LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Krijg nog geld van me oude baan

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
mandylin112
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2008 20:03

Krijg nog geld van me oude baan

Ongelezen bericht door mandylin112 »

Hallo,

Ik ben al 8 maanden weg bij me oude werkgever,
Ik krijg nog steeds geld ongeveer 150 euro
na zoveel brieven en emails te sturen en bellen beweren ze dat, het geld hebben gestort,
Ik heb bewijsjes gestuurd afschriften, dat ik het nog niet heb gekregen.
Ik blijf nog elke week een brief sturen dat ik het geld nog steeds niet heb
Het ging om een wasvergoeding van de wasdoekjes bij een schoonmaakbedrijf Hago.
Ik heb zelfs ook een dreigbrief gestuurd, als je het binnen 3 weken niet stuurt kom ik het persoonlijk ophalen.
Alleen sta je niet zo sterk

Hoe kan ik dit oplossen?!
Voor een advocaat is ook een beetje duur?!

Ik kreeg me wasvergoeding apart van me loon.

Josee
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2008 21:51

Re: Krijg nog geld van me oude baan

Ongelezen bericht door Josee »

ZIJ moeten het bewijs van storting sturen! Jij kunt NIET bewijzen dat je iets NIET hebt ontvangen! (was vanavond nog bij Radar!)
Kun je niet een pro-deo advokaat krijgen? Ga anders eens naar een wetswinkel.
Succes ermee!

Mvg,
Josee

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Krijg nog geld van me oude baan

Ongelezen bericht door Walter van V »

volgens mij kan je gewoon een incassobureau inschakelen. Het is wel zo: wie eist bewijst, dus de bewijslast ligt (heel slim van de oude werkgever) wel bij jou.

bokkie78
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2008 11:56

Re: Krijg nog geld van me oude baan

Ongelezen bericht door bokkie78 »

Je hoeft geen incassobureau in te schakelen omdat dat ook geld kost.

Als je een rechtsbijstand verzekering hebt kun je dat ook via hun spelen. Zij schrijven dan een brief namens jou.

Oh ja, jij hoeft trouwens niet met het bewijs te komen dat ze het niet gestort hebben. Laten zij maar een afschrift sturen met het bewijs dat ze het wel gestort hebben.
Lijkt me makkelijker.

Succes.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Krijg nog geld van me oude baan

Ongelezen bericht door Walter van V »

Je hoeft geen incassobureau in te schakelen omdat dat ook geld kost.
kosten zijn voor rekening wanbetaler, in dit geval dus de oud-werkgever...
Als je een rechtsbijstand verzekering hebt
als hij die had, had hij die al ingeschakeld en hier de vraag niet gesteld..
Oh ja, jij hoeft trouwens niet met het bewijs te komen dat ze het niet gestort hebben
ehhh , wel als hij zelf een incassoprocedure (al dan niet via rechtsbijstand) gaat starten. Dan is hij de eiser, en moet hij weldegelijk aantonen dat hij gelijk heeft!
Zo werkt het nederlands rechtssysteem nu eenmaal.

Daarom moet je bij een juridisch conflict als het even kan ervoor zorgen dat je zorgt dat tegenpartij de eiser is (dus starter van de procedure).

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Krijg nog geld van me oude baan

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Het belangrijkste voor een vervolg is dat de verplichting om de onkostenvergoeding te betalen wordt erkent door je oude werkgever.

Heb jij een schriftelijk bewijs waarop ze aangeven dat ze het geld (willen) storten ??

Kabee-
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 mar 2008 16:13

Re: Krijg nog geld van me oude baan

Ongelezen bericht door Kabee- »

Gelet op uw beschreven situatie kunt u een loonvordering op uw werkgever hebben. Hiervoor is geen advocaat vereist! U kunt zelf een vordering instellen (verzoekschrift dan wel voorlopige voorziening) bij de Kantonrechter.

Deze loonvordering verjaart na 5 jaar, te rekenen vanaf het moment waarop het loon verschuldigd is. Na 5 jaar heeft de werkgever geen juridische verplichting meer om loon te voldoen, wel een morele verplichting.

Moira
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2008 21:57

Re: Krijg nog geld van me oude baan

Ongelezen bericht door Moira »

Afgelopen juni heb ik bijna 2 weken voor Hago Zwolle gewerkt. Niet omdat ik het nodig had, maar omdat ik het leuk vond om schoon te maken.
Op maandag een sollicitatiegesprek gehad met ene Ali Koelman en vervolgens op dinsdag begonnen bij een bedrijf in Zwolle. Na bijna twee weken 'even' gestopt wegens eerder gemaakte vakantieplannen. Daarna zou ik weer bij Hago aan de slag kunnen. Na een week vakantie werd ik echter niet meer gebeld. Ik ging er maar vanuit dat ik niet meer nodig was. Vier weken later toch maar een mailtje gestuurd om te vragen of ik overbodig was. Dit was volgens mevrouw Koelman niet zo. Normaal gesproken betaalt Hago wekelijks uit, maar ik had na een aantal weken nog geen loon ontvangen. Gebeld met Hago en mailtjes naar mevr. Koelman gestuurd. Daarop kreeg ik te horen dat ik nog papieren in moest vullen. Deze had ik niet, dus deze zijn mij toegestuurd. Ingevuld en vervolgens gewacht. Van Tence payroll een arbeidsovereenkomst gekregen. Hierop stonden de gewerkte data verkeerd vermeld. Hier weer over gebeld en van Hago kreeg ik het mailadres van de dame die bij het Zwolse bedrijf werkte. Dit mailadres was echter incorrect.

Om een verhaal kort te maken (voor zover dit nog mogelijk is) na veel mailtjes en telefoontjes van mijn kant, heb ik nog steeds geen loon gehad voor de gewerkte uren. Het is dan misschien niet veel geld, maar het is wel geld waar ik voor gewerkt heb en dus naar mijn mening recht op heb.

Heeft iemand ook zo'n ervaring met Hago (Zwolle)

geknepen
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 nov 2008 18:03

Re: Krijg nog geld van me oude baan

Ongelezen bericht door geknepen »

Hallo,
De werkgever is verplicht binnen 4 dagen na het verstrijken van de betaalperiode het salaris uit te betalen. Dat er nog geen formulier is ingevuld maakt niets uit. Als het einde werk is dan dient binnen de betaaltermijn (dus 1 maand + 4dagen) het salaris + vakantiegeld en eventuele vakantie dagen die niet zijn opgenomen) uitbetaald te worden. Dat is een gelopen zaak als je naar de (kanton)rechter gaat. Ga maar naar een advocaat (mogelijk kan je prodeo, als je inkomen per maand lager is (ik denk a 1500 bruto) en deze zal een brief schrijven. Maar schrijf eerst maar een brief naar die werkgever, dat je het bedrijf in gebreke stelt, sommeer om te betalen binnen (bijvoorbeeld 10 werkdagen) en schrijf dan dat als zij dat niet doen dat je dan gerechtelijke stappen gaat ondernemen en dat alle binnen- en buitengerechtelijke kosten op ze zullen worden verhaalt. Zodoende kan je als je dan naar een advocaat gaat zijn rekening direct naar die vermaledijde werkgever sturen.
Succes!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Krijg nog geld van me oude baan

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Prodeo advocaat kost bij een inkomen rond de 1200 euro netto al ongeveer drie keer zoveel als de onkostenvergoeding die topic starter tegoed heeft, dus dat is ook geen echte optie.


Mensen denken dat een prodeo advocaat ook echt ''voor niets'' vooir je werkt, maar dat is al zeker 10 jaar (nog langer zelfs) niet meer zo.


Ja, als je wint, krijg je die kosten wel vergoed, maar dan moet je die procedure wel eerst zien te winnen, bovendien ben je dan nog weer jaren verder als de tegenpartij tegenwerkt.

geknepen
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 nov 2008 18:03

Re: Krijg nog geld van me oude baan

Ongelezen bericht door geknepen »

Zo zie je maar er is dus geen recht. Alleen voor de rijken. Wat een democratie. In de Oostblok kan alles. Zelfs een agent omkopen...
Geknepen

danielle01
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2009 08:26

Re: Krijg nog geld van me oude baan

Ongelezen bericht door danielle01 »

Komt deze Ali Koelman uit Amersfoort???
Als dat zo is, heb ik ook nog voor haar gewerkt bij een ander schoonmaakbedrijf.

ozcan68
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jan 2009 16:45

Re: Krijg nog geld van me oude baan

Ongelezen bericht door ozcan68 »

Hago Is een oplichter
Ze hebben mijn geld ook niet uitbetaald.Dat soort boeven moeten ze hard aanpakken.Ongeveer 300 euro nog niet uitbetaald.Echt'n dieven

Gesloten