LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] laptop's

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Arie Huygen
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2007 11:43

laptop's

Ongelezen bericht door Arie Huygen »

Hallo,

het is mij opgevallen dat er zich nogal wat problemen voordoen mbt laptop's en wel voornamelijk temperatuur problemen .
Heb nu het probleem gehad met een acer , een hp en een toshiba.
De acer kon gemakkelijk schoongemaakt worden .
De hp is opgestuurd geweest en nog niet weer klaar.
De toshiba is voorzien van nieuwe fan's na iets meer dan een jaar gebruik.
Acer moederboard kapot , hp foutje ook een nieuw moederboard.

Wat is dat met die dingen , en waarom is materiaal zoals fan's niet compatible metelkaar , dat zou een hoop schelen .
Voor twee kleine fannetjes van de toshiba heb ik 90 euro moeten betalen .
Zoek eens op google naar laptop's en voorkomende problemen .
Zijn die dingen allemaal zo vreselijk slecht?.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: laptop's

Ongelezen bericht door Moppentappers »

omdat die fans in een hele kleine case moeten, en fans speciaal gemaakt worden voor die laptops
in notebooks heeft lucht weinig ruimte, en die wordt dus ook heel snel heet
overigens heb ik dit bij al mijn (4) laptops nog niet mee gemaakt

Arie Huygen
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2007 11:43

Re: laptop's

Ongelezen bericht door Arie Huygen »

Dan heb jij geluk gehad , zoek het internet erop na , komt ontzettend veel voor .
In mijn ogen is het best mogelijk die dingen wat meer compatible te maken , daar kunnen ze bij de bouw rekening mee houden .

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: laptop's

Ongelezen bericht door Moppentappers »

enigsinds zal het wel kunnen, maar aangezien laptops steeds platter moeten meer prestaties moeten leveren of goed tegen een stootje moeten kunnen is dat toch echt wel moeilijk

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: laptop's

Ongelezen bericht door BBCS »

Vergeet ook niet dat er steeds meer koelingslucht is en dat de consument de laptops minimaal 1 keer per jaar schoon moeten laten maken, iets wat de consument in het algemeen toch niet zal laten doen.

Door de grotere luchtstroom wordt er ook meer stof in de laptop gezogen, waardoor die stof tussen de koelribbels komen te zitten, waardoor de luchtstroom beperkt wordt en de electronica veel minder gekoeld kan worden, waardoor deze weer te warm worden, enz, enz.

Een goede computermonteur zal altijd zelf de laptop schoonmaken en de laptop niet op laten sturen.

Maarja, als steeds meer mensen de computer bij de grootgrutters en die dozenschuivers gaan kopen, moeten die grootgrutters en die dozenschuivers wel die computers op moeten sturen, omdat ze het zelf niet kunnen.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: laptop's

Ongelezen bericht door queenfan »

@BBCS, zitten er naast een koeler ook koelribben op je processor??? wist ikniet eens.

Als ik mijn macbook bekijk zit daar echt geen koelribben in.

ridder80

Re: laptop's

Ongelezen bericht door ridder80 »

Ik kan zeggen dat ik ook problemen heb gehad met mijn koeling, het werd opeens zo erg dat er rook uit kwam en dat is geen grapje.
wat ik heb gedaan, ik heb een laptopcooler gekocht bij alternate in ridderkerk, sindsdien is mijn laptop prima in orde en lekker cool!

Gesloten