LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Petplan dierverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
de consument
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2008 15:03

Petplan dierverzekering

Ongelezen bericht door de consument »

Geweldig, u kunt nu ook uw huisdier verzekeren! Stel, u loopt tegen kosten aan omdat uw trouwe maatje iets overkomt, hoeven we ons niet teveel zorgen maken om de kosten.

Yes, dream on....... Even mijn verhaal..... Wij hebben een bordeauxdog van inmiddels 13 maanden. Bij dit ras horen wat afhangende ogen, maar onze hond heeft het behoorlijk. Als pup ook al wat, niet schrikbarend, maar er is altijd de hoop geweest dat wanneer zijn schedel uit zou gaan groeien, het met de ogen ook in orde zou kunnen komen. Helaas is dit niet het geval en is het alleen maar erger geworden. Hij moet hier nu aan worden geopereerd, maar, dacht ik, hij is verzekerd, dus ik hoef me geen zorgen te maken.

Nu is de verzekering van mening dat het aangeboren is en ik kan dus gewoon de boom in met een dure verzekering. Dank je wel, Pet Plan.

Mijn advies, open een rekening, stort daar per maand een bedrag op wat je normaliter aan verzekering kwijt zou zijn, en houdt dat apart, mocht je dier iets overkomen.

A.Heksenberg

Re: Petplan dierverzekering

Ongelezen bericht door A.Heksenberg »

Je kunt iets verzekeren wanneer er sprake is van een onzeker voorval. In het geval van je hond lijkt het er mijns inziens op dat je een operatie kon verwachten. Beetje kort door de bocht om op basis van één ervaring jezelf de autoriteit aan te meten als adviseur. Tegenwoordig zit het land daar vol mee, net als trainers van het Nederlands elftal.

Anderszijds; misschien heb je het verzoek aan de verzekeraar niet goed onderbouwd. Heb je een keuringsrapport van de hond waaruit blijkt dat deze operatie niet te voorzien was? Dan maak je nog een kans. Anders; jammer dan.

de consument
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2008 15:03

Re: Petplan dierverzekering

Ongelezen bericht door de consument »

Nou Heksenberg, lekkere sociale reaktie van je met jammer dan.
En wie heeft jou de woorden in de mond gelegd dat ik mij als adviseur opstel? Ik niet volgens mij.
Naar mijn idee geef ik alleen maar een voorbeeld van een alternatief, dus een andere optie dan kiezen voor een dure verzekeraar.
Kortom, als je niks zinnigs heb toe te voegen aan wat ik meld, houdt dan liever je mond dicht.

de consument
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2008 15:03

Re: Petplan dierverzekering

Ongelezen bericht door de consument »

En NEE, de operatie was niet voorzien, dit is bevestigd door mijn eigen dierenarts, maar Pet Plan zegt hij is zo geboren, dus om jouw termen maar te gebruiken, jammer dan.

A.Heksenberg

Re: Petplan dierverzekering

Ongelezen bericht door A.Heksenberg »

Beste 'De Consument':

Je eindigt je eerste bericht met de woorden "mijn advies [...]". Vandaar mijn reactie. Maar je hebt gelijk, mijn reactie was niet erg respectvol. Mijn excuses. Toch, wanneer je dierenarts stelt dat de operatie niet te voorzien was, loont het dan niet de moeite om er toch meer energie in te steken? Je hebt immers een deskundige achter je staan. Dat een verzekeringsmaatschappij weigert uit te betalen hoor je helaas wel vaker. In dit geval vraag ik mij af of ze je zomaar kunnen afschepen. Wordt er verwezen naar voorwaarden of nemen ze het standpunt in op basis van een uit de lucht gegrepen onderbouwing? Mocht je er toch nog energie in gaan steken, dan wens ik je succes.

Gesloten