LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassobureau heeft dossier gesloten???

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Lady M
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 apr 2007 15:18

Incassobureau heeft dossier gesloten???

Ongelezen bericht door Lady M »

Ik heb even een kort vraagje, ik zag vanmorgen toen ik mijn afschriften bekeek dat er een aflossing bij een incasso bureau is teruggestort op mijn rekening met de melding DOSSIER GESLOTEN.
Ik heb verder nog geen brief of wat dan ook van ze gezien...voordat ik ga bellen zou ik graag willen weten of dit Dossier nu echt gesloten is of dat me iets anders te wachten staat :?: , ik heb wel elke maand een aflossing betaald, niet zoveel als dat zij wilden maar ik heb toch elke maand betaald, er zou nu inprincipe volgens mijn gegevens nog een bedrag van 100euro betaald moeten worden en dan is het voldaan..

Als iemand weet wat dit inhoudt dan hoor ik dat graag, alvast bedankt

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: Incassobureau heeft dossier gesloten???

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Als ze dossier gesloten erbij hebben gezet en het staat op je bankafschrift dan kan je ervan uitgaan dat je klaar bent met aflossen van die schuld maar je kan voor de zekerheid altijd nog vragen voor een schriftelijke bevestiging.

K lwd
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2008 20:48

Re: Incassobureau heeft dossier gesloten???

Ongelezen bericht door K lwd »

Advies.

Bellen en vragen of u een opgave kunt krijgen van het dossier. Als blijkt dat het dossier is gesloten krijgt u het te horen, en wat nog belangrijker is u kunt vragen om een schriftelijke bevestiging dat het dossier is gesloten. Dan als er in de toekomst weer een vordering is en misschien over dezelfde periode kunt u aantonen dat die is voldaan.

Door niet te bellen kan het zijn dat u over een tijdje weer een brief krijgt dat de betalingsregeling is gestopt en dat er weer kosten bij zijn gekomen en dat u dan het gehele bedrag in zijn geheel moet betalen.

Nooit denken van als ik niet reageer hebben ze niets in de gaten.

En staat er op de afrekening ook het dossiernr en daar achter dossier is gesloten???? Dan zou ik als nog gaan bellen en vragen of ze u dat schriftelijk willen bevestigen.

Gesloten