LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervelende ringtones dienstberichten!!!

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
FBiermans

Vervelende ringtones dienstberichten!!!

Ongelezen bericht door FBiermans »

Via een vriend heb ik een ringtone cadeau gekregen. Ik moest hiervoor iets replayen (SMS (nummer?) naar (nummer?). De exacte gegevens weet ik niet meer. Sindsdien ontvang ik zo'n 3 a'4 keer per week/soms meerdere op 1 dag; VERVELENDE DIENSTBERICHTEN! ik word er gek van. ELKE KEER weer van die ONGEVRAAGDE SMSjes!

Wil ik een ringtone hebben, dan kan ik iets downloaden. Dat wil ik niet! In het berichtje staat een webadres. WWW.MOBILO.NET/efg3thr5k6hetc.... Dat letter/cijferreeks aan het einde van dit webadres verschilt per SMSje. Surf je naar dit adres dan kom je niet waar je wilt zijn.

Ik heb al geprobeerd om het sms te beantwoorden, maar dat kan niet. Mijn gedachten was om met STOP!! te beantwoorden. Dit gaat helaas niet. Voor zover heb ik nog geen factuur gezien. Heb een telefoon rekening via de zaak. Heb wel de indruk dat deze SMSjes in rekening worden gebracht.

Wie heeft er zo'n zelfde klacht en is er vanaf gekomen? Graag zou ik advies willen.

MVG FB

FBiermans

Re: Vervelende ringtones dienstberichten!!!

Ongelezen bericht door FBiermans »

Door "STOP" naar 5858 te smssen. Is het verholpen.

Berichtje terug gaf: Je bent afgemeld voor de dienst *POP4*, mobqo.nl

nicky_toppie

Ongelezen bericht door nicky_toppie »

ik had zo'n zelfde iets van 5858, en ik weet niet eens hoe ik eraan kwam!!! ik had er iets van €5,- mee verspild en dat is niet echt leuk als je graag iedereen een sms-je wil sturen met kerst en je hebt nog maar €5,- dus toen had ik gebeld naar mijn provider (orange) en toen moest ik naar dit nummer bellen om het af te melden: 035-5232540, en uiteindelijk is het gelukt!!! :D
maar ik had op een ander forum gekeken en daar hadden echt super veel mensen een bericht ofzo gekregen dat ze geabbonneerd waren op 5858 terwijl ze zich zelf er nooit voor hebben opgegeven!!

Djarno

Ongelezen bericht door Djarno »

jah ik ook al

ik kreeg 1 of andere I PHONE

na een tijdje STOP te hebben ge smst kreeg ik iedere keer
"uw bericht is niet herkent
begin uw bericht met het juiste keyword
v.b. aanmelden?
KEYORD ON
voor afmelden sms KEYWORD STOP
voor hulp stuur HELP"

ik heb meerdere dingen geprobeerd
KEYWORDSTOP
STOP
KEYWORD STOP
enz. enz. enz.

maar iedere keer dezelfde reactie

nu ik HELP stuurde kreeg ik ineens dit bericht

"je bent aangemeld voor *IPHONE*
om je af te melden stuur IPHONE STOP naar 5858"

omdat dit niet direct werd gezegt en ik voor iedere keer moest betalen voel ik me bedrogen en ben ik ook zeker nog niet klaar met 5858

ik kreeg namelijk vandaag mijn rekening en daar staat voor 1 maand wel € 30.69 betalen alleen voor deze dienst!!!

ik hoop dat dit in de uitzending komt
en dat ik dan word uitgenodigt

ik ben hier WOEDEND over

weet iemand hoe ik contact met ze kan leggen?

mvg

Djarno Wijkhuys

Djarno

Ongelezen bericht door Djarno »

ik kreeg een sms "u bent afgemeld"

en 5 min later kreeg ik WEER een dienstbericht van ze

nu is de maat vol !!!!!

Djarno Wijkhuys

Henkos

Ongelezen bericht door Henkos »

Ook ik ben laatst voor enkele tientjes het schip ingegaan voor "gratis"ringtones via sms 5566, nadat ik nu het woord: OFF terug gesmsd heb ben ik van die maffia bevrijd.

Wordt het niet tijd om hier aandacht aan te besteden?
Ik hoor van mijn zoon die in de ICTwereld zit dat half Nederland hier mee te maken heeft.

Pure gangsterpraktijken, je eerst lokken met het woord GRATIS en dan in hele kleine lettertjes vermelden dat je geabonneerd bent.

Het kost heel veel mensen hun zuurverdiende centjes.
[/b]

sanne van vlerken

Ongelezen bericht door sanne van vlerken »

gek wordt ik van die dienstberichten via 5858! wat je ongelofelijk veel geld kost!
heb gelezen dat je STOP moet sms-en, maar blijkbaar wordt dat niet herkend...
dan maar HELP om het zgn keyword te achterhalen. krijg ik een sms terug dat ik ben aangemeld voor Viewty!! AARGH!!!!
Nu heb ik RINGTONE STOP gesmst, datgene waarvoor ik me heb laten verleiden maar nooit heb gekregen omdat mn telefoon die dienst niet ondersteund blijkbaar. Nu heb ik nog steeds geen sms ontvangen van 5858 dat ik ben afgemeld voor de ringtone, (en ook de viewty) ik hoop dat dit geouwehoer snel ophoudt! Stelletje afzetters!

groeten sanne

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... t_indienen

Hier klacht indienen
------------------------------
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... SMS_dienst

Hier over hoe afmelden
------------------------------
http://www.smsdienstenfilter.nl/
Hier SMS diensten blokkeren

Gesloten