LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 abonnement opzeggen - alleen telefonisch mogelijk

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
mcanic
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2005 13:34

Tele2 abonnement opzeggen - alleen telefonisch mogelijk

Ongelezen bericht door mcanic »

Hallo,

Ik wil voor een famililid een Tele2 abonnement opzeggen. Ik heb net gechat met de helpdesk, en zij vertelden mij dat dit alleen telefonisch kan, in de week voordat het abonnement afloopt. Ik wil nu graag het abonnement alvast opzeggen, zodat ik het niet vergeet. Dat kan dus niet! Een slechte service is het zowieso, maar is het ook niet heel raar?
Ik kan ook geen adres vinden van Tele2 op hun website.
Heeft iemand hier soortgelijke ervaringen mee (of gehad)?

Groet Gerard Alberts, Enschede

telenee
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:08

Re: Tele2 abonnement opzeggen - alleen telefonisch mogelijk

Ongelezen bericht door telenee »

Pas op met Tele2! Het lijkt heel vreemd dat je alleen telefonisch kunt opzeggen, want bij mij moest het juist schriftelijk!!! Telefonisch was ABSOLUUT niet mogelijk, zeiden ze. E
En dan een week van te voren...? lijkt me heel vreemd.

Stuur ze gewoon een brief, het liefst aangetekend. Kost wel veel, maar dan heb je ook wat. Of eigenlijk: dan heb je -gelukkig- geen Tele2 meer.

succes!

Adres:
Tele2 afd klantenservice
Postbus 70041
7904 AA Groningen

IkWilbert
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 sep 2007 21:17

Re: Tele2 abonnement opzeggen - alleen telefonisch mogelijk

Ongelezen bericht door IkWilbert »

telefonisch opzeggen? Vreemde gang van zaken. Stuur ze inderdaad een aangetekende brief dat je per einde contract datum wilt opzeggen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Tele2 abonnement opzeggen - alleen telefonisch mogelijk

Ongelezen bericht door Ron58 »

in de week voordat het abonnement afloopt
En dan krijg je te horen dat je te laat bent en de opzegtermijn een maand is. :lol:

Ik heb van een paar producten de voorwaarden bekeken op hun site, de opzegtermijn is minimaal een maand, bij eentje zelfs 3 maanden.
Ik zou dus even de juiste voorwaarden voor jouw abonnement er bij zoeken. Als je later terugkomt op die week ontkennen ze glashard dat dit ooit gezegd is en zit je er weer een jaar aan vast.

mcanic
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2005 13:34

Re: Tele2 abonnement opzeggen - alleen telefonisch mogelijk

Ongelezen bericht door mcanic »

Bedankt voor de reacties. En bedankt voor het adres! Ik stuur er zeker alvast een brief naartoe. Ik zoek binnenkort dit chat nog een keer op en dan vraag ik het nog eens, kijken of ik hetzelfde antwoord zal krijgen... Ik heb de chatsessie uiteraard wel opgeslagen :)
Ik laat wel ff weten hoe dit verder gaat...

Groet Gerard.

dedolle
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jan 2005 15:27

Re: Tele2 abonnement opzeggen - alleen telefonisch mogelijk

Ongelezen bericht door dedolle »

Ik ben 2 maanden geleden overgestapt naar een andere provider.Ook ik had ook tele-2. Via het keuze menu van tele 2 kun je je zonder problemen afmelden.Wel moet je goed het keuzemenue doorlopen. Dat heb ik gedaan en direct een controle uitgevoerd door hetzelfde nummer van tele -2 te bellen en nogmaals die stappen door te nemen. Direct was de doorschakeling weg en gaf hij aan dat de provider KPN was(daar liep het abonnement.)Je belt dan wel vanaf dat moment via je provider waarbij je je abonnement hebt lopen ,totdat de hele aansluiting opgezegd is.De volgende maand kwam de afrekening van tele 2 tot precies die dag dat ik hem telefonisch uitgeschakeld had.Het tele-2 nummer is te vinden op de maandelijkse afschriften.
succes

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Tele2 abonnement opzeggen - alleen telefonisch mogelijk

Ongelezen bericht door marinepik »

Inderdaad moet je het contract beeindigen middels een aangetekend schrijven en wel een maand voor afloop contract.
Dus niet gaan bellen o.i.d. maar een aangetekende brief schrijven en daarvan een kopie bewaren.
Kunnen ze nooit en te nimmer zeuren dat e.e.a. niet volgens de regels is gegaan en heb je een juridische grond indien men vreemd gaat doen.
marinepik

HASA
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2007 19:29

Re: Tele2 abonnement opzeggen - alleen telefonisch mogelijk

Ongelezen bericht door HASA »

@TELENEE

Ik heb een ander adres gekregen nl:
TELE2
Afd. Opzeggingen
Postbus 95
9400 AB Assen

Dit adres heb ik telefonisch doorgekregen met de mededeling dat het ongeveer 3 weken kon duren voordat ik een reactie zou krijgen.

De brief heb ik op 11-09 verstuurd dus ben benieuwd wanneer ik inderdaad een berichtje krijg.
Overgens heb ik opgezegd omdat we gaan verhuizen naar een regio waar TELE2 (nog) geen dienst kan leveren.
Zodra er iets bekend is zal ik het melden.

Hanger2
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2007 20:08

Re: Tele2 abonnement opzeggen - alleen telefonisch mogelijk

Ongelezen bericht door Hanger2 »

Ook ik ben onlangs overgestapt van Tele2 naar UPC omdat ik anders niet van ISDN kon afkomen zonder een onderbreking van een maand. Zowel opzegging per telefoon als schriftelijk klopt, want mij werd verteld dat ik telefonisch moest opzeggen omdat ze dan naar de reden kunnen vragen. Vervolgens geven ze je dan het eerder genoemde postbus nummer in Assen. Nog een waarschuwing: ik moest per 30ste van de maand opzeggen en dan 1 maand van tevoren. Dat zou per 30-9 a.s. gebeuren echter een aantal weken na versturen van de brief kreeg ik opeens bericht dat abonnement per 13-9 zou eindigen. Er is dan geen weg terug dus zorg dat bij overstap naar kabel nieuwe modem etc. op tijd wordt aangevraagd. Nog een waarschuwing: bij internet + bellen met behoud van tel.nummer, kan nummer sneller overgenomen worden dan verwacht en dan heb je helemaal niets meer, geen telefoon en geen internet. In mijn geval zat ik dus op 9-sep zonder. Aangezien ik op dat moment in het buitenland was, was dat even lastig maar eenmaal thuis kon ik de nieuwe modem vrij snel aansluiten.

Erik1976
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2007 16:19

Re: Tele2 abonnement opzeggen - alleen telefonisch mogelijk

Ongelezen bericht door Erik1976 »

Hier hetzelfde probleem met tele2, werd gebeld door @home of ik eventueel belangstelling zou hebben voor een gratis proefabbonement voor de duur van 2 maanden.

Dit leek mij inderdaad wel wat, duidelijk gevraagd of @home dan mijn huidige contract met tele2 op zou zeggen, dat was inderdaad het geval.

Nu krijg ik van tele2 rekeningen van een half jaar terug, dat ik niet betaald heb.
Dus contact gehad met tele2, mijn nummer is inderdaad geporteerd naar @home, maar mijn contract was niet opgezegd.

Zit nu dus met een openstaande rekening van 160 euro bij tele2, en daarbij komt dat ik het nu niet meer kan opzeggen.

Sip en Fennie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2007 18:05

Re: Tele2 abonnement opzeggen - alleen telefonisch mogelijk

Ongelezen bericht door Sip en Fennie »

Ik zit met het zelfde probleem,
Bne nu sinds 20 augustus dit jaar bij Tele2 maar de snelheid is dusdanig traag dat ik van mijn contract af wil!
Wie kan mij vertellen of heeft dit al mee gemaakt en kunje zomaar van je contract af komen ik heb de 20Mb en kan maar een snelheid halen van 2000 tot 6000kb.
Het is net een Ferrari met een Trabant blok er in !
ik hoor graag van jullie hier over .

Volgens mij valt dit onder contract breuk omdat ze niet waar kunnen maken wat ze beloven.

Gr,
Sip

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Tele2 abonnement opzeggen - alleen telefonisch mogelijk

Ongelezen bericht door Inter »

Opzeggen per telefoon is natuurlijk onzin en is een foutje van de klantenservice .

Of het nu wel zoveel beter als bij die kabelaars zoals UPC en troubles @ home is maar de vraag .Je betaald in ieder geval wel meer op langere termijn.
Wie kan mij vertellen of heeft dit al mee gemaakt en kunje zomaar van je contract af komen ik heb de 20Mb en kan maar een snelheid halen van 2000 tot 6000kb.
Dit is /was niet alleen bij Tele 2 Ook bij andere providers die vergelijkbare abonnementen of hadden .
Zo ook Tele 2 die nu alleen nog maar een max van 10MB geeft.

Overigens bij zulk snelheden kan je dit alleen maar goed testen door een file van rond de 100MB te downloaden .En dan moet het ook nog van een snelle server komen .

rambolinie
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2007 14:01

Re: Tele2 abonnement opzeggen - alleen telefonisch mogelijk

Ongelezen bericht door rambolinie »

@ Sip en Fennie

Het kan heel goed zo zijn dat je inderdaad niet de 20 MB snelheden haald.
Dit heeft te maken met deafstand van jou huis tot aan de wijkcentrale.

Hierbij een linkje van wikipedia:

http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2#Downloadsnelheid

Je kan bijv via onderstaande link kijkenwat jou afstand tot de wijkcentrale is:

http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm


Daarbij is het aansluiten van je modem rechtstreeks op ISRA verschrikkelijk belangrijk!!
geloof me 80% van de problemen liggen hem altijd aan de aansluitsituatie bij de klant thuis, als je niet je snelheden haalt zoals op wikipedia staat vermeld.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Tele2 abonnement opzeggen - alleen telefonisch mogelijk

Ongelezen bericht door Inter »

Dat wijkcentrale verhaal weten we nu wel .
Sterker nog deze staat bij ons midden in de wijk .
Die 20MB is gewoon onzin ik heb nog niemand ooit gehoord dat dit haalbaar is .En dat zijn echte niet de prutsers .
Daarom zie je denk ik het ook niet meer .
Het is nu dan ook 10MB .

Met http://www2.tele2.nl/100mb.bin kan je een goede test doen voor deze snelheden .

Melanie87
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jan 2008 11:21

Re: Tele2 abonnement opzeggen - alleen telefonisch mogelijk

Ongelezen bericht door Melanie87 »

Paar feiten op een rijtje voor mensen die tele2 hebben:

- Opzegging gaat vaak telefonisch en kan een half jaar van te voren. Let op: je hebt een opzeggingstermijn van een maand.
- Opzeggen kan als je contract is afgelopen of als je alvast wilt opzeggen voor als je het vergeet bijvoorbeeld.
- Een opzegging kan/moet schriftelijk mits je gaat verhuizen naar een plaats waar geen tele2 leverbaar is of als de persoon overleden is. Voeg altijd een bewijs toe.
- Schriftelijke opzeggingen nooit naar Groningen sturen, maar naar Assen! In een bericht eerder in dit topic vind je een adres.
- Opzeggen binnen contractperiode mag als je 1maand of meer last van storingen hebt of nooit bent aangesloten.

Melanie87
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jan 2008 11:21

Re: Tele2 abonnement opzeggen - alleen telefonisch mogelijk

Ongelezen bericht door Melanie87 »

@Inter, het klinkt heel mooi die 20MB maar het is (bijna) nooit haalbaar. Vandaar dat er ook altijd bij staat: 'tot 20mb/s internet'.
Wel heeft tele2 nog steeds 20MB pakketten maar dit is alleen in combinatie met televisie of vision.

Morkart
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2007 14:15

Re: Tele2 abonnement opzeggen - alleen telefonisch mogelijk

Ongelezen bericht door Morkart »

Ik heb 3 maanden tele2 in combinatie met film 1.
Ik moest het na 2 maanden opzeggen. Dat zou geen probleem zijn.
Er staat een telefoonnummer in de brochure waar je dat kan doen.
Verder staat er geen adres of emailadres bij waar je dat kunt doen.
Vanmorgen om tien voor half negen gebeld.
Krijg ik te horen: al onze medewerkers zijn in gesprek, de wachttijd is gemiddeld drie minuten.
Hey dat valt mee.
Inmiddels is het vijf over negen, ik wacht nog steeds, en nog steeds zo'n bandje met "al onze medewerkers zijn in gesprek, de wachttijd is gemiddeld drie minuten".
Straks over een kwartier moet ik weg. Wat een ******.
Gelukkig heb ik een vaste lijn, anders kost dit een fortuin.
Dit soort praktijken zou moeten aangepakt worden.

Morkart
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2007 14:15

Re: Tele2 abonnement opzeggen - alleen telefonisch mogelijk

Ongelezen bericht door Morkart »

Ik heb een uur gewacht, maar ik kreeg niemand aan de lijn. Behalve dat bandje met de mededeling: al onze medewerkers.. blablabla, 3 minuten wachttijd..
Niet dus. Een uur!! En nog niemand aan de lijn. Niet normaal.
Ik ga nu een aangetekende brief sturen naar de klantenservice. En ik hoop dat het daarmee afgesloten is.
Ik wou een brief aangetekend versturen naar het Adres in Groningen wat hier boven ergens staat.
Op het postkantoor vertelde ze me dat dat adres niet correct was. En dat ze er geen aangetekende brief naar toe konden sturen.
Dus vanmorgen nogeens dat nummer gebeld.
Binnen 1 minuut iemand aan de lijn. Zonder problemen nu alles opgezegd.
Dus mijn advies is om het de volgende dag nog eens te proberen.

WeeJee
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2009 09:54

Re: Tele2 abonnement opzeggen - alleen telefonisch mogelijk

Ongelezen bericht door WeeJee »

Onlangs werd ik door Tele2 telefonisch benaderd of ik gebruik wilde maken van 3 maanden tele2 in combinatie met film 1, 2, 3, 1+1 en Action. Dit was een aanbieding die mij 5 euro per maand extra kost (boven op huidige kosten). De verkoper vertelde me dat opzeggen op verschillende wijzen kon en erg makkelijk is. De opzegtermijn is een maand. Voor de periode oktober, november en december zou ik gebruik kunnen maken van de aanbieding.

Aangezien ik niet vast wil zetten aan een vast contract van film 1, 2, etc. besloot ik om vroegtijdig (2 maand van te voren) een opzegging door te voeren. In eerste instantie heb ik geprobeerd dit telefonisch te doen, maar dit kon via een link: http://www.tele2.nl/tele2tv/film1sport1opzeggen/. Na het invoeren van mijn klantnummer en gebruikersnaam kreeg ik de melding 'DB Connect Error'. Zal wel iets als database connect error betekenen. Deze handeling heb ik begin november (1 november) proberen uit te voeren. Vervolgens heb ik de klantenservice gebeld die aangaf het later op de dag nogmaals te proberen. Helaas dezelfde foutmelding. Tot slot besloot ik een melding via de site van tele2 in te dienen.

De volgende dag (2 november) werd ik telefonisch benaderd door een medewerker van tele2 die de melding met me ging behandelen. Ze vertelde me dat de melding bekend was en dat ze een andere manier wist om me te helpen. Ze ging namelijk mijn (gehele) contract beïndigen en een nieuw contract verzorgen (met de oude ingangsdatum (maar dat zal ik denk ik ook nog goed moeten controleren)). Ik vroeg haar of ik de maanden november en december dan nog wel film 1, etc. zou hebben. Dit zou het geval zijn (na inern overleg), maar daarvoor moest ze wel extra aantekeningen maken. Ze verzekerde mij als de situatie zich voordeed als ik geen film 1, etc, zou hebben dat ik dan kon bellen, en dan zou het worden geregeld.

Koop ik 5 november een plasma tv en denk die avond fijn films te kunnen kijken. Heeft tele2 me afgesloten voor film 1, etc. Bel ik 6 november naar tele2, weten ze niets van de afspraak af en is tevens niets genoteerd. Ook kan de medewerker de situatie niet meer terugdraaien dat ik alsnog de aansluiting terugkrijg of opnieuw de actie laten ingaan. Tot slot heb ik navraag gedaan of dat ik voor de maanden november en december niet wordt gefactureerd voor film 1, etc. Dit kon ze niet nagaan, dat zou ik zelf in de gaten moeten houden.

Kortom, ik ben teleurgesteld in bovenstaande. Heb slechts één maand van film 1, etc. kunnen genieten (per 6 november was alles opgezegd). Vreemd dat ik zo makkelijk onder een contract uitkan. Als het in het voordeel van tele2 is, lijkt dit schijnbaar makkelijk te kunnen. Waarschijnlijk gaat tele2 ervan uit dat er niet zoveel moeite wordt gedaan om een opzegging erdoor te krijgen zodat de aanbieding wordt omgezet in een vast contract van één jaar.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tele2 abonnement opzeggen - alleen telefonisch mogelijk

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een van de talloze bewijzen dat Tele2 niet deugt: op de website van Tele2 is NIETS te vinden over het opzeggen van je Tele2 abonnement. Elk fatsoenlijk bedrijf zet op de bedrijfssite wat je moet doen als je je contract wilt opzeggen. Dat Tele2 alleen telefonische opzeggingen zou accepteren verbaast me niet: zo heb je als consument nooit bewijs dat je hebt opgezegd. Het is jouw woord tegen dat van Tele2. Dit is overigens geheel in strijd met de wet: als consument mag je altijd schriftelijk een overeenkomst beëindigen. Doe dat bij Tele2 wél aangetekend, anders zal Tele2 beweren dat ze je opzegging niet hebben ontvangen.

Gesloten