Als de rechter vind ..., dan moet de consument maar ..... Jij legt de verantwoordelijkheid van de verkoper neer bij de consument. Het is de verkoper die er voor moet zorgen dat het product dat hij verkoopt voor normaal gebruik geschikt is. En het is niet aan de verkoper om te bepalen wat daar onder valt.
Dat gezeur over die duurzame producten kennen we al lang.
Echter is de huidige consument meer geïnteresseerd in dat die telefoons zo goedkoop mogelijk moeten zijn, en die telefoons met die eigenschappen die jij wilt hebben zijn gewoon te duur.
Je moet het zo zien:
De winkelier moet dus duurzame producten leveren, echter kopen de consumenten dergelijke producten niet.
We hebben hier te maken met de marktwerking.
Het is de verkoper die er voor moet zorgen dat het product dat hij verkoopt voor normaal gebruik geschikt is.
Ja, maar dergelijke toestellen vind de consument te duur.
Je moet niet alleen kijken wat de consument wilt, maar ook wat de consument koopt.
De huidige generatie heeft een onverzadigbare honger naar steeds goedkoper. Dit is een keiharde feit.
De telefoons waarmee je in de regen kunt lopen en die tegen een stootje kunnen zijn domweg te duur.
En zolang dat de overheid niet ingrijpt bij de verkopers dat ze geen troep mogen verkopen, zullen diegene die troep verkopen gouden tijden beleven.
Ik merk het zelf. Ik verkoop geen troep en alleen kwaliteit. Het veschil is dat die winkels die wel troep leveren meer verkopen dan ik.
Daarnaast is het ook zo dat je met een laptop niet in de regen moet gaan gebruiken, want dan gaat die kapot. Nu kan een rechter zeggen wat hij wilt, maar een laptop die niet tegen de regen kan, kan niet tegen de regen.
En over die telefoons:
De fabrikanten bepalen de producteigenschappen. En als de fabrikanten de duurdere telefoons maken die wel tegen de regen kunnen en de goedkopere niet, dan moeten de consumenten achteraf niet lopen klagen dat die goedkopere telefoons niet tegen de regen kan.
In de detailhandel is het gebruikelijk om aan te geven wat een product wel kan en niet wat een product niet kan.
Staat bij een telefoon niet dat je er niet mee in de regen kunt gebruiken, dan kan dat dus ook niet.
Staat er bij dat je de telefoon zonder problemen in de regen kunt gebruiken, dan kan dat dus wel.