LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Petplan?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
pruppie
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2007 00:42

Ervaring met Petplan?

Ongelezen bericht door pruppie »

Vandaag heb ik bij de dierenarts een foldertje meegenomen over Petplan, een zorgverzekering voor huisdieren. Mijn kat is pas 8 maanden en ik heb gelukkig nog geen gebruik hoeven maken van een dierenarts (op inentingen en sterilisatie na natuurlijk)

Nu zit ik te twijfelen of het toch niet verstandig is om zo'n zorgverzekering voor mijn kat af te sluiten. Je weet immers nooit wat de toekomst nog brengt... alleen heb ik nog geen enkele ervaring met zorgverzekeringen voor dieren. Daarom wil ik graag weten of er mensen zijn die wel ervaringen hebben met dit soort verzekeringen, het liefst specifiek die van Petplan. Hoe is dit tot nu toe verlopen? Loopt het goed of zijn er veel klachten? Maakt de verzekeraar zijn beloftes waar? En als er klachten zijn, hoe worden die afgehandeld? Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Ervaring met Petplan?

Ongelezen bericht door Soraya »

Je weet nooit hoe de toekomst van een kat is.
Persoonlijk zet ik maandelijks een bedrag apart. Dit is voor mij (en de vele katten) lonender dan te verzekeren.
Daarnaast kan het weggegooid geld zijn. Zeker als het dier bijvoorbeeld in eigen omgeving wordt gehouden (dus in eigen tuin), voorkom je bijvoorbeeld ook al een aantal zaken, zoals bijvoorbeeld aanrijdingen en vergiftigingen.
JE moet verder een stukje geluk hebben, zeker als je niet weet wie de ouders zijn, en wat er in de lijnen zit van de ouders. Maar 9 van de 10 mensen krijgt gewoon een gezonde kat die alleen jaarlijks moet worden geent.
Daarbij moet je ook heel goed de voorwaarden lezen, want zo wordt bijvoorbeeld niet bij iedere verzekering de jaarlijkse enting vergoed.

(mika)
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2007 20:15

Re: Ervaring met Petplan?

Ongelezen bericht door (mika) »

ik zou idd heel goed de voorwaarden lezen.. Worden best veel dingen niet vergoed.

pruppie
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2007 00:42

Re: Ervaring met Petplan?

Ongelezen bericht door pruppie »

Bedankt voor jullie reacties

Ik ben er nog niet helemaal uit. Mijn kat wordt binnen gehouden waardoor het risico op bv aanrijding/vergiftiging etc veel kleiner is. Maar aangezien ik haar als kitten uit het asiel heb weet ik ook niets over de lijnen van de ouders. Tot nu toe verloopt alles perfect, ze is/lijkt hartstikke gezond, maar ja, je weet nooit wat zich later allemaal nog kan openbaren. Je moet niet van het negatieve uitgaan, maar ik wil gewoon zoveel mogelijk zekerheid dat ze een lang gezond en gelukkig leventje bij mij kan leiden. En dat -als er iets opdoet- ik de mogelijkheid heb om haar de zorg te bieden die ze nodig heeft.

Ik neig er momenteel naar om -zoals soraya doet- elke maand geld apart te gaan zetten. Toch, als iemand ervaring heeft met een verzekering, zou ik graag alsnog de ervaringen horen.

Gesloten