LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vlekken op composiet
vlekken op composiet
Op mijn zwart composiet aanrechtblad zitten kalkvlekken en kringen van natte glazen (het water is hier erg hard). Het is een doorn in het oog. Niet dat het extreem zichtbaar is ofzo, maar ze zijn er wel. Met schoonmaakazijn krijg ik een deel van de vlekken weg, maar niet alles.
Wie o wie kan mij de gouden tip geven om het blad weer mooi schoon te krijgen?
Wie o wie kan mij de gouden tip geven om het blad weer mooi schoon te krijgen?
-
Re: vlekken op composiet
Welke leverancier en welke kleur is het?
Het is Black Starlight van Royal Stone. De enige middelen die ik
omenteel gebruik om te reinigen zijn glassex en schoonmaakazijn.
Bepaalde sites geven aan dat je een schuurmiddel kunt gebruiken
en anderen zeggen juist dat je dit niet moet doen.
Zo heb ik ook nog geen antikal durven gebruiken.
Graag hoor ik van u.
omenteel gebruik om te reinigen zijn glassex en schoonmaakazijn.
Bepaalde sites geven aan dat je een schuurmiddel kunt gebruiken
en anderen zeggen juist dat je dit niet moet doen.
Zo heb ik ook nog geen antikal durven gebruiken.
Graag hoor ik van u.
-
Het beste voor het schoonmaken voor dit blad is om het eerst met een vloeibaarschuurmiddel te proberen en met de groene kant van de spons.
mocht dit niet lukken ga dan met Schoonmaakazijn aan de gang, mocht dit niets uithalen is de laatste mogelijkheid nog om het met aceton of terpetine te proberen.
Voor het vetvrij maken van het werkblad kan je het beste Glasex gebruiken.
Succes.
mocht dit niet lukken ga dan met Schoonmaakazijn aan de gang, mocht dit niets uithalen is de laatste mogelijkheid nog om het met aceton of terpetine te proberen.
Voor het vetvrij maken van het werkblad kan je het beste Glasex gebruiken.
Succes.
-
het is op zich nog wel van belang of je een gezoette oppervlakte hebt of een glanzende? evt kan anticato of leathertouch ook nog?
afhankelijk daarvan zal een oplossing geboden kunnen worden.
CIF vloeibaar schuurmiddel met een schuurspons moet (op glans na) geen problemen opleveren, dit kun je makkelijk gebruiken op composiet. Tevens is composiet zeker bestand tegen anti kalkmiddelen zoals viakal, echter geen half uur in laten trekken!
afhankelijk daarvan zal een oplossing geboden kunnen worden.
CIF vloeibaar schuurmiddel met een schuurspons moet (op glans na) geen problemen opleveren, dit kun je makkelijk gebruiken op composiet. Tevens is composiet zeker bestand tegen anti kalkmiddelen zoals viakal, echter geen half uur in laten trekken!
-
Ik heb het even aan mijn zwager gevraagd die is baas van een design keukens bedrijf. Je kunt het beste gewoon met de groene kant van ee schuursponsje of met een brilosponsje schuren.
Probeer Cif Cream eens.....
GWTE
GWTE
Een goedkoop, veilig en heel doeltreffend middel is een 'powerspons' van Blinq, te koop bij Action, 5 stuks voor iets minder dan een euro. Het is een zacht, grijs sponsje, dat je alleen maar nat hoeft te maken. Vervolgens wrijf je over de vlek/kring en droogt het na met een theedoek.
Bij mij was de ergerlijke kring meteen verdwenen en is ook niet meer teruggekomen.
Kost niet veel en het het sponsje kun je echt overal voor gebruiken. Mijn gootsteen bijv., snel gevlekt door het harde water, is in een mum van tijd weer glanzend, bruine aanslag wordt verwijderd en naderhand spoel je het sponsje uit en kun je het weer gebruiken tot het versleten is. Een topproduct!!
Bij mij was de ergerlijke kring meteen verdwenen en is ook niet meer teruggekomen.
Kost niet veel en het het sponsje kun je echt overal voor gebruiken. Mijn gootsteen bijv., snel gevlekt door het harde water, is in een mum van tijd weer glanzend, bruine aanslag wordt verwijderd en naderhand spoel je het sponsje uit en kun je het weer gebruiken tot het versleten is. Een topproduct!!
-
Let op! Sommige composiet leveranciers waarschuwen voor het gebruik van de groene kant van een schuurspons en zeker geen metalen Brillo spons gebruiken dit kan de glansgraad veranderen!