LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Telfort

Ongelezen bericht door alfatrion »

Providers gebruikers deze woorden om aan te geven dat gebruikers zonder kosten kunnen bellen naar VOIP, analoog en ISDN nummers. Ik denk dat je het juist verwarring schep door te verklaren dat VOIP geen vaste telefonie is. Ik associeer de lijn en niet de technologie bij de term vast. En dat doen de providers blijkbaar ook.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik denk dat je het juist verwarring schep door te verklaren dat VOIP geen vaste telefonie is.
Dat is het ook niet.

Het is juist steeds verwarrend door de technieken steeds zo simpel te noemen, omdat anders de leken het niet kunnen begrijpen.
Providers gebruikers deze woorden om aan te geven dat gebruikers zonder kosten kunnen bellen naar VOIP, analoog en ISDN nummers.
Dat doen ze omdat anders toch wat mensen het niet begrijpen.

En daar zit dus de fout.
Door steeds de betekenissen te veranderen, en zo simpel te maken, krijgen bepaalde termen steeds andere betekenissen.
En dat is juist zo verwarrend.

Daarnaast kan ik ook met een mobiele telefoon naar die nummers bellen.

En gratis bellen:
Geloof je het zelf?

Het is echt de grootste onzin om te zeggen dat als je gratis belt, dat je dan via een "vaste" telefoonlijn belt.
Ik denk dat je het juist verwarring schep door te verklaren dat VOIP geen vaste telefonie is. Ik associeer de lijn en niet de technologie bij de term vast. En dat doen de providers blijkbaar ook.
En daar maak je een hele grote fout.
Je moet juist wel kijken naar de technologie.
Want als je zegt dat iemand via de vaste telefoonlijn belt, dan zeg je dat die persoon via de oude analoge telefoonlijn belt, en dat is met VOIP absoluut niet het geval.

Rob A.
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 okt 2005 09:01

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Rob A. »

Anyway, BBCS zit weer behoorlijk het topic te vervuilen.
Who cares wat het precies is? Het is telefonie via een draad, dus vaste telefonie. Ook al gaat het over IP... internet.

Maar om weer even on topic te komen: de klantenservice van Telfort is echt de meest verschrikkele Klantenservice die er bestaat.

Zo asociaal als dit, dat heb ik echt nog nooit meegemaakt. Het is voor een ieder met Telfort te hopen, dat ze geen problemen gaan ondervinden, want anders zijn ze echt zwaar de klos.

Ze doen totaal niets om problemen te verhelpen, voordat je er erg in hebt, ben je 4 weken verder zonder internet, en zit je met een maagzweer, omdat je compleet genegeerd wordt door dat bedrijf.

TELFORT VERDIENT EEN BEVROREN DOUCHE!!!

Als ik had geweten dat het van KPN is, dan was ik er ook nooit aan begonnen. Het is HEL bij Telfort!!!!!

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: Telfort

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Hoofdargument is niet het zakelijk aspect maar de ontbetrouwbaarheid van Telfort.
Onbetrouwbaar? Mijn wensdatum was 9 Januari. Doordat Alice en dus BBned lomp deden over het contract (en dat is maandeijks i.p.v. jaarlijks) kon het pas per 18-01 en ik moet zeggen... Het werk waanzinnig!
Ik gebruik mijn internet thuis om ondermeer 's avonds en het weekend mijn e-mails te kunnen beantwoorden.
Daarvoor is het dus ook bedoeld. En als het dan niet werkt, dan heb je altijd nog onvoorziene omstandigheden waaronder dit valt.
Nu ik niet bereikbaar ben moet ik 2x per dag (nu dus ook op zondag nu ik dit bericht type) naar mijn werk adres.
En dus moet je die kosten terugvragen van je werkgever, en als je eigen baas bent heb je pech!
Dit kost extra tijd en brandstof. Het lijkt mij redelijk dat Telfort dit betaalt.
Telfort is geen zakelijke verbinding met SLA (Service Level Agreement) en dus heb je geen recht op compensatie (op zakelijk gebied). Dan had je maar moeten kiezen voor SLA support, en dit kost nogal wat centen dus het is kiezen SLA support bij een provider die dit biedt of een paar cent voor benzine en tijd. Aan jouw de keus, maar hoe je het ook draait of keert... dit is echt voor een duppie op de 1e rang willen zitten en dat noem ik persoonlijk toch echt geen goede bedrijfsvoering.

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Jack747 »

Kan de negatieve verhalen over Telfort niet onderschrijven. Heb eind december 2007 internet zonder telefoonnummer aangevraagd.

Keurig op de hoogte gehouden van het verloop, ook te volgen via internet.

Een week voor de aangekondigde datum was e.e.a. al actief.

Kortom, zonder enig probleem en conform afspraken is de aanvraag geregeld. Top!

Succes!

Jack

Hartchakra
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2008 01:53

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Hartchakra »

Ik kan me helemaal in de mening van Paulvl vinden. Wat een SLECHT bedrijf is Telfort (oud Tiscali). Ik heb heel veel problemen met ze gehad. De helpdeskmedewerkers zijn nog dommer dan je je kunt bedenken. Ze kunnen in het geheel niet lezen. Laat staan dat ze je helpen en antwoord geven op je vragen.
Nu eindelijk voor elkaar gekregen dat ze mijn ADSL abonnement stoppen (vraag niet tegen welke prijs). Ze geven aan dat ze de volgende dag de ADSL verbinding zullen verbreken! Hierdoor is er geen migratie mogelijk naar mijn nieuwe provider en moet ik 3 weken extra wachten (zonder internet) voordat de nieuwe provider mijn ADSL kan gaan verstrekken.
Problemen begonnen doordat ik in oktober 2007 een ADSL T6 abonnement afsloot met telefonie 3 maanden op proef. Dezelfde maand de telefonie opgezegd want het beviel niet. In december stuurde Tiscali me mail waarin ze me schreven dat ik de telefonie niet had opgezegd. Tevens worden facturen gestuurd 2 maanden van te voren. In januari, toen de proef van telefonie afliep, hebben ze me niet afgesloten van de telefonie. Wel factuur sturen. Toen begon het probleem echt met ze. Veel schrijven en hoge telefoonkosten moeten maken. Telfort (of oud Tiscali) behandelen je onbeschoft en ik kan wel stellen dat ze me treiteren.

Advies is om nooit met Telfort zaken te doen.

Paulvl
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2007 19:52

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Paulvl »

Vorige week na vier weken eindelijk het modem. Maar wel met een briefje dat ik blijkbaar het eerder opgestuurde modem niet had ontvangen. Wat een onzin. De klantenservice heeft zelf aangegeven het nimmer te hebben verstuurd en dit ook nooit van plan was te gaan doen.
Vandaag kreeg ik twee e-mails. een als reactie op mijn bericht dat ik het geincasseerde bedrag had laten storneren en een omdat ik te weinig heb betaald. In het eerste bericht geeft Telfort aan dat het abonnement conform mijn verzoek per eerstvolgende opzegdatume (20 december 2008) zal worden beeindigd. Voorts is het abonement ingegaan op 18 januari omdat ik op die datum het modem heb ontvangen. Maar men wil niet de kosten voor het bellen naar de klantenservice vergoeden. Ik heb even gereageerd dat men dat wel kan vinden, maar dat ik niet de kosten ga betalen voor het niet presteren van Telfort.
Het tweede e-mailbericht was om mij te herinneren dat ik nog een bedrag heb openstaan. En ja hoor het bedrag dat daar wordt genoemd is anders dan dat in het eerste bericht van Telfort. Dus intern communiceren kunnen ze ook al niet.
Op mijn klachten (drie brieven en de nodige e-mails) heb ik overigens nooit reactie gehad.
Telfort is gewoon niet geinteresseerd in klanten. Als het misgaat moet je bellen en verdienen ze nog behoorlijk aan je. Het zou goed zijn als Tros radar een keer aandacht besteedt aan deze wantoestanden.

Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

Ik ook heb nooit problemen met Telfort, zeg mijn abbonement altijd direct op wanneer ik mijn contract ben aangegaan en na 1 of 2 weken krijg ik bericht dat het afgesloten wordt per die en die datum, na aflopen van mijn contractperiode van 1 jaar, ik doe zelf altijd elk jaar weer een nieuw contract en dat is nu 300 min voor 7,95 naar alle nummers zie www.gsmweb.nl, daar bestel ik altijd en dat is de laatste paar jaar altijd telfort geweest.

Mvg,

Jeroen

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Big-V »

Ze kunnen het noemen zoals ze het willen, maar VOIP is géén vaste telefonie.

Vaste telefonie is dus de analoge vaste telefoonlijn (ook wel PSTN genaamd) en ISDN.
ISDN heet ook wel digitale telefonie.

Dus PSTN en ISDN lopen via het oude analoge vaste telefoonnet.

VOIP maakt van het vaste telefoonnet totaal géén gebruik.
Wel degelijk. Met IPB bel je via je ADSL-verbinding. Deze gaat gewoon over het koperdraadje van KPN, dus via het vaste telefoonnet.
Overigens doet dit technische aspect er helemaal niet toe in het licht van dit topic.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door BBCS »

Met IPB bel je via je ADSL-verbinding. Deze gaat gewoon over het koperdraadje van KPN, dus via het vaste telefoonnet.
Haha! Daar maak je een fout!!! :lol:

ADSL is alleen vanaf jouw huisaansluiting tot aan de centrale.

En vanaf de telefooncentrale (hoe moet je dat ding anders noemen) splits het zich.

Dus VOIP telefonie maakt helemaal GÉÉN gebruik van de oude analoge telefoonnet, maar verloopt compleet via het computernetwerk.

Als je een normale telefoonlijn hebt en ook ADSL, dan heb je een splitter nodig.
Deze is niet nodig bij de VOIP telefonie.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Big-V »

Haha! Daar maak je een fout!!!

ADSL is alleen vanaf jouw huisaansluiting tot aan de centrale.

En vanaf de telefooncentrale (hoe moet je dat ding anders noemen) splits het zich.

Dus VOIP telefonie maakt helemaal GÉÉN gebruik van de oude analoge telefoonnet, maar verloopt compleet via het computernetwerk.

Als je een normale telefoonlijn hebt en ook ADSL, dan heb je een splitter nodig.
Deze is niet nodig bij de VOIP telefonie.
Tot aan de centrale is het ADSL. ADSL Gaat via het KPN-koperdraadnetwerk. Dit is hetzelfde als de traditionele vaste aansluiting, dus ik maak geen fout.
Hoe het één en ander wordt aangesloten ná de centrale is niet interessant.

alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Telfort

Ongelezen bericht door alfatrion »

De techniek die het telefoonnet maakt bevat veel meer dan alleen de koperdraad van het huis naar de centrale. Ik ben het met BBCS eens voor de verandering. :shock:

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Big-V »

Het IPB-modem wordt gewoon op het ISRA-punt aangesloten; hetzelfde aansluitpunt als iedere klant gebruikt voor gewone, vaste telefonie.
Voor de klant veranderd er dus helemaal niets en of het technisch nu ADSL heet of niet en of het via een computernetwerk gaat of via een telefoondraad. De benaming vaste telefonie (want dat is waar het uiteindelijk om ging), die Telfort voor IPB gebruikt is, of het nu technisch 100% juist is of niet, zeker voor de gemiddelde klant, juist.

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: Telfort

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

VoIP (Voice over IP) ook wel internet telefoneren, ook wel onafhankelijk telefoneren ongeacht welke en hoe je internetverbinding tot stand komt dus kabel, adsl, gprs, wifi... VoIP = VoIP en geen vaste telefonie verbinding.

Dit vind ik wettelijk gezien ook wel gewoon keiharde misleiding van de klant. En om even meteen duidelijkheid te scheppen dat VoIP/SIP geen vaste telefoonverbinding betreft:

De betekenis van VoIP:
http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/ ... woord=voip

Uitleg wat VoIP WEL is:
http://en.wikipedia.org/wiki/Voice_over_IP

Enkele kleine quotes:
VoIP (het)
1 internettelefonie

voi·pen (onovergankelijk werkwoord; voipte, heeft gevoipt)
1 internetbellen
Voice over Internet Protocol (VoIP) is a protocol optimized for the transmission of voice through the Internet or other packet switched networks. VoIP is often used abstractly to refer to the actual transmission of voice (rather than the protocol implementing it). VoIP is also known as IP Telephony, Internet telephony, Broadband telephony, Broadband Phone and Voice over Broadband.
Dat men toevallig verbinding maakt via het KPN lijntje zegt weinig, je modem moet ergens het signaal vandaan halen. Voor dezelfde geldt heb je een UPC modem en internet verbinding en laat UPC nu toevallig ook VoIP(/SIP) gebruiken. Het is dus bij lange na geen vaste telefoonaansluiting! Anders zou je trouwens ook kunnen bellen wanneer je de stroom eraf haalt (van het modem) want 'DAT' is een vaste telefoonlijn.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door BBCS »

Men spreekt alleen over vaste telefonie als de telefoongesprekken via de oude vaste telefoonnetwerk gaat.
Dit betreft alleen de analoge telefonie en ISDN.

Dus als ik via de computer met VOIPBUSTER zou bellen, bel ik dan ook via de vaste telefoonlijn?

Nee dus.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Big-V »

IPB Staat, op de website van KPN, gewoon bij vaste telefonie. En waarom ook niet? Voor de klant verandert er (afgezien van een modem dat tussen de telefoon en het ISRA-punt komt te zitten) niets, dus van misleiding is in mijn ogen absoluut geen sprake.

alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Telfort

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat ben ik dan weer wel met je eens. Het gaat gewoon om ene vaste lijn. Alle providers hanteren termen als vaste nummers waar ze VOIP ook onder laten vallen. Het is voor de klant gewoon duidelijk wat er mee bedoelt wordt.

@MaffeDarkie: Je laat het van de definitie VOIP af hangen of de techniek onder 'vaste telefonie', 'vaste nummers' of 'vaste lijn' valt. Daarmee draai je oorzaak en gevolg om. De definitie voor die termen bepalen of deze techniek daar onder valt.
Dit vind ik wettelijk gezien ook wel gewoon keiharde misleiding van de klant. En om even meteen duidelijkheid te scheppen dat VoIP/SIP geen vaste telefoonverbinding betreft:
Hoe worden klanten dan benadeeld als een provider zegt dat de klant naar ieder vast nummer (en daar analoog, ISDN en VOIP onder laat vallen) zonder aanvullende kosten kan bellen en dit achteraf ook daadwerkelijk blijkt te kunnen?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door BBCS »

Een vast nummer?

Mijn mobiele nummer is ook al lang hetzelfde, dus ik heb voor mijn mobiele telefoon geen wisselende nummers, maar wel 1 nummer, dus heb ik voor mijn mobiele telefoon ook een vaste nummer.

alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Telfort

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat kan best zijn, maar waar het omgaat is of het duidelijk is voor de klant wat er bedoelt wordt. Zo'n beetje iedereen begrijpt dat onder 'gratis bellen naar alle vaste nummers' geen nummers van mobiele telefoons worden verstaan.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door BBCS »

Dat kan best zijn, maar waar het omgaat is of het duidelijk is voor de klant wat er bedoelt wordt.
Dus worden de verschillende betekenissen maar anders genoemd, omdat de klanten het anders niet begrijpen?

Onder vaste telefoonlijn wordt de analoge telefoonlijn of ISDN verstaan.

Maar omdat de mensen dit niet begrijpen wordt dus maar gezegd dat als er een snoer aan de telefoon zit, dat het dan een vaste telefoon is?

Onder vaste telefonie wordt helemaal niet gekeken naar de soort telefoon, maar naar de soort verbinding.

En omdat de mensen dit niet begrijpen, veranderen we maar de betekenis van de vaste telefonie?

Door dit te doen, wordt juist veel verwarringen veroorzaakt.

Veel mensen denken dat VOIP nog steeds via de oude analoge telefoonlijn gaat, terwijl dit helemaal niet zo is.

Gesloten