LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nextline keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
keukenzoeker65
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:41

nextline keuken

Ongelezen bericht door keukenzoeker65 »

Goeiemiddag, ik heb een offerte van een Next dealer voor een Nextline NL501, die mij pas toen ik na bestudering vroeg om te praten over een korting, zei dat hij al 25% korting had berekend. Ik vond dat wat vreemd, want dat was niet verteld bij het overhandigen en bespreken van de offerte.
Voor de apparatuur klopt het wel, als ik de adviesprijzen vergelijk met de offerte. Maar voor de meubels kan ik dat niet checken.
Ik heb een paar vragen:

1. Kan iemand mij zeggen of het klopt dat mij 25% korting is berekend over bijv. de volgende meubels (hoogglans gelakt)?

- onderkast 90cm met twee uittrekladen en een binnenlade € 928,=
- onderkast 90 cm met twee uittrekladen € 820,=
- hoge ombouwkast 60 cm voor een koel/vriescombi € 615,=
- (gewone) onderkast 60 cm met doorlopende deur € 266,=

2. En is zo'n korting redelijk, of is het verstandig nog iets meer te vragen?
3. En is extra korting op apparatuur en werkblad (Ceasarstone) te bedingen?

Bedankt alvast!

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: nextline keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Dat is knap.... 13 regels tekst en 5 keer het woord korting :shock:

Heb in het voorgaande gesprek niet laten blijken dat je een keuken wil kopen ipv korting? Zou een hoop tijd en handjeklap kunnen schelen.

MVG

sarpmg
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:09

Re: nextline keuken

Ongelezen bericht door sarpmg »

De prijzen zijn redelijk de lijstprijs van een (gewone) onderkast 60 cm met doorlopende deur += 364.99 euro

25% op apparatuur is te weinig. gewoon voor 50% korting gaan en anders apparatuur via internet bestellen.

25% op de kasten is redelijk.

25% op het blad is goed.

keukenzoeker65
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:41

Re: nextline keuken

Ongelezen bericht door keukenzoeker65 »

Dank voor je advies sarpmg. Zo te zien heb ik een vrij nette verkoper getroffen, bij wie mogelijk nog iets extra's is te verdienen. Ik wil de verkoper echt niet het vel over de neus halen, maar wel een redelijke ruimte benutten.

Ik was ook bij Bruynzeel die echt precies dezelfde keuken verkoopt onder de naam Bruynzeel Optima, in de lade staat de naam Next gewoon vermeld. De verkoper daar had het over hogere bruto prijzen voor Bruynzeel, en daar tegenover iets hogere kortingen, zodat het uiteindelijk op ongeveer hetzelfde als Next zelf zou kunnen uitkomen. Alleen lees ik over Bruynzeel op deze site zoveel negatiefs dat ik daar niet zo snel zaken zou doen.

Zijn er trouwens bruto- of adviesprijzen van Ceasarstone werkbladen bekend? Ik ga uit van 60 breed en gedeeltelijk van 90 breed.

Groeten, Marko

sarpmg
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:09

Re: nextline keuken

Ongelezen bericht door sarpmg »

Nog iets..Kijk voor een alternatief blad op http://www.composietshop.nl/
Ook hier kan er nog wat van de prijs af

keukenzoeker65
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:41

Re: nextline keuken

Ongelezen bericht door keukenzoeker65 »

Leuke site en goed als vergelijking. Ik berekende mijn benodigde werkblad: in de offerte € 4622, bij composietshop € 3540.
Geeft inderdaad nog enige ruimte voor onderhandelen.
Dank je dus wederom!

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: nextline keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Keukenzoeker,

Natuurlijk zijn er Erbi Ceasarstoneprijzen bekend. Staan gewoon in ieder Erbi verkoopboek. Duidelijk als wat. Kijk je wel een beetje uit met Composhiteshop? Reclameren bij beschadigingen is er niet bij. Beschadigingen zie je pas als het blad ligt. Gelukkig is composiet redelijk makkelijk te repareren, maar toch.

Beste Sarmg,

Je vergeet het feit dat een keukenwinkel ook alle risico's op zich neemt tot het moment dat de keuken wordt opgeleverd en dus gemonteerd is. Hoe ga je dat regelen als de keukenwinkel het risico van de Composietshopwerkbladen niet op zich neemt? Wie is het bokje als het blad niet past en de monteur niet verder kan met monteren? Wie heeft, de achteraf ontdekte, haarscheur op zijn geweten?

Dan ook niet klagen dat er geen service geleverd wordt. Als mijn klanten hun apparatuur van het internet willen plukken leg ik daar niet wakker van. Vooral Amerikaanse koelkasten en 180cm Boretti's mogen van mij zo van het internet komen, scheel heel wat sjouwwerk en risico!

Een werkblad is een ander verhaal, dat kan de keukenmontage helemaal lamleggen als er iets mee aan de hand is. Een recht wekblad zal niet spannend zijn maar een Hoek- of U-opstelling wordt heel anders. Ik, als keukenondernemer, zou daar niet mee willen worden opgezadeld.


Noge even @ Keukenzoeker65,

Ik zou de anderhandeltechnieken van Sarpmg niet te letterlijk overnemen. Als je duidelijker je wensen voor een nettoprijs had neergelegd had deze situatie er misschien als niet geweest.

Waarom zo moeilijk :cry:

MVG

keukenzoeker65
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:41

Re: nextline keuken

Ongelezen bericht door keukenzoeker65 »

Bedankt, ook Maxx, van de verschillende invalshoeken word ik toch wijzer. Ik zou ook niet bij zo'n composietshop kopen, laat liever alles door één bedrijf leveren, precies om wat jij zegt. Maar een beetje vergelijking van prijzen vind ik wel zo prettig, al snap ik ook wel dat een internetshop het voor minder kan doen dan een bedrijf met toonzaal en meer personeel. Ik vind kijken en voelen belangrijk, dus koop ik bij zo'n bedrijf.
Nog één vraagje: is in het algemeen te zeggen hoeveel verschil (% of zo) er zit tussen hoogglans gelakt en hoogglans kunststof? Ik aarzel een beetje t.a.v. de lakvariant, hoe prachtig ik die ook vind, omdat in ons huishouden er nog wel eens iets hards of scherps tegen een keukenkastje aan knalt...
Voor zo welterusten en morgen weer goeie zaken!

keukenprins2
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2008 21:28

Re: nextline keuken

Ongelezen bericht door keukenprins2 »

fdsg

keukenprins2
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2008 21:28

Re: nextline keuken

Ongelezen bericht door keukenprins2 »

Beste,
25% is meestal een beginkorting om het verschil tussen bruto en netto niet te groot te laten lijken
het dubbele moet ook mogelijk zijn.
25% op apparatuur en blad kan wel kloppen

keukenzoeker65
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:41

Re: nextline keuken

Ongelezen bericht door keukenzoeker65 »

dank je kp2

sarpmg
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:09

Re: nextline keuken

Ongelezen bericht door sarpmg »

25% is meestal een beginkorting om het verschil tussen bruto en netto niet te groot te laten lijken
het dubbele moet ook mogelijk zijn.
Het dubbele? :shock: je bedoeld 50% korting op de kasten?
Kijk nu wordt het pas interessant

keukenprins2
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2008 21:28

Re: nextline keuken

Ongelezen bericht door keukenprins2 »

sarpmg,

natuurlijk bedoel ik dat alleen op de kasten[/quote]

sarpmg
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:09

Re: nextline keuken

Ongelezen bericht door sarpmg »

Ik heb een offerte liggen waar maar 20% vanaf is...
Dus ik zou dan (minimaal) 30% te veel betalen....

schurken :P

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: nextline keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

@sarmpg,

Met zo'n instelling als je op dit forum ventileert, betaal je altijd te veel!

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: nextline keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Zelfstandigste,

Mensen als Hark en Sarpmg begrijpen niet dat zij zelf de kortingsperikelen in stand houden. Jammer....

MVG

sarpmg
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:09

Re: nextline keuken

Ongelezen bericht door sarpmg »

Mensen als Hark en Sarpmg begrijpen niet dat zij zelf de kortingsperikelen in stand houden
klopt, het is allemaal mijn schuld :D

maar ff serieus..ik heb een vrij grote keuken nodig 6 hogekasten, 9 ladekasten (80cm)
dus elke % korting telt mee..ik heb helaas (nog) geen geldboom!!

Als consument vertrouw je de verkoper dat ze je een eerlijke prijs geven..maar helaas...

En zo zie je maar weer..ook de kleine zaken zijn niet te vertrouwen

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: nextline keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Als consument vertrouw je de verkoper dat ze je een eerlijke prijs geven..maar helaas...

En zo zie je maar weer..ook de kleine zaken zijn niet te vertrouwen
Als verkoper in mijn eigen kleine zaak verkoop ik graag ( en met eerlijk advies ) KEUKENS en geen KORTING..........

Thats the point :!:

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: nextline keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Sarpmg,

Je schiet een beetje door met generaliseren. Dat jijzelf de goede adressen niet kunt vinden betekent niet dat ze er niet zijn.

Trouwens een grote of kleine keuken maakt niets uit. Het draait om een eerlijke prijs voor een eerlijk product.

MVG

pkd
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 nov 2007 13:39

Re: nextline keuken

Ongelezen bericht door pkd »

oke
Laatst gewijzigd door pkd op 13 jun 2009 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten