LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gratis Laptop Tele2

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Ten Boom
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2007 11:17

Gratis Laptop Tele2

Ongelezen bericht door Ten Boom »

Zoals nu inmiddels wel bekend is er bij Tele2 een aanbieding waarin er een gratis laptop word aangeboden bij een abbonement voor internet. Wat blijkt als ik me hiervoor op wil geven en gebruik wil maken van hun aanbieding? Ze kunnen geen ADSL leveren aan mijn huis. Op de vraag aan de klantenservice of ze de ADSL verbindingen van KPN gebruiken, krijg ik het bevestigende antwoord dat dit idd het geval is. Echter is het NIET mogelijk om te leveren aan mijn huis adres. Is er dan niet gewoon sprake van een slechte voorbereiding, of is het misschien niet verstandig duidelijk bij de actie te vermelden dat de helft van Nederland niet mee kan doen aan deze actie? Ik hou hier persoonlijk een beetje raar gevoel aan over. Het is net of als je al klant bent, dat je dan de andere actie's van Tele2 wel kunt vergeten.

Ik ben eigenlijk benieuwd of er nog meer mensen tegen dit probleem aangelopen zijn.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Gratis Laptop Tele2

Ongelezen bericht door D1RK »

Bij online aanmelden zie je dat direkt, of je het kunt ontvangen!

Ook andere aanbieders hebben postcode check, en als de verbinding via verkeerde firma loopt of te ver weg is van centrale leveren ze dit produkt niet!

Het mag, jammer van de dure reclame, maar het is niet anders....
Wel ging ik voor de verhuizing ieder huis waarin ik intresse had controleren welke providers ik daar kom krijgen, want in buitengebieden is vaak alleen dure KPN mogelijk, en ik zit dus nu beter, 3 netwerken die alle redelijk snelle verbindigen kunnen geven als ik het wil!

m.w.van.der.vegt
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2007 10:46

Re: Gratis Laptop Tele2

Ongelezen bericht door m.w.van.der.vegt »

Als Tele2 ADSL Light gebruiker besloot ik over te gaan naar ADSL 10 mb waarbij ik een ACER laptop kreeg. Het contract ben ik aangegaan op 11 september het hele circus doorlopen zoals het op band opgenomen mondelingen overeenkomst. Binnen drie dagen zou de schriftelijke bevestigging op mijn deurmat liggen. Maar die lag er na 7 dagen nog niet , dus maar eens informeren hoe het met de bestelling staat. Het heeft 1,5 uur geduurd vóór dat ze er achter kwamen dat ik niet geregistreed stond, u moet even een nieuwe aanvraag doen ik verbind u door (dat was de zesde). Na het opgeven van mijn postcode( wat dus ook de eerste keer was gebeurd) kreeg ik te horen op uw adres is geen 10 mb mogelijk u woont te ver van de centrale, op mijn vraag of ik misschien in de centrakle moest wonen daar kon ze geen antwoord opgeven. Onze woning ligt 300-400 meter van de centrale. Even rond speuren op internet . En wat schets mijn verbazing TELE2's dochter ofwel Tele2 Versatel kan op mijn adres 10 mb 20 mb u zegt het maar of wilt u nog meer?. Als u bij de site uw postcode invoerd maar helaas als u gaat bestellen is het sorry op uw adres niet leverbaar. Ik vindt de advertentie misleidend er wordt niet op gewezen dat grote delen van het land hier niet van kunnen profiteren.
Een brief schrijven naar TELE2 Postbus 70041 in Groningen heeft geen zin, brieven worden niet beantwoord.
e-mail naar klanten service heeft ook geen zin, worden waarschijnlijk niet gelezen dus hoef je die ook niet te antwoorden.

petkam
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2007 13:35

Re: Gratis Laptop Tele2

Ongelezen bericht door petkam »

Voor een buitenlandse familie die de Nederlandse taal niet goed beheerst heb ik tele2 compleet met gratis laptop besteld. Op de voorzijde van de folder staat vermeld dat je gratis een monteur kunt bestellen. Dit hebben wij gelijk aangevraagd met de telefonische bestelling. Daar werd niet gezegd dat dit niet in het pakket was begrepen. Het modem werd een tijdje later over de post toegezonden en op onze vraag waar de monteur bleef kregen wij als antwoord dat dit alleen gold voor het pakket van 29,95 euro. Ik heb deze folder misleidend genoemd maar tele2 stuurt geen gratis monteur.
Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring?

Ron Vos
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2007 18:44

Re: Gratis Laptop Tele2

Ongelezen bericht door Ron Vos »

Dit is een reactie op M vd Vegt, zij heeft een brief geschreven naar Tele2, zonder antwoord. Heel herkenbaar, alleen ben ik geen Tele2 afnemer, maar een Orange (Wanadoo) gebruiker. :twisted:
Na diverse debacles, met name inzake technische problemen met telefonie en grove financiële blunders door Orange heb ik medio oktober een brief geschreven aan de directie van Orange.
U voelt hem al :roll: het is nu eind november en geen reactie whatsoever van de directie of wie dan ook.
Jammer als je postcodecheck negatief uitpakt, maar ik ben klaar met Orange en kan dat dan ook NIEMAND aanraden. Slechte service van de peperdure 0900 helpdesk nummers, je wordt taltijke keren doorverbonden a raison de € 0,10 of € 0,20 per minuut en o wee als je een financiële vraag hebt na een financiële blunder van Orange itself, dan ga je voor schut voor € 0,45 !!!!! per minuut.
Overall totaal gebrek aan deskundigheid, hoeveel verschillende helpdesks kan een bedrijf hebben ????? :evil:
Aan alle teleurgestelde Tele2 gebruikers; zoek een goed alternatief, maar mijd mijnsinziens Orange.
Bad News !

Groeten

Ron Vos

crysis
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2007 13:30

Re: Gratis Laptop Tele2

Ongelezen bericht door crysis »

Ook ik dacht aan die gratis laptop actie mee te doen. Als Zonnet gebruiker van het eerste uur zul je wel wat krediet hebben opgebouwd, echter niets is minder waar. Hun slagon tele2 10 jaar en u viert mee is in mijn situatie een wassen neus gebleken. Wat wil het geval.
Ik had ten tijden van die actie een aflopend contract bij versatel. Het abonnement was versatel compleet family 4mbit.
ik bel dus de klantservice en vraag om mijn huidig abonnement om te zetten naar dat tele2 10mbit pakket met laptop. Geen probleem zegt de man van de klantenservice. Hij vraagt het aanvraag formulier op zijn scherm op en we vullen de gegevens in. Op eens komt er een melding (pieptoon) van het computersysteem. Moment ik moet even met de achterban overleggen. Na 5 minuten aan de lijn gehangen te hebben komt hij terug met de mededeling dat ik niet aan die actie kan meedoen, omdat ze geen 10mbit op mijn adres kunnen leveren. Ik zou volgens hun systeem op 4400 meter van de centrale zitten. Wat kan mij dat bommen zei ik nog als zit ik op 5000 meter, ik betaal toch gewoon mijn 10mbit verbinding ook al is de daadwerkelijk snelheid minder. Nee dat kan niet zij hij pertinent hij kon me wel een andere aanbieding doen, maar daar was ik niet meer in geïnteresseerd. Dan zeg ik bij deze mijn aflopend contract op. Dan zal ik u doorverbinden met de afdeling opzeggingen. Die afdeling vond het maar raar dat ik niet aan die actie kon meedoen, maar konden niets meer voor me betekenen.
Achteraf heb ik een lijnmeting laten uitvoeren door een kennis die bij good old KPN werkt. De afstand tussen mijn huis en wijkcentrale was en is 3100 meter. Ik zit nu bij orange en heb nog nooit zo een goede snelheid gehaald als die ik bij versatel ooit heb gehad. Ik haal nu een stabiele download snelheid van tegen de 10mbit. Kortom het is puur willekeur wie aan die actie kan meedoen, vaste klanten die al bij 10 jaar lid waren staan lelijk in de kou.
Sinds wanneer garandeert tele2 ook daadwerkelijk een 10mbit snelheid
te kunnen leveren. Op de diverse fora blijkt het tegendeel. Men klaagt daar steeds over inzakkende download snelheden. Nee meneer 10mbit kunnen we bij u niet leveren is dus de reinste kolder gebleken.

Ron Vos
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2007 18:44

Re: Gratis Laptop Tele2

Ongelezen bericht door Ron Vos »

Deze reactie vond ik op Kieskeurig.nl en ik kan mij hier HELEMAAL in vinden.
Zelfde ervaringen, met de ondeskundigheid van de helpdeskssssss.
Totale ramp die Orange breedband.
------------------------------------------------------------------------------

Karinisboos: Wij hebben al bijna 3 jaar een abonnement bij Orange en ondanks wat opstart problemen voldeed het op zich prima. Tot wij gingen verhuizen... Dat is inmiddels bijna 5 maanden (!) geleden en nog altijd hebben we geen internet-of telefoonverbinding. De 'helpdesk' is een absolute ramp. Ten eerste sta je elke keer oneindig lang in de wacht (als je er al niet gewoon uit gegooid wordt) en als je dan eindleijk iemand te spreken krijgt, weet diegene meestal helemaal NIETS! Klachten kunnen alleen per brief worden gestuurd, waar na maanden nog geen antwoord op is gekomen...

--------------------------------------------------------------------------------

Dit sluit een beetje aan bij mijn vorige reactie, sinds ik medio oktober een brief aan de redactie van Orange gestuurd heb, het is nu 7 december !!!, heb ik taal nog teken mogen vernemen.
De ondeskundigheid van de helpdeskssssssssssss (zo veel ja...) is denk ik uniek in ADSL land. Wat een ongelooflijk laag nivo aan kennis en wat een grote vaardigheid in eindeloos doorverbinden.
Let wel: Dure 0900 nummers en niet de mogelijkheid om terug te bellen (zegt men) ...

A F R A D E R ! ! ! ! !

Vriendelijke groeten

Ron Vos

Fay79
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2007 22:29

Re: Gratis Laptop Tele2

Ongelezen bericht door Fay79 »

Ook ik wilde graag internet + bellen met de acer laptop, maar helaaaaas kom ik met mijn postcode niet voor deze reclamestunt in aanmerking. Is dit een opzetje? want in dat soort grappen geloven we niet. hier in de rivierenbuurt kunnen we het niet ontvangen maar wel in Amsterdam oost. Hoe kan dit?? :x

Wat een enorme flop! :evil:

Tele2 lik me r**t

Ron Vos
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2007 18:44

Re: Gratis Laptop Tele2

Ongelezen bericht door Ron Vos »

Ik heb mijn commentaar ingetrokken.
Niet dat ik inmiddels blij ben met Orange, maar ik heb geen zin meer in deze discussie, leidt toch tot niets.
Laatst gewijzigd door Ron Vos op 31 dec 2007 08:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Fay79
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2007 22:29

Re: Gratis Laptop Tele2

Ongelezen bericht door Fay79 »

Wat een onzin he ron, wat een leuke actie ha ha ha, maar niet heus :twisted: :twisted:

Ze maken je lekker met een dooie vis :!:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Gratis Laptop Tele2

Ongelezen bericht door BBCS »

Ook ik wilde graag internet + bellen met de acer laptop, maar helaaaaas kom ik met mijn postcode niet voor deze reclamestunt in aanmerking. Is dit een opzetje? want in dat soort grappen geloven we niet. hier in de rivierenbuurt kunnen we het niet ontvangen maar wel in Amsterdam oost. Hoe kan dit??
Heel simpel, wat hiermee te maken heeft is de afstand vanaf jouw huis tot aan de telefooncentrale.
Hoe verder dat jij van die centrale af bent, des te lager is de maximale snelheid.

Dus woon jij 5 km vanaf de centrale, dan zal de maximale snelheid veel lager zijn dan iemand die 300 meter vanaf de centrale zit.

En daar zit 'm nu in.
Na het opgeven van mijn postcode( wat dus ook de eerste keer was gebeurd) kreeg ik te horen op uw adres is geen 10 mb mogelijk u woont te ver van de centrale, op mijn vraag of ik misschien in de centrakle moest wonen daar kon ze geen antwoord opgeven. Onze woning ligt 300-400 meter van de centrale. Even rond speuren op internet . En wat schets mijn verbazing TELE2's dochter ofwel Tele2 Versatel kan op mijn adres 10 mb 20 mb u zegt het maar of wilt u nog meer?. Als u bij de site uw postcode invoerd maar helaas als u gaat bestellen is het sorry op uw adres niet leverbaar. Ik vindt de advertentie misleidend er wordt niet op gewezen dat grote delen van het land hier niet van kunnen profiteren.
Oke, de kortste afstand tot die centrale mag dan wel 300-400 meter zijn, maar de werkelijke bedrading kan veel langer zijn.
En dan is de maximale snelheid veel lager.

Dus de abo's met de hoogste snelheid (de duurdere pakketten) zijn dus niet overal beschikbaar.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Gratis Laptop Tele2

Ongelezen bericht door Wubo »

En als je verhuist binnen die 2 jaar actie van tele2 gebied maar zit niet in het gebied waarin de 10MB geleverd kan worden, hebben ze het recht om eenmalig € 340 af te schrijven.

Als je gaat verhuizen binnen die twee jaar buiten tele2 gebied, hebben ze ook het recht om € 340 af te mogen schrijven.

kijk maar uit als je gaat verhuizen. :P

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Gratis Laptop Tele2

Ongelezen bericht door BBCS »

En als je verhuist binnen die 2 jaar actie van tele2 gebied maar zit niet in het gebied waarin de 10MB geleverd kan worden, hebben ze het recht om eenmalig € 340 af te schrijven.

Als je gaat verhuizen binnen die twee jaar buiten tele2 gebied, hebben ze ook het recht om € 340 af te mogen schrijven.
Ook heel logisch.
Want je bent een contract aangegaan van minimaal 2 jaar.
Ga je verhuizen en je neemt niet af wat in je contract staat, dan pleeg je contractbreuk en daar mag die provider dan een schadedeel voor in rekening brengen.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Gratis Laptop Tele2

Ongelezen bericht door Wubo »

Is ook logisch, wordt alleen vaak over het hoofd gezien, dus vandaar dat ik het er even neerzet.

:P

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Gratis Laptop Tele2

Ongelezen bericht door BBCS »

Is ook logisch, wordt alleen vaak over het hoofd gezien, dus vandaar dat ik het er even neerzet.
Mag vaak niet gezegd worden, omdat het in het nadeel van de consument is.
En een consument mag niet gehinderd of beperkt worden, volgens een aantal mensen.

En als de provider of detaillist niet doet wat de consument wilt (al staat die provider of detaillist in zijn recht en heeft die gelijk) dan is die provider of detaillist klant onvriendelijk of anti-consument.

pettel
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 okt 2007 19:31

Re: Gratis Laptop Tele2

Ongelezen bericht door pettel »

:lol: Ondanks alle negatieve reacties moet het mij toch van het hart dat ik-wonende te Rotterdam-geen enkel probleem heb ondervonden bij de actie internet + laptop. Als je de moeite niet neemt om eerst het postcodegebied te checken, wat duidelijk staat aangegeven, kun je via de telefoon onaangenaamd worden verrast. Ik heb een draadloze WLAN verbinding voor mijn ACER laptop en tegelijk draait mijn desktop mee dmv een vaste verbinding. Ik kan door het hele huis met mijn laptop zonder dat het signaal weg valt. De ACER kwam incl. VISTA, OFFICE, NORTON, Empowering technologie etc. Je wordt dus ook niet afgescheept met een overjarig model oid. Echt, ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben. ps:Levertijd ca 2,5 week. Incl internet en vaste telefoon.
Mvg Peter Teller Rotterdam

heijnele
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mar 2006 20:51

Re: Gratis Laptop Tele2

Ongelezen bericht door heijnele »

Ik denk dat iedereen die niet in staat is tot het afsluiten van een Tele2 abonnement van geluk mag spreken! Dan kun je niet in de verleiding gebracht worden ook om je te binden aan DEZE ZEER ONBETROUWBARE ORGANISATIE.

pettel
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 okt 2007 19:31

Re: Gratis Laptop Tele2

Ongelezen bericht door pettel »

Wat noem je nou een ''onbetrouwbare organisatie''? Is de ''staat'' betrouwbaar? Heb je wel eens problemen met de TROS gehad? Want voor jou zal dan ook de TROS ''onbetrouwbaar'' zijn! Ik heb helemaal niks met Tele2, maar als ik geen problemen heb zeg ik dat eerlijk. Moet ik liegen dan? O, ik krijg ook wel eens de post telaat, ''onbetrouwbaar''! Met computers is het nu eenmaal zo dat als je er totaal geen kaas van hebt gegeten je altijd voor problemen komt te staan, net als mobiele telefoons, videorecorders etc, etc. Maar ik vind het absurd om anderen-wie ben jij dan?-te waarschuwen voor een onbetrouwbare organisatie als je het hele bedrijf niet kent! Tele2 zit over heel Europa met miljoenen klanten. Dan zal er toch wel eens wat fout gaan, denk je niet?
Mvg Peter Teller Rotterdam.

heijnele
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mar 2006 20:51

Re: Gratis Laptop Tele2

Ongelezen bericht door heijnele »

Ik was ook een aantal jaren tevreden over mijn Tele2 ADSL/Telefoonaansluiting. Ik heb ook wel eens gedacht dat de problemen meer bij de gebruikers lagen dan bij Tele2.
Maar, na een verhuizing is het binnen 3 maanden niet gelukt om een werkende aansluiting te krijgen. Eerst aan de lopende band afgescheept door de klantenservice en vervolgens waren ze er bij Tele2 van overtuigd dat de problemen bij hun zaten en niet bij mij maar alle pogingen die er gedaan werden waren niet succesvol, er waren problemen in een wijkcentrale. Al die tijd zeer slecht geholpen door de klantenservice, 3 maanden geen aansluiting gehad en er wel voor moeten betalen! Uiteindelijk maar (probleemloos) overgestapt naar kabelinternet. Vervolgens is mij toegezegd dat ik de 3 maanden abonnementsgeld en de kosten voor de verhuizing vergoed zou krijgen (geen vergoeding voor alle ellende die ik heb gehad). Echter, inmiddels wacht ik al weer bijna 5 maanden op de betaling hiervan.
Dus, wat mij betreft is Tele2 een zeer onbetrouwbaar bedrijf waar ik iedereen voor wil waarschuwen!

pettel
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 okt 2007 19:31

Re: Gratis Laptop Tele2

Ongelezen bericht door pettel »

Ok, ik hou erover op. Ik wil je alleen nog even attent maken op de dossiers van RADAR. Daarin vind je een enorme lading klachten over Internet+telefonie over KPN. En deze hadden niet eens wat weg te geven! Een hele tv-uitzending werd er aan besteed. Allemaal terechte kritiek, zoals die van jou ook ongetwijfeld, maar het gaat erg ver om vervolgens al deze bedrijven maar als ''onbetrouwbaar'' te boek te zetten. Sorry, dat gaat mij gewoon wat te ver. Ik heb begrip en respecteer verder je mening, naar ik hoop jij die van mij. Ik zal echter nooit zover gaan om deze vervolgens aan het hele land te verkondigen als de enige juiste, waarbij de anderen niet te vertrouwen en/of leugenaars cq dieven zijn.
Nogmaals mvg Peter Teller Rotterdam

ps:case closed wat mij betreft! :lol:

Gesloten