LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] advocatenkantoor duitsland

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
marion88
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2007 20:27

advocatenkantoor duitsland

Ongelezen bericht door marion88 »

We kregen vandaag een brief van AUER WITTE THIEL, rechtsanwalte uit Munchen. Zij treden op als advocaat voor bedrijf 2000charge Inc., 530 South Lake Ave. Suite 303, 91101 California. Wij zouden een online aanbieding bij www. GXBill.Com hebben geboekt. Echter wij hebben niets geboekt en de naam waaronder geboekt is en het e-mailadres is niet van ons. Zij geven aan dat het IP-adres van onze computer waarmee de eigenaar van de pc achterhaald kan worden daarbij is opgeslagen. Wij worden verzocht binnen 1 dag een bedrag te betalen op een bankrekeningnummer van de Rabobank in Helmond. Zo niet dan worden gerechtelijke stappen tegen ons ondernomen.
De naam op de envelop is niet juist, straat verkeerd gespeld, huisnummer goed, postcode fout en woonplaats goed.
Wij hebben sterk het idee dat dit een oplichting is. Wie komt dit bekend voor??

consument12345
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2007 19:54

Re: advocatenkantoor duitsland

Ongelezen bericht door consument12345 »

beste mevrouw,

aangezien ik bij het 'googlen' uw bericht vond op tros radar wil ik hierbij graag reageren.Ik ben eerder met een dergelijke zaak geconfronteerd.

Het bericht is afkomstig van een Duitse deurwaarder/ incassobureau uit Munchen die samenwerkt met LiberEco, overigens ook een incassobureau. Ik heb het sterke vermoeden dat deze vordering afkomstig is van een datingsite (match.com) danwel hiermee verband houdt.
Het kan zijn dat uw contactgegevens zijn ingevoerd (automatisch) bij deze site terwijl u op internet aan het surfen was. Wellicht bent u ook 'abonneehouder' van deze site.
Ik ga in contact treden met dit bedrijf om te vragen of ze de vordering kunnen overleggen waaruit blijkt dat er bepaalde producten/ diensten zijn besteld. U zou dit uiteraard ook kunnen doen door even te bellen (in het Engels ben ik bang). Ik zou in ieder geval niet zomaar gegevens verschaffen danwel aanvullen. Ik weet niet wat de hoogte is van uw bedrag maar voor minder dan 250 euro wordt er vrijwel nooit geprocedeerd....Het kan natuurlijk wel zijn dat ze dit doen, hier zijn ze immers vrij in.
Ik ga uitzoeken waar dit eventueel vandaan komt en aan hun bewijs te vragen waaruit een en ander blijkt. Pas daarna zou ik een en ander gaan betalen. Voor die zgn gerechtelijke stappen zou ik niet zo bang zijn. Wel ben ik benieuwd naar het bedrag van jullie zaak.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: advocatenkantoor duitsland

Ongelezen bericht door gravedigger »

A W T meldt op zijn website dat zij contacten hebben met heel Europa. Dat verklaart waarpm er op een rekening in Helmond gestort moet worden. Dat zal ook wel een incassobureau zijn. Ik kan er niet achterkomen met welke ze samenwerken.

freeek
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:46

Re: advocatenkantoor duitsland

Ongelezen bericht door freeek »

Ik kreeg vorige week ca de 13e ook een brief van Auer Witte Thiel of ik maar eventjes 121 euro wilde betalen voor.. ja waarvoor? Op mijn vraag om een bewijs van bestelling gingen ze niet in; nogal intimiderend. Wat moet ik ermee? Ik heb weleens op een website iets ingevuld maar omdat ik er niet uitkwam hoe te betalen (ik heb geen creditkaart) heb ik het afgekapt en ervan afgezien. De bestelling is m.i. pas rond wanneer de wetteljik procedures voor aankoop via internet helemaal worden gevolgd dus via codes, wachtwoorden voor betalnig e.d.. Dat vertelde althans de Rabobank mij.

trosfan
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2007 14:04

Re: advocatenkantoor duitsland

Ongelezen bericht door trosfan »

Hallo lezer,

Ook wij kregen 14 dec. jl. een brief van AUER WITTE THIEL, RECHTSANWÄLTE uit München. Met gegevens dat zij optreden als advocaat voor bedrijf 2000charge Inc., 530 South Lake Ave. Suite 303, 91101 California. Ook vanwege boeking van een online aanbieding. Misschien wel gesurfd, zeker niks geboekt!

Enkele punten van aandacht:
- Onze postcode is niet volledig en de plaatsnaam klopt niet.
- Het telefoonnr. en faxnr. van de brief komt niet overeen met wat zij op hun site vermelden.
- Of we binnen 5 dagen 141,38 willen overmaken; 102,38 + 22,- bankkosten + 39,- advocaatkosten.
Wat volgens mij opgeteld uitkomt op 163,38!
- De postzegel is als stempel afkomstig uit Zürich (Zwitserland), waarom niet uit Duitsland zelf?
- Het is 4 maanden geleden dat de boeking plaats vond en ineens ligt er een advocatenbrief op de deurmat waar we nog geen eens in het Nederlands op kunnen reageren.
- Er staat geen naamsondertekening op de brief, enkel het woord Advocaten en de handtekening is gewoon een hoofdletter A.

Ook wij denken dat dit oplichting is. Hoe komen we hier achter?

marion88
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2007 20:27

Re: advocatenkantoor duitsland

Ongelezen bericht door marion88 »

Bedankt voor de reacties, wij hebben inmiddels een tweede brief gehad met nagenoeg dezelfde bewoordingen.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: advocatenkantoor duitsland

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Incasso uit Duitsland??

Gelezen dit alles zou ik u allen dringend aanraden om met uw brief naar het dichtsbijzijnde politiebureau te gaan en alle andere reacties hier van mede-lotgenoten met alt-printscreen naar een tekstverwerker te kopiëren en ook mee te nemen.

Het is TE toevallig dat nu plotseling meerdere personen zo'n brief krijgt.
Dit moet haast wel een nieuwe vorm van oplichting zijn.

Eventueel kunt u ook per brief bij de gemeente waar deze brief vandaan zou komen volgens het opgegeven adres navraag doen.
Naar mijn ervaring kan dit gewoon in het nederlands.
Men is daar best in staat om dit te vertalen.

Grootvader

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: advocatenkantoor duitsland

Ongelezen bericht door gravedigger »

Lijkt mij sterk dat dit kantoor zich leent voor oplichting. Kijk even op de site, en dan vooral naar de Impressum http://auerwittethiel.de/

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13
Locatie: Zwaag

Re: advocatenkantoor duitsland

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Misschien wordt enkel de naam van dat bedrijf gebruikt en is het bankrekeningnummer van een bende oplichters. Mijn advies: betaal niet, ga eventueel naar de politie als de post blijft komen.

freeek
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:46

Re: advocatenkantoor duitsland

Ongelezen bericht door freeek »

Ik had contact met het europees consumenten centrum (ECC) en zij doen er wat aan; de juridische afdeling zoekt contact met Duitse advocaten enz..

gdoor
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2008 21:23

Re: advocatenkantoor duitsland

Ongelezen bericht door gdoor »

Ook wij kregen vandaag (7 januari 2008) een brief van Auer Witte Thiel met de sommering om € 150,03 op een rekeningnummer van de Rabobank in Helmond over te maken. Wij zouden de definitieve aanmelding voor de online aanbieding van de datingsite match.com niet hebben betaald (€ 111,03) aan de vertegenwoordiger van match.com, het bedrijf LiberECO payment solutions. Men geeft aan dat men dat bedrag niet van de rekening kon afschrijven, maar men geeft niet aan van wiens rekening en van welk nummer men gepoogd heeft af te boeken.
Men vermeerdert het te betalen bedrag met € 10,25 aan aanmanings- en bankkosten en € 39,= aan advocaatkosten. Totaal € 150,03

Wij zijn ons echter van geen aanmelding bewust. De website match.com is ons onbekend. Wij hebben geen eerdere verzoeken tot betaling gekregen.

In de adressering ontbrak een letter in de straatnaam en een letter in de postcode. Opvallend is dat het in de brief genoemde adres van LiberECO niet overeenkomt met het adres op hun website. Het berichtje van trosfan nalezend, merk ik dat ook bij ons de optelling niet klopt en ook in de brief die wij ontvingen komen de telefoon- en faxnummers niet overeen met wat Auer Witte Thiel op zijn website vermeldt. Het lijkt mij bovendien dat een zichzelf respecterend advocatenkantoor gebruik van briefpapier met eigen opdruk. Dit lijkt gewoon print/kopieerpapier.

Ik hoop dat meer mensen hun ervaringen hier willen delen. Dit is gewoon naar oplichting.

trosfan
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2007 14:04

Re: advocatenkantoor duitsland

Ongelezen bericht door trosfan »

Wij hebben tussen Kerst en Oud en Nieuw wederom een 2e identieke brief ontvangen via post en via e-mail. We wachten af wat er nu gaat gebeuren!

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: advocatenkantoor duitsland

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Weleens van Nigeriaanse oplichting gehoord? Dit is zo'n typisch voorbeeld van hoe zij te werk gaan. Ook op internet komt dit regelmatig voor en misbruiken zij de naam van gerenomeerde bedrijven. Logo's worden gewoon van internet gecopiërd en geplaatst op hun eigen brieven.
Dikwijls komen dergelijke berichten ook via e/mail binnen en wordt naar een site verwezen die eveneens gecopiërd is. Het lijkt dan wel echt en het is eenvoudig te controleren door op de link te gaan staan en onderin op de taakbalk de URL uit te lezen. Meestal staat er ergens een punt, hoofdletter of streepje extra waarmee de valse site van de echte is te onderscheiden.
In de rubriek "mogelijke oplichters" staan tal van voorbeelden van brieven door "advocaten" geschreven van nog te verdelen erfenissen die in een kort verleden rijkelijk zijn verstuurd.

Vr. Gr. Hans.

thom3
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2008 11:04

Re: advocatenkantoor duitsland

Ongelezen bericht door thom3 »

We kregen vandaag een brief van AUER WITTE THIEL, rechtsanwalte uit Munchen. Zij treden op als advocaat voor bedrijf 2000charge Inc., 530 South Lake Ave. Suite 303, 91101 California. Wij zouden een online aanbieding bij www. cafemaximum.Com hebben geboekt. Echter wij hebben niets geboekt en de naam waaronder geboekt is en het e-mailadres is niet van ons. Zij geven aan dat het IP-adres van onze computer waarmee de eigenaar van de pc achterhaald kan worden daarbij is opgeslagen.
We betalen natuurlijk niet maar weet ook niet wat we nog kunnen verwachten.

Weet iemand wat we hier aan kunnen doen, rob

kica1
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:40

Re: advocatenkantoor duitsland

Ongelezen bericht door kica1 »

Staat de rekening bij de Rabobank in Helmond wel op naam van het bewuste advocatenkantoor? Mogelijk is het verstandig om dit te melden bij de bank.

Belastingraadsman
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 dec 2007 17:02

Re: advocatenkantoor duitsland

Ongelezen bericht door Belastingraadsman »

Stel de volgende feiten eens vast. U heeft geen enkele boeking of bestelling gedaan. Kortom, u bent geen enkele overeenkomst aangegaan betreffende de vordering, dan hoeft u ook niet te betalen. Met de komst van de computers kunnen de gekste dingen ontstaan, dit komt door de mensen die er achter zitten. Deze zaken kwamen vroeger vrijwel niet voor, en verbaas mij dan ook dat de mensen verbaast reageren. Als u nu eerst eens het kaf van het koren gaat scheiden, dan is er al 30% opgelost. Ga niet in op aanbiedingen en informatie die via internet, de kranten en reclame u bereiken. Het gaat alleen om uw geld, en verder bent u niet belangrijk. Goede doelen, en zijn er maar 5, en de andere houden zich (waarschijnlijk) aan wet en dat is het. En als er meer uit u te halen valt, dan zijn er nog snelle, slimme jongens, en vervolgens de oplichters. (legaal of illegaal) die daar hun beroep van hebben gemaakt. Als u een brief (aangetekend) ontvangt en de inhoud overeenkomt niet met het bovenstaande, plak hem weer dicht met plakband en dan retour afzender, of doe er een berichtje in (zet GEEN handtekening) dat u een copie wenst te ontvangen van de door u getekende overeenkomst, dit bericht vast nieten aan de door u ontvangen brief. en stuur hem terug met retour afzender. Vermeld vervolgens dat u ( en doe dat ook) aangifte van poging tot oplichting gaat, c.q. heeft gedaan. Maak een kopie of beter nog maak een scan, dan kunt u dit ook per email verzenden. Krijgt u geen copie van de overeenkomst reageer dan niet meer, en wacht rustig een dagvaardiging van de rechtbank af. Of stuur mij een reactie

Groeten
Belastingraadsman

freeek
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:46

Re: advocatenkantoor duitsland

Ongelezen bericht door freeek »

Hallo, Onderstaande Email ontvangen. Ik heb ooit een website bekeken. Mijn gegevens ingevuld maar omdat ik niet wist hoe betaling werkte (ik heb geen credit card) weggeklikt. En nu wordt ik geacht te betalen. Verder negeren? Ik heb jullie brief al doorgestuurd maar dat weerhoudt ze niet kennelijk om toch door te gaan.
met vriendelijke groet
,
Geachte(r) Frau/Herr Freek van Ginkel,

Tot op heden hebben wij, ook vanwege financiële redenen, uw dossier niet
naar Nederland gestuurd.
U hebt tot nu toe niet gebruik gemaakt van de gelegenheid om de tegen u
ingestelde vordering te
voldoen. Het verschuldigde bedrag van EUR 122,46 dient nog altijd te worden
betaald. Aangezien wij u al
meerdere malen hebben geschreven en hierop geen reactie kregen, kunnen wij
uit uw betalingsgedrag
opmaken dat u op dit moment niet over voldoende financiële middelen beschikt
om het uitstaande
bedrag in één keer te betalen.

Om deze reden is onze mandant bereid om akkoord te gaan met betaling
in termijnen. Klik hiertoe op "Antwoorden" in uw menubalk, voer het door
u maandelijks te betalen bedrag in en stuur de e-mail onmiddellijk terug
naar ons.
Aarzel niet om ook kleine bedragen op te geven!
Wij zullen ons bij onze mandant sterk maken voor uw voorstel. Zelfs
vermindering
van de vordering is eventueel mogelijk!
Let erop dat wij deze mogelijkheid nog tot en met

18.03.08

kunnen openhouden!!

Indien deze termijn ongebruikt verstrijkt, is betaling in termijnen evenals
vermindering
van de vordering niet meer mogelijk!
In dat geval zijn wij gehouden het totale bedrag, zoals aangekondigd, met
hulp van de
rechtbank in te vorderen en de vordering zonder compromissen door te zetten.
Betaling met kwijtschelding van schulden kunt u onder vermelding van het
dossiernummer 19870015076
alleen op de volgende rekening overmaken (of op een hieronder vermelde
bankrelatie):

rekeningnummer: 1040.71.397
bankrelatie: Rabobank Helmond

Vermeld in ieder geval het dossiernummer en neem de gestelde termijn strikt
in acht!

Schrijf of mail in het Duits of Engels.

Met vriendelijke groet

Auer Witte Thiel
Advocaten
Procesafdeling

Bayerstraße 27, 80335 München
Tel.: +49 (089) 59 06 83 16
FAX: +49 (089) 59 06 83 145
www.auerwittethiel.de
[email protected]

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: advocatenkantoor duitsland

Ongelezen bericht door antonh »

Nooit doen,
Schrijf of mail in het Duits of Engels.
Zij sturen je in het Nederlands dus als je antwoordt ook in het Nederlands.
En Freeek jij hoeft die buitenlandse talen niet te beheersen.
En als je ze beheerst pas op met schrijven, zeker in het Duits.
Dan is snel iets anders uit te leggen als je wat schrijft.
Gewoon in het Nederlands schrijven.
En anders jammer dan.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: advocatenkantoor duitsland

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Für die leute :lol:
http://www.antispam.de/forum/archive/in ... -8120.html

leesvoer hier wordt dezelfde bankrekening van de maffia Rabobank Helmond genoemd.

smietje
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2008 19:19

Re: advocatenkantoor duitsland

Ongelezen bericht door smietje »

ik heb het ook nu.heb 2x netjes betaald,en dacht dat ik geen problemen kan krijgen.afspraak was 25 euro per maand.het totaal was iets van 86 euro.tis niet veel maar zonde van het geld.van mij krijgen ze niets meer.laat die rechtspraak maar komen.stellietje oplichters.ik ben laaiend.laat diegene maar bij de rechtzaak aanwezig zijn,dan zullen we het beleven.klootzakken zijn het.hieronder wat ik per mail kreeg

Sehr geehrte(r) Mevrouw/Heer [persoonsgegevens door Moderator verwijderd] wir haben Ihnen per e-mail, Ihrer Bitte nach Ratenzahlung entsprechend,einenTeilzahlungsvergleich übersandt. Nach Wiedervorlage Ihrer Akte mussten wirleider feststellen, dass die vereinbarte Ratenzahlung von Ihnen nichteingehaltenwurde. Ihr Zahlungsverhalten können wir nicht nachvollziehen, da die Zahlung vonRatenauf Ihren eigenen Wunsch hin erfolgte. Mit diesem Wunsch haben Sie Ihregrundsätzliche Zahlungsbereitschaft ausgedrückt und die Forderung somitanerkannt. Wir sind nunmehr beauftragt, die Ratenzahlungsvereinbarung fristlos zukündigen,wenn Sie nicht bis spätestens 19.05.08 eine Rate auf das unten angegebeneKonto zum Ausgleich bringen. Sollte die Rate nicht fristgemäß bei uns eingehen, werden wir unverzüglichundohne weitere Mitteilung die Ratenzahlungsvereinbarung kündigen und dieForderungunserer Mandantschaft gerichtlich titulieren lassen. Wir können Ihr verhalten, gerade im Hinblick auf Ihren Wunsch nach einerRatenzahlung und der damit verbundenen Anerkennung der Forderung nichtnachvollziehen. Wir erwarten daher nunmehr einen fristgemäßen Zahlungseingang. Mit freundlichen Grüßen Auer Witte ThielRechtsanwälteProzessabteilung Bayerstraße 27, 80335 MünchenTel.: +49 (089) 59 06 83 16FAX: +49 (089) 59 06 83 [email protected] Bankverbindung: Deutschland: Hypovereinsbank: Kontonummer: 659707551 BLZ: 70020270 IBAN: DE36 7002 0270 0659 7075 51; SWIFT (BIC)HYVEDEMMXXX Österreich: Salzburg München Bank: Kontonummer: 100255 BLZ: 19645 IBAN: AT17 1964 5000 0010 0255; SWIFT (BIC):RVSAAT2SSMB Schweiz: SWISS POST - PostFinance: Kontonummer: 40-635038-4 Clearing:09000 IBAN: CH77 0900 0000 4063 5038 4; SWIFT: (BIC)POFICHBEXXX Niederlande: Rabobank Helmond: Kontonummer 1040.71.397 IBAN: NL30 RABO 0104 0713 97; SWIFT (BIC) RABONL2U Diese E-Mail enthält vertrauliche und/oder rechtlich geschützteInformationen. Wenn Sie nicht derrichtige Adressat sind oder diese E-Mail irrtümlichhaben, informieren Siebitte sofort den Absenderund vernichten Sie diese Mail. Das unerlaubte Kopieren sowie die unbefugteWeitergabe dieser Mailist nicht gestattet. This e-mail may contain confidential and/or privileged information. If youare not the intendedrecipient (or have received this e-mail in error) please notify the senderimmediately and destroy.

Gesloten