LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] diefstal simkaart

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
doel1963
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2008 21:00

diefstal simkaart

Ongelezen bericht door doel1963 »

Mijn dochter haar simkaart van symio is gestolen en nu is er ondanks dat er niet voldoende saldo op de kaart staat al een bedrag van 227 euro afgeschreven dit bedrag loopt nog steed op ondanks dat de kaart inmiddels is geblokkeerd.

Vraag:Is zij voor dit bedrag aansprakelijk want op de site van symio maken ze reclame alsof het een prepaykaart is en dan kan je volgens mij niet meer dan je beltegoed bellen. hebben mensen hier ook ervaring mee

pruppie
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2007 00:42

Re: diefstal simkaart

Ongelezen bericht door pruppie »

Ik ben zelf niet erg bekend met Simyo maar het volgende heb ik uit de algemene voorwaarden artikel 1.8(https://www.simyo.nl/selfcare/downloads ... aarden.pdf) gehaald:

3. Simyo wijst U er op dat opwaarderingen en afwaarderingen met een vertraging worden uitgevoerd.
Vanwege deze vertraging is het mogelijk dat uw Beltegoed op enig moment negatief is. Het negatieve
saldo van het Beltegoed is een schuld van U aan Simyo.

Ben dus bang dat u of uw dochter hier idd aansprakelijk voor wordt gesteld

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: diefstal simkaart

Ongelezen bericht door caruso »

Kaart blokkeren?

roeptumaar
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 jan 2008 18:44

Re: diefstal simkaart

Ongelezen bericht door roeptumaar »

ondanks dat de kaart inmiddels is geblokkeerd.
Och ja, als je alles moet lezen ????

nogeda

Re: diefstal simkaart

Ongelezen bericht door nogeda »

U zegt de simkaart is geblokeerd. Heeft u dit gedaan op uw eigen pagina Zoja roep dan de pagina op en maak daar een afdruk van.

Bij simyo heeft us gekozen voor waarschijnlijk automatisch opwaarderen per maand. Maar dit is nog geen reden dat simyo via een incasso geld van uw rwkening afschrijft.

Zij stellen immers zelf ( in de voorwaarden)
Door mogelijke vertraging van de verwerking van de belgegevens zou het kunnen zijn dat je beltegoed een negatief saldo heeft. Het voordeel is dat je bij Simyo altijd je gesprek kunt afmaken, ook als tijdens het gesprek je beltegoed op raakt. Het nadeel is dan wel dat je na dit gesprek een negatief beltegoed hebt. Door voldoende op te waarderen wordt je beltegoed weer positief. Indien je negatief beltegoed hoger uitvalt dan €-100,- dan houdt Simyo het recht voor zich om je af te sluiten voor alle oproepen en berichten, inkomend en uitgaand.

Dus hoe u op €227,00 komt is mij een raadsel
Ook kunt u nagaan welke gespreken er gevored zijn via uw Simyo webside

Advies Stoneer eventuele afschrijvingen en betaal alleen die gesprekken tot de blokkering.
Doe aangifte bij de politie

doel1963
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2008 21:00

Re: diefstal simkaart

Ongelezen bericht door doel1963 »

mijn dochter heeft bewust niet gekozen voor automatisch opwaarderen om het bedrag binnen de perken te kunnen houden,
het geld is dus niet automatisch afgeschreven alleen op haar persoonlijke pagina staat dat er een negatief beltegoed is en dat zij dat binnen 7 moet opwaarderen

doel1963
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2008 21:00

Re: diefstal simkaart

Ongelezen bericht door doel1963 »

Mijn dochter heeft inmiddels een schikkingsvoorstel intvangen van simyo

Gesloten