LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwbouw woning, spachtelputz ?????

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Dickt
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 feb 2007 12:57

nieuwbouw woning, spachtelputz ?????

Ongelezen bericht door Dickt »

Hoi,

Ik heb een nieuwbouwwoning gekocht en wil deze volledig met spachtelputz laten bekleden. Nu hoor ik erg tegenstrijdige berichten. Sommige 'deskundigen' geven aan dat het met een speciaal gaasband geen probleem is, terwijl anderen zeggen dat je veel scheuren kunt krijgen en het pas na een jaar na oplevering moet laten aanbrengen.

Er is vast wel een expert onder de lezers die hier meer over kan vertellen of een goed advies kan geven.
Ik wil liever niet eerst een glasvezelbehang gebruiken en dat er na een jaar weer afhalen om te kunnen stucken.

Toolboy

Re: nieuwbouw woning, spachtelputz ?????

Ongelezen bericht door Toolboy »

Topicstarter.

Laat na oplevering een vochtmeting doen dit zal zeker meer helderheid geven.


T

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: nieuwbouw woning, spachtelputz ?????

Ongelezen bericht door bot321 »

Hang maar een hygrometer in dat huis dan weet je genoeg.
Zou het ook pas na een jaar doen.
Zelfs na een jaar is beton nog niet helemaal uitgewerkt.

BMS.Purmerend

Re: nieuwbouw woning, spachtelputz ?????

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Er wordt een speciale lijm laag aangebracht om de hechting te garanderen. En anders vraag je toch om garantie van twee jaar. Ik mag aannemen dat dit moet kunnen en zo niet neem dan een behang.

kees61
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2007 11:22

Re: nieuwbouw woning, spachtelputz ?????

Ongelezen bericht door kees61 »

Ik had dezelfde vraag en kreeg de volgende reactie

zie http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=55578

staat onder forum/aannemers etc.
Niet doen en inderdaad een jaar wachten totdat de muren zijn uitgewerkt. Twee van mijn kennnissen hebben het wel laten doen. Met als gevolg heel veel scheuren. De ene heeft inmiddels haar muur opnieuw laten stuccen. Zelf hebben wij spachtel laten opbrengen maar ook daar braken aan de bovenkant spontaan stukjes vanaf, en ook wij hebben scheuren maar omdat spachtel toch wel wat dikker is vallen de scheuren niet zo heel erg op

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: nieuwbouw woning, spachtelputz ?????

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 12 Dec 2007 23:05 door BMS.Purmerend


--------------------------------------------------------------------------------

Er wordt een speciale lijm laag aangebracht om de hechting te garanderen. En anders vraag je toch om garantie van twee jaar. Ik mag aannemen dat dit moet kunnen en zo niet neem dan een behang.
BMS.Het gaat niet om de hechting. dat zit wel goed.
Het gaat hier om een nieuw huis waarvan het beton nog niet
uitgewerkt is met als gevolg scheuren.
Zou het dus nog niet doen!

Fozzy
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 dec 2007 09:59

Re: nieuwbouw woning, spachtelputz ?????

Ongelezen bericht door Fozzy »

Wacht minimaal een jaar! Muren werken altijd nog even en zijn soms na een jaar nog niet goed droog.

Gesloten