LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internetapparatuur

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Iz

Internetapparatuur

Ongelezen bericht door Iz »

Hallo,

Wie heeft er voor mij een tip om op internet apparatuur te kopen.
Wie heeft er de beste service en de beste prijzen??

Gr.

Iz

CocaCola81

Re: Internetapparatuur

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

www.kieskeurig.nl

Opgelost. Slotje graag TROS Radar crew.

Umwoning

Ongelezen bericht door Umwoning »

kieskeurig.nl is helaas geen site waar je de apparatuur zelf kunt kopen, maar wel een goede vergelijkingssite.

Ik denk dat de topicstarter meer bedoelde welke internetwinkel de beste service heeft, dus bij welke winkel je het beste kunt kopen, niet vergelijken :)

CocaCola81

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Het ging om prijzen ook.
Overigens vind ik service zo een vaag begrip voor internetzaken. Is dat hoe snel ze je email beantwoorden? Lage bezorgkosten?
Verder ben je overgeleverd aan de service van 't merk als je het eenmaal in huis hebt. Dus dan rest je enkel nog een prijsvergelijk in feite.. ;)

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

www.inbouw.nl (gevestigd Noord Holland)
www.fornuizenshop.nl (gevestigd Zeeland)
www.bemmelenkroon.nl (gevestigd Zuid & Noord-Holland)
www.keukenloods.nl (gevstigd Noord-Holland en Achterhoek)

Zijn allen internetverkopers uit de keukenbranche en al geruime tijd werkzaam via het net.

Service bij internetverkoop is inderdaad een heel ander begrip als service vanuit een winkel dus dat kunnen we niet vergelijken.

patje68

Ongelezen bericht door patje68 »

Service bij internetverkoop is inderdaad een heel ander begrip als service vanuit een winkel dus dat kunnen we niet vergelijken.
Garantie bij internetverkoop is gewoon hetzelfde als garantie bij een gewone winkel. Gewoon met de tijd mee gaan, en die apparaten online bestellen. Je bespaart velen euro's !!!

Vergeet http://www.aabatron.nl niet

Umwoning

Ongelezen bericht door Umwoning »

Onder service wat betreft apparatuur begrijp ik:

-informatie, advies en tips bij het uitkiezen van apparaten
-mogelijkheid tot informatie, nadat je het apparaat hebt gekocht
-leveren van apparaat-onderdelen
-afhandelen van reparatie/service verzoeken
-het kunnen tonen en demonstreren van een apparaat

Mensen met meer ervaring kunnen hier vast nog wel het een en ander bij zetten.

Als ik zo mijn ervaringen vergelijk, dan kan ik het volgende concluderen:

Winkel:
-in een winkel staan lang niet alle apparaten tentoongesteld, je krijgt het adres van een showroom van de fabrikant waar je alles kunt zien.
-de apparaten die in een winkel staan, zijn niet aangesloten, ik heb in ieder geval niet meegemaakt dat iemand ze had aangesloten.
-de informatie is lang niet altijd correct die in de winkels wordt gegeven
-garantie, reparatie, naleveren onderdelen etc gaat allemaal via de fabrikant

Internetwinkel:
-je kan helemaal geen apparaat zien, behalve een plaatje en de specificaties
-Mailverkeer is heel vaak traag, of je krijgt geen antwoord
-Garantie gaat verder allemaal via de fabrikant

Al met al kom ik tot de volgende conclusie:

Voordat je apparatuur koopt, is het altijd erg aan te raden om naar een showroom te gaan van de fabrikant. Ik ben laatst bv naar de Atag showroom in Duiven geweest en heb al hun apparatuur live kunnen zien en ermee kunnen 'spelen'. De kleine subtiele verschillen in uiterlijk, die je op een plaatje niet ziet, zie je in de showroom heel duidelijk.

Omdat je toch uiteindelijk het beste langs de showroom van de fabrikant kunt gaan, vind ik persoonlijk dat het kopen via internet het voordeligst is.

www.keukenloods.nl heb ik de beste ervaringen mee, wat informatie opvragen betreft, zelf heb ik echter geen keukenapparatuur via internet gekocht. Gezien het betalen aan de deur is, denk ik dat je wat dat betreft sowieso niet al te veel risico zult lopen.

Koop je enkel apparatuur, gewoon via internet doen.

Koop je echter een complete keuken, vind ik de dealer de beste optie.
Dit vind ik, omdat ik alle organisatie vanuit verschillende bedrijven (keukendealer, internetwinkel voor apparatuur en evt bedrijf voor een natuursteen blad) te lastig vind om zelf te coordineren.

Ben je een kei in coordineren en heb je een goede monteur, is alles apart kopen het voordeligst.

nico_s

Ongelezen bericht door nico_s »

Ik heb vijf jaar geleden via inbouw.nl keukenapparatuur besteld. Bij de aflevering was de koelvriescombinatie niet het bestelde type. Binnen een week werd het juiste type nageleverd. Inbouw.nl is een voordelige internetwinkel. Voordelige aanschaf, maar voor eventuele productklachten ben je aangewezen op de fabrikant.

stamhof

Ongelezen bericht door stamhof »

www.apparado.nl kun je snel en vertrouwd bestellen je kunt zelf afhalen wat kosten scheeld maar ook laten bezorgen. Heb er goede ervaringen mee. Tevens kun je keukens kopen met apparatuur voor internet prijzen en in hun show room staan keukens met veel voorkomende apparatuur. Zeker de moeite waard om een kijkje te nemen op hun site.
En garantie word gegeven door de fabrikant en niet door een internet winkel of keukenzaak.

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

En een staande ovatie voor AEP, o nee, heet nu weer Atag

Gesloten