LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEGON SpaarComfort rekening: voorwaarden en risico's

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Bart4

AEGON SpaarComfort rekening: voorwaarden en risico's

Ongelezen bericht door Bart4 »

Ik zag dat de Spaarcomfortrekening van AEGON het beste loont a 4,25% rente, alleen hebben ze als slimmigheid ingebouwd dat je elke maand minimaal € 50,- moet storten anders krijg je maar 2,75% rente. Maarja dan nog zit er een groot verschil in met de Rabobank die maar 3,4% heeft voor internetsparen en 2,8% voor telesparen..
Als ik nou zorg dat ik elke maand minimaal € 50,- stort vanaf mijn Rabobank telespaarrekening en zorg dat ik dat voor een bepaalde periode kan doen, dan zit ik toch veilig dat ik die 4.25% krijg aan rente??
Of heeft iemand hier een andere ervaring mee??
Zitten er soms nog gevaarlijke voorwaarden of nadelen aan vast???

Ik hoop dat iemand hier wat over kan zeggen en BVD

--
Groeten,
Bart

kweenie

Re: AEGON SpaarComfort rekening: voorwaarden en risico's

Ongelezen bericht door kweenie »

Er zit ook een maximumbedrag aan wat je maandelijks kunt storten (250 of 500 euro, weet niet meer). Stort je meer, dan krijg je de rest weer teruggestort. Je kunt dus niet in een keer veel geld storten en vervolgens elke maand het minimumbedrag storten.

Verder werkt het zoals je zegt: gewoon een (automatische) maandelijkse storting doen en je krijgt de hoge rente. Simpel. Let er dan wel op dat je die machtiging niet bv. op de 29ste van de maand doet, want anders gaat het in februari mis en zit je alsnog even met een lage rente...

tgv2

Ongelezen bericht door tgv2 »

Enige "nadeel" van AEGON Bank is het feit dat opnames een paar dagen onderweg zijn naar je betaalrekening.

rjdrent

Ongelezen bericht door rjdrent »

Waarom niet gewoon een (internet)spaarrekening openen bij AT Bank, Credit Eruope, AK Bank of Argenta?

Zij bieden spaarrekening ZONDER voorwaarden met rentepercentages tussen 4,25 en 4,55%. Dan ben je dus ook niet "verplicht" om elke maand minimaal 50 euro te storten. Daarnaast is sparen bij deze banken net zo veilig als bij elke andere (bekende) bank.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Bijvoorbeeld omdat je voor een argenta rekening eerst naar een tussenpersoon moet.

rjdrent

Ongelezen bericht door rjdrent »

Inderdaad, bij Argenta moet je eerst naar een tussenpersoon.
Maar bij de andere drie genoemde banken is dat niet het geval en kan je het zo via internet regelen.
En jeetje, wat een moeite om eventjes naar een tussenpersoon te stappen voor de aanmelding....

Gesloten