LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ebay veiling; object verkocht

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
thexpert
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2006 13:55

ebay veiling; object verkocht

Ongelezen bericht door thexpert »

Hallo,

Ik heb via een ebay veilig mijn in prima staat verkerende VW-T3 camper verkocht. Een heer heeft deze veiling gewonnen doordat hij het hoogste bod had en dus was de camper verkocht. Ik heb deze heer gesproken en een afspraak gemaakt voor de volgende dag om 14.00. Ik zat toen tot 15.00 te wachten en er kwam niemand, ik heb hem gebeld en hij vertelde mij dat hij om 13.40 bij de camper heeft gekeken en weer weg is gegaan zonder kennis te maken, hij wilde de camper niet meer kopen.

Ik heb toen contact opgenomen met de jurofoon en dezen vertelde mij dat er een bindende koopovereenkomst tussen de verkoper en de veilingwinnaar. Ik heb hem een in gebreke stelling verzonden met een redelijke termijn om de camper alsnog te komen halen en betalen.

Ik heb helaas op 1 mailtje na zonder antwoorden niks meer van deze man vernomen.

Volgens de Jurofoon kan ik hem nu dagvaarden.

Zijn er mensen onder jullie die hiermee ervaring hebben en/of tips of aanmerkingen?

Ik ben benieuwd.

Groet,

Thexpert

ondernemer-
Berichten: 234
Lid geworden op: 01 nov 2007 08:29

Re: ebay veiling; object verkocht

Ongelezen bericht door ondernemer- »

Bij Ebay is het rechtsgeldig en bindend.

Je kunt nu wel vanalles gaan doen, zodat hij hem alsnog moet halen, maar daar heb je weer extra kosten van.
Start bij Ebay een schil.
"overeengekomen de transactie niet af te handelen"
Dan kun je tenminste de verkoopkosten terug krijgen.

Ik neem aan dat er nog meer mensen geboden hebben,
Stuur die mensen of de dan hoogste bieder een herkansing.

Als dit geen optie is, dan wordt het denk ik de rechter

Marijke2711
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 dec 2007 14:46

Re: ebay veiling; object verkocht

Ongelezen bericht door Marijke2711 »

Graag jullie mening: voor Ebay geldt toch ook de wetgeving 'kopen op afstand'. Dat betekent dat iemand zijn aankoop kan herroepen.

Ik kan mij niet echt voorstellen dat je iemand kunt dwingen een auto af te nemen; de kopende partij kan toch altijd reclameren dat de omschrijving op Ebay afwijkt van de werkelijke auto?

ondernemer-
Berichten: 234
Lid geworden op: 01 nov 2007 08:29

Re: ebay veiling; object verkocht

Ongelezen bericht door ondernemer- »

Ja, dat is zeker zo, maar dan moet de verkopende partij wel ingeschreven staan als bedrijf.

En bij ebay heb je het geschil wat je kunt openen, daar kun je het dan kenbaar maken

tb
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 dec 2005 17:58

Re: ebay veiling; object verkocht

Ongelezen bericht door tb »

Natuurlijk kun je er bij ebay niet vanaf en is de wet koop op afstand niet van toepassing. Het gaat hier om een veiling!

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: ebay veiling; object verkocht

Ongelezen bericht door handelaar »

In ieder geval heb je bij Ebay de mogelijkheid om feedback te geven. Door deze niet nagekomen transactie door de koper daalt zijn feedbackscore. Dan zijn anderen in ieder geval gewaarschuwd voor deze ebay'er.

Gesloten