LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 0900-1592

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ladydanagirl
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jan 2008 12:37

0900-1592

Ongelezen bericht door ladydanagirl »

beste mensen

ik open dit forum voor mijn moeder

mijn moeder heeft onlangs nov/december
een toren hoge rekening met haar hi abonnement
2maand lang is er voor meer dan €250,00 gebeld naar telnr:0900-1592
na dat mijn moeder de specifcatie aangevraagd heeft blijkt dat er honderde malen slechte 15 a 16 seconden naar dit nummer gebeld is zelfs op tijden dat mijn moeder haar toestel uit heeft staan.

tevens is haar rekening van november geopend in de bus gekomen!

onder tussen heeft mijn moeder 0900 nummers laten blokeren.
in de hoop dat het nu afgelopen is.

ik zelf heb uiteraard het nr gebeld om te kijken wat het is 09001592 hoor bij belknaller. via internet opgezocht wat belknaller is,
belknaller is een doorverbind service voor goedkoper bellen naar het buitenland elk land heeft zo zijn eigen 0900 nr, er is dan 1 grote maar het nummer komt niet voor in de lijst met landen!

me moeder heft contact gehad met kpn in groningen deze wisten te vertellen dat het van het land india was. wat achter af dus niet waar blijkt te zijn.

mijn moeder is gister naar de primafoon winkel geweest
en werd daar verwezen naar deze site en dit forum. er moet al een onderwerp zijn over dit 09001592 nr
hier heeft ze een kopie van mee gekregen

daar staat in dat 0900-1592 toebehoort aan smscity bv.

mijn moeder heeft niets van doen met smscity zij weet zelfs niet wat het is en hoe het werkt.
ik zelf heb wel een account bij smscity en het blijkt idd dat dat het nummer is wat er met mijn moeders toestel gebeld word.
nu heb ik als nog 1 maal het nummer gebeld met mijn eigentoestel en nu blijkt het ineens van smscity te zijn!

nu is de vraag hoe het kan dat het in november het nummer van belknaller is en in januari nu dus van smscity.
ik heb me zelf even verdiept in smscity:

Bellen Tip!
Opwaarderen met Telefoon! Waardeer makkelijk je tegoed op met de telefoon. Je ontvangt direct na het bellen 150 credits!

1. Bel 0900-1592 en voer je GSM nr in
2. Je tegoed is direct opgehoogd met 150 credits;


Opwaarderen kan met iedere telefoon, je hoeft dus niet
met je eigen telefoon te bellen! Bel je vanuit België?

Nog goedkoper? Check de SMS pakketten!
Voorwaarden opwaarderen!* Opwaarderen is mogelijk met iedere telefoon.
* Je kunt maximaal 300 keer per uniek nummer per maand opwaarderen.
* Credits zijn voor onbepaalde duur geldig mits je 1 keer per jaar inlogt.
* Kosten 1,30 excl. de kosten voor het gebruik van je telefoon.
* Bij fraude verstrekt SMScity te allen tijde je gegevens aan de Politie.

het blijkt dat je bij 2000 crediets waar hun mee werken deze uit kunt betalen 2000 crediets is €10,00


Credits Uitbetalen!Het minimum dat je kunt laten uitbetalen is €10,- (2000 credits).

Geef hieronder aan hoeveel credits je wilt laten uitbetalen door SMScity en op welke rekening het geld gestort dient te worden:

Misbruik maken van andermans telefoon voor credits = diefstal!

Aantal credits:
Rekeningnummer:
Achternaam:
Plaats:
Land: Nederland België

Voor deze dienst gelden de Voorwaarden Credits Uitbetalen. Om je SMScity credits uit te laten betalen dien je akkoord te gaan met deze voorwaarden. Klik hier om deze te lezen!


Akkoord voorwaarden:


er word dus letterlijk geld van gemaakt door iemand anders te laten betalen.

ik hoop dat er hier iemand is die dit voor mijn moeder uit kan zoeken!

ik heb dan wel een account bij smscity maar heb hier zeker al een jaar geen gebruikt meer van gemaakt en deze staat dus ook op mijn telefoon nummer mijn naam en mijn email adres geregistreerd
dit even voor de duidelijkheid!

pruppie
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2007 00:42

Re: 0900-1592

Ongelezen bericht door pruppie »

nu is de vraag hoe het kan dat het in november het nummer van belknaller is en in januari nu dus van smscity.
op www.opta.nl kan je opzoeken bij welk bedrijf een telefoonnummer is geregistreerd, daaruit blijkt het volgende:
0900-1592 Toegekend per 8-6-2007 SMScity B.V. 0900 betaalde informatiediensten met een lengte van acht cijfers

Het nummer is dus -in ieder geval sinds 8 juni 2007- altijd van SMScity B.V. geweest. Het nummer 0900-1529 daarentegen is wel terug te vinden op de site van belknaller. Misschien een typefoutje gemaakt toen je de eerste keer met het nummer belde om te kijken wat voor nummer het was?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: 0900-1592

Ongelezen bericht door kweenie »

Nou, er staat toch letterlijk 'Misbruik maken van andermans telefoon voor credits = diefstal!'. Ga naar de politie en doe aangifte. En bij SMScity moet je voor het uitbetalen het rekeningnummer geven, dus is er ook bekend aan wie het is overgemaakt. Lijkt mij dus niet zo'n heel moeilijke situatie.

ladydanagirl
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jan 2008 12:37

Re: 0900-1592

Ongelezen bericht door ladydanagirl »

nee dat is idd niet moeilijk maar we weten niet eens of er een account is met mijn moeders telnr.
en daarvoor zou ik eerst contact met smscity moeten hebben gehad. en aangezien ik het nr niet heb kan ik geen contact leggen.

ladydanagirl
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jan 2008 12:37

Re: 0900-1592

Ongelezen bericht door ladydanagirl »

Het nummer 0900-1529 daarentegen is wel terug te vinden op de site van belknaller.
dat lijkt me een goeie verklaring idd.
maar dan nog er word gewoon misbruik gemaakt van een telefoon nummer van een ander en die flink op de kosten te jagen.

pruppie
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2007 00:42

Re: 0900-1592

Ongelezen bericht door pruppie »

en aangezien ik het nr niet heb kan ik geen contact leggen.
Op kvk.nl teruggevonden dat smscity een adres geregistreerd heeft in Venray. Vervolgens op Google gezocht (smscity + venray) en daar het volgende gevonden:

smscity
Keizersveld 43a
5803 AM Venray
tel: 0478 511176

Hoop dat je hiermee wat meer kan.

ladydanagirl
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jan 2008 12:37

Re: 0900-1592

Ongelezen bericht door ladydanagirl »

we gaan er maandag meteen even naar toe bellen,
in de hoop dat hun ons kunnen vertellen naar welk tel nr de credits worden opgewardeerd.

en zo degene die deze toren hoge rekening veroorzaakt heeft te achterhalen!

ladydanagirl
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jan 2008 12:37

Re: 0900-1592

Ongelezen bericht door ladydanagirl »

wij zijn onlangs naar de politie geweest
daar hebben we aangifte gedaan van oplichting helaas word het niet opgenomen door het regionale team maar naar een soort van algemeen team die ingezet word als er meerdere van dit soort gevallen zich voor doen.

de rekeningen moeten uiteindelijk gewoon betaald worden.
mochten ze iemand aan kunnen en houden is dit mogelijk te verhalen

blazejohnny
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2008 19:01

Re: 0900-1592

Ongelezen bericht door blazejohnny »

heey, ik heb dit ook gehad, mijn moeder kreeg in de maand juli een rekening van 90 euro, hetnet gebeld, ze zeiden dat er een erotiek lijn was, toen heb ik wat research gedaan met de telefoon rekening, en het nmmr 1x zelf gebeld emt mijn mobiele telefoon, toen zocht ik het telefoonnmmr met google, en kwam ik op dit forum? er werdt tog mss wat gedaaan als het vaker voorkwam. misschien zijn er nog meer mensen met dit probleem?

ladydanagirl
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jan 2008 12:37

Re: 0900-1592

Ongelezen bericht door ladydanagirl »

hoi

je moet aangifte doen els er meer mensen zijn wordt het als 1 zaak behandelt,
mijn moeder heeft dit ook moeten doen en helaas kan de politie pas een onderzoek openen als er meerdere mensen zijn die op deze manier gedupeerd zijn.

verder moet je de rekening gewoon betalen,
anders krijg je als nog een hoop gezeur met de provider.

willyboy
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2008 19:28

Re: 0900-1592

Ongelezen bericht door willyboy »

Begin september is mijn telefoon gestolen en na 4 uur heb ik de telefoon pas kunnen blokkeren. In die tijd is er voor 277 (excl) naar 0900-1592 gebeld. :evil:

Ik heb SMSCity gebeld en kreeg na overhandigen van mijn telefoonrekening meteen enkele gegevens van degene die dit heeft gedaan. Die gegevens hoeven niet meteen naar iemand te leiden.
De politie heeft e.e.a. nu in behandeling.

Ik ben me ook gaan verdiepen in het SMSCity gebeuren en ik weet nu aardig hoe het werkt.

Zo'n dief belt de hele tijd met dat nummer en verzamelt elke keer 80 credits. Degene die belt (mijn tfn dus ...) is 1,34 Euro kwijt.
Je kunt uiteindelijk die credits verzilveren, 100 credits is 90 Eurocent.
Je kunt dat doen door de opgebouwde credits naar een bankrekening laten overmaken.... Tsja da's stom want dat is dus bewijsmateriaal en deze gegevens zijn wel rechtsreeks aan iemand toe te wijzen. :lol:
Wat ze ook kunnen doen is de credits aan een ander SMSCity lid overmaken. Dat kunnen ze zelf ook weer zijn met een ander 06 nummer, maar misschien ook een vriendje ofzo.
Dit doen ze dan om minder op te vallen. Het is een beetje raar om steeds grote bedragen vanaf een rekening naar je bankrekening te laten storten denk ik.....

Dus als je tfn gestolen is snel blokkeren, want in korte tijd is er toch heel wat geld mee te behalen voor de dieven... (in eerste instantie). :twisted:

DeCock
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2010 12:35

Re: 0900-1592

Ongelezen bericht door DeCock »

Hoewel het forum topic al gedateeerd is, is het helaas nog steeds actueel. Ook mijn gsm werd gestolen en direct daarna is er 59 keer naar 0900-1592 gebeld a €1,30 ex btw. Door dit nummer te bellen en dan een 06nummer in te voeren verkrijgt men credits. Deze credits kunnen voor veel zaken gebruikt worden, maar ook weer verkocht worden.
Om misbruik te voorkomen heeft SMScity bv de voorwaarden om credits te "kopen" dat ten eerste een bestaand telefoonnummer moet zijn en men een account heeft bij SMScity. Het account bevat de personalia emailadres en bankrekeningnummer. Bij vermoeden van misbruik wordt het account geblokkeerd en de personalia vrijgegeven aan politie en benadeelde.

SMScity is tegenwoordig gevestigd in Nijmegen, Kerkenbos 13-01 6546BG en zijn bereikbaar onder 0900-smscity (0900 7672489) 35 cpm. Om gegevens op te vragen heeft men een kopie van de telefoonrekening nodig en een kopie van het ID-bewijs van de eigenaar. Een en ander kan men opsturen naar [email protected]

Met de verkregen gegevens kan je aangifte doen van misbruik van je telefoon.

Gesloten