LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
benscheepers
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2008 18:35

Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid

Ongelezen bericht door benscheepers »

Beste lezers, ik weet dat het een lang verhaal is...maar degene die verstand hebben van consumentenrecht smeek ik om hulp. Ik ben lid van de Rechtsbijstand alleen zij begrijpen mij niet. Ik zal eerst mijn verhaal doen:

Middels dit forum wil ik meer duidelijkheid omdat ik in conflict ben met de consumentenelektronica winkel Harense Smid, te Eindhoven omdat zij mijn wasmachine niet willen repareren en naar mijn mening geen goed alternatief bieden.

In 2002 kocht ik bij de Harense Smid in Eindhoven een wasmachine van het merk Indesit. Bij deze machine kocht ik 5 jaar extra garantie. Binnen enkele maanden vertoonde deze machine al gebreken. De motor bleek kapot. De Harense Smid heeft de machine gerepareerd. Ondanks dat de machine gemaakt kon worden had ik er toch een naar gevoel over. Het is immers niet fijn om een nieuwe machine al binnen een paar maanden te moeten laten repareren. Tevens vond ik het niet fijn om een vrije dag op te nemen om de monteur binnen te laten. Eind goed al goed. De machine werd gemaakt en ik kon weer wassen.

Een jaar later vertoonde de machine weer gebreken. Een printplaat bleek kapot. Ik heb destijds weer vrij moeten nemen zodat de monteur langs kon komen. Deze kwam, alleen bleek geen onderdelen bij te hebben. Hij gaf me een datum waarop hij terug zou komen. Ik nam daarom nóg een vrije middag op. Echter bleek de monteur een verkeerde printplaat bij te hebben en beloofde terug te komen. Dit gebeurde en ik nam inmiddels mijn derde vrije middag om het defect te verhelpen, lees: de monteur binnen te laten. Inmiddels had ik al meer dan drie weken zonder machine gezeten en reed driemaal per week naar mijn moeder in Waalre om daar de was te kunnen doen. Op dit punt begon ik al mijn twijfels te krijgen over de kwaliteit van het geleverde product. Aangezien ik toch een wasmachine nodig had nam ik dit even voor lief en hoopte dat de monteur spoedig met het juiste onderdeel zou komen. Tijdens een van de telefoongesprekken werd mij na drie weken pas verteld dat ik een vervangende machine had kunnen krijgen (waarom nu pas ?). Toen ik daarop zei dat ze er dan maar een moesten brengen bleken ze allemaal al uitgeleend te zijn (?) en bleef ik zonder wasmachine zitten. Na vier weken zonder machine te hebben gezeten werd de machine eindelijk gerepareerd en kon ik eindelijk weer zelf wassen.

In 2005 had ik inmiddels al bijna één jaar kunnen wassen zonder dat de machine defect was. Helaas ging in 2005 de V-snaar kapot. Wederom kwam er een monteur die het defect kwam verhelpen. Het op en neer rijden naar mijn moeder met een wasmand op de achterbank begon een bekend, maar onaangenaam ritueel te worden. Tevens had ik er wéér een vrije middag voor opgenomen.

December 2007. De wasmachine begint steeds meer “herrie” te maken en om te voorkomen dat ik wéér zonder wasmachine kom te zitten bel ik op dinsdag 4 december alvast naar de Harense Smid. Deze sturen op vrijdag 7 december een monteur langs. Deze monteur concludeert dat de machine niet meer te maken is, althans dat de restwaarde minder is dan reparatiekosten en weigert de machine te maken. De restwaarde zou € 100,= euro bedragen en de reparatiekosten € 270,=. Waarschijnlijk hadden ze de machine wel gerepareerd en voorrijdkosten berekend als ik géén garantie meer had gehad, maar nu is de machine total-loss verklaard.

“Gelukkig” bood de man mijn dochter die destijds alleen thuis was een cadeaubon aan die af te halen en te besteden is bij de Harense Smid. Ik kwam later die dag thuis omdat ik niet nogmaals een vrije dag op wilde nemen en mijn dochter immers de monteur kon binnen laten.

Diezelfde avond, vrijdag de zevende van december, hoorde mijn zoon bij thuiskomst het verhaal aan en vond dit (evenals ikzelf) geen juiste oplossing. Samen met hem ben ik naar de Harense Smid gegaan om te vragen waarom de wasmachine nu wéér kapot was. De monteur had namelijk geen bon of iets dergelijks achtergelaten. Volgens mijn dochter heeft hij een keer met de trommel gedraaid en daaruit zijn conclusie getrokken. De Harense Smid beroept zich nu op een regel op het servicecertificaat waarin staat dat zij de machine niet hoeven te maken als de kosten de dagwaarde overstijgen (blijkbaar ter beoordeling van de monteur en niet zoals in de bepaling staat “volgens richtlijnen van de consumentenorganisaties”). In de winkel werden we naar mijn niet serieus genomen omdat de verkoper, de heer Geurds, natuurlijk liever één van de nieuwe klanten wilde helpen die in de drukke winkel rondliepen. Daarom wist hij ons, na een kwartier wachten, te vertellen dat hij ons niet kon helpen en dat hij ons ook geen ander aanbod wilde doen dan de cadeaubon die te besteden is in zijn filiaal. Mijn zoon vroeg nogmaals of de heer Geurds een ander aanbod wilde doen aangezien de levensverwachting van een wasmachine naar onze mening langer is dan vijf jaar en wij geen zaken meer willen doen met de Harense Smid. Maar de heer Geurds zou maandag wel terugbellen met een oplossing.

Zo gezegd zo gedaan. Ik ben met mijn zoon terug naar huis gekeerd en hoopte dat de man spoedig zou bellen. Dit gebeurde op zaterdag acht december. De man belde mijn zoon en wist te vertellen dat ik een andere wasmachine bij de Harense Smid kon kopen met 15% korting op de winkelprijs en daar bovenop nog eens de honderd euro cadeau bon.

Mijn zoon vertelde de man dat hij dat aan me voor zou leggen en dat wij zo spoedig mogelijk zouden reageren. Mijn zoon wist me te vertellen dat hij het opmerkelijk vond dat de verkoper ineens een ander aanbod deed en mijn zoon adviseerde me om eerst DAS Rechtsbijstand te bellen. Mijn verzekeringsmaatschappij Ohra die ik op zaterdag 8 december heb gebeld wist me te vertellen dat ik de maandag erop zo spoedig mogelijk de DAS rechtsbijstand moest bellen alvorens een ja of nee te geven aan de verkoper.

Maandag ochtend belde ik direct op mijn werk naar de DAS. Ik sprak toen met mevrouw De Haan. Zij wist me te vertellen dat de levensverwachting van een wasmachine langer is dan vijf jaar. Daarbij komt nog eens dat er nog tot oktober 2008 garantie op de machine zit. Tevens heb ik van haar vernomen dat de Harense Smid mij niet kan verplichten om wederom iets bij hen af te nemen. Dit is iets waar mijn voorkeur inderdaad op dit moment helemaal niet naar uitgaat omdat ik een steeds minder prettig gevoel over de winkelketen krijg.

Na mevrouw De Haan te hebben gesproken belde ik vol goede moed mijn zoon. Hij zou de heer Geurds bellen en het hele verhaal aan hem voorleggen. Hij vroeg de heer Geurds een nieuw aanbod te doen, dit omdat wij de indruk kregen sterker in onze schoenen te staan. De heer Geurds gaf hier geen gehoor aan en wist ons te vertellen dat zijn aanbod van 15% blijft staan, samen met de € 100,= cadeaubon.

Mevrouw de Haan vertelde mij verder dat we eerst de Harense Smid schriftelijk moesten aanschrijven en hen een week de tijd te geven om te reageren. Wanneer ze niet reageren zouden we de situatie schriftelijk naar de DAS Rechtsbijstand sturen met de daarbij behorende bonnen en documenten. Zo gezegd zo gedaan, ik stuurde op dinsdag elf december een aangetekende brief naar de Harense Smid ter attentie van de heer Geurds. De Harense Smid heeft hierop niet binnen de gestelde termijn gereageerd. Vandaar het schrijven van deze brief.

Dit is mijn verhaal en dit is waarom ik gebruik wil maken van dit forum. Op grond van de volgende punten wil ik graag van u vernemen wat ik moet doen:
1. Mag ik verwachten dat mijn wasmachine niet viermaal in vijf jaar kapot gaat ? En is hier dan geen sprake van een gebrekkig product ?
2. Mag ik verwachten dat ik langer dan 5 jaar nodig heb om een wasmachine af te schrijven ? De te verwachten levensduur van een wasmachine is toch wel minimaal 10 jaar.
3. Mag de Harense Smid mij verplichten om nogmaals bij hen te kopen. De spreuk “Wij zorgen ervoor dat u klant blijft” die in de winkel hangt heeft blijkbaar een andere betekenis dan het behouden van tevreden klanten.
4. Mag ik verwachten dat, als ik op aanraden van de verkoper destijds garantie bij gekocht heb, dat mijn machine binnen de garantieperiode ook gerepareerd of vervangen wordt ?

Destijds heb ik na mijn echtscheiding gedwongen moeten kiezen voor een iets “goedkopere” wasmachine van een toch welbekend merk en ik had daar betere verwachtingen van dan nu zijn uitgekomen.

Graag verneem ik adviezen over deze situatie.

Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik ben echt radeloos..

Met vriendelijke groet,
Ben Scheepers

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid

Ongelezen bericht door opa60 »

Hoi je moet natuurlijk niet vergeten dat Indesit het allergoedkoopste merk is, bij bcc 269 euro en wil je 5 jaar garantie komt er 69 euro bij. mvg opa

Toolboy

Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid

Ongelezen bericht door Toolboy »

Yep een heel verhaal zeg.

Ten tijde dat de motor vervangen werd had het reparatie bedrijf er verstandig aan gedaan om tevens de besturings module te vervangen.
Dit is in reparatieland algemeen bekend.
Dat de snaar kapot is gegaan zou kunnen komen door een te zware /onjuiste belading :wink:
Maar dat daarna ook de lagers eruit liggen in zulks een korte periode. :?:

Mijn mening in deze is dat., De eerste reparatie al niet had moeten plaatsvinden .De machine had toen al meteen vervangen moeten worden.

groet T

benscheepers
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2008 18:35

Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid

Ongelezen bericht door benscheepers »

Ja dat heb ik van een ander ook gehoord dat bij de eerste reparatie al een belletje had moeten rinkelen bij me. Helaas was ik toen helemaal betoverd door het feit dat de Harense Smid dit kwam verhelpen en ik had er vrede mee. Als ik op voorhand had geweten dat dit viermaal zou gebeuren had ik ook anders gehandeld. Maar dat is altijd achteraf.

Ter info: De machine heeft me 549,= euro gekost en de extra garantie kostte me nog eens 89,= euro.

Ik heb het idee dat ik geen genoegen hoef te nemen met een cadeaubon, en al helemaal niet nu ik inmiddels een andere machine heb gekocht. En ik heb er ook van geleerd, heb nu bij een andere firma een Miele gekocht.

Kan iemand me adviezen geven over het feit dat ik die cadeaubon niet wil maar graag het bedrag terug kan krijgen?

Met belangstelling zie ik jullie reactie tegemoet, vriendelijk dank

Ben

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid

Ongelezen bericht door kweenie »

Er spelen hier verschillende zaken, die je voor de duidelijkheid volgens mij een beetje los van elkaar moet koppelen.

Verwachte levensduur: voor een wasmachine kun je wel uitgaan van 10 jaar. Gaat de wasmachine dan na 5 jaar stuk, dan heb je ook zonder extra garantie recht op de vergoeding van 5/10 deel van de reparatiekosten.

Bijgekochte garantie. Wat houdt die garantie precies in? Is het inderdaad een verlenging van de normale garantie of is het iets van een 'servicecertificaat' oid.? Gezien de clausule dat alleen reparaties worden vergoed die goedkoper zijn dan de dagwaarde 'volgens de reparateur', lijkt het laatste het geval. Maar de vraag is of dat wel rechtsgeldig is. Immers: bij een wasmachine mag je uitgaan van een langere levensduur.
Bovendien zou je met zo'n clausule als consument dan de dupe worden als de fabrikant een slecht product levert. Immers: als een apparaat zo slecht gebouwd is dat er een heel duur defect optreedt, dan is dat toch niet jou schuld? Door zo'n clausule wordt juist de gebruiker het slachtoffer van een slecht product van de fabrikant. Beetje omgekeerde wereld.

Vervanging van het total-loss product. In principe moet je de verkoper de gelegenheid geven om het probleem op te lossen en als dat niet lukt, dan moet hij volgens mij een gelijkwaardig vervangend product geven. Maar daarbij mag hij volgens mij wel weer die 10-jaars afschrijving gebruiken. Dus dan zou je recht hebben op een product van de helft van de aanschafwaarde. Wil je een duurder product, dan moet je het restant bijbetalen. Maar met die extra garantie zou je zeggen dat je recht op meer hebt. Dat is iets wat de rechtsbijstand misschien wel weet.
Maar ik denk niet dat je zomaar een x-bedrag terug kunt krijgen omdat je elders een vervangend apparaat hebt gekocht.

Toolboy

Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid

Ongelezen bericht door Toolboy »

De verwachte levensduur van b.v. een indesit is echt geen 10 jaar en dat mag je ook niet verwachten.
De te verwachten levensduur van o.a. een indesit is 5 jaar.

T

VanTels
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 aug 2006 23:41

Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid

Ongelezen bericht door VanTels »

Als ze bij de Harense Smid bij u de verwachting hebben gewekt dat de machine 10 jaar zou mee gaan dan is dat behoorlijk fout.

Ik heb ooit vernomen dat bij Indesit 4-5 jaar een normale rekenfactor is voor afschrijving.

Het is dan ook niet slim van ze om 5 jaar garantie te verkopen op deze machines, er is dan ook een landelijke winkelketen die zowiezo op Indesit geen verlengde garantie verkoopt. (zitten ook in Eindhoven)

Tevens vraag ik me af, je kocht de machine in 2002, ik zou dan zeggen 5 jaar garantie dan kom je op uiterlijk 2007 met je garantie. Terwijl je schrijft tot oktober 2008 garantie te hebben.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid

Ongelezen bericht door BBCS »

Verwachte levensduur: voor een wasmachine kun je wel uitgaan van 10 jaar. Gaat de wasmachine dan na 5 jaar stuk, dan heb je ook zonder extra garantie recht op de vergoeding van 5/10 deel van de reparatiekosten.
Nee hoor, die rekensom gaat hier niet op.

De machine is in 2002 gekocht en toen was die consumentenbescherming (vanaf 2003) nog niet van kracht, en dus mag er geen beroep op worden gedaan.

De consumentenbescherming is alleen van toepassing op transacties vanaf mei 2003.

Dus na 5 jaar zijn alle volledige kosten voor rekening TS.

Lina
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 mei 2005 14:32

Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid

Ongelezen bericht door Lina »

Heb je er al aan gedacht naar het hoofdkantoor van de Harendse Smit te bellen of te schrijven?
Misschien kun je met hen tot een goede oplossing komen.

jorien65
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2008 14:31

Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid

Ongelezen bericht door jorien65 »

Hallo,

Tja indesit he ik weet er alles van.
Wij hadden het zelfde met een afwasmachine van indesit deze ging
ook na een week stuk zelfs na drie dagen .
We hebben het bedrijf gebeld waar deze van daan komt en die kwam de volgende dag tja de pomp was kapot dus het water werd er niet meer uit gepompt.
En ja hoor we mogen hem omruilen voor een die zelfde indesit.
Paar maanden later weer en ja hoor weer de pomp en maar weer een nieuwe in gezet .
Je mag weten ik heb hem na een jaar bij het grofvuil gezet want toen ging alles stuk.
Wij hebben hem bij een winkel gekocht die apparaten op koopt bij wehkamp en otto dat soort winkels dus eigenlijk garantie tot aan de stoep.
Maar ik heb meer mensen gesproken met indesit wasmachines en afwasmachines maar daar zijn maar twee woorden voor

SLECHT MERK.

Gr Jorien

lolita
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 mei 2007 15:33

Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid

Ongelezen bericht door lolita »

wat een service zeg van de bewuste winkel ze hadden een nieuwe machine moeten aanbieden de witgoed zaak waar wij al onze apparaten kopen had deze kwestie naar tevredenheid van de klant opgelost ook wij hebben heel wat jaren terug een niet al te dure wasmachine aangeschaft een italiaans merk [lavatrice]
altijd spijt van gehad binnen korte tijd na aanschaf al problemen
met dat ding ik had ergens gelezen dat wasmachines van duitse
makelij de beste zijn nu dat is gebleken onze vorige AEG heeft ,t ruim 12 jaar uitgehouden momenteel hebben wij een BOSCH sedert 2002 ik heb er nog nooit problemen mee gehad
ik was 2 a 3 keer per week geeft toch te denken nietwaar?

Dubbelzout
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 nov 2007 11:59

Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid

Ongelezen bericht door Dubbelzout »

Als ik een onbescheiden tip mag geven:

Als u een probleem hebt, probeer dan eens het verhaal op te schrijven, daarna éérst alle overbodige klaagliederen er uit te strepen. (Vrije middagen en zo, als u een monteur wilt hebben, dan is dat nou eenmaal onvermijdelijk).

Het zou ook in de winkel helpen als u minder breedsprakig bent. Is uw te uitgebreide manier van verhalen, ook de reden dat uw Rechtsbijstand u niet kan of wil helpen?

Dubbelzout
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 nov 2007 11:59

Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid

Ongelezen bericht door Dubbelzout »

Of Indesit een slecht merk is, is slechts een "waarneming". Ik heb bijv. met een Indesit gewassen in een gezin met 5 pleegkinderen. De machine heeft het TWAALF jaar, ZONDER enig probleem uitgehouden.

De huidige machine ( een dure Bauknecht met "balanscontrole" stopt doodleuk met centrifugeren omdat er een zakdoek te veel in zit.......

Dus.... tis maar net......

Hoe zwaar wordt de machine in het langdradige verhaal overigens beladen? Dat wil namelijk nog wel eens wat problemen geven.......

alfatrion
Berichten: 21966
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid

Ongelezen bericht door alfatrion »

2. Mag ik verwachten dat ik langer dan 5 jaar nodig heb om een wasmachine af te schrijven ? De te verwachten levensduur van een wasmachine is toch wel minimaal 10 jaar.
Ik zou 5 jaar aangehouden vanwege het merk.
1. Mag ik verwachten dat mijn wasmachine niet viermaal in vijf jaar kapot gaat ? En is hier dan geen sprake van een gebrekkig product ?
Je mag verwachten dat een wasmachine in die eerste vijf jaar niet een keer kapot gaat.

De wetgeving die op 1 jan 2002 van kracht was geeft je het recht op herstel of vervanging indien het product toch defect raakt. De consument mag hieruit kiezen indien beide opties mogelijk zijn en niet buiten verhouding zijn op de andere opties. Herstel dient kosteloos te gebeuren en in het geval van vervanging heeft de verkoper recht op een gebruiksvergoeding. Wanneer een product zo vaak defect raakt komt daar ook de mogelijkheid tot ontbinding van waarbij het aankoopbedrag min de gebruiksvergoeding moet worden terug betaald.
3. Mag de Harense Smid mij verplichten om nogmaals bij hen te kopen. De spreuk “Wij zorgen ervoor dat u klant blijft” die in de winkel hangt heeft blijkbaar een andere betekenis dan het behouden van tevreden klanten.
Je bedoelt dat ze anders niet over de brug willen komen? Nee, dat mag niet. De rechten die ik hier boven heb aangegeven zijn van kracht zonder dat je daarbij nog eens verplicht bent opnieuw zaken te doen met deze winkel.
4. Mag ik verwachten dat, als ik op aanraden van de verkoper destijds garantie bij gekocht heb, dat mijn machine binnen de garantieperiode ook gerepareerd of vervangen wordt ?
Dat hangt af van wat er precies in de garantie voorwaarden staat. In ieder geval betekent garantie dat je zelf niet hoeft gaan te bewijzen dat het product ondeugdelijk is.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 16 jan 2008 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Hmz
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 jun 2007 16:10

Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid

Ongelezen bericht door Hmz »

Ik heb ook een Indesit wasautomaat gehad die zonder mankeren ruim 10 jaar meeging, maar dit terzijde.

Ik begrijp niet goed waar ik uit het schrijven moet halen dat DAS niet wil of kan helpen? Er is u geadviseerd te schrijven en een termijn van een week aan te houden waarbinnen gereageerd moet worden. Heeft u dit ook in het schrijven aan De Haarlemse Smid aangegeven?

En zo ja, heeft u weer contact opgenomen met DAS toen niet binnen de gestelde termijn werd gereageerd?

clazina
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2008 15:39

Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid

Ongelezen bericht door clazina »

Ook ik heb een Indesit wasmachine gehad, nou als hij 5 jaar meegaat mag je in je handen klappen, en wist je dat de eerst 2jaar fabrieksgarantie zijn, het heeft geen zin om je machine 5 jaar te verzekeren tegen reparaties, aangezien de eerste 2 jaar al fabriekgarantie zijn, winkelier vertelde mij dit zelf, zonde van uw geld.

Het is een goedkope machine, en je kan er niet teveel van verwachten, bij mij was ook iedere keer wat, totdat we van ellende maar een nieuwe hebben gekocht.

Maar van de winkel hadden ze gelijk een omruiling moeten doen, dat noemen ze service, maar ik begrijp dat er geen monteur van de Indesit bij is geweest, bij mij wel, en die kunnen altijd meer dan een winkel, i.v.m. kosten reparatie.

Als ze je als klant willen houden, en hun goede naam dan doen ze dat, hun blijkbaar niet, en je had de papieren goed door moeten lezen hoe of wat met reparaties.

Maar kan de Dass je dan niet verder helpen, die doen altijd best veel, goede ervaringen mee.

Want als je de winkel een aangetekende brief hebt gestuurt, en hun reageren niet moet je gelijk weer kontakt opnemen met de Dass, heeft u dat gedaan?

Wens u heel veel sterkte ermee, maar van de Harense Smid valt niet veel meer te verwachten denk ik.

sneeuw
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2005 17:45

Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid

Ongelezen bericht door sneeuw »

Hoefde je verhaal niet eens te lezen, tot het einde. Precies dezelfde ellende gehad met een INDESIT wasmachine.In 3 jaar zo'n 7 keer een monteur gehad.En dan nog steeds een prul, die niet in orde is.Uiteindelijk heeft EXPERT /de winkel waar het is gekocht/het gesprek afgemaakt met INDESIT.nl
En dan kan er ineens veel meer!
Ik mocht een nieuwe wasmachine/MIELE/uitzoeken en de indesitprijs in mindering brengen.
Voor mij NOOIT geen indesit meer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JohnD43
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2008 17:00

Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid

Ongelezen bericht door JohnD43 »

Wij hebben ongeveer dezelfde situatie gehad wasmachine maakte vreemd geluid hadden voor 5 jaar garantie bij gekocht indertijd.
Wij hadden de machine bij megapool gekocht garantoe overgenomen door Harense Smid reparateur kwam kijken draaide even aan de trommel zij het zijn uw lagers raparatie incl voorrij kosten plus minus 250 euro. Kregen na een week een telefoontje wat wij gingen doen een nieuwe kopen bij de Harense Smid of laten repareren als wij een nieuwe kochten bij hun dan waren er geen reparatiekosten te betalen etc etc
U begrijpt wel dat wij hier niet op in zijn gegaan de voorrij kosten hebben wij betaald maar reparatiead 36 euro alleen voor het draaien van de trommel vergeet het maar wij hebben nog enige maanden kunnen wassen en hebben tenslotevoor 325 euro bij BCCC een nieuwe kochtdit alles incl 5 jaar garantie dus is de Harense Smid michien verkeerd bezig

ervaringsdeskundige MUDDY
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2008 17:29

Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid

Ongelezen bericht door ervaringsdeskundige MUDDY »

Tsja, wat moet/mag je verwachten van een wasautomaat die ongeveer de goedkoopste is die je kan kopen?
Denk je echt dat fabrikanten allemaal dezelfde kwaliteit leveren voor bijvoorbeeld 3 maal jouw aanschafprijs?
Ik weet uit ervaring dat in de witgoedbranche INDESIT eigenlijk in de ****
wordt genoemd en dat is niet voor de grap. WORDT WAKKER!
Grote zaken willen ook aan de onderkant v.d. markt klanten binnen halen. Maar kwaliteit en klantenservice hangt een prijskaartje aan.
Dan kom je al snel bij duurdere apparaten uit.
WIE HET ONDERSTE UIT DE KAN WIL, KRIJGT HET DEKSEL OP DE NEUS.

miriam11
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2008 18:26

Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid

Ongelezen bericht door miriam11 »

hoi
Hier een reactie op wasmachine kapot Ik heb ook een wasmachine gekocht bij de harense smid inmiddels 6 jaar geleden
Mijn Zanker machine is ook meedere malen stuk geweest altijd gratis netjes gemaakt
zelfs 1 week voor de laatste garantiedag (6 jaar) is heel mijn machine
uit elkaar geweest voor de lagers die kapot waren
De monteur zei tegen mij goed dat je nog een certificaat hebt anders kon je nu je wasmachine naar de stort brengen zoveel kosten bracht
dat met zich mee en was het goedkoper om een nieuwe te kopen.
Dus ik vind dat toch heel netjes dat ze dat altijd hebben gedaan
Ik vind dat een wasmachine die intensief wordt gebruikt ook korter mee
gaat dagelijks meerdere keren wassen geeft ook meer slijtage

mir

Gesloten