| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Door de bomen het bos niet meer zien
-
keukenprincess
Door de bomen het bos niet meer zien
Omdat men meestal maar een paar keer in zijn leven een nieuwe keuken uitzoekt zou ik graag een goede keuze maken dus ben me aan het oriënteren op de keukenmarkt. Maar door alles wat ik hoor, zie en lees, zie ik door de bomen het bos niet meer. Daarom een vraag en ik hoop dat iedereen een eerlijk, objectief antwoord wil geven.
Welke keuken zou jij op dit moment kiezen (prijs/kwaliteit) als je zelf een keuken zou kopen?
Welke keuken zou jij op dit moment kiezen (prijs/kwaliteit) als je zelf een keuken zou kopen?
Re: Door de bomen het bos niet meer zien
Wat een totale onzin, tenzij je wilt bepalen hoeveel verkopers van elk merk op dit forum actief zijn. Iedereen staat toch meestal achter zijn eigen merk . Het is niet slim de hand te bijten van degene die je voedt, snap je. Hiermee heb je dus echt het brevet van onvermogen dubbel en dwars verdient Prinses. Wat maak jij je het leven zuur zeg, doe je dat met alles wat wil kopen op deze manier. Bij de bakker liggen ook zoveel verschillende broden. En er is zoveel verschillende lippenstift. En wat dacht je van kleding, ook al zo moeilijk! Jongen, jongen, jongen. Het lijkt me voor een normaal mens niet zo ingewikkeld om op ze minst de verschillen tussen Alno, Siematic, Bulthaup en bijvoorbeeld Ikea te ontdekken. Begin daar dan maar mee, dan is het rijtje in ieder geval wat korter.
Vrij onzinnig topic dit,missen ook nogal wat merken overigens,mocht je het lijstje al willen maken....
-
keukenprincess
Warning, dit getuigt van géén respect, ik hoop niet dat ik ooit bij jou in je keukenzaak kom. Heb jij érgens gelezen dat ik dat met alles zou doen? Ik vind het namelijk wel een wezenlijk verschil of ik een keuken aanschaf of een mascara, volkorenbrood of een spijkerbroek. Laat mensen toch in hun waarde en als je het onzin vindt sla het topic dan over en lees het niet en voorál reageer niet. Zonde van je tijd en moeite.Hiermee heb je dus echt het brevet van onvermogen dubbel en dwars verdient Prinses. Wat maak jij je het leven zuur zeg, doe je dat met alles wat wil kopen op deze manier. Bij de bakker liggen ook zoveel verschillende broden. En er is zoveel verschillende lippenstift. En wat dacht je van kleding, ook al zo moeilijk! Jongen, jongen, jongen.
-
CocaCola81
Hacker Systemat, van dit merk ben ik (via het forum/keukenzaken) het meest overtuigd dat dit het meeste kwaliteit voor m'n budget biedt.
Beste Keukenprincess,
Het beste merk staat er niet eens tussen.
Ik stem niet mee....
Ga shoppen en haal informatie. Gewoon zelf een beslissing nemen door budget en product te combineren. Kwaliteit haal je er zo tussenuit.
MVG
Het beste merk staat er niet eens tussen.
Ga shoppen en haal informatie. Gewoon zelf een beslissing nemen door budget en product te combineren. Kwaliteit haal je er zo tussenuit.
MVG
Beste Princess,
Wat veel van de deskundigen ook zeggen, kwaliteitsverschillen tussen deze keukens zijn moeilijk te definiëren. De verschillen zijn vaak minimaal en veel zaken op het gebied van kwaliteit zijn vooral door keukenverkopers ook niet te beoordelen, monteurs hebben vaak een beter zicht op de verschillen. Echter, monteurs beoordelen weer meer de praktische kant van een merk (montage technisch). Welk systeem is makkelijker bij het monteren en dergelijke zaken .......de plinten bijvoorbeeld, zijn de plintroosters al voorgemonteerd (dat scheelt ze dan weer 10 minuten) wat voor beugeltjes en plinthoekjes zitten erbij, natuurlijk zeggen deze zaken meestal niets over kwaliteit.
Het hele verhaal over het keuken beslag is ook niet echt relevant meer daar de meest gebruikte merken Grass, Hettich en Blum allemaal prima merken zijn. Natuurlijk zijn er onderling kleine verschillen, het ene type scharniertje is net wat eenvoudiger af te stellen dan het andere of het soft sluit systeem is net wat handiger te plaatsen of af te stellen maar al deze zaken bepalen mijns inziens niet de kwaliteit (levensduur) van een keuken. Natuurlijk zijn er wel verschillen in uitvoering, het ene merk beslag heeft meer mogelijkheden in bijvoorbeeld lade indelingen, dit bepaalt wel de luxe van een keuken maar niet de kwaliteit.
Veel consumenten zien bij keukens in een prijsverschil ook gelijk een kwaliteitsverschil. Dit is echter lang niet altijd terecht (tenzij je een Ikea-, bouwmarkt- of laag segment keuken vergelijkt met de eerder genoemde merken) daar de meeste prijsverschillende worden veroorzaakt door uitvoeringsverschillen en luxe. Dit is al door eerdere reacties gemeld, hoe meer mogelijkheden qua kleur, kastuitvoeringen, indelingen en luxe hoe duurder een merk is en zich ook zal positioneren in de markt. Een kunststof deur is per definitie niet slechter dan een lak deur maar is wel voordeliger. Dit is bij meerdere onderdelen van een keuken het geval.
Het beste is dus de verschillende merken zelf in de showroom te bekijken en zelf beoordelen wat jou het meeste aanspreekt, als je dat doet dan zul je geen spijt krijgen van je uiteindelijke keuzen.
Ik kreeg zoveel lof in een andere topic....ik dacht ik probeer het nog eens.
GWTE
Wat veel van de deskundigen ook zeggen, kwaliteitsverschillen tussen deze keukens zijn moeilijk te definiëren. De verschillen zijn vaak minimaal en veel zaken op het gebied van kwaliteit zijn vooral door keukenverkopers ook niet te beoordelen, monteurs hebben vaak een beter zicht op de verschillen. Echter, monteurs beoordelen weer meer de praktische kant van een merk (montage technisch). Welk systeem is makkelijker bij het monteren en dergelijke zaken .......de plinten bijvoorbeeld, zijn de plintroosters al voorgemonteerd (dat scheelt ze dan weer 10 minuten) wat voor beugeltjes en plinthoekjes zitten erbij, natuurlijk zeggen deze zaken meestal niets over kwaliteit.
Het hele verhaal over het keuken beslag is ook niet echt relevant meer daar de meest gebruikte merken Grass, Hettich en Blum allemaal prima merken zijn. Natuurlijk zijn er onderling kleine verschillen, het ene type scharniertje is net wat eenvoudiger af te stellen dan het andere of het soft sluit systeem is net wat handiger te plaatsen of af te stellen maar al deze zaken bepalen mijns inziens niet de kwaliteit (levensduur) van een keuken. Natuurlijk zijn er wel verschillen in uitvoering, het ene merk beslag heeft meer mogelijkheden in bijvoorbeeld lade indelingen, dit bepaalt wel de luxe van een keuken maar niet de kwaliteit.
Veel consumenten zien bij keukens in een prijsverschil ook gelijk een kwaliteitsverschil. Dit is echter lang niet altijd terecht (tenzij je een Ikea-, bouwmarkt- of laag segment keuken vergelijkt met de eerder genoemde merken) daar de meeste prijsverschillende worden veroorzaakt door uitvoeringsverschillen en luxe. Dit is al door eerdere reacties gemeld, hoe meer mogelijkheden qua kleur, kastuitvoeringen, indelingen en luxe hoe duurder een merk is en zich ook zal positioneren in de markt. Een kunststof deur is per definitie niet slechter dan een lak deur maar is wel voordeliger. Dit is bij meerdere onderdelen van een keuken het geval.
Het beste is dus de verschillende merken zelf in de showroom te bekijken en zelf beoordelen wat jou het meeste aanspreekt, als je dat doet dan zul je geen spijt krijgen van je uiteindelijke keuzen.
Ik kreeg zoveel lof in een andere topic....ik dacht ik probeer het nog eens.
GWTE
Een plintrooster? Zegt niets over kwaliteit maar is wel oerlelijk. Ook een keukenmonteur kijkt naar afwerking, tenminste, als hij van zijn vak houdt.
Ik denk dat de consument door het internet gek wordt van het aanbod. Vroeger bezochten mensen 1 of 2 winkels en namen een besluit. Nu blijft de twijfel maar sluimeren terwijl het op 1 ding blijft uitkomen:
vindt je het product het gevraagde bedrag waard?
Daarover kan maar 1 persoon beslissen en dat is de consument zelf.
MVG
Ik denk dat de consument door het internet gek wordt van het aanbod. Vroeger bezochten mensen 1 of 2 winkels en namen een besluit. Nu blijft de twijfel maar sluimeren terwijl het op 1 ding blijft uitkomen:
vindt je het product het gevraagde bedrag waard?
Daarover kan maar 1 persoon beslissen en dat is de consument zelf.
MVG
d'r zijn nog veeeel meeer merken, kijk maar es op www.keukenfabrikant.nl
en je hoeft er geeneens op te stemmen
en je hoeft er geeneens op te stemmen
Een plintrooster lelijk? Die verkoper op de Format stand tijdens de MOW die was pas oerlelijk...maar dat zegt niets over de kwaliteit van Format! Ofwel?Een plintrooster? Zegt niets over kwaliteit maar is wel oerlelijk.
GWTE
Beste GWTE,
Dus je kijkt wel naar de verkoper maar niet naar het product...... Ik dacht dat je al voorzien was van een wederhelft maar plakkende toesten en hengelen of Big G gelukkig in de liefde is, maken me aan het twijfelen
Kom op nou GWTE, geintegreerde ventilatie is toch veel mooier dan zo'n plintrooster.
Het uiterlijk van vertegenwoordigers zegt me helemaal niets. Als je daar waarde aan hecht begrijp ik dat je Wellmann hebt staan. Ik hoop alleen dat je dan in de goede regio zit.......wij wel
MVG
Dus je kijkt wel naar de verkoper maar niet naar het product...... Ik dacht dat je al voorzien was van een wederhelft maar plakkende toesten en hengelen of Big G gelukkig in de liefde is, maken me aan het twijfelen
Kom op nou GWTE, geintegreerde ventilatie is toch veel mooier dan zo'n plintrooster.
Het uiterlijk van vertegenwoordigers zegt me helemaal niets. Als je daar waarde aan hecht begrijp ik dat je Wellmann hebt staan. Ik hoop alleen dat je dan in de goede regio zit.......wij wel
MVG
kennen we nog een leuke topic over openen.
Welke vertegenwoordiger/ster is de leukste
effe denken..... chips....wat zijn d'r veel kerels in deze branche.
Tellen de meiden van de orderverwerking ook mee? Bij Hacker is d'r eentje, die heeft me toch een mooie.....
Welke vertegenwoordiger/ster is de leukste
effe denken..... chips....wat zijn d'r veel kerels in deze branche.
Tellen de meiden van de orderverwerking ook mee? Bij Hacker is d'r eentje, die heeft me toch een mooie.....
ik zou voor symatic gaan, door goede ervaringen van vrienden.
bruynzeel hebben we nu , kan ik alleen maar afraden!!
bruynzeel hebben we nu , kan ik alleen maar afraden!!