LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Compuserve ADSL Platina

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
sjaco1

Compuserve ADSL Platina

Ongelezen bericht door sjaco1 »

Omdat wij niet tevreden zijn over ons Tele 2 Compleet abonnement zijn wij op zoek gegaan naar alternatieven. Voor radio en tv gaan wij weer over naar de kabelaar en voor internet en telefonie hebben we een mooie aanbieding op internet gevonden van Compuserve: Compuserve Platina van € 29,90 nu het eerste jaar voor maar € 14,95 per jaar.

Zoals uit de site van Compuserve blijkt betaal je je rekening volledig via Compuserve (nu betalen wij ook alleen aan Tele2)

Als je vervolgens op de Compuserve-site doorklikt op de link "Betaling" voor meer informatie vinden we een rekenvoorbeeld voor een nieuw Compuserve-lid en dit is dus precies het abonnement wat wij hebben aangevraagd.

Wat schetst onze verbazing als wij van Compuserve een brief ontvangen waarin vermeld staat dat wij geen actieve KPN-lijn hebben. Maar wij hebben wel ADSL op dit moment; gaat dit dan niet via een KPN-lijntje?? Na een telefoontje ontvangen wij een nieuwe bevestigingsbrief van Compuserve; echter nu zijn de maandelijkse kosten € 24,90 per maand. Dat is dus € 9,95 per maand meer dan in de aanbieding wordt aangegeven. Na weer een telefoontje blijkt dat dit bedrag bovenop de aanbieding komt i.v.m. de KPN-lijn. Volgens de dame aan de telefoon draagt Compuserve dit bedrag af aan KPN.
Mijns inziens staat dit lijnrecht tegenover de teksten op de website van Compuserve: ik betaal alleen aan Compuserve (gaat ook gebeuren volgens die dame) en volgens het rekenvoorbeeld betaalt de heer de Jong € 14,95 per maand. Ik kan nergens vinden dat hij ook nog eens € 9,95 aan KPN moet betalen.

Zie ik iets over het hoofd of is hier sprake van misleiding?

Rolandroland

Re: Compuserve ADSL Platina

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Wat u schrijft, klopt ik had ook een abonnement bij hun genomen NERGENS ben ik tegen gekomen dat ik bij de KPN ook een x bedrag moest betalen. Ik heb mijn KPN lijn behouden en laten lopen via de KPN, dan krijg je namelijk nog een analoge lijn er bij van de KPN mocht de lijn van Compuserve niet werken. Of je kiest er voor dat Compuserve het betaald alleen dan wordt uw analoge lijn ingetrokken.

Bij Tele2 aanbiedingen zie ik dan staan: "nu ook zonder KPN lijn". Ik weet niet of er juridisch sprake is van misleiding. Je neemt in principe een abonnement gekoppeld aan de KPN lijn.

Dat zouden ze beter moeten vermelden vind ik. Op www.vraagalex.nl heb ik een gratis lijn van Compuserve neergezet, zodat u niet voor de klantenservice behoeft te betalen voor als u nog eens daarheen moet bellen.

Ik had een abonnement voor 9,95 per maand met bellen en internetten + de kosten van het Bel Budget abonnement van de KPN ad 9,67 per maand. Dat was wel voordelig alleen gaan de kosten na het eerste jaar omhoog naar 20 euro per maand bij Compuserve, dus heb ik het weer opgezegd.

sjaco1

Bedankt voor de reactie Rolandx2. Jij schrijft dat je in principe een abonnement neemt gekoppeld aan de KPN-lijn.
En dat is nu net wat ik nergens terug kan vinden.
Juist omdat wij al ADSL hebben, vergeet je heel KPN. Ik had (misschien onterecht) het idee dat onze ADSL-lijn overgenomen zou worden; zeg maar net als bij nummerbehoud bij je mobiele telefoon.

Bovendien staat bij de informatie van Compuserve dat je alleen aan hen betaald, ook in het rekeningvoorbeeld zie ik nergens kosten staan voor de KPN-lijn.

Kortom, ik voel me toch wel in de maling genomen.

Rolandroland

Ongelezen bericht door Rolandroland »

U kan de vraag voorleggen bij www.hetjl.nl daar kunnen ze u gratis advies geven. Via de telefoon is het 10 eurocent per minuut en via de mail gratis. Ook kunt u uw klacht ook laten weten aan www.consuwijzer.nl . Ik heb er verder geen melding van gemaakt, eigenlijk iets wat niet klopt laat ik gewoon over me heen komen. Dit soort dingen moeten we natuurlijk niet normaal gaan vinden! Compuserve was vroeger een zeer dure internetprovider die gratis cd-roms bij de Libelle en allerlei tijdschriften bij ging doen. Je had dan een in bel verbinding waarbij je de telefoonkosten moest betalen maar ook nog een extra bedrag moest betalen als je langer dan zoveel uren online was. Ik geloof dat de Consumentenbond toen een actie voerde door spontaan alle cd-roms terug te sturen naar hun antwoordnummer!

sjaco1

Het wordt nog gekker naar mijn idee.
Vandaag het doe-het-zelf ADSL-pakket ontvangen. Ons abonnement gaat pas op 18 april in maar vooruit, beter te vroeg dan te laat zullen we maar denken.

In de begeleidende brief staat dat er voor 18 april een KPN-medewerker langs kan komen om een nieuwe lijn aan te sluiten. WAAROM??? We hebben toch al ADSL??
Zou het niet simpeler zijn als KPN in zijn administratie verandert dat met ingang van 18 april de ADSL-lijn op dit adres niet meer aan provider A maar aan provider B wordt verhuurd??
Misschien ben ik te blond hoor, maar dit is zinloos dubbel werk, mét bijkomende kosten uiteraard.

Bulgozer

Ongelezen bericht door Bulgozer »

Zie ik iets over het hoofd of is hier sprake van misleiding?
Beide denk ik, dit staat op hun website maar je moet wel heel goed zoeken. Ze zeggen
"Geen KPN Telefonie aansluiting nodig
Heeft u geen KPN Telefonie aansluiting? Geen probleem, u kunt namelijk ook zonder KPN Telefonie aansluiting ADSL bij ons bestellen!

Maar dit staat dan ergens anders:"
Kan ik mijn telefoonabonnement opzeggen als ik CompuServe ADSL heb?
Ja, dat kan maar hiervoor worden extra kosten in rekening gebracht door KPN die CompuServe zal doorbelasten. Deze kosten bedragen per maand € 9,95.

Zie http://www.compuserve.nl/ledenservice/b ... sp?xml=faq

Ze hadden mij ook bijna te pakken ;)
Ik ga toch maar Telfort proberen.[/i]

Gesloten