LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betaal ik niet te veel

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
jasmyn
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jan 2008 13:12

Re: Betaal ik niet te veel

Ongelezen bericht door jasmyn »

Hai Patttt,

Ik ben bij Goedhart geweest in Alphen aan de Rijn. Succes bij je zoektocht!

Groetjes,
Jasmyn

jasmyn
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jan 2008 13:12

Re: Betaal ik niet te veel

Ongelezen bericht door jasmyn »

Patttt,

Hierbij de Next leverancierslijst van heel Nederland.

Geachte heer, geachte mevrouw,
hartelijk dank voor uw aanvraag om documentatie c.q. advisering over de Schüller keukencollectie next125, nextline
en/of creativ. Deze hoogwaardige keukens worden tegen uitermate scherpe consumentenprijzen geadviseerd door o.a.
de volgende detaillisten. In deze showrooms kan men u uitstekend adviseren en van de nodige documentatie voorzien.

Noord-Holland:
Oudejans Keukendesign, Frieseweg 13, Alkmaar tel: 072-5158899 - Rolff Keukens, Edisonweg 1, Alkmaar tel: 072-5275500 -
Keukencentrum Enkhuizen, De Star 3, Enkhuizen tel: 0228-316493 - Domipal Keukens, M. de Klerkweg 10, Heerhugowaard
tel: 072-5711020 - Rolff Keukens, Dr. CJK. van Aalstweg 10b, Hoorn tel: 0229-282000 - Pauls Keukens, Edisonweg 1,
Purmerend tel: 0299-630063 - Rolff Keukens, Pieter Ghijsenlaan 9b, Zaandam tel: 075-6356106

Flevoland:
Triafa Keukens, De Dommel 4, Dronten tel: 0321-311314
Zuid-Holland:
Goedhart Keukens, Hoorn 126A, Alphen a.d. Rijn tel: 0172-422100 - Rivium Keukens, Rivium Oostlaan 33, Capelle a.d. IJssel
tel: 010-4470863 – KeukenComfort, Rivium 1e straat 215, Capelle a.d. IJssel - KeukenVision, Kamerlingh Onnesweg 25,
Dordrecht tel: 078-6183888 - De Kreek Keukens, Schieweg 2A, Delft tel: 015-2573434 - Verschoor & Jansen, Ambachtsweg 5,
Katwijk tel: 071-4031098 - Keukenstore, Techniekweg 6, Leerdam tel: 0345-631361 - Goedhart Keukens, Meubelplein 11,
Leiderdorp tel: 071-5412615 – Image Keukens, Willem Beukelszstraat 6C, Oud-Beyerland tel: 0186-640244 - Tieleman
Keukens, Theemsweg 13, Spijkenisse tel: 0181-622122

Zeeland:
Tieleman Keukens, Binnenweg 7A, Melissant tel: 0187-602555
Utrecht:
Intermat, Constructieweg 6, Mijdrecht tel: 0297-233533 - De Boo Keukens, Briljantlaan 5, Utrecht tel: 030-2547676 - Voortman
Keukens, Godfried van Seystlaan 37, Zeist tel: 030-6922734

Noord-Brabant:
Mooiman Keukens, Grenssteen 17, Breda tel: 076-5480520 - Copista Keukens, Albert Einsteinweg 29, Drunen tel: 0416-380452
– Voortman Keukens, Dillenburgstraat 25B, Eindhoven tel: 040-2516617 - BouwCenter Nelemans, Ecustraat 2, Etten-Leur tel:
076-5978000 - Van Schijndel Keukens, Bredeweg 11, Geffen tel: 073-5325055 – De Boo Keukens, Oude Engelenseweg 9,
’s Hertogenbosch tel: 073-6275275 - Mooiman Keukens, Ringbaan Oost 98, Tilburg tel: 013-5839894 - CVT Keukens,
Hestiastraat 12, Tilburg tel: 013-5839797 - Tekusan, De Run 4401, Veldhoven tel: 040-2532761

Limburg:
Tinnemans Keukenwereld, Torenweg 11, Ittervoort tel: 0475-566050 - Studio Wyck Keukendesign, Stationsstraat 58,
Maastricht tel: 043-3252578 - Het Keukenhuis, Rijksweg 25, Cadier en Keer tel: 043-4073510.

Gelderland:
Voortman Keukens, Vlijtseweg 210, Apeldoorn tel: 055-5221977 - Boxem Keukenplan, Zandlaan 22, Ede tel: 0318-614871 -
Voortman Keukens, Westerlengte 5, Elburg tel; 0525-686999 - Voortman Keukens, Aamsestraat 44, Elst tel: 0481-377946 -
Keuken3000, Lorentzstraat 15, Harderwijk tel: 0341-410414 - Jansen Totaal Wonen, Karstraat 95, Huissen tel: 026-3257912 -
Luna Keukens, Westkadijk 10, Nijkerk tel: 033-2466733 – Van Wanrooij Keukens, Zuiderhavenweg 6, Tiel tel: 0344-637010 -
Kouwenberg Keukens, Edisonstraat 6, Wijchen tel: 024-6414261 - Tolkamp Keukens, Misterweg 132, Winterswijk tel:
0543-515200

Overijssel:
Voortman Keukens, Essenlaan 123, Oldenzaal tel: 0541-536275 - Voortman Keukens, Nijverheidsstraat 40, Rijssen tel: 0548-
515055 - Voortman Keukens, Koematen 12, Steenwijk tel: 521-515813 - Satink Keukens, H. van Doornestraat 4, Zwolle tel:
038-4542975

Friesland:
Keuken3000 Hardegarijp, Rijksstraatweg 168, Hardegarijp tel: 0511-471773 - Van der Woude Keukenstudio, Jousterweg 44,
Heerenveen tel: 0513-653365
Drenthe:
Van der Veen Keukens, Veengang 18, Oosterwolde tel: 0516-520720

Wij wensen u veel succes met de aanschaf van uw keuken en verwijzen u voor verdere informatie graag naar onze
internetsites www.schueller.nl - www.next125.nl - www.nxline.nl Vanaf onze internetsites kunt u eveneens onze brochures
downloaden.
Vriendelijke groet,
Monique Doderlein de Win
Schüller verkoopkantoor
KeukenMedium B.V. Amsterdam
tel: 020-6424717
email: [email protected][/url]

keukenzoeker65
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:41

Re: Betaal ik niet te veel

Ongelezen bericht door keukenzoeker65 »

Dag Jasmyn,

Ik heb voor precies dezelfde keuken een offerte lopen bij een Next dealer. Misschien aardig even te vergelijken. Kort gezegd heb ik nodig:
- 3 onderkasten (90 cm) met uittrekladen
- 1 hoekonderkast (110 cm) met doorlopende deur
- 2 hoge ombouwkasten voor koel/vries en voor ovens
- 1 spoelkast
- 1 vaatwasserkast
- 1 onderkast met doorlopende deur
met de nodige extra panelen, passtukken e.d.

Totaal: ruim € 6.800,=

- 1 inductiekookplaat
- 1 afzuigkap
- 1 compacte oven met magnetronfunctie
- 1 stoomoven
- 1 koel/vriescombi
- 1 vaatwasser
alles van Siemens
- 1 menkraan

Totaal ruim € 7.500,=

- werkblad Caesarstone (tot 8 cm opgedikt), lengt totaal ruim 4 m à 60 cm diep, en 1,90 m à 100 cm diep, met de nodige uitsparingen
- 1 onderspoelbak

Totaal ruim € 6.000,=

De montage kost ruim € 2.000,=

All-in dus ruim € 23.000,= waarbij mij achteraf is gezegd dat ik 25% korting op alles heb gekregen; voor de apparatuur kun je dat checken met de adviesprijzen, en dat klopt wel.

Ik ben heel correct geholpen, maar heb het idee dat er nog wel iets meer korting is te bedingen, zeker als ik jouw laatste verhaal zie. Mij werd elders op dit forum aangeraden vooral op de apparaten iets meer korting te vragen. Daar zit immers altijd veel marge, gelet op de internetprijzen.

Succes!

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Betaal ik niet te veel

Ongelezen bericht door GWTE »

Geachte domme.. domme mensen met Keukenzoeker65 voorop,

Ik heb even snel beide offertes vergeleken en inderdaad zeg exact het zelfde.
Ik heb voor precies dezelfde keuken een offerte lopen bij een Next dealer. Misschien aardig even te vergelijken. Kort gezegd heb ik nodig:
- 3 onderkasten (90 cm) met uittrekladen
- 1 hoekonderkast (110 cm) met doorlopende deur
- 2 hoge ombouwkasten voor koel/vries en voor ovens
- 1 spoelkast
- 1 vaatwasserkast
- 1 onderkast met doorlopende deur
met de nodige extra panelen, passtukken e.d.
Natuurlijk,…om keukenmeubelen te vergelijken is het helemaal niet nodig om kleur en soort afwerking te vermelden. Alles valt bij keukens in 1 simpele prijsgroep. Lekker makkelijk rekenen voor de verkopers……en een front passtuk (bijvoorbeeld in hoogglans lak a € 300,-) meer of minder maakt ook niks meer uit. Je kunt tegenwoordig volstaan met de vermelding“de nodige extra panelen, passtukken e.d.” tuurlijk mensen…..het zijn tenslotte allemaal maar spaanplaat plankies. Wat wil de consument eigenlijk met die gespecificeerde offertes……het is allemaal maar bla bla bla, waar hebben we het over.
1 inductiekookplaat
- 1 afzuigkap
- 1 compacte oven met magnetronfunctie
- 1 stoomoven
- 1 koel/vriescombi
- 1 vaatwasser
alles van Siemens
- 1 menkraan
Ooooh,…alles van Siemens…nee dan weten we genoeg…hebben namelijk van alles maar 1 uitvoering………duidelijk genoeg lijkt mij!
- werkblad Caesarstone (tot 8 cm opgedikt), lengt totaal ruim 4 m à 60 cm diep, en 1,90 m à 100 cm diep, met de nodige uitsparingen
- 1 onderspoelbak
Kijk dat is tenminste duidelijk Caesarstone…8 dik……geen rand afwerking……wel een aantal gaten hier en daar…met de botte bijl er in gehakt waarschijnlijk…en een onderbouw spoelbak, ik gok onder een van die gaten…gelukkig is daar ook maar 1 model van.
Ik ben heel correct geholpen, maar heb het idee dat er nog wel iets meer korting is te bedingen, zeker als ik jouw laatste verhaal zie. Mij werd elders op dit forum aangeraden vooral op de apparaten iets meer korting te vragen. Daar zit immers altijd veel marge, gelet op de internetprijzen.
Ja, jij zult over enige tijd een blijde consument zijn……dat merk ik gelijk, jij weet tenminste waar je het over hebt……met jou oog voor detail kan ik je ook al een keukenzaak aanraden…Keuken Concurrent. Die komen als enige in de buurt van Internet prijzen, jij ook succes want dat zul je nodig hebben!

GWTE
Laatst gewijzigd door GWTE op 20 jan 2008 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Betaal ik niet te veel

Ongelezen bericht door rayke »

met de nodige extra panelen, passtukken e.d.
en zo word je genaaid... heb je bij een serieuze keukenzaak een offerte laten maken netjes met frontpasstukken wordt je bij die rappe jonges dit soort tekst toegepast en vervolgens krijg je een paar paslatten die vaak nog afwijkend van de frontkleur zijn..... sjonge wat waren we lekker goedkoop uit, maar dat je je 10 jaar loopt te ergeren vinden ze niet erg.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Betaal ik niet te veel

Ongelezen bericht door GWTE »

maar dat je je 10 jaar loopt te ergeren vinden ze niet erg.
Dat vinden ze wel erg.....dan komen ze op dit forum uithuilen.. :wink:

keukenzoeker65
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:41

Re: Betaal ik niet te veel

Ongelezen bericht door keukenzoeker65 »

Ik heb het zeker niet zo bedoeld als je het opvat; ik ben bepaald niet uit op een stuntkeuken, betaal graag wat een keuken waard is en gun de verkoper zijn winst. Maar ik loop net als bijna iedere keukenkoper aan tegen het gebrek aan transparantie van hoe een offerte tot stand komt; je kent alleen de adviesprijzen van keukenapparaten, maar niet van meubels en werkbladen.
Ik kan wel mijn hele exacte offerte hier overnemen maar de verkorte vorm was meer om aan te geven dat het behoorlijk vergelijkbaar was met de ook uitgewerkte offerte van jasmyn, en in zoverre dus een heel behoorlijke. Alleen is zij er kennelijk in geslaagd in Alphen a/d Rijn een wat strakker aanbod te krijgen.

Wat mij alleen blijft verbazen is dat je een prijsopgaaf krijgt voor een totaal van een dikke 22.000 euro, terwijl je - behalve wat betreft de apparatuur - niet weet:
a) of daarop een korting is toegepast, en zo ja hoeveel (de verkoper kan het makkelijk zeggen, ik ken de basisprijzen van meubels en werkbladen niet), en
b) of die korting redelijk (genoeg) is om mee akkoord te gaan. Bij stunters ken ik de percentages wel zo'n beetje, maar bij de betere keukenbedrijven niet.
Bij investeringen van deze omvang zou dat meteen bij de eerste offerte wel wat duidelijker mogen; als je weet wat de adviesprijs is, welke korting de verkoper berekent, weet je meteen waar je ja of nee tegen kunt zeggen; dat zou op dit forum heel wat vragen schelen.

Dank voor kritische opmerkingen, maar ik sta vooral ook graag open voor goeie suggesties.
Groeten!

Jojo70
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2007 09:12

Re: Betaal ik niet te veel

Ongelezen bericht door Jojo70 »

Ik herken het punt van keukenzoeker65 wel. Ik ervaar het ook wel zo. Ik heb onlangs een nextline gekocht en ik ben tevreden over de manier waarop ik geholpen ben en advies heb gekregen. Ik vind dat ik een plaatje van een keuken heb. De verkoper deed niet echt geheimzinnig toen hij alles op zijn scherm aan het intikken was, ik zag de prijzen en ook de korting die hij er meteen op losliet, in ons geval 25% op de kastjes en 40% op de apparatuur. Uiteindelijk was de prijs nog veel hoog voor ons budget en hebben wij het natuurstenen blad ingeruild voor een kunstofblad. Na nog wat gepuzzel en gepraat bijna op ons budget uitgekomen wat mij erg blij maakte. En toch... toch... blijft er soms nog wel eens wat kriebelen of ik toch niet wat lager uit had kunnen komen. Niet dat ik de winkel zijn winst niet gun, maar ik vind het zelf niet leuk om te veel te betalen. En de bedragen waar het uiteindelijk om gaat zijn ook niet misselijk, in ons geval gaat het om 17.500 euro en dan kan je eigenlijk niet eens prijzen en specifikaties vergelijken zoals je bijvoorbeeld bij een tv of inbouwapparatuur doet. Ik denk dat dat het punt is wat keukenzoeker bedoeld. Ik heb het nu losgelaten en ik hoop dat de goede naam van de zaak en ook het gevoel wat zij mij gegeven hebben de flinke prijs gaat rechtvaardigen. Over een paar maanden zal ik het weten, ik ben erg benieuwd.

Jojo70
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2007 09:12

Re: Betaal ik niet te veel

Ongelezen bericht door Jojo70 »

Ik heb de prijzen overigens wel op het scherm gezien maar deze staan niet vermeld in de offerte, daar staat alleen het totaal bedrag in.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Betaal ik niet te veel

Ongelezen bericht door GWTE »

Er is niets zo makkelijk als een keuken kopen.........ik zie het iedere week......er is echt niets aan, Lekker hapje mee eten, drankje erbij. Leuk cadeau en gratis montage. Gelukkige mensen, blijde gezichten en vrolijke kinderen met ballonnen en snoepgoed. Offerte met plaatjes en een geweldig ontwerp,….daarna vakkundig uitwerken, installatie tekeningen ruim op tijd en als er probleempjes zijn gaan we even kijken.

We geven tips en lossen problemen op. Uiteindelijk een prima montage en met meestal geen of slechts enkele opleverpuntjes. En dan weer gelukkige mensen, blijde gezichten en vrolijke kinderen. Wat zijn deze mensen slim om bij ons of andere kwaliteitsleveranciers te kopen, en wat was het een feest. Wat zijn al die figuren die vele, vele weekends winkel in winkel uit struinen van Duitsland tot Ikealand en praten over korting, marges en transparante prijzen toch stumpers.

GWTE

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Betaal ik niet te veel

Ongelezen bericht door Eek »

Wij werken ook gewoon met NETTO prijzen,uitgewerkte complete offertes met ALLE prijzen en onze VASTE prijs en je mag er nog over nadenken ook ! :wink:

Kwestie van de juiste zaak zoeken lijkt mij....

keukenprins2
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2008 21:28

Re: Betaal ik niet te veel

Ongelezen bericht door keukenprins2 »

Jasmijn,

Ik verkoop zowel next als systemat.
Mijn voorkeur gaat uit naar de systemat.
echte grote verschillen zijn er niet.
alleen is de systemat goedkoper.
alleen 5000 euro verschil lijkt me te groot

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Betaal ik niet te veel

Ongelezen bericht door GWTE »

alleen 5000 euro verschil lijkt me te groot
Lijkt jou dat....wel ik weet het zeker....zo goed is dat over het paard getilde Schüllertje al helemaal niet, ik wed dat niemand mij kan melden wat de werkelijke kwaliteitsverschillen van deze Zuid-Duitse "wannaby" zijn in vergelijking met Häcker.

GWTE

jasmyn
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jan 2008 13:12

Re: Betaal ik niet te veel

Ongelezen bericht door jasmyn »

Hallo Keukenprins,

Dank voor je info. Wij zijn inderdaad (na verder shoppen) tot de ontdekking gekomen dat het prijsverschil te groot is. Onze voorkeur gaat toch uit naar Next en dat is puur een kwestie van smaak. Wij vinden de Next iets robuuster in zijn uitstraling. Dit is dus niet gebaseerd op kwaliteitverschillen maar op wat wij mooi vinden.

Groetjes,
Jasmyn

keukenzoeker65
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:41

Re: Betaal ik niet te veel

Ongelezen bericht door keukenzoeker65 »

dag jasmyn, was je uiteindelijk zo tevreden over de dealer in Alphen dat je daar hebt gekocht (of gaat kopen)? Ik wou je voorbeeld volgen en exact dezelfde keuken daar eens laten doorrekenen.

groet, Marko

keukenprins2
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2008 21:28

Re: Betaal ik niet te veel

Ongelezen bericht door keukenprins2 »

jasmijn,

helemaal goed.
succes met het uitzoeken

jasmyn
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jan 2008 13:12

Re: Betaal ik niet te veel

Ongelezen bericht door jasmyn »

Beste Keukenzoeker,

Even nog een reactie op je laatst berichte:
Wij hebben nu inderdaad een zeer gedetailleerde offerte gekregen. Nu weten we dus de apparatuur maar ook de kastprijzen. Nu kan je ook meer spelen met je kasten en de prijs.

Succes!
Jasmyn

keukenzoeker65
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:41

Re: Betaal ik niet te veel

Ongelezen bericht door keukenzoeker65 »

Thanks, ik had overigens al een helemaal uitgewerkte offerte van een Next dealer, maar ik weet - behalve de apparatuur waarvan de adviesprijzen me wel bekend zijn - niet of Goedhart het voor iets minder kan doen, en ik wil ook even weten of wat de eerste technisch wel/niet mogelijk achtte, bij G tot dezelfde of een andere conclusie gaat leiden.
Ik zet de uitkomst wel even op dit forum.
Groeten!

jasmyn
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jan 2008 13:12

Re: Betaal ik niet te veel

Ongelezen bericht door jasmyn »

hai Keukenprins,

Onze berichten hebben zich gekruist.
Wij gaan de keuken daar inderdaad bestellen. Zeker de moeite waard om alleen al de showroom te bezoeken. Ze hebben veel opstellingen staan (in vergelijking met de zaak waar ik geweest ben). De opstelling die ik wil hadden ze staan. Geeft een erg goed beeld. En om maar niet te spreken over de kundigheid....ik ben om!

Klein estethisch tipje:
Het is erg mooi om de greep- lijsten door te laten aan de zijkant. We zagen nu het verschil met en zonder. Just a tip!

jasmyn
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jan 2008 13:12

Re: Betaal ik niet te veel

Ongelezen bericht door jasmyn »

Sorry Keukenprins....ik bedoel keukenzoeker....moeilijk al die namen :D

Gesloten