LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Systemat keuken met Decobeton blad

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
sjees_hagenees

Systemat keuken met Decobeton blad

Ongelezen bericht door sjees_hagenees »

Beste forumbezoekers

Wij (vriendin en ik) zijn nu een kleine maand bezig met orienteren op de keukenmarkt en (mede door dit forum) begin ik patronen te herkennen... elke keer komen we toch tot dezelfde soort keuken en dat blijkt een systemat edition te zijn, die we steeds herkennen aan de stippeltjes aan de binnenzijde en de greeplijst.
Naar wat ik hier lees een goede keuze, hij voelt in ieder geval goed aan en ziet er strak uit.

Tot nog toe hebben we offertes laten maken bji mandemakers, grando en keukenkampioen en ik begrijp ondertussen dat deze allemaal bij de mandemakers groep horen.
Overigens herken ik wat ik hier lees niet zozeer bij onze ervaring met Grando die positief is/was, mocht blijken dat zij qua prijs goed zitten zouden we daar best willen kopen.
Bij mandemakers never nooit niet en bij keukenkampioen hebben we een leuk gesprek gehad maar het bruto/netto verhaal en het toneelstukje met de vestigingsmanager trekken we niet.

Graag zouden we een offerte voor deze keuken laten maken bij een betrouwbare keukenaanbieder van systemat die niet bij de mandemakersgroep hoort.
Wie heeft er tips in de randstad?

Tenslotte willen we graag een Decobeton blad, heeft iemand daar ervaring mee?

Hiervan hebben we een consumentenprijslijst van de website geplukt die we steeds aanhouden (voor onszelf) is dit reeel, keukenkampioen kwam met een prijs die exact 100% duurder was..

Ik hoop dat er ervaringsdeskundigen danwel systematkenners (loesjes?) zijn die ons een beetje willen helpen met beslagen ten ijs komen bij die gewiekste keukenverkopers :)

loesjes

Re: Systemat keuken met Decobeton blad

Ongelezen bericht door loesjes »

Je kan via de site van systemat, een mailtje sturen en je krijgt dan adressen van dealers bij je in de buurt of rayon waar je het zoekt. er zijn echt heel veel zake nnog buiten de mandermakers groep om hoor die systemat verkopen.... succes, goeie keuze vind ik

Wat betreft het decobeton, daar kan ik je geen zinnig woord over vermelden, ik heb het nog nooit verkocht,en heb het niet eens in mijn showroom, uit de verhalen die ik heb gehoord van de vertegenwoordiger van Arte die ook beton in hun assortiment hebben/hadden is het beton wel heel vlek gevoelig.... maar of dat ook voor deco beton geld weet ik eerlijk gezegd niet.

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Loesjes heeft gelijk met dat decobeton, ik begrijp niet dat B. op hun website meld dat het niet vlekgevoelig is.

Een kennis van me had via Arte een dergelijk werkblad, wat vlekte alsof er geen morgen bestond en zo krom was dat er bijna een knoop in lag :lol: Arte wist het slachtoffer te vertellen dat ze het niet meer leverde en ze mochten een mooi composiet werkblad uitzoeken

Volgens mij vliegen de krassen er ook binnen no-time in. Heb ooit een monster gehad van een vertegenwoordiger en die doorstond onze test niet helemaal of beter gezegd helemaal niet.

Erbi heeft leuke mooie alternatieven in composiet met betonlook en ook Grillo kan in Dupont Zodiaq een mooi alternatief leveren. Volgens mij scheelt het niet veel in prijs want het decobeton is niet de goedkoopste variant. Je zult er wel langer plezier van hebben en dat is ook wat waard lijkt me.

MVG

rayke

Ongelezen bericht door rayke »

die exact 100% duurder was
anders kunnen ze ook geen 50% korting geven :-)

sjees_hagenees

Ongelezen bericht door sjees_hagenees »

Loesjes bedankt ik heb een aanvraag gedaan.

Maxx was dat composietbeton? Leek me wel een goeie optie, multiplex en vezelgebonden beton van 2cm dik (in het kader van gewichtsbesparing)

Gister Decobeton in het echt gezien (een compleet blad ipv. een staal) en het viel ontzettend tegen. Klinkt en voelt goedkoop.
Is echt alleen maar een coating op multiplex die lijkt op beton.
Jammer!

We gaan dus voor echt beton of composietbeton ondanks de nadelen.
Het blijft voor ons toch echt het allermooiste blad.

Wie kan ons tippen, wat kost een blad van 200x90cm met ingegoten spoelbak van 40x40 en kookplaatsuitsparing?
We denken aan 8cm dikte..

sarpmg

Ongelezen bericht door sarpmg »

kijk eens hiernaar http://www.composietshop.nl

keukenklepper

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.

DikkeBertha

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

Maar toch 20%-30% goedkoper dan Dekker of Erbi.

keukenklepper

Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

sarpmg

Die gasten doen zaken met Jetstone. Ik weet niet of je daar echt heel blij mee moet zijn. Ik vind ze ook redelijk fors aan de prijs.
Das waar
Trouwens.. die internethandel was volgens sommige 'goed ingelichte' consumenten toch zoveel voordeliger..? Ik ben alleen in m'n boeksprijzen al goeiekoperder-der.
Ja, maar jij doet je boeksprijs * 2 en dan geef je (na lang zeuren) 50% korting wat alleen vandaag geldig is. Via internet krijg je teminste netjes de prijs voor elk gat, spoelbak en afwerking te zien en kun je daarop een keuze maken, ipv nu tekenen anders loop je deze mooie "aanbieding" mis etc..

keukenklepper

Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.

sarpmg

Beetje wiskunde kan geen kwaad sarpmg..
Ik zeg ook niet dat je duurder bent...of dat via internet het altijd goedkoper is, het is in iedergeval wel een stuk eerlijker

trouwens, ook bij internetwinkels kun je korting krijgen of nog beter direct bij http://www.jetstone.nl/ een offerte aanvragen

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Ja, en Jetstone werkt weer met boekprijzen waar de dealer korting op kan geven.....geen verschil lijkt me.

Nog wat, bij internetwinkels moet je tekenen voor goede ontvangst voordat het werkblad gemonteerd wordt. Schade door montage etc kan niet worden gereclameerd. Als wij als keukenwinkel dat proberen worden we tot op de sokken afgebrand.

Wat was het spreekwoord ook alweer? Goedkoop = Duurkoop?

MVG

keukenklepper

Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Grolli

Ongelezen bericht door Grolli »

Dit stukje plaatste ik al eens bij een andere vraag maar is hier ook op z'n plaats.

"Wat is een goede keuken als hij niet goed gemonteerd is? Of wanneer deze niet goed wordt onderhouden? Sterker nog uit de beste keuken komen niet per definitie de beste gerechten...
Waarom gaan we altijd af op meningen en volgen we niet een beetje ons eigen gevoel en verstand. Wanneer je bij de verkoper die tegenover je zit het gevoel hebt dat deze je voorziet van goede adviezen en je gevoelsmatig niet om de tuin leidt dan heb je toch een goed "onderbuik gevoel".
Wij als kopers worden alleen maar onzekerder van alle offertes die we her en der ophalen. We willen veel te veel weten en wat doen we met die informatie.... weinig.
Een auto kun je overal kopen, overal de zelfde Alfa of Audi... maar de reparaties en de service verschillen per bedrijf. Dat geldt ook voor de aanschaf van een keuken. De monteur is bijvoorbeeld essentieel in dit verhaal.
Kopend Nederland moet wat meer met gevoel kopen dan wordt het kopen van een keuken ook weer iets leuks!"

Er wordt maar gesproken over korting... Maar net als al eerder gezegd: Afwerking en de daarmee samenhangende kwaliteit is toch het eindresultaat!!
"Tjonge wat is dat blad krom en slecht afgewerkt"
"Ja, maar ik kreeg wel 50% korting"
??????
Vaak zijn de kleinere natuursteen bedrijven nog het meest flexibel en niet te beroerd om nog handwerk te leveren. Ook als er naderhand iets met het blad gebeurd komen ze uit coulance toch vaak nog even kijken en repareren ze het zo mogelijk. Zulke bedrijven worden ook niet als leverancier gekozen omdat ze goedkoop zijn maar omdat ze betrouwbaar zijn...

sarpmg

Goed verhaal Grolli helemaal mee eens

Gesloten