LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen Orange ADSL

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
menk
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2008 20:35

Problemen Orange ADSL

Ongelezen bericht door menk »

Ik had na meer dan 5 jaar gebruik te hebben gemaakt van Planet besloten over te stappen naar Orange. Het aanbod leek interessant: 20Mbps voor nog geen E20 p.m terwijl ik bij Planet E35 voor 3Mbps betaalde. Toch blijkt goedkoop weer duurkoop te zijn. Op 5 december zou ik over gaan en het bleek dat op deze datum de verbinding met Planet was verdwenen. Met volle moed begon ik op 6 december met de installatie. na een aantal pogingen heb ik toch maar besloten de helpdesk te bellen. Na een aantal gesprekken bleek dat de livebox geen aparte DHCP server ondersteunt. Aangezien dit noodzakelijk is binnen mijn netwerk, gaf de helpdesk medewerker aan dat ik in dit geval de livebox niet kon gebruiken. Toen ik aangaf dat ik dan het contract met onmiddellijke ingang wou opzeggen, kreeg ik te horen dat ik vast zat aan een jaarcontract. heb toch maar besloten weer terug te gaan naar planet, maar helaas de lijn was bezet door Orange. Een aangetekende brief gestuurd, maar na 2 weken geen reactie. Dus maar weer gebelt. Zij konden niet beslissen over het verwijderen van het signaal en ze konden mij niet doorverbinden met een Supervisor. Wel werd mij beloofd dat ik nog dezelfde dag zou worden gebeld door een Supervisor. Volgende dag geen bericht, dus weer bellen. Zelfde toezegging maar tot nu toe geen enkele reactie. Niet op mijn aangetekende brief en op mijn telefoontjes. Wel hebben ze een bedrag van mijn rekening afgeboekt, welke in natuurlijk onmiddellijk gestorneerd. Nu zit ik al meer dan 4 weken zonder Internet, wat toch voor een eenmansbedrijf zeer lastig is.

Ik ben zeer benieuwd of er nog meer mensen met dezelfde ervaring met Orange zijn en naar tips wat ik zou kunnen doen om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Problemen Orange ADSL

Ongelezen bericht door Big-V »

Je moet zorgen dat het ADSL-signaal zo snel mogelijk van je lijn wordt gehaald. Dit moet geregeld worden via Orange. Op het moment dat dit gebeurd is, zal Planet je aanvraag accepteren.
Dit betekent overigens niet dat je je abonnement bij Orange niet meer hoeft te betalen. Dit staat hier los van en is iets wat je met Orange zult moeten uitvechten.
Succes.

menk
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2008 20:35

Re: Problemen Orange ADSL

Ongelezen bericht door menk »

Ik ben al 4 weken bezig het signaal via Orange van de lijn te halen. Il krijg geen enkele reactie. heb zelfs gevraagd wat ik moet doen om het signaal te laten verwijderen. Ze wijzen continu naar elkaar.

Mijn laatste poging is geweest Planet schriftelijk opdracht geven het signaal te verwijderen. Dit zou mogelijk moeten zijn volgens de Planet helpdesk.

Indien Orange niet bereidt is mee te werken ga ik natuurlijk ook niet betalen.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Problemen Orange ADSL

Ongelezen bericht door Big-V »

Als Planet zegt dat te kunnen doen, is dat natuurlijk net zo makkelijk.
Misschien is het ook eens een idee om een Orange Shop binnen te wandelen. Ik weet dat ze bij de Primafoon, wanneer het om KPN, Planet of Het Net gaat, interne klachten in kunnen dienen. Misschien hebben ze in de Orange Shop dezelfde mogelijkheid.

Wat ik me afvraag is, of je bij het afsluiten van het ADSL-abonnement bij Orange hebt aangegeven dat de de ondersteuning voor een DHCP-server voor jouw gebruik essentiëel is. Als je dit bij het aangaan van het contract duidelijk hebt gemaakt, sta je al een stuk sterker, omdat ze dan namelijk inderdaad hun afspraak niet nakomen.
Indien je dit echter niet hebt gemeld, wordt de kwestie wat ingewikkelder.

menk
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2008 20:35

Re: Problemen Orange ADSL

Ongelezen bericht door menk »

heb mij via internet aangemeld. Zelfs in de handleiding wordt niet aangegeven dat een DHCP server niet wordt ondersteund. Een goeie tip is wellicht eens bij een orange shop binnen te stappen

bedankt voor je snelle reactie

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Problemen Orange ADSL

Ongelezen bericht door jaywalker »

In handleidingen staat vrijwel nooit wat NIET wordt ondersteunt, dan wordt die zo dik als een telefoonboek.
In de handleiding van mijn magnetron staat ook niet vermeld dat ik mijn Cavia er niet in kan drogen........

En ook bij Planet zijn het een stelletje prutsers, want een telco-telco migratie kan en mag nooit worden tegengehouden door Orange, dit is in de Telecomwet vastgelegd en de Opta ziet daar zeer streng op toe..........

soberne
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2008 16:07

Re: Problemen Orange ADSL

Ongelezen bericht door soberne »

Ik word onderhand schijtziek van Orange en hun antwoorden, sinds 3 weken geen internet en de telefoon doet het ook al niet meer. Ik lees dat meer mensen het probleem hebben!!.
Nieuwe USB stick en kaart gekregen, alles geinstalleerd, werkt niet .
Heb nu 5 mensen aan de telefoon gehad, ze weten het allemaal beter en ik heb nu gevraagd of er in godsnaam iemand langs kan komen om het in orde te maken. Qua vriendelijkheid heb ik geen aanmerking maar qua service, die is zwaar vervelend. Ze werken daar allemaal langs elkaar.
We worden er gewoon hopeloos van, was ik maar bij Casema gebleven, al begrijp ik dat Casema en Orange bij elkaar horen!!?

Een dievenbende is het, wel betalen maar we krijgen er niets voor, ik ga het waarschijnlijk opzeggen en mijn rechtsbijstandverz. inschakelen. Eigenlijk moeten we met zijn allen die problemen hebben met orange via radar een petitie overhandigen, zodat ze beter gaan werken en wij en andere beter geholpen worden. Zodat we krijgen waar we voor betalen!!

twee boze :evil: en verdrietige :cry: orange gebruikers!!

Ed en Linda

bigfoot48
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2008 19:46

Re: Problemen Orange ADSL

Ongelezen bericht door bigfoot48 »

gelukkig ben ik niet de enige die schijt ziek wordt van orange
ik zit nu 4 weken zonder internet
volgens orange zouden ze dit 5 jan oplossen maar niet dus
nou wou ik opzeggen omdat 31 jan mijn contract afloopt
maar dat kan niet zeggen ze want dat had ik voor 31 dec moeten doen
dus nou zit ik er weer 1 jaar aan vast
en daar wordt ik niet blij van :evil:
ik hoop dat er wat aan te doen is :twisted:

Brummer
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2008 10:59

Re: Problemen Orange ADSL

Ongelezen bericht door Brummer »

Eveneens grote communcatie problemen met Orange. Dit bedrijf heeft kennelijk geen belangstelling meer om in de business te blijven! Alle toegangen afgeschermd en niemand is meer te bereiken. Ik denk dat het personeel van Orange er de brui aan heeft gegeven na overname door Deutsche Telekom! :twisted:

button
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2008 13:04

Re: Problemen Orange ADSL

Ongelezen bericht door button »

Ook ik ben er in gestonken. 7 jaar klant bij XS4all geweest, maar die zijn helaas op de "UPC-Toer" gegaan. Helpdesk is praktisch onbereikbaar en de kwaliteit van het XS4all netwerk is erg achteruit gegaan.
Gezien het enorme prijsverschil (orange: 20 eu voor 20 mbit, xs4all 55 eu voor 6 mbit) heb ik besloten om over te stappen naar Orange, en dat had ik nooit moeten doen!

De lijn zou op 17-01 opgeleverd worden, en tot het moment van oplevering zou XS4all ADSL gewoon actief blijven. Orange heeft de 17e wel de lijn overgenomen maar niet technisch afgerond, waardoor ik nu zonder werkende internetverbinding zit. Ik ben zelfstandig Internet ondernemer en dus in grote mate afhankelijk van een werkende internet verbinding, dus ik ben de 18e meteen aan het bellen geslagen om te achterhalen wat/waarom/hoe..
Het is nu de 21e, en ik heb afgelopen dagen 12 keer telefonisch contact gehad met de Orange Helpdesk, en iedere keer werd mij een ander verhaal voorgehouden. "Einde van de dag is het in orde meneer", "XS4all houdt de lijn bezet", "U staat hier niet bekend in het systeem", "Het lijkt erop dat u de livebox niet heeft aangesloten", "Uw analoge telefoonlijn is niet volgens specificaties, KPN is ermee bezig" etc.etc..
Al deze beweringen zijn klinkklare onzin, Orange geeft haar klanten maar een onzin-verhaal door om vervolgens zo snel mogelijk het gesprek te beeindigen. En ik maar 20 cent per minuut betalen. Het zou me niet verbazen dat de helpdesk van Orange inmiddels het meest winstgevende onderdeel van het bedrijf is geworden.

Ik heb vandaag per aangetekende brief mijn contract laten ontbinden op basis van wanprestatie en Orange in gebreke gesteld. Tevens een andere ADSL-aanbieder opdracht gegeven de lijn over te nemen. Ik ben benieuwd of dat Orange de lijn bezet gaat houden.

gepost vanaf HSDPA internet verbinding, die gelukkig nog wel werkt

Gaby28
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2008 18:21

Re: Problemen Orange ADSL

Ongelezen bericht door Gaby28 »

Ik ben Orange ook kotsbeu. Ik had internet + bellen aangevraagd en zou dit begin november hebben gekregen. Intussen zit ik, een tiental telefoontjes en evenzovele valse beloftes later, nog altijd zonder aansluiting. De klantenservice is dikwijls ronduit onbeschoft (gooit zomaar de telefoon neer bijv). Er werd zelfs een keer geimpliceerd dat ze een storing hadden omdat KPN de boel zou saboteren... vaag! Maar ik ben het spuugzat!

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Problemen Orange ADSL

Ongelezen bericht door jaywalker »

@ button, je zou ook eens aan een zakelijk abonnement kunnen denken met bijbehorende voorwaarden, maar ook jij wil weer voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en gaat een consumentenabonnement zakelijk gebruiken.

Dit is hetzelfde als een Lada kopen en de kwaliteit en service van de Mercedes dealer verwachten of kopen bij de Lidl en de service van Albert Heijn verwachten...............

button
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2008 13:04

Re: Problemen Orange ADSL

Ongelezen bericht door button »

@jaywalker
Het gaat om een prive-aansluiting, dat wil zeggen; bij mij thuis. Dat ik daar na kantooruren zakelijk gebruik van maak is IMHO geen reden om er gelijk een dure zakelijke abbo voor af te sluiten. Op kantoor heb ik 1 business-DSL lijn en een kabelinternet-backup lijn.

Dat neemt niet weg dat Orange zich gewoon netjes aan de afspraak dient te houden, of in elk geval helder te communiceren wat er aan de hand is en wat ze eraan gaan doen, dat mag je van je Lada-dealer ook verwachten als er wat mis is.

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Problemen Orange ADSL

Ongelezen bericht door jaywalker »

En dat is precies het verschil, de Lada of Skoda dealer zal je alleen waarschuwen vvor de meest noodzakelijke dingen, de Mercedes dealer waarschuwt je al als het dashboardklepje onjuist is ingebouwd o.i.d.

button
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2008 13:04

Re: Problemen Orange ADSL

Ongelezen bericht door button »

Wat een totale onzin! Ik krijg voor mijn "goedkope" Subaru veeeeel betere service dan voor mijn vorige dure Mercedes.

En dan nog, als nieuwe Lada niet doet waarvoor je 'm gekocht hebt; rijden, dan zal de dealer net zo hard voor je rennen als de mercedes-dealer voor een auto met een gelijk probleem.

Het feit blijft dat Orange een overeenkomst met mij is aangegaan tot het leveren van een ADSL-internet-verbinding vanaf een vooraf afgesproken datum, en dat tot op het moment van levering de eventuele bestaande verbinding zal blijven werken. Daar voldoen ze niet aan! Of ik nou een particuliere klant ben of een zakelijke klant, dat maakt niets uit. Het enige juridische verschil is dat ik als zakelijke klant de schade zou kunnen verhalen als ze zich niet aan de afspraak houden (wat vervolgens is dichtgetimmerd met de AV van Orange).

Gelukkig is UPC bereid gevonden om met hoge spoed een kabelinternet-verbinding te realiseren. Hoge spoed betekend in dit geval : in 2 dagen i.p.v 5. Lees dat nog maar een keer; UPC die een klant tegemoet komt en daadwerkelijk goede service biedt.

LAX
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jan 2008 11:23

Re: Problemen Orange ADSL

Ongelezen bericht door LAX »

mijn ervaring is dat als het eenmaal draait dat het dan een mooi product is die 20mb snelheid. maar voor het zover is dat het draait ben je wel een tijdje verder. en dat is zo jammer. mijn verhuizing duur een maand langer dan gepland. uiteindelijk heb ik wel alle bel- en verhuiskosten en 2 maanden abo vergoed gekregen, maar dat had allemaal niet gehoeven als ze gewoon op tijd waren.

ronenhes
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2008 14:03

Re: Problemen Orange ADSL

Ongelezen bericht door ronenhes »

Nou...hier weer een slachtoffer...

28 januari zou mijn aansluiting gereed zijn, maar mooi niet dus! Net na het abbonnement aangevraagd te hebben al de nodige brieven ontvangen en ook een aantal mailtjes waarin alle administratieve zaken geregeld zouden moeten zijn.

De mooiste mail was die van 17 januari...deze begint met de zin 'je verbinding is opgeleverd! Vanaf nu kun je razendsnel en eindeloos internetten. In deze kennismakingsmail vind je de informatie die je nodig hebt om veilig te kunnen internetten en e-mailen' Je verbinding is opgeleverd? eeuuhhh, dacht het niet!

Afgelopen maandag toch maar eens om opheldering gevraagd, jammer genoeg moest ik zelf contact opnemen met Orange ipv dat Orange mij inlicht dat de beloofde opleverdatum niet gehaald gaat worden....het is dus weer de omgekeerde wereld

Kreeg een heel formeel berichtje terug;

Geachte,
>
>Helaas is de levering van uw ADSL verbinding enigszins vertraagd. Dit
>probleem hebben wij inmiddels doorgegeven aan onze technische afdeling.

>Echter hebben wij er op dit moment nog geen zicht op wanneer uw lijn
>definitief geleverd zal gaan worden. Onze excuses voor het ongemak.
>
>Met vriendelijke groeten,
>Orange Nederland Breedband BV


Hier weer meteen op gereageerd en gevraagd om meer details waarom de lijn niet opgeleverd is en hoe lang het nog gaat duren. Ook nadrukkelijk aangegeven dat ik niet van plan ben wekenlang met Orange aan de bel te hangen over wanneer mn verbinding is een keer opgeleverd wordt.....daarop kreeg ik onderstaande bericht terug;

Geachte,

Uiteraard begrijpen we dat dit voor u geen positief begin van de
samenwerking met Orange is. Het probleem met de levering van uw ADSL
signaal is het gevolg van een kleine storing in het systeem dat de
nieuwe aanvragen normaalgesproken automatisch verwerkt. Daarom loopt van
de nieuwe aanvragen een klein deel vast en moeten deze verbindingen door
onze technische afdeling handmatig doorgevoerd worden. Omdat ook hierbij
weer complicaties kunnen ontstaan is het helaas ook erg lastig om u een
concrete termijn of datum te noemen waarop de verbinding wel geleverd
gaat worden.

Zodra deze informatie wel beschikbaar is nemen we uiteraard zo spoedig
mogelijk contact met u op. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV


Al met al schiet ik hier nog geen ... mee op! Het blijft dus gissen wanneer de lijn opgeleverd wordt en ik zit ondertussen zonder internet en telefonie....gezien mijn werk en momenteel mijn mindere mobiliteit (moet 4 weken met krukken lopen en moet daarom veelal thuiswerken) een RAMP!!!

Hebben meerdere mensen bovengenoemde reden van vertraging gehad? En zo ja, hoe snel werd dit opgelost? Of is dit een reden die nog niet eerder opgegeven is en dit weer een nieuwe manier is om de klant aan het lijntje te houden?!

Hoe kan Orange nu eens massaal aangepakt worden? We kunnen ons toch niet zo verder laten behandelen?!!!

Gek wordt je van dit soort bedrijven..... :roll:

Harrie Remie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2008 16:47

Re: Problemen Orange ADSL

Ongelezen bericht door Harrie Remie »

Wij zijn een nieuwe onderneming en hebben vorig jaar (oktober) adsl en telefonie aangevraagd bij Orange. Snel hadden we een bevestiging binnen met al onze gegevens en het telefoonnummer dat ze hadden toegekend. Telefoonnummer naar ons ontwerpbureau en draaien die persen met marketingcampagne, briefpapier en de hele mikmak. Tegelijkertijd met het drukwerk ontvingen we een brief van Orange dat ze niet konden leveren omdat we geen aansluitpunt van KPN hadden (we zitten nota bene in een bedrijfsverzamelgebouw). Na lang getrek en uren aan de telefoon hangen met KPN, verhuurder en Orange (zij zouden het nummer in quarantaine houden), uiteindelijk maar een nummer aangevraagd bij KPN om ze in beweging te krijgen zodat Orange kan leveren. Aansluiting is er nu en nu wil/kan Orange het nummer niet meer aan ons toekennen (zit in een computer verstopt, onze aanvraag was stopgezet en ze kunnen er handmatig niet bij. Weg duizenden euro's drukwerk en niemand daar waar ik verhaal kan halen. 'Dan plakt u toch stickertjes' kreeg ik als advies.

Nala62
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jan 2008 19:18

Re: Problemen Orange ADSL

Ongelezen bericht door Nala62 »

hier ook problemen met orange, echt balen, hopen dat we snel overkunnen stappen.

button
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2008 13:04

Re: Problemen Orange ADSL

Ongelezen bericht door button »

Na mijn aangetekende brief zijn ze aan het werk gegaan, m'n lijn is vanavond opgeleverd en lijkt stabiel. op 1 dag na zijn ze "maar" 2 weken te laat geweest.
Ik heb het idee dat dat dus wel werkt, een brief schrijven. Ik heb ze 2 weken de tijd gegeven om het werkende te krijgen, anders zijn ze ingebreke en kan ik het contract direct opzeggen. Die brief is 9 dagen geleden bij ze aangekomen.

Gesloten