LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe Renault Twingo

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Roy S
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2008 10:18

Nieuwe Renault Twingo

Ongelezen bericht door Roy S »

Ik heb eind november de nieuwe Renault Twingo bij de dealer besteld met de optie airco (€995,=). De auto zal begin februari 2008 geleverd worden en is dus nog niet in produktie genomen. Gisteren las ik op de site van Renault dat er momenteel een aktieprijs op de airco wordt geboden. Namelijk voor de prijs van €395,=. Dat is een verschil van € 600.= voor de consument. Meteen met de dealer gebeld maar die kon er niets over zeggen. Dus naar Renault Nederland gemaild en die gaven al direct aan dat het geldt voor autos die vanaf 2 januari besteld worden. (Op de site staat echter geen ingangsdatum vermeld of andere bepalingen waardoor de aktie voor reeds bestelde twingo's niet van toepassing zou zijn !)
Met dit antwoord was ik het niet eens en heb telefonisch contact opgenomen met Renault Nl. Zij gaan het uitzoeken en ik zou binnen 2 weken(?) teruggebeld worden.
We vinden het vreemd dat een administratieve aanpassing niet te realiseren is. De leverdatum zal pas in februari 2008 zijn. Alle auto's die vóór januari 2008 met airco besteld zijn en die bij de dealer geleverd worden, zullen toch afgerekend worden met de prijs van 395,= voor de airco!. Waarom wordt die prijs dan niet doorberekend aan de klant? Of zijn die € 600,= een extraatje voor de dealer/leverancier? We voelen ons niet prettig met deze regeling. Vooral ook omdat er geen actie liep op het moment van bestelling.
Maar we wachten nog geduldig af wat Renault Nl gaat beslissen. Het lijkt me logisch dat ik niet de enige ben die een Renault Twingo met airco besteld heeft en zich nu gedupeerd voelt!

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Nieuwe Renault Twingo

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Ben jij dan ook bereid om eventuele prijsstijgingen die in de leveringsperiode plaatsvinden te betalen?

(hoeft overigens niet: volgens Bovagvoorwaarden mag je dan annuleren).

Door het ondertekenen van het koopcontract zet je gewoon een bepaald bedrag vast (ook de waarde van je eventuele inruilwagen).

Jouw risico is het mislopen van voordeeltjes maar je bent ook gedekt tegen prijsstijgingen en grotere waardevermindering dan verwacht van je inruiler (risico van de dealer).
Beetje de kerk in het midden laten lijkt me.

(kan me het gevoel wel voorstellen; zelf ook wel eens spullen gekocht die de dag erop in de uitverkoop gingen maar helaas.......de koop was al gesloten. Zit er overigens wel nog elke dag met genot tegen aan te kijken - monitor in dit geval - en dat gevoel is allang weer verdwenen :lol: ).

citroencx20tre
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 aug 2005 18:49

Re: Nieuwe Renault Twingo

Ongelezen bericht door citroencx20tre »

en wat ga je doen als Renault volgende week de twingo goedkoper gaat maken ga je dan weer bellen?

neem je verlies en wacht op de mooie twingo :wink:

michelheikamp
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jan 2006 10:55

Re: Nieuwe Renault Twingo

Ongelezen bericht door michelheikamp »

Dit is een lastig iets. Ik vergelijk het vaak met de worst in de supermarkt. De ene dag koop je hem voor 1,39 en 2 dagen later is hij in de reclame voor 0,99......Dan heb je ook geen reacht op teruggave van je geld. Hoe zonde het ook is.

Toevallig weet ik dat de dealer dit ook pas net weten en zij verdienen er niets aan. Zelfs minder want hun marge gaat ook over de af fabriek opties.

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Nieuwe Renault Twingo

Ongelezen bericht door Consumentt »

Dit soort kortingsacties worden bedacht door de importeur. Daar moet de dealer aan mee doen. Maar het gaat wel ten koste van zijn marge.
Daarom als iemand nu een auto bestelt met de airco voor 395 dan is de inruilprijs ook lager (of de korting bij geen inruil is lager)

Als de dealer bij jou nu alsnog 395 gaat afrekenen voor de airco dan scheelt hem dat 600 marge en dat is wel erg veel bij een autootje van rond de 10000.
En waarom zou hij dat doen. Jij hebt getekend voor een bedrag van 995.
Misschien als hij weet dat je om de 2 jaar een nieuwe auto bij hem koopt zal de verkoper wat water bij de wijn doen, maar ik kan me niet voorstellen dat ie de volle 600 gaat zakken met de prijs.

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Nieuwe Renault Twingo

Ongelezen bericht door NONO »

"Ben jij dan ook bereid om eventuele prijsstijgingen die in de leveringsperiode plaatsvinden te betalen? "

Vroeger gebeurde dat wel, dat je de verhoogde prijs moest betalen.

Is dat nu niet meer zo?
Of zijn de leveringstijden bij veel bedrijven nu zo uitgelopen dat dat geen haalbare kaart meer is?

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Nieuwe Renault Twingo

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

advies aan Roy; lees de Bovag voorwaarden aan de achterkant van je koopcontract of via deze link:
http://www.bovag.nl/BOVAG2006/Documente ... 041pag.pdf

Misschien zie jij hier nog mogelijkheden in maar volgens mij is een vaste afgesproken prijs ook een vaste prijs waaraan - van beide zijden -niet meer getornd kan worden; zie ook de site van Consuwijzer www.consuwijzer.nl:
Heb ik recht op teruggaaf van het prijsverschil tussen de gewone prijs en de uitverkoopprijs
Nee, een ondernemer is vrij om zijn producten af te prijzen. U bepaalt als consument zelf wanneer u tot aankoop overgaat. U hebt geen recht op teruggave van het prijsverschil, als korte tijd later een al aangeschaft product afgeprijsd blijktte zijn.
Je zou hoogstens nog een naheffing voor de B.T.W kunnen krijgen in verband met de stijging naar 20% van 1 januari (in ieder geval volgens de BOVAG voorwaarden).

Bovag hanteert ook nog de term "niet-vast afgesproken prijs" maar in welke context je deze term moet zien is me niet helemaal duidelijk!? Misschien dat je dit met een dealer kan afspreken als de levertijd lang is, je geen inruil hebt en er prijsverlagingen in het verschiet liggen!???
Bij een niet-vast afgesproken prijs kan je binnen 10 dagen na kennisgeving van een prijsverhoging annuleren.

Roy S
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2008 10:18

Re: Nieuwe Renault Twingo

Ongelezen bericht door Roy S »

Bedankt voor jullie reakties.
Je schrikt gewoon als je net een auto besteld hebt en je opeens een leuke aanbieding ziet. Iedereen maakt graag gebruik van acties.
Op het moment dat ik de auto kocht was er geen actie en wist de verkoper ook niets over komende acties.
Als ik bij een winkel iets bestel ( bijv. de hema, de blokker of whatever) en het product is in die week in de aanbieding krijg je het ook voor het dan geldende bedrag. Dat het met auto's anders zit is wel duidelijk door jullie commentaar.
Ik begrijp dan nog steeds niet hoe het verkopende bedrijf mijn auto dan op de rekening krijgt te staan.
De auto wordt deze maand gemaakt met de door mij bestelde airco die nu goedkoper wordt aangeboden. En dan rijst de vraag waar gaan de €600,= naar toe. Wordt mijn auto dan gewoon duurder verkocht en zal mijn bpm dan hoger liggen dan de andere twingo's die wel gebruik hebben gemaakt van de aanbieding?

* Ali Bensalah* Het verhaal van de naheffing heeft de verkoper wel aangekaard. Die mag IK in 2008 wel betalen ondanks dat ik de auto in 2007 besteld heb. Dan zou ik het ook aardig vinden als ik gebruik mag maken van de actie van 2008... We zullen wel zien wat er gebeurd.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Nieuwe Renault Twingo

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Als ik bij een winkel iets bestel ( bijv. de hema, de blokker of whatever) en het product is in die week in de aanbieding krijg je het ook voor het dan geldende bedrag. Dat het met auto's anders zit is wel duidelijk door jullie commentaar.
Die bestelling leg je niet schriftelijk vast!
Als je bijvoorbeeld via een webwinkel wat besteld met een bepaalde levertijd (bevestigd via e-mail etc.) betaal je wel de prijs die op het moment van bestellen geld.

Ik begrijp wel dat het vervelend is dat een kortingsactie binnen de levertermijn van jouw auto valt maar ik begrijp niet waarom jij vragen stelt bij de prijsopbouw van de wagen; is gewoon een marketing instrument om af en toe korting te bieden. Met het zetten van een handtekening op je koopcontact heb jij een bepaalde individuele prijs afgesproken en die hoeft zelfs niet hetzelfde te zijn voor iemand die tegelijkertijd - voor dezelfde wagen - bij een andere verkoper aan tafel heeft gezeten.
Op het moment van tekenen heb je de wagen gekocht en net als in het voorbeeld wat je zelf aanhaalde krijg je bij Hema en Blokker ook geen geld terug als je een week na de koop de zaak in de uitverkoop ziet staan. Dat je de zaak niet gelijk betaald en meekrijgt is een ander verhaal en ook een keuze die je zelf maakt; je kan ook bewust kiezen om een wagen uit voorraad te kopen.

Het alternatief zou zo'n niet-vaste prijs zijn waarbij ik me voor kan stellen dat je overeenkomt een wagen te leveren tegen de geldende prijs ten tijde van de aflevering. Je pikt dan mooi dat voordeel van die airco mee maar voor hetzelfde geld had Renault er een 1000 euro bovenop gezet. Heb hier echter nog nooit van gehoord misschien ook omdat je bij verlate levering en dan toegepaste tussentijdse prijsverhogingen enorme discussies en twistpunten krijgt.
* Ali Bensalah* Het verhaal van de naheffing heeft de verkoper wel aangekaart. Die mag IK in 2008 wel betalen ondanks dat ik de auto in 2007 besteld heb. Dan zou ik het ook aardig vinden als ik gebruik mag maken van de actie van 2008... We zullen wel zien wat er gebeurd
Zie dus ook de bovag voorwaarden.
Maar ik geef je er wel gelijk in!

ricardo1
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:38

Re: Nieuwe Renault Twingo

Ongelezen bericht door ricardo1 »

Stelt u zich niet al teveel voor bij die zogenaamde kortings aktie's. In de regel krijgt u bij een korting op zaken als een airco minder terug voor uw inruil auto. De winst pakkers zijn meestal voor die gene die niets in ruilen. Zo kreeg ik in eerste instantie een korting van € 600 op een airco, maar ik kreeg bij de Renault dealer € 800 minder voor mijn inruil auto dan bij een andere dealer die geen koritng gaf. Toen ik zei dat die andere dealer € 800 meer gaf paste de Renault dealer de inruil aan maar verdween de korting. Uiteindelijk was de deal zonder € 600 korting op airco € 300 en een gratis radio/cd speler voordeliger.

vientje
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 sep 2008 18:18

Re: Nieuwe Renault Twingo

Ongelezen bericht door vientje »

Hallo,

Ik heb 2 dagen geleden (2-9-08) een renault twingo 2 bij de dealer besteld..op dat moment gold de airco-actie volgens de site nog.

Echter..ook ik moest 995 euro betalen voor pack airco ipv de actie 395 euro.

Mij is dat op de offerte opgevallen en ik heb daar toen dus wat van gezegd...reactie was dit: 'ja..die actie geldt niet meer sinds 1 sept..is niet meer leverbaar waarom weet ik ook niet'.

Maar op de site staat nog steeds dat de actie wel geldt..zelfs van 1 sept tot 30 sept 2008...ik vind dit echt een heel vreemde zaak!

Het contract is getekend en ik betaal dus nu 995 euro voor de airco ipv de actieprijs!

Zit een raar smaakje aan deze zaak..daar ben ik het helemaal mee eens!

Mvg,

Vienna Hermans

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Nieuwe Renault Twingo

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

..is niet meer leverbaar waarom weet ik ook niet'.
Lijkt mij dat dit wat zegt over de betrouwbaarheid van de dealer; ook voor de toekomst!
Had m'n geld bij een ander uitgegeven.

vientje
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 sep 2008 18:18

Re: Nieuwe Renault Twingo

Ongelezen bericht door vientje »

Ik heb een mail naar de dealer gestuurd met de vraag hoe dit nu opgelost gaat worden..aangezien dit fraude is.

Ik heb recht op de actie, staat zwart op wit lijkt me.
actie van 1 tot 30 en besteld op 2..zo moeilijk lijkt me dat niet..ze kijken maar hoe ze het oplossen

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Nieuwe Renault Twingo

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Geen fraude, misleidende reclame.

Als je al getekend hebt voor het bedrag op je koopcontract ben je akkoord gegaan met dit bedrag en kan je niet meer claimen.
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _zijn_vrij

Dit is alleen nog een zaak voor de reclamecodecommissie
http://www.reclamecode.nl/
vanwege het misleidende karakter van de reclame op de website maar Renault zelf houd volgens mij een slag om de arm door naar de dealer te verwijzen voor de actievoorwaarden die natuurlijk naar believen gewijzigd kunnen worden.

Je zou het eens bij de importeur voor kunnen leggen alhoewel je daar ook meestal niet veel van hoeft te verwachten. Maar zij doen beloftes die door hun dealerorganisatie niet waar gemaakt kunnen worden.

vientje
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 sep 2008 18:18

Re: Nieuwe Renault Twingo

Ongelezen bericht door vientje »

Ik heb contact gehad met renault Nl..de actie is inderdaad afgelopen per 31 augustus, maar staat per abuis nog vermeld op de site, excuses hiervoor..dit zal zo spoedig mogelijk worden aangepast.

Dus..pech gehad!

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Nieuwe Renault Twingo

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Ik heb contact gehad met renault Nl..de actie is inderdaad afgelopen per 31 augustus, maar staat per abuis nog vermeld op de site, excuses hiervoor..dit zal zo spoedig mogelijk worden aangepast.

Dus..pech gehad!
Even afgezien van het feit dat je al getekend had en sowieso niet had kunnen reclameren:

Als een leverancier met een bepaalde prijs adverteert moet hij een product ook voor die prijs leveren. In principe kunnen ze niet zomaar zeggen: "het staat wel op het prijskaartje maar de prijs is in werkelijkheid hoger".

Maarja......principes zijn in de gewone detailhandel vaak al ver te zoeken, laat staan in de autobranche :evil:

Gesloten