. krijgt sinds een paar dagen sms van provider Telfort dat zijn beltegoed het niet toelaat om betaalde sms te ontvangen. Aangezien hij zelf verantwoordelijk is voor zijn (prepaid) beltegoed en door ons duidelijk is ingelicht over "sms-diensten" zoals ringtones, wallpapers en andere "gadgets" die via 4-cijferige nrs te bestellen zijn, ga ik er vanuit dat hij niet zo stom is geweest zich ergens voor aan te melden. Omdat hij geen sms-berichten heeft ontvangen (waarschijnlijk omdat zijn beltegoed al een paar weken op is) is niet na te gaan wie de betaalde sms-jes stuurt.
Enige optie is -lijkt me- om een nieuwe simkaart (+ nieuw prepaid nr.) te regelen? Of heeft iemand een betere optie?

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: ongewenste SMS

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Tegenwoordig hoef je niet naar 4-cijferige nummers te smsen, er word ook op internet zogenaamde "gratis" ringtones aangeboden waarbij je je 06-nummer moet invullen en zit je dan aan een abonnement vast. Misschien een goed idee om een nieuwe pre-paid simkaart te kopen, maar ja met kinderen weet je het nooit. Als je de nummer kan achterhalen zou fijn zijn, kan je het stopzetten en hoef je niet €10,00 uit te geven aan een nieuwe simkaart.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: ongewenste SMS

Ongelezen bericht door kiz »

@Waterlelie:
Wat je zegt klinkt logisch, achterhalen waar die sms-jes vandaan komen. Maar er zijn geen sms-jes ontvangen, alleen mededelingen van de provider dat er geen beltegoed is om betaalde sms-jes te ontvangen. Om er dus achter te komen moet éérst het beltegoed worden opgewaardeerd (kost ook een tientje) om dat vervolgens meteen kwijt te zijn aan betaalde sms-jes waar niet om is gevraagd.
Dan geef ik liever dat tientje uit aan een nieuwe simkaart.
Ook leuk trouwens dat via websites een 06 nr in kan geven... de eerste de beste puber die een klasgenoot dwars wil zitten kan het nr van zijn klasgenoot dus invullen met dit soort flauwekul als gevolg. Erg fijn :cry:

kica1
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:40

Re: ongewenste SMS

Ongelezen bericht door kica1 »

Heeft u al contact gehad met Telfort? In principe moeten zij kunnen zien waar deze berichten vandaan komen. Misschien kunt u iets terugvinden in de sms inbox van de mobiele telefoon (bijvoorbeeld een bevestigings sms of een eerste ontvangen ringtone?)

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: ongewenste SMS

Ongelezen bericht door kiz »

@kica1:
Er zijn helemaal geen sms berichten ontvangen, óók geen bevestiging of ringtone. Het beltegoed was al een paar weken op vóórdat de provider-meldingen begonnen.
We hebben nog niet bij Telfort geïnformeerd.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: ongewenste SMS

Ongelezen bericht door kiz »

Het nr. van mijn zoon is inderdaad door een gefrustreerde andere puber ingevuld op een of andere website, we hebben er geen geld aan besteed om te achterhalen waar de sms-jes vandaan komen, maar de sim-kaart laten blokkeren en een nieuwe aangeschaft.
Zó makkelijk is het dus om iemand op kosten te jagen, blijkbaar, al is het in dit geval niet gelukt. Maar je zal maar een abb. hebben in plaats van een (lege) prepaid, dan ben je mooi de pisang!

Yvonne18
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2008 16:59

Re: ongewenste SMS

Ongelezen bericht door Yvonne18 »

Hallo,

Ik krijg idd ook smsjes binnen onder de naam serviceberichten.
Hier staan links in naar het internet op mijn telefoon.. Ik heb geen internet maar goed, dan kan ik naar die 'url' gaan.
Ik met mijn provider bellen of zei het nummer kunnen achterhalen. Zegt de meneer van de klantenservice tegen mij : Moet je help sturen naar 3333. Krijg ik vervolgens van radio 3FM een sms terug. Als dat niet werkte moest ik maar een 0900 nummer bellen. Moest ik mijn klacht inspreken, en verder is er niets mee gedaan of een antwoord gekregen wanth et was een machine. Ik dacht ik kijk zelf eens of ik online mijn telefoonrekening kan bekijken. En op de site van mijn provider vind ik mijn telefoon rekening. En daar waren de sms-diensten ook. Staat er bij mijn smsdiensten, dat ik bijna elke dag 2keer een sms krijg van het nummer TFN [Met verschillende nummers tussen deze haakjes]. Ik heb nog nooit 2 keer per dag een sms van hun gekregen. Ik zat ook wel eens te denken als ik de rekening kreeg, dat ik nooit zoveel berichten had gekregen, maar ik betaal er wel voor. Inmiddels heb ik van alles geprobeerd. Ook heb ik mijn telefoon via een link hier uit een ander bericht laten blokeren tegen dat soort smsjes. Er stonden alleen de nummer 5858 enz. bij dus ik hoop dat het voor mij ook werkt, omdat hier geen nummer bij staat. Dat moet ik nog even afwachten.
In ieder geval als iemand weet wat ik hier mee aan moet, omdat ik niet zo even 'stop' of 'uit' kan smsen naar een nummer, zou ik dat graag horen.
anders moet ik mijn simkaart maar laten blokken en een nieuw nummer nemen ofzo.. kost me dan misschien wat geld maar dat ik heb ik daar meer voor over dan voor dit soort onzin..

Yvonne

Yvonne18
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2008 16:59

Re: ongewenste SMS

Ongelezen bericht door Yvonne18 »

Hallo..

Hier even een reactie op mijn bericht van gisteren. De dienst kwam van het nummer 5858. Dus mijn telefoon is inmiddels helemaal geblokt voor dit soort fratsen. Ik heb ook telefoon nummers gevonden waar je het stop kan zetten en evtueel ook klachten in kan dienen. Ook heb ik een internet adres gekregen waar ik ook een klacht in kon dienen maar deze werkte niet.. Echt ze moeten dit soort dingen echt verbieden. En dan ook nog zeggen dat ik het zelf geaccepteerd heb.. Nou ik wil niet veel zeggen maar wie accepteerd nou dat er elke dag 2 keer €1,26 in rekening wordt gebracht voor smsjes waar je ten eerste niet om vraagt en ten 2de niet eens krijgt.. Stond in de kleine lettertjes van de voorwaarden zei mevrouw.. Nou dan mogen ze die kleine lettertjes wel wat groter maken!! Mocht je ook met het probleem zitten dat je smsjes krijgt van TFN kijk dan even op www.mobileguardian.tv en laat je telefoon blokeren tegen deze dingen.. Of vraag me even naar de telefoon nummers. Ik zal mijn rekeningen in de gaten houden als het goed is, is het vanaf vandaag afgelopen dus ik zal afwachten. Maar het is een begin. Anders krijgen ze nog genoeg te horen van mij! Ik laat me niet bestelen!

Yvonne

TomH
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 mar 2008 14:21

Re: ongewenste SMS

Ongelezen bericht door TomH »

Je kunt het nummer ook zien op de nummerspecificaties. gewoon aanvragen. als je het nummer weet, ga je naar www.smsafzeggen.nl en dan staat daar per nummer welke afmeldcode daarbij hoort. dan heb je er geen last meer van 8)

Yvonne18
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2008 16:59

Re: ongewenste SMS

Ongelezen bericht door Yvonne18 »

Ik snap je reactie idd..heb ik ook geprobeerd.. maar er stond bij die smsjes die ik kreeg geen nummer dus kon ik ze ook niet opzoeken en stop zetten.. ben er op een andere vage manier achter gekomen dat het dus 5858 was. dus vandaar...

plumosus
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2008 14:16

Re: ongewenste SMS

Ongelezen bericht door plumosus »

:twisted: krijg steeds 4 sms berichten van 5030 telefuture
weet niet hoe ik er aan kom en wat ze sturen
er staat tekst u kunt geen plaatje dowloaden en dat krijg je 4 keer achter elkaar maak 1.20 euro
heb het laten blokeren 7 nov maar ze komen nog steeds binnen
nu heb mijn telefoon maar uit gedaan
helaas koop je zo.n ding niet om hem uit te laten
hopenlijk weet iemand nog een oplossing om de smsberichten uit je telefoon te verwijderen zonder steeds geld te moeten dokken

Zilverspar
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 nov 2008 13:33

Re: ongewenste SMS

Ongelezen bericht door Zilverspar »

Misschien is dit wel wat:

http://www.smsdienstenfilter.nl/

Via de consuwijzer vond ik dit, deze zorgt er voor dat je geen smsjes meer kunt ontvangen van zulke aanbieders.
Heb zelf geen ervaring...

plumosus
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2008 14:16

Re: ongewenste SMS

Ongelezen bericht door plumosus »

heb me hierbij afgemeld al 2 keer
:twisted:
ookt mobile zit er achterheen en heeft meldingen gemaakt
heb bij 3 dingen me afgemeld voor sms berichten maar ze blijven komen
gebruik mijn telefoon niet meer want mijn smsbox is bijna vol en als ik hem wil legen moet ik 10 berichten openen a 1.29 euro dat vertik ik

Gesloten