LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verschil tussen Systemat Beda of Schmidt

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
ericilse

Verschil tussen Systemat Beda of Schmidt

Ongelezen bericht door ericilse »

Hallo wij zijn bezig met een nieuwe keuken. Ik heb 3 voorstellen:

1- Systemat Keuken
2- Beda Keuken
3- Schmidt/Vancel Keuken

Qua prijs verschillen de offertes nauwlijks. De verkoper van de Schmidt keuken zegt dat Beda een minder merk is omdat daar de dikktes van de planken 16 mm zou zijn en bij Schmidt 19 en dat de persing van Schmidt beter is dus harder.

Alleen iedereen lult in zijn straatje maar als consument kun je onmogelijk de planken uit elkaar gaan halen en even naar het lab sturen om te checken of de persing inderdaag 600 kg/cm is...

Wat ook "lelijk" is aan Schmidt/Vancel is dat de demper binnen in de kast zit en van plastic is... of met een staafje onder in de bodem zit weggewerkt ipv in de scharnier.

Dus de vraag is dus wat is de beste keuze qua merk want de prijs is bij alle 3 bijna gelijk.

Bert

zelfstandigste

Re: Verschil tussen Systemat Beda of Schmidt

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Qua prijs verschillen de offertes nauwlijks. De verkoper van de Schmidt keuken zegt dat Beda een minder merk is omdat daar de dikktes van de planken 16 mm zou zijn en bij Schmidt 19 en dat de persing van Schmidt beter is dus harder.
Lachen.........vertel die verkoper maar dat ie uit z´n nek l*lt want het is precies andersom!

Als prijzen gelijk liggen....zou ik voor de Systemat of de Beda gaan, Schmidt bungelt kwalitatief onder deze merken.

ericilse

Ook werd er nog gezegd dat de lak van Schmidt beter zou zijn qua afwerking en dat bij Beda het ook fabriekswerk is maar die duitsers rammen er toch ook duizende keukens per week uit.. ja handwerk ja... met de machine :) en er dan ook nog duizende euro's voor vragen...

Maar persoonlijk heb ik een beter gevoel bij Beda omdat het nederlands is :) en tevens is het daar mogelijk om de maten aan te passen maar tja ik ben geen keuken verkoper...

ericilse

Oja en bij de Schmidt keuken was het ook mogelijk de fronten van de lades te stellen wanneer ze naar voren zouden komen door het gewicht in de lades.

Zucht.

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Let op! Het aanpassen (lager maken,smaller maken, en frontmaten veranderen) van een kast kost bij Beda niets!
(enkel breder- en dieper- maken van een kast en ladebreedte aanpassen heeft meerprijs).

Dus laat je geen oor aannaaien!, want die uitspraken van de verkoper slaan nergens op!
Kies aub voor de systemat of de Beda.....alleen al voor de onwaarheden van de verkoper!

Ik denk dat de collega's op dit forum (welke op de hoogte zijn van deze merken) het met me eens zullen zijn!

Al zou in de regel de Beda als duurste-, de systemat als goede tweede- en de Schmidt- het voordeligst moeten zijn.

ericilse

Dat had ik inderdaad ook begrepen bij een Beda, dat je makkelijker kon aanpassen. Blijft toch vreemd dat een keuken leverancier die Bulthaupt voert je richting een Scmidt keuken probeert te loodsen als zijnde de beste keus na een bulthaupt...

DikkeBertha

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

Vorige week toevallig een keukenadviseur gesproken die Beda uit zijn assortiment heeft gegooid, omdat de kwaliteit te wensen overliet. Met name de assemblage van de kasten zou te wensen overlaten waardoor kieren ontstaan.

rayke

Ongelezen bericht door rayke »

Ook mijn idee.
Beda zou eens bij die Duitsers moeten kijken hoe je een kast in elkaar zet zodat je niet tussen de zijwand en de bodem door kijkt.
Verder is het een goede keuken.

Toch zou ik zelf eerder voor de Schmidt gaan.
Ik vindt de afwerking van die FRANSEN toch mooier dan bij Beda.
En Systemat is natuurlijk ook niks mis mee.

Maar eerlijk is eerlijk,bij Beda kun je meer met afwijkende kastmaten.
Bij die andere twee kan er van alles, zolang het maar in het verkoopboek staat. Maarja, waar heb je die boeken anders voor :-)

ericilse

Is het echt zo bar en boos met Beda kasten? en waar moet ik als niets wetende keukenkoper op gaan letten?

Of zal ik wachten op de B1 van Bulthaup die in april naar nederland komt... wel een "poor man's" Bulthaup maar ach...

Gesloten