Hoi iedereen,
Ik heb het volgende probleem:
Een collega heeft het een en ander besteld op mijn naam (op zich geen probleem) bij bedrijf X, vervolgens neemt deze het ook aan als het bezorgd wordt, maar stelt mij keurig op de hoogte!
Ineens komt er een factuur binnen van een compleet ander bedrijf, maar wel voor de geleverde goederen.
Ik heb dit bedrijf gebeld en om opheldering gevraagd, in eerste instantie geen duidelijke reactie, dus heb ik de factuur niet betaald.
Inmiddels heb ik een brief van de deurwaarder liggen dat ik moet betalen! Ik heb vervolgens de deurwaarder en het bedrijf gesproken, deze konden mij vertellen dat hun de spullen uitleveren voor bedrijf X en deze ook factureren. Hun zijn namelijk een groothandel en mogen niet verkopen aan derden, dus hebben ze een contract met bedrijf X.
Dit bedrijf haalt de klant binnen en hun handelen het af!
Nergens op de site van bedrijf X staat vermeldt dat het andere bedrijf voor hun uitleverd en factureerd. Uit nader onderzoek blijkt dan ook dat deze verder niets met elkaar te maken hebben (juridisch).
Inmiddels wordt mij gemeld dat ik maar moet gaan betalen of anders kan ik voor de rechter verschijnen! Het gaat hier niet om het bedrag (al is dat fors), maar om het principe! Kan dit zomaar? Ik heb nog nooit ene reactie gehad van bedrijf X op mijn vragen, en ook geen factuur, terwijl ik het bij hun bestel!
Iemand een idee of dit zomaar kan allemaal??
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Mvg, ikkes4
Ps. Excuus voor het rommelige verhaal! En ik hoop dat iedereen begrijpt dat ik best wil betalen, maar niet op deze manier!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Spullen besteld, geleverd via een ander??
Re: Spullen besteld, geleverd via een ander??
Je hebt dan volgens mij niets met dat andere bedrijf te maken. Als ze zeggen dat ze een groothandel zijn en niet mogen verkopen aan derden, dan mogen ze immers ook geen rekening sturen aan die derden! Bovendien kan het dan misschien ook nog tot problemen met garantie e.d. leiden, dat bedrijf x bij problemen ontkent dat ze je iets hebben verkocht en dat het andere bedrijf, als groothandel, ook de verantwoordelijkheid niet wil nemen. Om nog maar te zwijgen over als bedrijf X later alsnog een rekening gaat sturen. Jij hebt dan wel een rekening voor een ander bedrijf, maar ik denk dat je dan niet hard kunt maken dat dat voor die levering van bedrijf x was. En dat je dus twee keer moet betalen.
Ik zou dus zeggen: alleen een rekening betalen als er bij staat dat het voor de bestelling via bedrijf x was. Als dat verband in de rekening niet staat, dan hebben ook zij volgens mij geen poot om op te staan.
Ik zou dus zeggen: alleen een rekening betalen als er bij staat dat het voor de bestelling via bedrijf x was. Als dat verband in de rekening niet staat, dan hebben ook zij volgens mij geen poot om op te staan.
Re: Spullen besteld, geleverd via een ander??
Je kunt niet weten of dit correct is dus lijkt het mij dat je niet hoeft te betalen. Wat houd bedrijf X tegen om later alsnog dat bedrag te claimen? Ik zou zeggen dat je naar X en Y een brief stuurt met de reden waarom je niet betaald. De incasso kosten zou ik niet betalen onder deze omstandigheden.
De consumentenbond heeft een (betaalde) telefoon loket waar je jouw vraag kunt voorleggen aan een advokaat. Dit kan ook bij het Juridisch Loket.
De consumentenbond heeft een (betaalde) telefoon loket waar je jouw vraag kunt voorleggen aan een advokaat. Dit kan ook bij het Juridisch Loket.