LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nog een geval van UPC-bedrog

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
George Pol
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2007 20:53

Nog een geval van UPC-bedrog

Ongelezen bericht door George Pol »

Ongeveer een maand geleden werd ik door UPC gebeld met de vraag of ik problemen had met mijn mediabox (blokjes in beeld). Dit was niet het geval. Toen gaf de UPC-medewerker aan dat het toch beter was om de mediabox te vervangen. Daar ben ik toen op in gegaan en heb aangegeven meteen voor een mediabox te willen gaan met harddisk. Deze was namelijk nog niet beschikbaar toen ik mijn eerste mediabox kreeg.

Ongeveer anderhalve week geleden heb ik de nieuwe mediabox ontvangen. Deze vervolgens geinstalleerd en alles werkte weer als vanouds. Op 17-12-2007 heb ik de oude mediabox in de daarvoor ontvangen retourbox teruggestuurd. Vandaag, 20-12-2007, ontdekte ik dat de extra zenders die ik in het verleden had besteld volgens het "Extra Channel Pack" niet meer werkten. Daarop heb ik de klantenservice van UPC gebeld en heb daar gesproken met de heer xxxx xxxx. Deze vertelde mij dat mijn abonnement was omgezet naar "Starter met DVR" en de extra kanalen niet meer te bekijken waren. Om deze aanpassing heb ik echter nooit gevraagd en heb daar ook nooit opdracht voor gegeven.

Verder gaf de heer xxxx aan dat ik het slachtoffer was geworden van een verkoopmethode die hij als UPC-medewerker zelf niet onderschrijft en ook intern aan de kaak zou hebben gesteld. Ook gaf hij mij de naam van degene die hiervoor verantwoordelijk is geweest, namelijk ene xxxx. Ik verwacht nu van UPC dat de situatie qua zenderaanbod zo snel mogelijk wordt hersteld en dat mij hiervoor geen extra kosten in rekening worden gebracht.

Dit heb ik ze, in eerste instantie per email, laten weten. Ben benieuwd naar de reactie. Want het is toch wel heel opmerkelijk dat een UPC-medewerker aan de telefoon bekent dat ik het slachtoffer ben geworden van hun eigen verkooppraktijken. En dan volgens een methode die hij afwijst en intern aan de kaak heeft gesteld. Ik hou u op de hoogte.

George Pol
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2007 20:53

Re: Nog een geval van UPC-bedrog

Ongelezen bericht door George Pol »

Gisteren ontving ik van UPC een (standaard) brief met de tekst:

Hartelijk dank voor uw bestelling. U hebt aangegeven uw abonnement te willen wijzigen ....

Wat een kul. Ik heb helemaal niks aangegeven. Helaas nog geen reactie op de gestuurde mail. Als die er na de Kerst niet is, dan maar een brief sturen. :?

Antonio Visser
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jan 2008 16:34

Re: Nog een geval van UPC-bedrog

Ongelezen bericht door Antonio Visser »

Die reactie ga je van upc echt niet krijgen. Ik spreek uit ervaring. Mijn advies: opzeggen en naar een andere aanbieder gaan.

het mannetje
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:42

Re: Nog een geval van UPC-bedrog

Ongelezen bericht door het mannetje »

Ik heb zelf ook UPC en inderdaad heb ik dit ook meegemaakt, maar naar 2 weken was alles netjes geregeld naar het oude pakket en heb ik zelfs 2 % korting gekregen op mijn volgende maandfactuur wegens ongemak.

Dus mijn ervaring is dat het toch netjes opgelost kan worden.

Antonio Visser
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jan 2008 16:34

Re: Nog een geval van UPC-bedrog

Ongelezen bericht door Antonio Visser »

Vreemd dat ze dat dan niet netjes ook bij anderen oplossen...

Jezper-UPC
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 okt 2007 16:32

Re: Nog een geval van UPC-bedrog

Ongelezen bericht door Jezper-UPC »

George Pol,

Hoe is het afgelopen met deze vervelende kwestie? Wanneer we nog wat voor je kunnen doen kun je dit probleem ook mailen naar [email protected].

MVG,

Webcare-UPC

Antonio Visser
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jan 2008 16:34

Re: Nog een geval van UPC-bedrog

Ongelezen bericht door Antonio Visser »

Jezper upc,

Als ik even voor m'n beurt mag spreken, laat die afdeling verkoop eens doorlichten. En laat upc eens reageren op ingediende klachten. Ikzelf heb in november 2007 een klacht ingediend naar aanleiding van een upc-verkooptruck. Nu vandaag, 19 januari 2008 nog geen inhoudelijke reactie op ontvangen.

Shawasha
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2008 13:29

Re: Nog een geval van UPC-bedrog

Ongelezen bericht door Shawasha »

Hallo allemaal,
Wij hebben ook UPC media box, wij hebben altijd via de ondemand menu uitzending gemist kunnen ontvangen.
Upc is alleen alles aan het omzetten en wij moeten dat dan vernemen door te bellen naar een 0800 nummer (a 10 eurocent per minuut) dus nu moeten wij er ineen keer voor gaan betalen wat ik pertinent weiger.
Ik dacht dat uitzending gemist gratis dienst was van de omroepen ?
Iemand nog meer ervaring met deze upc actie ?

groetjes Shawasha

Hans van Doorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2007 13:55

Re: Nog een geval van UPC-bedrog

Ongelezen bericht door Hans van Doorn »

Ik heb ook eens zo'n vreemde reaktie gekregen. Toen ik in oktober 2007 UPC belde om te klagen over het feit dat zonder mijn toestemming mijn abonnement was veranderd vertelde de medewerker:

"Als U nog eens wordt gebeld door een UPC-verkoper met een aanbod dan kunt U het beste eerst ons (de afdeling klantenservice) bellen om na te vragen of het aanbod wel in de haak is."

Aangezien ik niet de enige ben die dit is overkomen vraag ik me ondertussen sterk af of UPC z'n eigen verkoopafdeling wel onder controle heeft.

Ik roep UPC dan ook op om schoon schip te maken en het directielid dat verantwoordelijk is voor dit klantenbedrog onmiddelijk op straat te smijten.

UPC heeft geen andere mogelijkheid meer om het vertrouwen in de organisatie te herstellen dan dat er koppen gaan rollen.

Gesloten