LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] international penfriends

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
sandra2
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:41

international penfriends

Ongelezen bericht door sandra2 »

Heeft iemand van u ervaring met International Penfriends? Mijn dochter heeft zich hier lid van gemaakt en moest dacht ik 16 euro betalen, die ze per post heeft verstuurd naar Amerika. Ze heeft het niet laten aantekenen omdat zich dat niet loonde. Ze is echter al maanden aan het wachten en er wordt niet gereageerd op mails. Ik ken IPF van vroeger en alles was altijd goed geregeld.

lolita
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 mei 2007 15:33

Re: international penfriends

Ongelezen bericht door lolita »

ik begrijp niet dat uw dochter voor ,t lidmaatschap van deze organisatie heeft moeten betalen ik zelf heb ook een account op deze site geheel gratis ik sta er nog steeds op en van tijd tot tijd krijg ik emailtjes van andere leden voor een email vriendschap ik heb er niets voor hoeven te betalen!
uw dochter kan ook de volgende sites bezoeken en zich aanmelden eveneens kosteloos;

WWW.PENPALNET.COM
WWW.INTERPALS.COM
WWW.PENPALSANYWHERE.COM
succes!

sandra2
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:41

Re: international penfriends

Ongelezen bericht door sandra2 »

Deze International Penfriends is een organisatie, die je adressen van mensen verschaft die willen schrijven, mailen weet ik niet. Je krijgt dan adressen toegestuurd aan de hand van voorkeuren die je hebt opgegeven. Jouw adres wordt dan ook aan meerdere mensen gestuurd. Hier betaal je een lidmaatschap voor, ik kan me van vroeger herinneren dat ik ook al moest betalen.
Ze wilde graag eens schrijven ipv mailen, is weer eens iets anders.

IPF kun je ook niet bellen, alles schriftelijk en via mail. Op beide heeft mijn dochter geen enkel antwoord gehad al was het maar om bv. gewoon te zeggen dat ze het geld niet hadden ontvangen. Maar ze hoort gewoon niets.

ineake
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2006 17:39

Re: international penfriends

Ongelezen bericht door ineake »

Hoi,

Als U wilt schrijven met Amerikaanse gevangenen, kunt U zich bij Inside-Outside aanmelden, U betaald dan wel lidmaatschapkosten a 15 euro, maar daar krijgt U een clubdag voor terug, ook wordt met het geld verjaardags en kerstkaarten verstuurt naar deze langgestrafte of zelf ter dood veroordeelde gevangenen gestuurt.
Het is heel dankbaar om met deze mensen te schrijven, daar dit vaak mensen betreft welke geen contacten buiten de gevangenis hebben.
4 x per jaar krijgt U ook een clubblad.
http://home.planet.nl/~inside-outside/index.html

Vriendelijke groeten
Ineke

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: international penfriends

Ongelezen bericht door Moppentappers »

is dat ze geen contact hebben met de buitenwereld niet juist de hele bedoeling van het gevangenschap?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: international penfriends

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dat laatste is maar ten dele waar.

Er zijn veel mensen die schrijven met gedetineerden, en mits aan een aantal voorwaarden voldaan, is dat geen enkel probleem.

Uiteraard is het niet de bedoeling om drugs of wapens de gevangenis in te smokkelen met een brief of pakketje, maar schrijven over algemene zaken, dat is geen probleem.

Ik heb ook heel lang gecorrespondeerd met mensen over de hele wereld. En de eerste contacten liepen ook via IPF, de organisatie stuurde me na het betalen van een redelijk bedrag 20 adressen toe. Met een aantal van de mensen op die lijst heb ik jarenlang gecorrespondeerd, en ik had er best goede ervaringen mee.

Je hebt ze, als het goed is, slechts 1 keer nodig, het netwerk breidt zich namelijk verder uit, vaak via meegestuurde friendship books. Dat zijn kleine mapjes, waarin jij je naam en adresgegevens zet, die stuur je naar enkele van je contacten, en zij ''vermenigvuldigen'' die boekjes weer, zetten er al naar gelang hun eigen behoefte, hun eigen gegevens erbij. Soms zie je die boekjes snel terug, soms pas na jaren, of helemaal niet. Maar vaak zwerven ze over de hele wereld.

yvonne2
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2008 19:58

Re: international penfriends

Ongelezen bericht door yvonne2 »

Sandra, het hoofdkantoor van de International Penfriends organisatie waar u op doelt is sinds 2001 gevestigd in Australie. Daarvoor zat het hoofdkantoor in Dublin, Ierland. De werkwijze is nog steeds hetzelfde zoals u omschrijft op het forum en de organisatie is absoluut betrouwbaar. Ik heb alleen maar goede ervaringen met hen. Het internet adres is www.ipf.net.au en er staat ook, behalve allerlei andere informatie, ook een telefoonnummer vermeld waarop zij te bereiken zijn. Ook al is het bedrag voor het lidmaatschap laag zou ik deze toch aangetekend versturen. Een poststuk gaat nu eenmaal door vele handen voor het op de plaats van bestemming arriveert. Het is ook mogelijk op een andere wijze te betalen. Ik hoop dat uw dochter nog een poging zal wagen om vrienden te maken via deze 'sympathieke' weg.

Met vriendelijke groet,
Yvonne

sandra2
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:41

Re: international penfriends

Ongelezen bericht door sandra2 »

yYvonne, wij hebben een andere site bezocht, nl. www.internationalpenfriends.com.

Ik heb ook de door jou aangegeven site bekeken en dat is dus een andere. Kun jij me miscchien hier iets meer over zeggen, spreken we niet over dezelfde International Penfriends?

Via "contact" op deze site heb ik zelf ook al een mail gestuurd refererend aan de goede ervaringen die ik van vroeger had met IPF, maar er komt gewoon geen reactie. Mijn dochter moest het geld naar Amerika sturen.

yvonne2
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2008 19:58

Re: international penfriends

Ongelezen bericht door yvonne2 »

Sandra, dat is zeker niet dezelfde IPF. Ik heb de site bekeken en ik vind de werkwijze bijzonder onsympathiek. Daarbij heb ik de FAQ gelezen en geconstateerd dat daar heel veel spelfouten in staan. Dat klopt niet voor een professioneel bedrijf. Ik vermoed dat je niets meer van hen zal horen.

Wanneer je naar de site gaat die ik heb genoemd en 'About IPF' kiest kun je helemaal rechts onderaan de pagina lezen dat zij zich distantieren van de organisatie waar jouw dochter zich heeft aangemeld. Ik ben zelf lid geweest van de organisatie achter de site die ik heb vermeld, eerst toen het hoofdkantoor in Ierland zat en later toen zij naar Australie waren verhuisd en ik heb alleen maar positieve ervaringen met hen gehad. Ik vermoed dan ook dat dat de organisatie is waar jij in het verleden ervaring mee heb gehad.

Groet, Yvonne

sandra2
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:41

Re: international penfriends

Ongelezen bericht door sandra2 »

Bedankt Yvonne voor de informatie, het klopt wat jij zegt. Mijn dochter heeft zich inmiddels aangemeld bij de juiste IPF, hun aanmeldingsformulier was dat, wat wij ons herinnerden van vroeger. Ze heeft ook via mail al 2 reacties gehad op vragen die ze nog had gesteld. Inderdaad een goede service.

Ze is nog van plan te mailen over de Amerikaanse IPF, misschien kan daar iets aan gedaan worden door IPF Australie. Je bent je geld immers kwijt en de goede naam van IPF Australie kan geschaad worden. Als jij niet had gereageerd, dachten wij nu slecht over IPF. Dus bedankt!

coño
Berichten: 140
Lid geworden op: 08 feb 2008 21:26

Re: international penfriends

Ongelezen bericht door coño »

Gratis? Maak in ieder geval een ander e-mail adres aan want er gaat een hoop spam binnenkomen.

Trap er maar niet in en gebruik wat "betrouwbaardere bronnen."

Gesloten