Waarom is er bij ons dan nog geen vliegtaks bijgeteld als alle,ik veronderstel Nederlandse reisbureau's dat hebben afgesproken?
Ons is wel verteld dat er eventueel nog 45 € pp bij kan komen.
En wat betreft die klotetaks ben ik het voledig met je eens want hier gaat Nederland veel klanten aan verloren zien gaan.
Marco Polo doe aub niet zo kleinzerig, klanten delven gewoon het onderspit want het is gewoon per nieuws geweest en ook via alle infokanalen. Dus ja als mensen nog lopen te klagen over die klotetax, daar kunnen we gewoon niets mee! En de waarheid is hard maar het is en blijft een KLOTEtax!
Sprookje: ik weet niet welk reisbureau jij heb geboekt want we krijgen via elke touroperator(arke, holland international, sudtours etc) gewoon de tax berekend dus het zou dom zijn van het reisbureau als hun het niet doorberekenen aan jullie!
hey broekkie
wij hebben geboekt bij toerkoop en gaan met holland international,echt waar wij hebben nog geen vliegtaks bijgerekend gekregen.
ach we zullen wel zien
Nou ja dat is helemaal vreemd te noemen want ik werk dan bij VakantieXperts en wij krijgen van holland international wel de vliegtax berekend....hihi appart...Inderdaad afwachten dan maar!
Je mag het geen milieubelasting noemen want er gaat geen cent naar die hoek. Het is gewoon ordinaire diefstal van Den Haag, volksverlakkerij onder het mom van het milieu wordt er beter van.
Reisbureaumedewerkers leg het goed uit aan je klanten en stel ze voor om van een buitenlandsvliegveld te vertrekken dan betalen ze "de taks"
(voorlopig) niet, let wel de afgezanten uit Den Haag zijn drukdoende om de buurlanden omver te kletsen zodat zij de heffingen ook door gaan voeren. De volgende stap die al in de met zaagsel gevulde hoofdjes ronddwarrelt is de BTW op reizen want we moeten flink uitgemolken worden of weer zoals in de middeleeuwen te voet gaan en de notabelen met de voertuigen laten reizen (op onze kosten natuurlijk).
Je heb helemaal gelijk want het heet officieel wel de ecotax maar het is gewoon om die ***staatskas te spekken! Maar een goed alternatief is inderdaad vliegen vanaf Brusse/Dusseldorf/Luik of Munster!
Doe net als ik en vertrek gewoon van een luchthaven buiten Nederland, echt het scheelt enorm, alleen de luchthavenbelasting al. Moet natuurlijk nog wel aan te rijden zijn met de auto, maar 1 uurtje naar Amsterdam of 2 uurtjes naar Brussel, dat maakt niet zo veel uit, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Vertrekken uit Nederland is voor Belgen finacieel voordelig vooral in 't voorjaar paasvakantie en 't najaar allerheiligenvakantie, deze perioden zijn in Nederland laagseizoen terwijl in belgie dan de prijzen de hoogte inschieten.Door de vliegtaks zal dat voordeel minder worden en zullen mischien veel belgen uitwijken naar Duitsland en Frankrijk.En geef ze eens ongelijk.Met 5 personen spaar je naar Turkije al snel 225 € uit.
De Nederlandse vliegbelasting komt eraan
Tot 16 januari belast KLM u daar niet mee
De meeste luchtvaartmaatschappijen heffen de vliegbelasting inmiddels al. KLM heeft ervoor gekozen de belasting pas met ingang van 16 januari 2008 te heffen, op tickets met een vertrekdatum vanaf 1 juli 2008 die op of na 16 januari zijn uitgegeven.
WAT ZIJN DE GEVOLGEN VOOR U?
Reist u binnen de EU, of is uw reisafstand korter dan 2500 km., dan bedraagt deze belasting 11,25 euro per persoon. Vliegt u verder dan wordt er 45 euro per persoon doorbelast. Met ingang van 16 januari a.s. past KLM de all-in tarieven aan voor tickets met een vertrekdatum vanaf 1 juli 2008.
Dus kunnen wij nog een rekening verwachten van 270 € voor 6 personen.Indien dit gebeurt zullen wij uit principe geen vakantie meer boeken in Nederland en ook geen vliegreizen meer boeken vertrekkend vanuit Nederland.Alleen uit principe.
Dus als ik vandaag de voledige som van de reis betaal kan mij geen vliegtaks meer aangerekend worden?Werkt dat echt zo? Deze reis valt wel in t najaar.
Bij KLM zit je dus kennelijk goed, maar het is aan iedere vliegmaatschappij/touroperator om zelf te bepalen alsnog een rekening voor de vliegboete te sturen.
Madrid steekt Schiphol voorbij als vierde luchthaven EU
De invoering van de gecontesteerde vliegtaks doen de luchthaven van Schiphol terrein verliezen aan Europese concurrenten. Dit blijkt uit de publicatie van de jaarcijfers.
Sterke groei Madrid
Schiphol groeide vorig jaar nog wel, de omzet ging van 1,037 miljard euro naar 1,146 miljard en ook de passagiersaantallen stegen,met 3,8 procent tot 47,8 miljoen. Maar andere luchthavens groeiden veel sneller. Madrid passeerde Schiphol en is nu na Londen Heathrow, Parijs (Charles de Gaulle) en Frankfurt de vierde luchthaven van Europa.
Ook enkele andere luchthavens, waaronder München en Barcelona, kenden een sterk groei en kunnen Schiphol binnen enkele jaren in belangrijkheid voorbij steken.
45 euro duurder
Directeur Gerlach Cerfontaine noemde het gebrek aan capaciteit van de Amsterdamse luchtahven én invoering van de milieutaks per 1 juli als belangrijkste oorzaken van de tragere groei van Schiphol. Door de vliegtaks kost vliegen vanaf Schiphol naar verre bestemmingen 45 euro duurder dan elders. (hhm)
de groei en rek van Schiphol heeft niets met de ecotax te maken (*-*), de vliegbewegingen zitten al jaren over de limiet, de lawaaioverlast neemt alleen maar toe , de overschrijdingen worden door de overheid bewust getoloreerd.