LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Complot-theorie

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Dubio

Complot-theorie

Ongelezen bericht door Dubio »

Hoe je deze zaak ook kunt bekijken:

Aegon is een solide bedrijf met een goede naam. In de goede tijd, tot en met 2000 hebben zij flink bijverdiend met LL.
Natuurlijk hebben analisten van dit bedrijf de naderende catastrofe voorzien. Als deze zeepbel uit elkaar zou spatten zouden er miljarden aan schuld ontstaan.

Aegon heeft er op tijd afstand van gedaan door LL te 'verkopen' aan Dexia voor een relatief laag bedrag.
Dexia wou naam maken op de Nederlandse markt.

Maar is dit wel zo?

Misschien hebben Aegon en Dexia deze zaak wel bekokstoofd omdat Aegon zijn goede naam wou houden, en deze zaak met teveel geld te maken heeft om redelijke compensatie aan gedupeerde LL klanten te bieden. Dexia zou benaderd zijn als incasso-bureau voor Aegon/LL.
Dexia hoeft niet populair te worden in Nederland, ze moet geld innen.
Geld wat eigenlijk verdampt is op de beurs.

Waarom dan de rechtzaak van Dexia jegens Aegon?

Het is onvoorstelbaar dat een Dexia geen kennis in huis had om te begrijpen wat ze met LL gekocht hadden. De rechtzaak is dus geheel voor de vorm. Net als de gedupeerden die de bank misleiding verwijten, verwijt Dexia Aegon misleiding.

Maar wij weten wel beter.

jan2
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2003 14:23

Re: Complot-theorie

Ongelezen bericht door jan2 »

Ga met je mee, die lui zijn gewend met miljarden te werken en weten best wel wat ze doen.
Wij denken soms slim te kunnen zijn tegenover Dexia door met bewijzen over misleiding en zo te komen maar reken er op dat die boeven alles doorgerekend hebben en alle senario's een paar jaar geleden de revue hebben laten passeren.
Zij wisten toch al veel eerder hoe onze restsschuld aan het oplopen was ?.
En zulke lui nemen gelijk maatregelen om zichzelf in te dekken.
We hebben het gezien in Amerika en AH, in het belang van de koers en in het belang van eigen bonussen vinden de meest schandalige praktijken plaats.
Over onze ruggen.
Het is te hopen dat de raad van wijzen van Zalm zich straks niet beperkt
met een aanbeveling dat de meest schrijnende gevallen ontzien moeten worden, maar dat ze hun hoofd in het5 wespennest durven steken.
Maar Aegon en Dexia zullen alles wel goed voor elkaar heben dat ze niks vinden, de boeven, over onze ruggen komen zij aan het geld.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Complot-theorie

Ongelezen bericht door aert0001 »

Dubio,

Dat is nog eens een interessante hersenkronkel, daar kan ik tenminste eens goed over na gaan denken, misschien zit jij wel héél erg dicht bij de realiteit. Zou mooi zijn om deze stelling wat verder aan te kleden.
Deze stelling biedt een heel ander perspectief.

Ton

Francien
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 aug 2003 15:32

Re: Complot-theorie

Ongelezen bericht door Francien »

Dus zou het proces Aegon - Dexia een truc zijn ?? Zou Dexia daar werkelijk zijn naam aan verlenen ? Straks zeggen jullie nog dat Aegon - Dexia gaat overnemen.

Ik weet het ook niet :oops: :cry:

Francien.

David
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2003 14:44

Re: Complot-theorie

Ongelezen bericht door David »

Ik heb wel eens gehoord dat in de jaren 20 of 30 er in New York ook heel veel mensen met geleend geld hadden belegd. Toen kwam die heel bekende beurscrash en de mensen konden hun schulden niet meer betalen. Sindsdien is zo'n beetje heel New York (de huizen) in handen van banken en dat soort instellingen, die toen massaal beslag gelegd hebben op de huizen van mensen die dat als onderpand hadden gebruikt.
Dit was ook een van te voren opgezet plan. Deze kennis heeft mij er zelfs van weerhouden om als armoedzaaier te gaan beleggen.
Dat dit gedoe met Legio Lease en soortgelijke bedrijven ook van te voren bedacht is, staat wat mij betreft vast.
De rijken bepalen namelijk of de beurs goed gaat of dat die zogenaamd "Crasht". Dat heeft helemaal niets met toeval of wat dan ook te maken.
En zo krijgen zij steeds meer en meer. En dit gaat over een paar jaar weer gebeuren en daarna weer...

learner
Berichten: 343
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:59

Re: Complot-theorie

Ongelezen bericht door learner »

Jan 2 schreef: "Het is te hopen dat de raad van wijzen van Zalm zich straks niet beperkt tot een aanbeveling, dat de meest schrijnende gevallen ontzien moeten worden (of iets dergelijks). Maar dat ze hun hoofd in het wespennest durven steken."

Ik kan mij niet voorstellen, dat zij zomaar 'spontaan' en 'eigener beweging' het 'werkelijke schandaal' 'diepgaand' zullen onderzoeken en aanpakken?

Stel je voor dat de diepgang van dit 'schandaal' werkelijk bekend wordt. Het is, mijns inziens, immers het topje van de ijsberg van een ware volksepidemie... :oops:

Heel wat 'hoge heren' zouden dan wel eens in hun hemd kunnen komen te staan... :shock: :roll:

En dat wil 'men' natuurlijk het liefst zoveel mogelijk voorkomen...

Dat blijkt wel: Na allerlei 'vingerwijzingen' van zogenaamde 'toezichthouders' (om juist dit soort ellende te voorkomen) ging men immers gewoon (al dan niet 'een ietsiepietsie aangepast') weer over tot de orde van de dag, alsof er niets gebeurd was... :P :P :P

De taak uitvoeren, doelgericht 'ingrijpen' was blijkbaar net iets te veel gevraagd... :roll: Zo'n commissie lijkt er dus gewoon voor de sier te zitten... :lol:

Iets dergelijks lijkt men het liefst NU WEER te doen... :!:


De gang van zaken is eigenlijk, dat er een keuze zal moeten worden gemaakt: (voor het gemak houd ik het maar even heel simpel...) :roll:


1. Gericht op het werkelijke schandaal ingaan... :twisted:

of

2. De zaak met betrekking tot de ergste gevallen zoveel mogelijk proberen te sussen (al dan niet ook nog eens oneigenlijk beschermd door de een of andere wet dan wel wetjes) onder het mom van: "we hebben er toch echt alles aan gedaan..." :?


Als we de geschiedenis er op naslaan leert dit ons dat in dit soort gevallen er meestal gekozen wordt voor een oplossing zoals beschreven onder 2. Deze keuze is vaak het gemakkelijkst en ontziet de verantwoordelijken het meest...

Zij zullen dus een beetje in de goede richting (hoogstwaarschijnlijk desnoods door onszelf) gedirigeerd, gestuurd dan wel GEDWONGEN moeten worden... :idea:

En dat kan slechts met behulp van: of een verantwoordelijk, integer en vastberaden kabinet of steekhoudende, correcte en weloverwogen PUBLICITEIT dan wel een combinatie van de twee...

Laten wij hopen dat men de GELOOFWAARDIGHEID hooghoudt... :!: :!: :!:

mvg, learner... :wink:

Hannes
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:56

Re: Complot-theorie

Ongelezen bericht door Hannes »

Het is een beetje een doem-scenario en ik kan me niet voorstellen, dat er onderlinge afspraken gemaakt zijn.

Hannes.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Complot-theorie

Ongelezen bericht door Dubio »

Het lijkt mij gewoon ondenkbaar dat een Dexia niet met dit doemscenario rekening heeft gehouden.
Ikzelf had al heel snel na het tekenen van het contract door wat voor linke bussines het was.

Alleen bij een stijgende beurs gaat het goed. Ik ben het niet eens met David dat het grote geld de beurs laat zakken. Maar een grote bank moet toch zeker op deze dingen voorbereid zijn.
Wat dat betreft denk ik dat de aanklacht van Dexia jegens Aegon geen schijn van kans maakt:
Dexia had onderzoeksplicht.
Aegon had informatieplicht.
Ik denk dat de dexianen best wel wat contractjes hebben ingezien voor ze de deal sloten. Wat dat betreft zal geen rechter de informatieplicht voldoende vinden en vangt Dexia bot.
Maar waarom dan die rechtzaak?
Dexia hoopt met een dergelijke uitspraak van de rechter dat dit dan ook geldt voor de gewone gedupeerden. Rechtsgelijkheid houdt namelijk in: gelijke monikken, gelijke kappen.

Of zijn Belgen echt dom?

Wij weten wel beter.

p.s. Balen dat ik me nu moet laten registreren, daar hou ik niet van. Maar ik hou teveel van dit forum.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Complot-theorie

Ongelezen bericht door Dubio »

geen rechter moet zijn: elke rechter

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Complot-theorie

Ongelezen bericht door Pieter »

Conplot theorie? Ik weet het niet.

Wat ik wel weet is dat het allemaal om het geld draait en dat men denkt van "Dat geld wat jij in je zak hebt zitten, hoe snel krijg ik dat in mijn zak?"

Mvg Pieter

Jean
Berichten: 85
Lid geworden op: 03 jul 2003 09:43

Re: Complot-theorie

Ongelezen bericht door Jean »

complot? :twisted: :evil: :idea: :arrow: :?:

jan2
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2003 14:23

Re: Complot-theorie

Ongelezen bericht door jan2 »

Ik denk dat Dubio gelijk heeft.
Kijk eens terug naar de vasthoudendheid van Dexia inzake het aanbod.
En alle kritiek tot nu toe.
Ze wisten waar ze aan begonnen toen ze alles overnamen.
Alles is ingecalculeerd.
Ze hebben niets te verliezen, als ze maar zoveel mogelijk geld binnen slepen voor Aegon.
Ze lachen ons uit daar in Amsterdam.
Hoevel brieven moeten jullie nog van hen beantwoord krijgen?
Ze hebben maling aan ons, hun plan staat vast.

Alleen een soort parlementaire enquete zou inzicht kunnen geven
in wat er is gebeurd daar.
Maar zelfs daar heb ik geen vertrouwen in. Ik hoor het de grote bonzen alweer zeggen : "Hier laat mijn geheugen me in de steek"
Zou trouwens wel een aardig vervolg op dit forum zijn als de commissie
uit leden van dit forum samengesteld zou worden door Zalm.
Ik wil wel voorzitter worden...wat schuift zoiets ???.
getekend Jan2.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Complot-theorie

Ongelezen bericht door Dubio »

He jan2,

Dan wordt ik penningmeester: 10 euro naar de gedupeerden, een naar mij. Dat schiet wel op!!!

jan2
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2003 14:23

Re: Complot-theorie

Ongelezen bericht door jan2 »

Melanie heeft (met een t!) mijn hart gestolen, de opbrengst van al mijn te declareren ritjes naar Den Haag zijn voor haar, reken maar uit.!!!
Mijn eigen honorarium is ongeveer som betaalde termijnen + restschuld.
Niet slecht dacht ik zo, dan ben ik tenminste niet afhankelijk van de uitkomst.......-:)
corrupt zootje overal, vertrouw onderhand mezelf niet meer..........

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: Complot-theorie

Ongelezen bericht door Luc »

Hoi Dubio,

Interessant wat je daar schrijft. Zelf heb ik weinig overzicht in die materie alhoewel ik wel weet dat banken en verzekeraars tot het absolute uiterste kunnen gaan om onder hun plicht uit te komen.

Al deze aandelenlease-contracten zijn bij Aegon bedacht. Inderdaad krijgt Dexia nu de slechte naam, of ze dat nou wisten of niet.

Aegon heeft nog een naam te verliezen, Dexia niet meer. Wat dat betreft zou je gaan denken aan het uitbreiden van de aandacht naar Aegon toe. Die gasten komen er nog bijzonder goed mee weg tot nu toe.

Nogmaals: heel interessant wat je schrijft, ik lees graag de verdere reacties nog.

Vgr,

Luc

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Complot-theorie

Ongelezen bericht door Pieter »

Dat Dexia wist wat ze in huis haalden lijkt mij wel.

Ze zeggen wel dat ze door Aegon in boot zijn genomen maar hoelang hebben ze die wanproducten nog verkocht toen ze Labouchere hadden ovegenomen? De verkoop stopte pas toen de grote klachten stroom op gang kwam.

Je moet als moederbedrijf goed blind zijn als je niet weet wat je dochtermaatschappij aan de man brengt. En als ze het echt niet wisten dan hebben ze denk ik een andere wet overtreden. Ik ben niet zo thuis in de wetboeken maar het lijkt me dat daar wel een regeltje te vinden is over het bank en krediet wezen wetgeving.

Mvg Pieter

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Complot-theorie

Ongelezen bericht door aert0001 »

Het is nog interessanter aan het worden, heel pienter deze complot-theorie, en best aannemelijk, dexia als incassobureau voor Aegon, en Aegon, die schuift ook nog wat van de eigen mensen door naar Dexia.
Toeval? Ondertussen krijgt Aegon ook nog een beschuldigende vinger van Dexia, is dat mooi of niet, lijkt in ieder geval geloofwaardig, zeker naar de simpele gedupeerde toe. Goh we zijn onderdeel van een crimineel spel op niveau, en worden compleet onder toezicht kaal geplukt.
Gaat er nu nog steeds iemand door met betalen? of gaan we toch maar in verzet? Laat dit onderwerp nog lekker doorgroeien.

Ton

Henriëtte
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 jul 2003 13:09

Re: Complot-theorie

Ongelezen bericht door Henriëtte »

Ga maar lekker slapen en dromen over Sinterklaas. Stelletje dwazen natuurlijk werkt het niet zo. Het zijn concurrenten en jullie slaan door hier op het forum.

Blijf met je benen op de grond staan en laat je niet vernachelen door onruststokers.

Sleep well.

melanie
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jul 2003 01:31

Re: Complot-theorie

Ongelezen bericht door melanie »

:oops: :P :lol: Meen je dat nou?????

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Complot-theorie

Ongelezen bericht door Dubio »

Up, samen met Willems.

Gesloten