LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ga nooit in zee met ESSENT
Re: Ga nooit in zee met ESSENT
Het geldt voor alles Zowie dat je allert moet zijn. Zelfs in het verkeer betekent niet dat je zonder meer voorrang krijgt als je van rechts komt omdat je het hebt. Bij elk bedrijf, ook bij Essent, krijg je te maken met medewerkers. De een is beter dan de ander, of de een weet meer dan de ander en zeker in de huidige callcenters. Neemt niet weg dat je 2 jaar gratis energie hebt gekregen, ook al ben je er zelf achteraan moeten gaan. Je zou dan beter kunnen reageren met: Mensen let op, dit is me gebeurd bij Essent. En niet direct zo van: Ga nooit met Essent in zee, ze naaien je waar je bij staat. Iets, nee veel genuanceerder lijkt mij op z'n plaats. Dat is wat ik bedoel. Verder is het niet moeilijk vechten, ik geef je een oplossing om naar een klantenbalie te gaan. (Wel is het soms frustrerend en kost het veel energie). Bel het gratis nummer 0800 0330 en vraag waar je terecht kunt. En wat de privatisering betreft moet je bij de politiek zijn, vertegenwoordigers van ons in de regering, die regelen dit voor ons. Tenslotte behoeft niet elke verandering een verbetering te zijn, dat weet ik ook. Daarom voorgaande zin.
Laatst gewijzigd door h@rm@n op 16 jan 2008 16:40, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Misschien omdat je het presteerde om jaren lang te denken dat je de rekeningen voor de energie niet(net zoals ieder ander) hoefde te betalen.Waarvoor moet ik me schamen?
Een goede tip; Noteer iedere week of maand de meterstand,dan kom je nooit van een koude kermis thuis ,en het helpt je ook nog je verbruik fors te verminderen.
-
zodanig dat je 2 jaar gratis energie hebt gekregen.Voor het feit dat ik voor mezelf opkom
Je bent er zelf fel op dat Essent geld van jouw weg probeert te plukken maar trekt Essent zelf ook een poot uit middels je rechtsbijstand.
Voor jezelf opkomen is niks mis mee maar ik - persoonlijk - vind het een beetje beschamend dat je een hoop stampij maakt op een consumentenforum terwijl je zelf medeverantwoordelijk bent voor de situatie en nog geld(energie) toe hebt gekregen ook.
Beetje terughoudendheid is soms ook niet verkeerd.
Ja h@rm@n mijn openingszin had inderdaad anders geformuleerd moeten worden, ik reageerde nogal vanuit emotie.
En nogmaals, ik ben niet ontevreden over de afhandeling door Essent, door samen de verantwoordelijkheid te nemen over dit vervelend voorval.
Waar het mij om gaat is dat ik hier stelling wil nemen voor de consument, dat deze niet alles hoeft te pikken. Als het aan Essent had gelegen, was ik alleen opgedraait voor een fout die zowel bij mij als Essent lag.
En het valt me op dat na talloze privatiseringen het voor ons, de consument, niet makkelijker erop is geworden.
Wel leuk om met je te discussieren trouwens, h@rm@n.
En nogmaals, ik ben niet ontevreden over de afhandeling door Essent, door samen de verantwoordelijkheid te nemen over dit vervelend voorval.
Waar het mij om gaat is dat ik hier stelling wil nemen voor de consument, dat deze niet alles hoeft te pikken. Als het aan Essent had gelegen, was ik alleen opgedraait voor een fout die zowel bij mij als Essent lag.
En het valt me op dat na talloze privatiseringen het voor ons, de consument, niet makkelijker erop is geworden.
Wel leuk om met je te discussieren trouwens, h@rm@n.
-
h@rm@n schrijft;
Je moest je schamen zowie
Kijk,dat zou ik nu ook vinden.Wel leuk om met je te discussieren trouwens, h@rm@n.
Jody241, ik weet niet of je met de inhoud van deze reactie nog iets kan veranderen. Men is altijd afhankelijk van de mederwerker die je aan de telefoon krijgt. Waarschijnlijk heb jij net iemand zonder, of met minder, begrip gesproken. Ik weet wel dat er in het verleden ook regelingen werden getroffen die binnen 1 jaar afgelost moesten zijn. Dus i.p.v. je voorschot van € 204 + 4 x € 177 zou het best mogelijk kunnen zijn om in jouw situatie een regeling te treffen van maandelijks 204 + 12 x 59 = € 263,-- voor het hele jaar. Als het nog niet te laat is, nog maar eens bellen en voet bij stuk houden en eventueel een automatische inasso voorstellen. Zo laat jij je van de goede kant zien en zou Essent je ook tegemoed kunnen komen.
Zo laat jij je van de goede kant zien en zou Essent je ook tegemoed kunnen komen.
Dit is de omgekeerde weg, Essent veroorzaakt de ellende en onduidelijkheid,het wordt tijd dat Essent een betrouwbare ombudsman aantrekt om alle narigheden als mens te beoordelen en niet vanuit het log Essent lichaam opererend.
Dit is de omgekeerde weg, Essent veroorzaakt de ellende en onduidelijkheid,het wordt tijd dat Essent een betrouwbare ombudsman aantrekt om alle narigheden als mens te beoordelen en niet vanuit het log Essent lichaam opererend.
-
Essent heeft anders "wel"heel menselijk 2 jaar energiegebruik kado gegeven aan zowie,dat is dus ook een beetje de omgekeerde wereld.
Ik denk er hard over om de rekening ook maar niet meer te betalen.
Ik denk er hard over om de rekening ook maar niet meer te betalen.
Wat is ellende veroorzaken Henri42? Als aan 't eind van het verbruikersjaar blijkt dat er te weinig is betaald, dan is het toch logisch dat het energiebedrijf toch dagene in rekening brengt. Dan heb je al een hele periode geprofiteerd en eventueel rente kunnen trekken van het bedrag dat feitelijk in dit geval van Essent was. Dat vervolgens Essent (een medewerker) genegen is om de naheffing in termijnen te laten betalen is toch een gunst (welwillende gezindheid) van Esssent. Ze kunnen ook zeggen, nee betalen. Dan zou je een persoonlijke lening bij een bank kunnen afsluiten en ben je ook nog rente op dat bedrag verschuldigd. Indien er een naheffing komt is nooit leuk, maar dit kun je zelf verkomen door je af te vragen, zijn de voorschotten oveenkomstig met mijn verbruik. Of ligt de verantwoordelijkheid, volgens jou, alleen maar bij het energiebedrijf?