LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PrimeLine en LaserCards

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Basdz
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2007 23:31

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Basdz »

Inderdaad! Die website is niet meer actief, ben benieuwd wat er is gebeurd. Maar ik vraag me af, zelf moet ik Primeline ook nog betalen voor januari volgend jaar. Dit gaat mij zeker lukken, maar ik zie alleen maar negatieve berichten over het afmelden van je BKR registratie. Hoe kan ik dit nou het beste doen? Hebben mensen hier ervaring mee, en wat is nou de beste manier?

shitman
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2007 14:20

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door shitman »

Wat een geweldig zooitje ongeregeld daar bij lasercards.
Dit riekt echt naar oplichting, maar dan in alle facetten.
Ooit eens een keer een digitale camera gekocht bij Dixons...met gespreide betaling.. Nou geweldig dacht ik.. Krijg je ongevraagd van die lui een credit toegezonden, waar je bijna niet meer van af komt..
In de vakantie tijd is er een afschrift retour Laser gegaan..krijg je blokkadecode 4: kredietnemer onbereikbaar! Nou kom hier maar eens van af! Uren bellen...wordt je doorgeschakeld...en de lijn wordt automatisch verbroken! Gegevens opgevraagd bij het BKR, in Tiel ( euro 4,50) sta je 3 x door die oplichters geregistreerd..ongevraagd! Bij de bank (ABN-AMRO) kan men niks, want eerst moet die blokkeringskode gewijzigd/verwijderd zijn...Mijn advies: koop NOOIT iets bij Dixons of wie dan ook, die hun crediet bij Lasercards hebben lopen, want je komt er nooit meer onderuit...of het kost je giga veel tijd... en geld...en frustraties.. Gewoon opdoeken dat hele Lasercards in ´s Hertogenbosch

spambam
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 mar 2004 08:46

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door spambam »

Zie ook http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=55319 over mijn klacht.

Er is een nieuw computersysteem ingevoerd vorige maand (ook brief van gehad, dat het verbeteringen zou opleveren - niets van gemerkt).

Wachttijd is -als de verbinding niet direct wordt verbroken door een bandje, a 0,35 per 0900gesprek- als je het gewone nummer belt en er doorkomt al snel 30 minuten.

Automatische volledige afschrijving die ik had, is nog steeds niet verwerkt, zou vorige week gaan gebeuren. Heb ondertussen wel 1 papieren afschrift: maar kreeg die altijd per mail en heb bij activeren van de kaart in september me aangemeld voor een digitaal afschrift.

Inmiddels is er een ernstigere draai bijgekomen; er is vorige week 2x een bedrag van mijn kaart afgeschreven bij een elektronicawinkel; en ik ben daar nooit geweest en heb dit niet gedaan. Betrof een kaart die ik ter vervanging kreeg in september, en sindsdien bij 5 'echte' winkels betaald. Lijkt er op dat de strip gekopieerd is; ontdekte zaterdag de afschrijvingen en heb direct geblokkeerd en zondag aangifte gedaan.

Gisteren nog geen bevestigingen van alles vanuit Laservisa/Lasercards, en ze kunnen ook niet zien of er meer afschrijvingen in de pijplijn zitten, en in welke plaats de betalingen zijn verricht. Slecht.

Heb paar jaar terug betwiste betaling bij American Express ingediend en direct werd gecrediteerd; hangende het onderzoek en bij uitslag uiteraard definitieve kwijtschelding of alsnog invordering. Nu zeggen ze dat de afschrijvingen gewoon doorgaan (bedrag ver boven 2000 euro!!!) in de tussentijd.

Ben me gelijk gaan orienteren op veilige(re) creditcards met beter service en voorwaarden. Maar dat zal bij anderen hierboven ook het geval zijn. Ik heb er een ontdekt die als je dat wilt een SMSje stuurt (gratis) als er transacties >200 euro afgaan of je limiet voor 75% gebruikt is. Kennelijke heeft laservisa geen screening/fraudedetectie; heb nog nooit zoveel ineens besteedt en zo'n hoog bedrag openstaan.

Let overigens op je kredietlimiet; ik heb vorige week geklaagd dat ineens mijn limiet van 2500 naar 5000 is opgerekt zonder dat ik erom gevraagd heb, of er iets van vernomen heb. Ze schijnen dat met een 'negatieve' optie periodiek te doen, en daar een brief van te sturen. Geen reactie, dan akkoord. In het geval met deze fraude dus extra vervelend. Als ik de limiet vandaag bekijk (vorige week bevestigd dat ie teruggezet zou zijn) staat er nog steeds 5000.

Samengevat: vragen via de website worden al meer dan 1,5 week niet beantwoord; geen bevestigingen per mail, blokkeringsnummer van de site gooit je op een antwoordapparaat, en de huidige nieuwe afschrift/afschrijfsystemen zijn ronduit waardeloos. Gratis card met spaarsysteem, maar dat weegt niet tegen de stress en moeite op die je ervoor terug kunt krijgen, zoals ik.

alice weel
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2007 17:20

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door alice weel »

wij zijn mooi beet genomen tv gekocht bij scheer foppen uitgesteld betalen 3 maanden later tot onze verbazing kreeg ik een visa card hier heb ik geen gebruik van gemaakt nu sta ik toch geregistreed hoe kom je eraf wie kan ons goede tips geven :twisted: :?:

spambam
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 mar 2004 08:46

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door spambam »

@Alice: kaart NIET activeren, doorgeknipt terugsturen.

Bij mij loopt het nog steeds niet goed, doordat ze nog steeds niets gecorrigeerd hebben, deze mail...
Ik heb de afgelopen maand meerdere malen contact gehad met visa omdat er een hoop fout gaat, maar NOG STEEDS geen enkele reactie gehad. Wel toezeggingen en het zou goed komen - maar nee. Telefonisch zijn jullie niet te bereiken, altijd een lange wachtrij waardoor de telefoon erop gekwakt wordt, of minstens 30 minuten wachten.

Samengevat:

-kaart is door mij op 10 november geblokkeerd, ik heb jullie aangifte+klacht op 11 november gefaxt

-heb geen bevestiging van blokkade, nieuwe pas, fraudeafhandeling ontvangen. kreeg na preventieve kaartblokkade 2 maanden terug wel 4 (!) brieven dat ie geblokkeerd was en een nieuwe kaart zou komen.

-week ervoor al contact gehad met jullie administratie omdat het nieuwe computersysteem ineens mijn nieuwe kaart had aangepast, een kredietlimiet van 5000 terwijl ik dat nooit had aangevraagd; kreeg geen elektronisch (ook geen papieren) rekeningoverzicht en de volledige maandafschrijving werd niet meer gedaan; slechts 10 euro

-heb afgelopen week telefonisch contact gehad en tot 2x toe via site en mail geklaagd, ook daarop geen reactie

-zie nu online staan 3 november (?!) op verzoek 10 euro is afgeschreven, nee, afgesproken was dat jullie zou corrigeren dat volledige maandbedrag er alsnog (EN daarna automatisch) afgeschreven zou worden.

-ik heb al meerdere malen online ingegeven dat een bepaald bedrag geincasseerd ('direct betalen') mocht worden; vandaag 445 euro ingevoerd en dat zal ook wel weer niet worden verwerkt.

-zie onderstaande ONTERECHTE maandrente van 3,92 - dit dient zsm gecorrigeerd te worden en ook evt t/m volgende juist VOLLEDIGE maandafschrijving geen rente in rekening brengen!

Ik ben zeer teleurgesteld in lasercards; telefonisch niet te bereiken, reageren niet op mails of vragen via de site, geen enkele communicatie en ALLEEN MAAR FOUTEN.

Oja, de nieuwe kaart heb ik inmiddels 14 dagen verder ook nog steeds niet ontvangen. Laksheid, slordigheid, klantonvriendelijkheid, onbereikbaarheid - zo mag je de 'service' tot nu toe wel samenvatten.

alice weel
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2007 17:20

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door alice weel »

bedankt voor de melding hoe kom ik er zo snel mogelijk van af zoals ik begrijp de kaart terug sturen ?? gr alice

DarkMen
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2007 22:42

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door DarkMen »

ik heb ook een probleem met primeline.
had 31 maart een snorscooter gekocht bij een scooterzaak hier in de buurt.
met de bedoeling die eind dit jaar in telossen.
nu kreeg ik een brief van primeline dat ik geld zou hebben op genomen 1274 euro met een creditkaart van hun.
ik heb nooit een creditkaart van hun ontvangen.
nu claimen ze dat bedrag van mij.
ik heb meteen aangifte bij de politie gedaan.
bij de zaak waar ik de scooter gekocht had ik een overeenkomst dat er geen creditkaart aan vast zat toch hebben ze mij er een ongevraagt verstuurt.
omdat achter op de 1st brieft met het aankoop contract op staat in hele kleine lettertjes dat ik ervoor getekend had.
nu heb ik vorige week vrijdag gebelt naar hun en door gegeven dat die creditkaart nooit op dit adres is aan gekomen en ik daar ook nooit om gevraagt had.
nooit hebben mij afschriften gestuurt dus wist ik tot vorige week donderdag nergens wat van af.
en primeline zou mij een schade formulier toesturen maar ik heb nog niks terug gehoort na mijn 10 telefoontjes.
ik zal nu een copy maken van het aankoopcontract en van de aangifte en dan aangetekent opsturen dan zal het afwachten worden.
of anders stap ik naar de rechter toe.
meer zal ik er niet aan kunnen doen denk ik.
dat zulke bedrijven zo een machtspositie hebben is tegek voor woorden.

RdeH
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2007 11:15

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door RdeH »

In mei '07 een wasmachine gekocht bij Scheer&Foppen. MET dus de beruchte kaart. Nooit geactiveerd.
Na drie maanden het hele bedrag in 1x afbetaald en dus (?) geen schuld meer. In november een aangetekende brief (incl. verknipte kaart) gestuurd met het verzoek 't abonnement op te zeggen.

Als reactie krijg ik een pincode toegestuurd om de creditcard te kunnen gebruiken !!!!!!!! Maar weer een fax gestuurd hoe dat nou zit. Bellen duurt ellenlang en heb nog nooit iemand te pakken kunnen krijgen binnen de tijd die ik zelf te besteden had ( heb meer te doen dan uren aan de lijn te hangen ).

Het beruchte bedrag van 14,95 ( prijsgarantie of zo ) is inmiddels ook afgeschreven, volgens de kleine lettertjes dus terecht.

Zit nog ruimschoot binnen het 1e gratis jaar, maar hoop er wel op tijd van af te zijn als ik dit allemaal zo lees...

Wordt vervolgd.

johandyradar

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door johandyradar »

Ik heb met uitgestelde betaling via primeline een laptop gekocht.

Op tijd heb ik terugbetaald.

en sindsdien worden er allerlei bedragen van mijn bankrekening afgeschreven. Er staan zelfs 2 (!) rekeningoverzichten op mijn naam (van iemand anders?) totaal al voor 140 euro met uitgaven die ik niet heb gedaan. Kennelijk zijn gegevens van iemand aan mijn naam gekoppeld (een vorige bewoner van mijn huidige adres?).

De helpdesk is onbereikbaar.

Ik heb een mail gestuurd maar nog geen antwoord ontvangen.

Op tijd heb ik terugbetaald.

en sindsdien worden er allerlei bedragen van mijn bankrekening afgeschreven. Er staan zelfs 2 (!) rekeningoverzichten op mijn naam (van iemand anders?) totaal al voor 140 euro met uitgaven die ik niet heb gedaan. Kennelijk zijn gegevens van iemand aan mijn naam gekoppeld (een vorige bewoner van mijn huidige adres?).

De helpdesk is onbereikbaar.

Ik heb een mail gestuurd maar nog geen antwoord ontvangen.

(vervolg)
Ik heb een antwoord ontvangen. Ze hebben mij gebeld. Het geld van de uitgestelde betaling was te laat bij hun binnengekomen. Ik moet met terugwerkende kracht 22 % rente over het geld van de laptop terugbetalen.
Waarom er dan 2 rekeningen op mijn naam geopend worden en waarom er dan elke maand dubbel + diverse onterechet afschrijvingen van mijn rekening worden gehaald is mij onduidelijk.




Johan
Laatst gewijzigd door johandyradar op 10 jan 2008 22:29, 2 keer totaal gewijzigd.

RdeH
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2007 11:15

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door RdeH »

Ik heb gedurende 2 weken faxen verstuurd met de opdracht om mijn abonnement te beeindigen.
Kreeg nog 1x een aanbieding ( 'leen nu en ...' ) maar daarna keurig een afmeldingsbrief ( 2 stuks: primeline en lasercards )

Ik ben er nu vanaf. Misschien ging het zo goed omdat ik nog in het 1e jaar zat en de 'schuld' binnen 3 maanden had afgelost?

Dus, als je er vanaf wilt: er mogen GEEN bedragen meer open staan, kaart verknipt aangetekend versturen en flink faxen tot je een bevestiging krijgt dat je er vanaf bent.

RdeH
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2007 11:15

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door RdeH »

@johandyradar:

bedragen gewoon terug laten storten ( 'stornere' ) via de bank.
Bij postbank kan dat zelfs via internetbankieren.

suc6

djanka
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 nov 2007 18:23

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door djanka »

ik word helemaal gek van die lasercards ik heb een betaling gedaan en mijn pas zou gedeblokkeerd worden zeggen ze je moet naar de klantenservice bellen doe ik dat nee u pas word niet meer gedeblokkeerd ik weer naar de incasso bellen ja hoor die kan je gewoon weer gebruiken ben er al vanaf aug mee bezig en echt iedereen die je aan de lijn krijgt zegt wat anders ze houden je zo aan het lijntje met dingen beloven die ze niet waar maken er word niet op faxen gereageerd mailtjes worden niet beantwoord ik heb echt nog nooit zo'n slecht bedrijf meegemaakt ze werken allemaal langs elkaar heen niemand weet wat er nu wel of niet kan het is echt te gek laat het er ook niet bij zitten

wokkie
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 dec 2007 16:36

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door wokkie »

Ook ik heb de creditcard ongevraagd ontvangen en direct vernietigd, maar als ik mijn gegevens wil bekijken op internet kan je alleen inloggen met je creditcard.

Ik wil dus mijn betalingsgegevens en overzicht toegestuurd krijgen naar mijn mail-adres.

Ik heb 6 mailtjes!! gestuurd naar primeline zonder enig reactie! Vanmiddag heb ik 25 minuten aan de telefoon gehangen (met kerstmuziek ), voordat ik iemand aan de telefoon kreeg!

En dan krijg je nog als antwoord dat ze dat niet doen om een overzicht naar mijn mailadres te sturen! Ik moet het zelf maar goed bijhouden kreeg ik als antwoord. Die heer aan de telefoon was wel even zo riendelijk om het openstaande bedrag nog op te noemen.

:shock:

Ik raad iedereen af om bij primeline een lening te nemen!

spambam
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 mar 2004 08:46

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door spambam »

ZES en een halve week later: nog NIETS per post ontvangen.

-geen vervangende kaart
-geen schriftelijke reactie op alle mails/brieven/faxen

Ik raad iedereen ook aan een creditcard van eigen bank te nemen. Lasercards/Primeline zijn echt WAARDELOOS slecht.

Ben het zo zat dat ik http://www.lasercards.sucks.nl/ maar heb geactiveerd en naar het Radar-forum laat verwijzen...

m0nk
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2008 10:52

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door m0nk »

Beste mensen,

Ik heb een aantal maanden geleden een tv bij ben van dijk gekocht waarbij ik net als iedereen de prime line kaarten binnenkreeg. Ik wil het bedrag nu ineenkeer overmaken naar primeline maar ik weet dus niet naar welke rekeningnummer en wat ze verder nog meer willen om de betaling soepel te laten verlopen. Betaling moet aanstaande maandag op hun rekening staan. Kan iemand mij deze gegevens mischien geven? Ik heb een acceptatienummer en een klantnummer.

Heel erg bedankt alvast.

Met vriendelijke groet,
C.kaya

smarvje
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2008 11:04

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door smarvje »

wij hebben ook via primeline en een uitgestelde betaling een droger en tv gekocht nou kregen wij in november een brief met het bedrag en voor welke datum het betaald moet zijn dit was in december gelijk die avond het bedrag overgemaakt via de rabobank internetbankieren
lekker op tijd en ben er mooi van af heb ook nooit een credit card gehad van hun dus oke klaar nou komt het mooie krijg ik begin januari een bank afschrift of ik 58 euro + 9.90 euro aan primeline wil betalen na wat rekenen blijkt dit het bedrag te zijn dat je maandelijks moet betalen als je niet op tijd hebt betaaldt + kosren credit card en het omgezet is naar een doorlopendt krediet maaar ik heb toch op tijd betaald heb mijn afschrift gecontroleerd en alles klopte REK nr en KLANTNUMMER stonden er goed op heeft iemand hier ook ervaring mee en hoe nu ik ga niet twee keer voor iets betalen en lees dat bellen vrij moeilijk is naar hun en e-mailen gaat niet want de internet site werkt niet :?: :x
vr groet m van vliet

voor m0nk ik heb alleen een rek nr van prime line
95.73.38.260 t.n.v laSer Services

m0nk
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2008 10:52

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door m0nk »

Ik heb het rekeningnummer kunnen vinden op hun website (voordat hij plat ging) maar alsnog bedankt hiervoor. Het geld is per ongeluk overgemaakt naar ben van dijk omdat er geen rekeningnummer op de papieren van primeline vermeld stond. Nu hebben we nog een 3.200 bij elkaar geplukt om het alsnog naar primeline over te maken. Maandag op mijn rekening storten. dinsdag met een spoedbetaling naar primeline. 1 dag te laat dus, zal ik dit maar niet doen dan? i.v.m smarvje zijn probleem. e-mailen helpt niet. Naar een reactie kun je fluiten. met bellen ben je zo 50 euro kwijt voordat je ze 2 minuten kan spreken dus is ook geen optie. @smarvje had je de kaarten doorgeknipt en teruggestuurd met een opzegbrief erbij? Oh, sorry lees net dat je er geen had ontvangen. Wat overigens wel raar is.

Met vriendelijke groet,
C.Kaya

smarvje
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2008 11:04

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door smarvje »

we hebben ondertussen contact gehad met onze bank en deze hebben het ook nog even nagekeken en het geld is naar primeline overgemaakt en we hebben gelijk met de bank een afspraak gemaakt dat ze alle afboekingen van primeline blokkeren of terug halen we hebben ook een e-mail gestuurd naar primeline met de mededeling hiervan en dat alles al betaald is ik weet ook denk ik waarom wij geen creditcard gehad hebben wij hadden het op basis van uitgestelde betaling dat is geen rekening dus is het vreemd dat ze wel een creditcard in rekening brengen :? en zoals zoveel in dit forum hebben we nog geen bericht terug van primeline en bellen heeft ook geen zin de verbinding wordt verbroken ivm lange wachttijd we wachten verder af ga maandag maar langs de winkel (de block ) om te vragen waarom ze nog zaken doen met dit bedrijf en mischien kunnen zij wel helpen

imzourentje
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2007 19:41

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door imzourentje »

:twisted: sjonge sjonge zeg,ik kook ook van woede hoor. Wil in April dit jaar gaan emigreren naar Marokko. Ik probeer al maanden mijn openstaand saldo op te vragen,per telefoon,per email en per brief,maar tot nog toe geen enkel respons. En ik begrijp werkelijk niet dat hier niks aan gedaan kan worden, je voelt je zo machteloos. Wat kan ik nu het beste doen??? Ik wil gewoon in een keer mijn lening aflossen. Oplichters!!!!!!!!1 :twisted:

wokkie
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 dec 2007 16:36

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door wokkie »

Dat heb ik ook imzourentje, maar ik heb gelukkig via de telefonist doorgekregen wat ik nog moet betalen en hij zei ook dat ik het voor de rest zelf moet bijhouden, want ze sturen geen info op over hoeveel er nog betaald moet worden.

De aflossingen kloppen tot nu toe nog wel en houd het nu zelf ook bij, maar als het niet klopt dan word het nog een heel gedoe om het te bewijzen.

Heb ook 0.0 vertrouwen in dit bedrijf!

Gesloten